سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقصود فرمانبرداری از خدا و شناخت امام است . [امام صادق علیه السلام می فرماید]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
بیانیه‌هایی که موسوی علیه ملت و جمهوری اسلامی صادر کرد

شبکه ایران: بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی، علت اصلیشکل گیری و تداوماغتشاشات ماه های پس از انتخابات را ناشی از تحریک میرحسین موسوی از طریق بیانیه های تندش علیه نظام جمهوری اسلامیدانسته اند.

هر چند فتنه اخیر باحضور بی نظیر ملت ایران در صحنه و درایت رهبر معظم انقلاب به شکست انجامید اما 17 بیانیه ای کهآقای موسوی موظف به صدور آن شد،علاوه بر تشویق و تحریک به ادامهاغتشاشات خیابانی، موج گسترده ای از اهانت و تهمت به ملت بزرگ ایران وجمهوری اسلامی و مسئولان ارشد کشور بود.

این بیانیه ها که با استقبال و پوشش گسترده ضدانقلاب خارج نشین، محافل غربی و رسانه هایشان روبرو شد، علی رغم اعتراضات و هشدار متعدد ملت ایران به سران فتنه همچنان تداوم یافت تا جاییکه که به عدد هفده رسید.

حتی اخیرا یک منبع آگاه هم اعلام کرد کهدر جلسه "اتاق فکر فرقه سبز"، آقای موسوی موظف شده است که به مناسبت روز 12 فروردین بیانیه ای دیگری علیه جمهوری اسلامی صادر کند.

از این رو نگاهی به بخشی از بیانیه های هفده گانه میرحسین، در شرایط کنونی خالی از لطف نیست.

*قبول شکست در وقت اضافه

میرحسین موسوی در نهمین بیانیه خود، هرچند به زعم خود مشروعیت سیاسی دولت دهم را نپذیرفت اما به طور ضمنی نتایج انتخابات را قبول کرد و با اشاره تلویحی به قطعی شدن ریاست جمهوری احمدی نژاد، ادعا کرد: از این پس دولتی خواهیم داشت که از نظر ارتباط با ملت در ناگوارترین شرایط به سر می برد.

این بیانیه موسوی در شرایطی منتشر شد که آخرین نظرسنجی یک نهاد معتبر رسمی حاکی از کاهش بیش از 70 درصدی محبوبیت وی در سطح کشور بوده و در این راستا حتی همراهی هوادارانش در تهران هم به شکل محسوسی کاهش یافته بود.

* حمله به دولت به بهانه سقوط هواپیما!

در آخرین روز تیرماه 88، میرحسین موسوی پس از گذشت پنج روز از رخ دادن سانحه سقوط هواپیمای تهران-ایروان تصمیم به ابراز تسلیت به مردم کشور گرفت.

هر چند صدور این بیانیه به خاطر سقوط هواپیما بود اما موسوی این موضوع را بهانه ای برای حمله به دولت و نظام قرار داد و مدعیکم‌ارزش شدن جان انسانها را در نظر مسئولین و دولتمردان شد.

اما میرحسین موسوی در حالی از خطر کم ارزش شدن جان انسان ها در نظر دولتمردان سخن گفت که با تمکین نکردن به رای مردم در انتخابات ریاست جمهوری، حامیان خود را برای برپایی تظاهرات و تجمعات غیر قانونی به خیابان فرا خواند و به همین خاطر باعث کشته و زخمی شدن صدها تناز مردم بی گناه در جریان آشوب های مختلف شد.

*قوه قضاییه هم تقلب کرده!

کاندیدای شکست خورده دهمین انتخابات ریاست جمهوری در دهمین بیانیه خود و همزمان با برگزاری دادگاه متهمین کودتای مخملی، ‌قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران را هم متهم به تقلب کرد!

وی در واکنش به اولین دادگاه رسیدگی به پرونده اغتشاشات سال گذشته نوشت که از دادگاهی که همه چیزش تقلبی است انتظار دارند عدم وقوع تقلب در انتخابات را اثبات کند.

او علیرغم تاکید چندباره ابطحی و عطریانفر به صادقانه بودن سخنانشان در دادگاه و پشیمانی‌شان از آنچه درباره تقلب در انتخابات گفته و یا نوشته بوده اند، آنها و دیگر معترفین را انسان هایی "له شده" توصیف کرد که "به آنچه ملزم شده اند"، اقرار کردند .

*مفتخر به حمایت شیخ ساده لوح

آقای موسوی در یازدهمین بیانیه اش بر "توهم تقلب در انتخابات" تاکید کرد!

وی همچنین در این بیانیه صانعی و منتظری را مراجع تقلیدی خواند که هر چه در توان داشته‌اند در حمایت از او به کار بسته‌اند.

کاندیدای شکست خورده انتخابات دهم در ادامه به "تشکیلات راه سبز امید" اشاره کرد و گفت که به این دلیل برای جنبش خود عنوان "راه" را استفاده کرده تا اگر در میان "راه" شکست خوردیم نا امید نشویم!

