سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بخل ننگ است و ترس نقصان ، و درویشى کند کننده زبان زیرک در برهان ، و تنگدست بیگانه در دیار خود بر همگان . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
نام این روزها را باید گذاشت عجائب الایام! و از عجایب آن هم نباید تعجب کرد. نباید تعجب کرد که عده ای به نماز جمعه بیایند و نماز نخوانند! نباید تعجب کرد که در طول خطبه ها علیرغم تذکرهای مکرر خطیب جمعه عده ای که خود را با شعار حمایتت می کنیم، حامی او جا می زنند، مدام کف مرتب بزنند و سوت بکشند و بیش از دهها بار خطبه های او را قطع کنند. نباید هم تعجب کرد که در وقت فراغت از شعارها هم کیک بخورند و تخمه بشکنند! نوعش! تخمه کدو!
آن وقت از چند هزارنفری که به دانشگاه آمده اند، اگر چند صدنفر روی نیمکتهای دانشگاه و زیرسایه درختان نشسته و از میان چندصدنفری که در صف نماز نشسته اند، اگر عده زیادی نماز نخوانده و در وقت تکبیره الاحرام صفوف در هم نفشرده را ترک کنند، باید درباره این نماز دشمن شکن! چه فکر کرد؟! نماز عصر هم که بماند که از سوی بسیاری اصلا خوانده نشد!

این از اصل نماز. اما برسیم به حاشیه ها و محتوای خطبه ها و شعارها. این اولین باری بود که در نماز جمعه عده ای تعمداً شعار مرگ بر آمریکا نمی دادند که خطیب جمعه هم به آنان تذکری نداد. خطیب محترم چند کار دیگر نکرد و چند کار دیگر هم کرد. یکی اینکه رسم پاسداری از وحدت را نگه نداشت و تا توانست به این و آن انتقاد کرد. دیگر این که همه را به قانون حوالت داد و بعد هم به این نتیجه رسید که قانون اشکال دارد و باید اشکال قانون را برطرف کرد! در مورد عمل جناحی هم گفت من هیچ وقت از تریبون نماز برای اهداف سیاسی استفاده نمی کنم و در طول خطبه ها تا جایی که به قول خودش با توجه به جوسازی اطراف دانشگاه امکان داشت این کار را هم کرد! اما خطیب محترم دو کار دیگر هم نکرد، یکی اینکه جو را آرام کند و دیگر اینکه از حقیقت و تقدس نمازجمعه دفاع نماید.

البته همه تقصیرها به گردن ایشان نیست. چرا که اولا بسیاری از نمازگزاران جمعه به این نماز نیامده بودند و ثانیاً آنان که به جای نمازگزار آمده بودند حرف او را نمی خواندند، بماند که در گیرودار برخی شعارها و شلوغ بازیهای نمایشی ایشان که دیگر سنی را گذرانده اند، دستپاچه شده و به این طرف و آن طرف نگاه می کردند. آری، فقط نگاه می کردند. مثل کاری که در تمام این مدت کرده و در آن به مهارت رسیده اند. البته این بار نقطه کانونی اغتشاش دیگر متوجه اخلال در نماز شخص ایشان بود که بوسیله نیروهای طرفدار انقلاب حاضر در صحنه خنثی گردید.

در نهایت هم امام جمعه موقت تهران صفوف ملائک لاک زده را با خود به معراج برد! و باقی هم به خیابان رفته و بعد از پشت کردن به اوامر ایشان در سر نهادن به قانون، مختصری تظاهرات خیابانی راه انداختند و در جواب به این سؤال که چرا در نماز جمعه اخلال می کنید؟ پاسخ دادند که برای ما نمازجمعه و آقای هاشمی مهم نبود، مهم این بود که به این بهانه در جایی بتوانیم اعتراض کنیم که انجام شد!


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/4/28:: 1:16 عصر     |     () نظر