سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در یکى از عیدها فرمود : ] این عید کسى است که خدا روزه‏اش را پذیرفته و نماز وى را سپاس گفته و هر روز که خدا را در آن نافرمانى نکنند روز عید است . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
بیانیه صریح بسیج دانشجویی ‏تربیت‌مدرس خطاب به اساتید‏ حامی میرحسین

"حکایت شما حکایت همان مهندس خوب آلوده­ متوهمی را ماند که سخن از فانونگرایی­اش گوش فلک را کر کرده اما بدون هیچ گونه ضابطه­ قانونی با مدرک فوق لیسانس معماری در گروه علوم سیاسی عضو هیات علمی شده است".

به گزارش شبکه ایران، پس از آنکه سخنان رئیس دانشگاه تربیت مدرس مبنی بر ممنوعیت ادامه تدریس میرحسین موسوی در این دانشگاه به دلیل مغایرت مدرک تحصیلی وی با رشته تدریس شده، با واکنش چند نفر از دوستان او در این دانشگاه روبرو شد، بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس، بیانیه‌ای را خطاب به این اساتید منتشر کرده است.

در ابتدای این بیانیه آمده است: "چندی است نامه سرگشاده نگاشتن و قلم­راندن بر جریده کاغذ در دانشگاه تربیت مدرس نیز باب شده. برخی سرسپردگان به جریان خاص سیاسی، در زمره کسانی درآمده­اند که در ظاهر خود را نگران جایگاه دانشجو و دانشگاه می­نامند و جالب آنکه در میان اسامی آنان، چهره­های با گرایش سیاسی و پیشنه­ای مشخص چون سید هاشم آغاجری عضو سازمان مجاهدین، جعفر توفیقی وزیر علوم دولت اصلاحات و عضو بنیاد باران، معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست دولت خاتمی و حاتم قادری به چشم می­خورد".

در این بیانیه خطاب به اساتیدی که نسبت به اظهارات قانونی رئیس این دانشگاه واکنش نشان داده‌اند، آمده است: "حکایت شما حکایت همان مهندس خوب آلوده­ متوهمی را ماند که به یکباره در چند ماهه انتخابات از خواب بیدار شد و بعد از سالها سکوت، نگرانی بی­سابقه­ای نسبت به وضعیت کشور احساس کرد! همان که سخن از فانونگرایی­اش گوش فلک را کر کرده اما بدون هیچ گونه ضابطه­ قانونی با مدرک فوق لیسانس معماری در گروه علوم سیاسی عضو هیات علمی شده و در ایام پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری، مخالفت­اش با قانون اساسی و نهادهای قانونی کشور محرز است".

پایان دوران سکولارپروری و سیاسی کاری در دانشگاه

در ادامه این بیانیه که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس منتشر شده است، به تحرکات مشکوک سیاسی در این دانشگاه اشاره شده و بیان شده است: "شما از لزوم دور نگهداشتن دانشگاه‏ها از تنش‏های سیاسی جامعه و حاکم کردن فضای آرام در دانشگاه سخن گفته­اید و این همه را راهی برای رسیدن به خلاقیت، نوآوری و توسعه دانش علمی دانسته­اید. آیا این شما و هم کیشانتان نبودید که جنبش دانشجویی را به دفاتر دانشگاهی حزب مشارکت و سازمان مجاهدین تقلیل دادید و وقتی بعد از دوم خرداد به قدرت رسیدید، جنبش دانشجویی را حرف مفت خواندید؟"

دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره "لزوم بازنگری در علوم انسانی"، در بیانیه خود آورده‌اند: "چشمانتان را اگر کمی بیشتر باز کنید درخواهید یافت که دوران سکولارپروری و سیاسی کاری در دانشگاه سرآمده. حیات احزاب قدرت­طلب سیاسی در دانشگاه نیز به پایان رسیده. اگر همچنان منافعی جز منافع دانشگاه و دانشجو را دنبال می­کنید، باید بدانید دانشگاه جای قانون­گریزان و ساختارشکنان نیست. مدارای دانشگاه و دانشگاهیان نیز حدی دارد. گستاخی­ها ممکن است چندان هم بدون هزینه نماند. از همین رو سزاست که بانیان غائله ها و مدافعان کودتا زبان در کام گیرند".

در انتهای این بیانیه خطاب به رئیس دانشگاه هم آمده است: "در پایان از ریاست دانشگاه انتظار می­رود تا اقدامات لازم در جهت بازخواست و برخورد جدی با اقلیتی که در زیر پوست دانشگاه، قد علم کرده­ و درصدد به حاشیه بردن فضای علمی و مقدس آن هستند را انجام داده و اجازه ندهند تا در دانشگاه مولود انقلاب، عده­ای قلیل بر طبل آموزه­های غیر انقلابی و درخواستهای غیر قانونی بکوبند و بدون هر گونه مدارا، نسبت به اخراج متمرّدین از قانون اقدام نمایند".

گفتنی است، پیش از این حامیان تندروی آقای موسوی در دانشگاه ترببیت مدرس در واکنش به ممنوعیت تدریس میرحسین موسوی در این دانشگاه به دلیل مغایرت مدرک تحصیلی وی با رشته تدریس شده و نیز دستگیری آقای بهشتی که به دلیل مشارکت در تهیه لیست کشته های دروغین صورت گرفته، نامه ای را حمایت از میرحسین و بهشتی و برخی دیگر از سیاسیون افراطی به رهبر انقلاب نوشته بودند.

آقای موسوی که مدرکش، فوق لیسانس معماری است، در سال های اخیر با عنوان "دکتر موسوی" در این دانشگاه به تدریس علوم سیاسی در مقطع دکترا اشتغال داشته است.

در همین زمینه، فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه تربیت مدرس، با بیان اینکه "مهندس موسوی هنوز به دانشگاه برنگشته است" اظهار داشت: موسوی در گذشته یک درس در خصوص تاریخ انقلاب اسلامی به صورت تجربی در دانشگاه تربیت مدرس ارائه می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه" موسوی با مدرک فوق لیسانس معماری نمی‌تواند در دانشگاه تربیت مدرس درسی را ارائه کند"، گفت: رشته آقای موسوی معماری است ولی با این حال وی در گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس عضویت داشته است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/12/28:: 2:22 عصر     |     () نظر