سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاش تازیانه هایی بر سر یارانم بود تا درحلال و حرام تفقّه می کردند . [امام صادق علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
دانشجویان سیاسی باشند ولی با هماهنگی مولوی عبدالحمید!

پایگاه اطلاع رسانی مسجد مکی زاهدان طی یاداشتی در پیشنهادی متحجرانه و مخالف آزاد اندیشی از دانشجویان اهل سنت خواست که "در جناح‏بندی‏ها و رقابت‏های سیاسی، بدون هماهنگی و اعلام موضع رهبران مردمی خوشنام اهل سنت (افرادی نظیر جناب مولوی عبدالحمید و امثالهم) شرکت نکنند".

این یاداشت بدون اهمیت به شعور سیاسی دانشجویان اهل سنت برای اثبات درستی پیشنهاد متحجرانه خود افزود :زیرا مسائل سیاسی دارای پیچیدگی‏های زیادی بوده و شرکت در آن مستلزم وسعت دید زیاد و تجربه کافی می‏باشد".

به گزارش زاهدان پرس، ناظران سیاسی معتقدند چنین پیشنهادی در راستای انحصارطلبی و مقابله با عنصر آزاد اندیشی سیاسی و حق انتخاب و توهین به شعور سیاسی دانشجویان اهل سنت محسوب می شود.

همچنین در حالی این پیشنهاد متحجرانه و انحصارگونه مطرح می شود که فعالان سیاسی معتقدند که جنبش های دانشجویی موقق چه قبل و بعد از انقلاب از وابستگی های گوناگون حزبی و سیاسی و نژادی و ... آزاد و رها و مبتنی بر اشخاص نبوده اند .

گفتنی است همچنبن به گفته برخی از فعالان سیاسی از چند سال قبل تلاش گسترده ای از طرف برخی مراکز دینی افراطی در استان سیستان و بلوچستان برای به تحت سیطره قرار دادن پتانسیل سیاسی دانشجویان برای رسیدن به اهدافشان صورت گرفته است.

این مراکز دینی حتی به آنجا پیش رفته اند که حقوق اولیه سیاسی دانشجویان و مردم که همان حق رای می باشد را با صدور فتواهای مذهبی از آنان سلب کرده و با استفاده از ابزار مذهبی تلاش کرده اند برای کاندیدا ها ی همسو با خود رای جمع آوری کنند.

البته در حالی این سواستفاده ها از طرف بعضی از مراکز دینی افراطی از فضایی دانشجویی بعضی از دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان صورت می گیرد که رهبر انقلاب اسلامی اِعمال مدیریت و قدرت مسئولان دانشگاهی را برای جلوگیری از سوءاستفاده جریانهای سیاسی از دانشگاهها ضروری می دانند و فرموده اند: غفلت از این مهم ممکن است فضای سیاسیِ مراکز علمی – دانشگاهی را به عرصه ای برای سوءاستفاده دشمنان تبدیل کند.

گفتنی است که مقام معظم رهبری در نظری متعالی درباره آزاد اندیشی دانشجویی معتقدند :"از دیدگاه اسلام، نیاز جامعه به آزادی مانند نیاز انسان به هوا، ضروری و حیاتی است و ما جامعه ای می خواهیم که در پرتو آزادی اندیشه و بیان، رشد و شکوفایی همگانی را تضمین کند که این مسئله باید در حرکت دانشجویی مورد توجه قرار داشته باشد."

مقام معظم رهبری همچنین در تشریح نگاه خود به مقوله ارتباط دانشجویان و عالم سیاست فرموده اند:"شما دانشجوها - چه دختر و چه پسر - و حتى دانش‏آموزهاى مدارس، روى این ریزترین پدیده‏هاى سیاسى دنیا فکر کنید و تحلیل بدهید. فرض کنیم تحلیل هم بدهید که خلاف واقع باشد؛ باشد.

ایشان در ادمه فرموده اند :"خدا لعنت کند آن دستهایى که تلاش کرده‏اند و مى‏کنند که قشر جوان ما و دانشگاه ما را غیر سیاسى کنند؛کشورى که جوانهایش اصلاً در باغ مسایل سیاسى نیستند، مسایل و جریانهاى سیاسى دنیا را مى‏فهمند و تحلیل درست ندارند، مگر چنین کشورى مى‏تواند بر دوش مردم حکومت و حرکت و مبارزه و جهاد بکند؟! بله، حکومت دیکتاتورى باشد، مى‏شود."

گفتنی است رهبر معظم انقلاب با میزان مقبولیت و محبوبیت بی نظیر خود در کشور تا به این لحظه در مواردی همچون انتخابات از اینکه به چه کسی ر?ی داده اند نام نبرده و معتقدند هر کسی خود باید آزادانه کاندیدا مورد نظر خود را انتخاب کند .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/12/23:: 8:40 عصر     |     () نظر