اما جالب ترین خواست او در این بیانیه به تقاضای او برای شناسایی و مجازات سران اصلی حوادث پس از انتخابات مربوط است! آقای موسوی البته به شخصی خاصی اشاره نکرد.

در مجموع بیانیه میرحسین موسوی بیشتر به دلنوشته‌ای می‌ماند که سیری تخیلی در فضای سیاسی کنونی انجام داده است.

* صدور بیانیه جدید همزمان با زنده شدن کشته شدگان ادعایی!

در حالی که قطار بیانیه های موسوی به ایستگاه دوازدهم می رسید، وی از آنچه حوادث سهمگین آینده خواند، احساس خطر کرد!

او پیش از این، عبارت "احساس خطر" کردن را به عنوان علت حضورش در انتخابات ذکر کرده بود. موضوعی که در مناظره های انتخاباتی چندین بار بیان شدن اما پس از انتخابات و با شکل گیری آشوب ها معنای اصلیخود را بر همگان آشکار کرد.

هرچند دستگیری علیرضا بهشتی و مرتضی الویری توسط نیروهای محافظ امنیت منجر به صدور این بیانیه شده بود اما همچون دیگر مواضع ماه های اخیر میرحسین با استقبال رسانه‌های بیگانه همراه شد و بلافاصله بر صدر اخبار آن‌ها نشست.

این بیانیه در شرایطی منتشر شد که با صدور حکم بازداشت معاون میرحسین موسوی از سوی دادستان جدید تهران، احتمال دستگیری وی و دیگر سران اغتشاشات بیش از همیشه قوت یافته بود.

ناگفته نماند علی رضا بهشتی به این دلیل دستگیر شده بود که در شهریور 88 با انتشار لیستی جعلی، مدعی کشته شدن 72 نفر در حوادث اخیر شد و پروژه "72 تن سازی" را رقم زد؛ پروژه‌ای که در همان ایامکشته های دروغینش زنده شدند و با اعتراض به درج نامشان در لیست کمیته پیگیری امور آسیب دیدگان، این پروژه را با شکست روبه رو کردند.

*سکوت در برابر "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران"

برگزاری جشن تولد برای میرحسین موسوی در روز هفتم مهرماه(شش ماه زودتر از تولد واقعی او)بهانه صدور سیزدهمین بیانیه این رهبر اصلاح طلب شد.

با وجود اینکهرسانه‌های اپوزیسیون خارجی ‌کوشیدند تا با این بهانه فضای دانشگاه‌ ها را در ابتدای سال جدید تحصیلی ناآرام کنند و این ناآرامی را به بیرون از دانشگاه‌ها بکشانند اما با انتشار تصویر برگ اول شناسنامه میرحسین در برخی از سایت‌های خبری، ادعای نادرست دیگری در کارنامه سبزها ثبت و مشخص شد که روز تولد موسوی نه روز هفتم ماه مهر بلکه یازدهم اسفند بوده و این موضوع تنها بهانه‌ای برای ایجاد ناآرامی بوده است.

هرچند موسوی در سیزدهمین بیانیه خود حواشی روز قدس را متذکر شده بود، با این حال وی هیچ اشاره‌ای به شعارهای ساختارشکنانه و دشمن‌پسند سبزها در راهپیمایی روز قدس نظیر "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران"، و "جمهوری ایرانی"و همچنین روزه خواری آشکار حامیانش نکرد و در این باره سکوت را بهترین گزینه دید.

وی در پایان این بیانیه نیز بار دیگر دولت را بدون سند و مدرک متهم کرد و مدعی شد، سیاست خارجه غلط و میلیاردها دلار در کشور گم شده است!

*16آذر نشد 17 آذر، 17آذر نشد 18آذر!

16 آذر، روز دانشجو، بهانه انتشار بیانیه شانزدهم مهندس موسوی بود.

وی در این بیانیه ضمن اعتراف به ریزش نیروهای منتسب به وی در سطح جامعه و دانشگاه، هیچ اشاره ای به ماهیت نامگذاری این روز و علت شهادت دانشجویان معترض به سفر رییس جمهور آمریکا به ایران در سال 1332 نکرد.

رویه ای که او در بیانیه شانزدهم خود به مناسبت 13 آبان –روز مبارزه با استکبار و تسخیر لانه جاسوسی- نیز دنبال کرده بود و به جای پرداختن به اصل ماجرا که استکبارستیزی ملت ایرانبود، متهم کردن جمهوری اسلامی رادر پیش گرفت و حتی از آمریکا که نماد استکبار محسوب می شود، هم هیچ نامی نبرد.

میرحسین در ادامه این بیانیه، ادعای خود درباره "تقلب" را تکرار کرد اما همچون دفعات قبل حتی یک برگ سند درباره این ادعا ارایه نداد.

