سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در ادب نفست این بس که واگذارى ، آنچه را از جز خود ناپسند شمارى . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

  ایران: گذشت 24 ساعت از دستگیری عبدالمالک ریگی کافی بود تا برادر او عبدالحمید که چند ماه قبل به همراه چندین تن از اعضای گروهک جندالله دستگیر شده بود، اعدام شود.
این اعدام صبح امروز و در شرایطی انجام شد که چند ماه قبل باید صورت می گرفت اما بنابر دلایلی تا امروز اجرا نشده بود.
*عبدالحمید ریگی که بود؟
عبدالحمید یکی از برادران عبدالمالک ریگی، سرکرده گروهک تروریستی جندالله بود که چند ماه قبل برخی از رسانه‌های بیگانه و ضد نظام شایعه اعدام شدن او ر ا مطرح کرده بودند.
وی که پس از انجام چندین عملیات تروریستی در داخل کشور، به پاکستان گریخته بود و قصد داشت با جعل مدارک خود را از اتباع پاکستان نشان دهد توسط دولت این کشور دستگیر و در زندان زندان کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان نگهداری می‌شد.
پس از اطلاع جمهوری اسلامی ایران از دستگیری وی، نزدیک به 20 ماه قبل با پیگیری سفارت ایران در اسلام آباد و تلاش وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، عبدالحمید به دولت جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد.
وی در روز پنجشنبه 11 تیرماه سال 88 درجمع علما، معتمدان، ریش سفیدان و مردم شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر و چابهار، سخنان افشاگرانه‌ای از فعالیت‌های تروریستی برادرش و گروهک تروریستی جندالله عنوان کرده بود.
عبدالحمید در سخنان خود از همکاری نیروهای آمریکایی و پشتیبانی از گروهک تروریستی جندالله برای انجام فعالیت‌های تروریستی و خرابکارانه پرده برداشته بود.
وی در بخشی از اعترافات خود به یکی از نشست‌های این گروهک تروریستی با نیروهای آمریکایی اشاره کرده و گفته بود: "در یکی از این نشست‌ها که من نیز حضور داشتم، آمریکایی‌ها 100 هزار دلار به برادرم دادند و وی نیز از آنان خواستار امکانات ماهواره‌ای و رایانه شد که آمریکایی‌ها در پاسخ به خواسته مالک گفتند که شما هرچه بخواهید، ما در اختیارتان قرار می‌دهیم اما آیا مردم از شما حمایت می‌کنند؟ که برادرم نیز در جواب گفت: تمام مردم ما را حمایت می‌کنند."
برادر عبدالمالک ریگی در بخش دیگری از اعترافات خود گفته بود: "مالک می‌گوید در حالی که شیعیان کافر، در همین منطقه هستند؛ چرا با یهودی‌ها و آمریکایی‌ها بجنگیم همین جا دو شیعه را می‌کشیم و بعد هم به بهشت می‌رویم."
وی همچنین در اعترافات تکان دهنده دیگری، با بیان اینکه ما هیچ اختیاری از خود نداشتیم و تحت تاثیر القائات عبدالمالک دست به جنایت می‌زدیم، ماجرای قتل همسر و برادر همسرش را به گمان اینکه با دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی در ارتباط هستند مطرح کرد.
از جمله اقدامات تروریستی که عبدالحمید ریگی در آنها دست داشته است، حادثه تاسوکی، گروگانگیری نوبندیان و عملیات دارزین کرمان است که منجر به کشته شدن ده‌ها تن از هموطنانمان شد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/12/6:: 9:3 عصر     |     () نظر