سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلیمان میان پادشاهی و مال و دانش مخیّر شد، پس دانش را برگزید و با این انتخابش ، دانش و مال و پادشاهی به او بخشیده شد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
مروری بر یک خاطره خبرساز درباره محمد خاتمی

 

درست یک سال پیش بود که انتشار خاطره ای از پدر سید محمد خاتمی درباره "غربزدگی" رئیس بنیاد باران، بازتاب زیادی در رسانه های اینترنتی داشت و ابهامات جدیدی را درباره عقاید سیاسی آقای خاتمی بوجود آورد.

شبکه ایران نوشت: مرور این خاطره در زمان کنونی که فعالان سیاسی بر پیگیری اتهامات محمد خاتمی از جمله دیدارهای وی با جوروج سوروس( پدر انقلاب های مخملی دنیا) تاکید می کنند، صحت برخی از این اظهارات را تقویت خواهد کرد.

بنابر این گزارش، آیت الله علی خزعلی، عضو مجلس خبرگان رهبری که در شب های هشتم، نهم و دهم محرم(88) در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی حضور داشته است، به نقل خاطره ای تامل برانگیز درباره سید محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات، پرداخت.

وی در این باره گفت: در زمانی که سید محمد خاتمی به سمت وزارت ارشاد منصوب شد برای عرض تبریک به خدمت حضرت آیت‌الله خاتمی (پدر محمد خاتمی) رفتیم که با ناراحتی ایشان مواجه شدیم و ایشان گفت که "خطرناک است، پسر من غربزده است ."

آیت الله خزعلی در ادامه سخنانش اضافه کرد که "متا سفانه در دوره ای  افرادی غرب زده، رئیس جمهور شدند که باعث شدند کشور پسرفت کند. در جلسه ای 3 نفره که من و آیت الله جنتی در خدمت یکی از بزرگان بودیم. آیت الله جنتی گفت ما در شورای نگهبان به خاتمی رای دادیم و پشیمان هستیم."

آقای خاتمی در دولت اول آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان وزیر فرهنگ مشغول به کار شد اما پس از آنکه توفیق چندانی در مواجهه با "تهاجم فرهنگی غرب" و اجرای تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این باره نداشت، از وزارت ارشاد استعفا کرد.

در سال های گذشته هم فعالان سیاسی حامی انقلاب از رویکرد دولت اصلاحات و آقای خاتمی انتقاد کردند و حمایت دولت های غربی از رویکرد آنان را، به عنوان یکی از  نقاط ضعف دولت های هفتم و هشتم دانستند. آنان همچنین معتقدند که رئیس بنیاد باران در برخی موارد در مسیر دلخواه غرب حرکت کرده است.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم هم، افرادی چون کیان تاجبخش، دیدارهای آقای خاتمی با جورج سوروس، پدر انقلاب های مخملی را که در سال های گذشته صورت گرفته بود فاش کردند.

گرچه رئیس بنیاد باران در ابتدا، این موضوع را تایید نکرد اما چندی بعد خود سوروس به دیدارهایش با آقای خاتمی اذعان کرد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/10/15:: 8:5 عصر     |     () نظر