سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و بر مزار رسول خدا ( ص ) ، هنگام به خاک سپردن او گفت : ] شکیبایى نیکوست جز در از دست دادنت ، و بى تابى ناپسند است مگر بر مردنت . مصیبت تو سترگ است و مصیبتهاى پیش و پس خرد ، نه بزرگ . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ


پس از موضعگیری‌ شخصیتهای مختلف بخصوص امام جمعه موقت و دادستان تهران در روز 10 دی ماه سال جاری، همچنین مواضع صریح و بی‌پرده حجه‌الاسلام مهدی طائب در خصوص فتنه‌گران. قابل پیش بینی بود که سران فتنه که پیش از این هر اتفاقی  را فرصتی برای عرض اندام و خود نمائی  می‌دانست، به سرعت وارد میدان شده و مواضع تندی بگیرند. موضع‌گیریها با  پخش  مصاحبه زهرا رهنورد(زهره کاظمی) آغاز و  سپس کروبی برای عقب نماندن از قافله و البته با هماهنگی قبلی وارد میدان شد. رهنورد در مصاحبه خود با رسانه‌ای به نام "رسا" -که معلوم نیست با کدام درآمد راه‌اندازی و اداره می‌شود- به چند نکته اشاره کرده است که مهمترین و قابل تأمل‌ترین آنها ادعای او مبنی بر زنده بودن زیرزمینی فتنه است. وی می‌گوید خود را آماده زندان و چوبه دار می‌بیند، تلاش دارد دین فروشیها  جریان مرده سبز را  با گره زدن به  انقلاب بزرگ حضرت امام(ره) یکسان جلوه دهد؟!. در ادعائی عجیب انقلابی که حضرت امام خمینی(ره) از سال 42 سنگ بنای آن را بنا نموده و بسیاری از علمای بزرگ پیش از ایشان، زمینه‌چینی‌های لازم برای ظهور و بروز آن را انجام داده بودند را انقلابی می‌داند که «پیروزی زود رس» داشته و زیر ساختهای آن آماده نبوده است.کروبی نیز مثل همیشه تلاش می‌کند محور حرفهایش را امام(ره) قرار داده و دوباره همه اتهامات واهی را که بارها از او شنیده‌ایم به نظام اسلامی ایران نسبت دهد. او نیز خود را آماده مردن دانسته و می‌گویی «بیدی نیست که با این بادها بلرزد!». اما «سر فتنه» هنوز تا نگارش این مطلب سکوت اختیار کرده است. در یک نگاه کلی می‌توان نسبت به مواضع اتخاذ شده موارد ذیل را بیان کرد.

1-    رهنورد و کروبی با سخن راندن از امام(ره)  تلاش می‌کنند اقدامات و مواضع خود را به نحوی تطهیر نمانید.

2-    رهنورد و کروبی به نمایندگی از جریان فتنه، با بی‌مهری گذشته انقلاب را زیر سؤال برده و معلوم نیست اگر بدر این گذشته اشکالاتی  بوده است؛ چرا با افتخار دائماً تلاش می‌کنند خود را به این گذشته پیوند بزنند و یا اینگونه وانمود کنند که نقشهای مهمی در گذشته انقلاب داشته‌اند.

3-    رهنورد با کلید واژه‌‌ای  بسیار مهم، فعالیتهای زیرزمینی و غیر خیابانی جریان فتنه‌گر را لو داده است. طبق گفته او ، جریان فتنه از وقتی فهمیده است  که قادر نیست مطامع خود را در کف خیابان به دست آورد،  اقدامات خود را به سمت فعالیتهای خرابکارانه و زیرزمینی سوق داده است.سؤال اینجاست که تئوری فعالیت‌های  زیر زمینی با عملیاتهایی چون ترور اساتید هسته‌ای هم نسبتی داشته است یا خیر؟!

4-    مقایسه عملکرد و مواضع سران فتنه با مواضع امام(ره) نسبت به رژیمهای استکباری بخصوص آمریکا نشان از تفاوت ماهوی عمیق ادعاهای کذب فتنه‌گران و عملکرد آنها دارد.کروبی در بیانیه اخیر خود به نوعی از اینکه در آن سوی مرزها از او حمایت می‌شود به خود و همراهانش بالیده است!

5-    در آخر باید گفت ،گردانندگان اصلی فتنه با به میدان فرستادن رهنورد بعنوان اولین پاسخگو خواستند تا بازخورد مختصری از عکس‌العمل فضای جامعه و مسئولین قضائی کشور به دست آورند، آنها  می‌دانستند احتمالاً نظام مواضع تندی نسبت به رهنورد با توجه جنسیت او اتخاذ نخواهد کرد و او می‌تواند فضای سنگین حاکم بر جریان فتنه را پس از 9 دی سال جاری بشکند.دیگر آنکه موضع‌گیریهای نفر پنجم انتخابات 88-پس از آرای باطله- نیز چندان ارزشی برای برخورد ندارد لذا این دونفر  فعلاً نقش جاده صاف کن را بازی کردند تا برای موضع‌گیری فتنه‌گر اصلی داخل کشور  فضاسازی لازم را انجام دهند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/10/15:: 8:8 عصر     |     () نظر