نامزد اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دهم همچنین آشوبگران را به ادامه اغتشاش در روزهای 17 و 18 آذر دعوت کرد و خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی یادآور شد که می توان در روزهای دیگر هم اغتشاش کرد: "?? آذر دانشگاه را تحمل نمی‌کنید. ?? آذر چه می‌کنید؟ ?? آذر چه می‌کنید؟".

تلاش موسوی برای تداوم آشوب‌ها و تحریک احساسات دانشجویان در حالی در آذر سال گذشته صورت می گرفت که افکار عمومی و نمایندگان ملت در پارلمان منتظر محاکمه متهم ردیف اول "اغتشاشات پس از انتخابات" بودند.

*بیانیه ای که داد خاتمی را هم درآورد!

جنجال برانگیزترین بیانیه موسوی پس از آن اعتراض بسیاری از مردم و مسئولان را در پی داشت که وی در این بیانیه هتاکان عاشورای حسینی سال گذشته را "مردمی خداجوی" و "عزاداران حسینی" نامید.

در این بیانیه که پیشوند "هفدمین" را به یدک می کشید، نه تنها هیچ اعتنایی به خواسته صریح ملت برای "ابراز برائت و بیزاری از هتاکان به قرآن مجید و روز عاشورا" نکرد که حتی آقای موسوی عاملان جسارت روز عاشورا را همراهان خود خواند و از رفتار آنان در این روز "دفاع" کرد.

آقای موسوی در ادامه بیانیه آخرش، رسانه ملی را به دلیل پخش فیلم اقدامات هواداران او به "بی عقلی" و "بی انصافی" متهم کرد و اهانت به قرآن، عاشورا و پاره کردن عکس حضرت امام را از سوی حامیانش "اتهامی مضحک" خواند: "مضحک است که بما تهمت اهانت به قرآن ، عاشورای امام حسین یا پاره کردن عکس حضرت امام قدس سره زده شود". البته وی اشاره ای به اینکه هتاکان روز عاشورا همزمان با کف و سوت زدن و حمله به عزاداران تهرانی، نام وی را فریاد زده و عکس او و کروبی را در دست داشتند نکرد.

پس از این بیانیه موهن میرحسین، تلویزیون "بی‌بی‌سی فارسی" که نقشی اساسی در راهبری اغتشاشگران پس از انتخابات ایران داشته بود، ضمن "خیرخواهانه" دانستن بیانیه جدید موسوی، آن را "دعوتی برای ایجاد آرامش و یافتن راه حل سیاسی" توصیف کرد و با "تندرو" خواندن حامیان انقلاب اسلامی، گفت که این بیانیه آنان را متقاعد نکرده که "بحران" ایران جدی است.

هرچند برخی بندهای بیانیه هفدهم میرحسین برخی به اصطلاح اصولگرایان مخالف دولت نظیر آقای رضایی را به تکاپو واداشت تا مفری برای بازگشت موسوی به مجموعه نظام بیابند اما حمایت موسوی از هتاکان عاشورا صدای برخی از سران اصلاحات را درآورده و به اصطلاح آش آنقدر شور شده بود که صدای آشپز را هم درآورد!

در همین زمینه سید محمد خاتمی، رئیس بنیاد باران، درباره این موضع میرحسین اظهار داشته بود: موسوی نباید آشوبگران روز عاشورا را که جمعی اوباش بودند، به "مردان خدا جو" تعبیر می‌کرد. در جریان تخریب‌ها و آشوب‌ها، آشوبگران اقداماتی خیلی بدی انجام دادند که قابل توجیه و دفاع نیست.

*وظیفه جدید "مهندس"

گفتنی است میرحسین براساس تصمیم اتخاذ شده در آخرین نشست محفلی سران فتنه، موظف شده است تا در ادامه سریال بیانیه‌نویسی‌های خود، موج دیگری از تهمت‌های بدون سند را علیه نظام بیان کند.

موسوی بنا دارد که این بیانیه را به مناسبت دوازدهم فروردین سالروز رای 99 درصدی مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران صادر کند.

به گفته سیاسیون، تلاش جدید میرحسین با هدف احیای فرقه سبز و ایجاد امید در آن صورت می گیرد چرا که موسوی در سخنانی که به مناسبت سال جدید منتشر کرد، هواداران دچار ریزش شده خود را به مبارزه اجتماعی و مقاومت دعوت کرده بود.

البته متقاعد کردن اپوزیسیون و دشمنان خارج نشین جمهوری اسلامی به زنده بودن فرقه سبز و در نتیجه ادامه حمایت ها از این فرقه، به عنوان دیگر علت این تحرک ها عنوان شده است. گفتنی است که موج حمایت دشمنان از سران اصلاحات، همزمان با افزایش موضع گیری سران این جریان علیه نظام، رشد صعودی داشته است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/1/12:: 12:27 عصر     |     () نظر