سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه تنها با افراد بی عیب برادری کند، دوستانش اندک شوند . [امام صادق علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
مهدی کروبی در آستانه 22 بهمن با انتشار بیانیه‌ای که نوشتار و ادبیات آن با داشته‌های ‌وی در تناقض است، با دعوت معدود هواداران فرقه سبز برای برهم زدن راهپیمایی مردمی 22 بهمن، خود را رسماً قیم مردم برای گرفتن حقشان معرفی کرده است.
شیخ سابق اصلاحات که این روزها حرف‌های ضد و نقیضی از عقب نشینی وی از مواضع قبلی‌اش بر سر زبان‌ها افتاده بود، در بیانیه تند خود که رشته‌های خوش‌بینان را پنبه می‌کند، تلاش کرده با کپی‌برداری از شیوه میرحسین موسوی در صدور بیانیه، رهرو صدیق وی در صدور بیانیه‌های ‌ساختارشکنانه باشد.
کروبی در ابتدای بیانیه خود با مظلوم نمایی، خود را فردی معرفی کرده که سن و سالی از وی گذشته و دیگر به دنبال «پست و مقام و امور دنیوی» نیست! این در حالی است که کروبی با به کار بستن تمامی توان مالی خود و استخدام چهره‌های ‌سرشناس آن هم پس از یکبار ناکامی و عدم انتخاب از سوی مردم در انتخابات نهم ریاست جمهوری، باردیگر در انتخابات حاضر شد و به رغم اینکه میزان رأی کسب شده توسط وی حتی کمتر از میزان آرای باطله بود، همراه با سایر دوستان اصلاح‌طلب خود پا در مسیر اغتشاشات گذاشت تا از این طریق شاید بتواند از آب گل‌آلود ماهی صید کند. این رفتار وی حکایت کننده این واقعیت است که او تشنه قدرت است نه شیفته خدمت.
وی در ادامه بیانیه با دعوت هواداران معدود خود، برای حضور و برهم زدن نظم راهپیمایی مردمی 22 بهمن، صراحتاً از مطالبه آنچه که وی «دستاوردها و آرمان‌های امیدبخش» نامیده است با استفاده از رفتارهای غیر خشونت‌آمیز سخن می‌گوید. موضوعی که اگرچه فرقه سبز ماه‌ها است این عنوان را با خود یدک می‌کشد  اما عناصر آن در عمل اثبات کرده‌اند ‌که حتی از جنگ خیابانی هم برای تحقق مطالبات خود استفاده خواهند کرد. نگاهی به تلاش سبزها برای تسخیر یک پایگاه بسیج و همچنین حمل انواع سلاح سرد و گرم در تجمعات غیرقانونی خود که تا به حال منجر به کشته و زخمی شدن تنی چند از نیروهای پلیس، بسیج، مردم عادی و حتی خود سبزها شده است، گویای همه چیز در قبال ادعای غیر خشونت آمیز فرقه سبز است.
در کنار این دعوت، کروبی مانند همتای فتنه‌گر خود میرحسین موسوی، باردیگر با زیر سؤال بردن انتخابات دهم ریاست جمهوری و طرح ادعای تقلب در آن از جدی گرفتن شدن مطالبه حقوق مردم سخن به میان می‌آورد.
 ادعایی که وی و سایر همفکرانشان نه تنها در قضیه اخیر بلکه در زمان تسلط‌شان بر قوای مقننه و مجریه هرگز اعتقادی به آن نداشتند و در وقایع اخیر نیز با زیر سؤال بردن همین خواست و مطالبه که بارها از سوی مقام معظم رهبری و سایر دستگاه‌های ‌اجرایی و نظارتی بر صحت آن تأکید‌ شده بود، این ادعای خود را نقض کردند. در کنار این آنها با پافشاری بر روی واژه «تقلب» سعی می‌کنند تا تنور اغتشاشات را همچنان گرم نگه دارند و از این راه اهداف دنیا‌پرستانه خود را که کروبی منکر داشتن آنها می‌شود، پیگیری کنند.
کروبی همچنین در ادامه بیانیه خود به ظاهر با تمسک جستن از مراجع و علما و شخصیت‌های معتبر اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پیشنهاد ارائه طرح برای خروج از وضعیت فعلی را از جانب این شخصیت‌ها ارائه می‌کند و تلویحاً از این طریق طرح حکمیت و لویی جرگه را که از مدت‌ها قبل برای فرار خود و دیگر همتایان از پاسخگویی تدارک دیده بودند، مجدداً بازگو می‌کند؛ طرحی که عکس‌العمل شدید مردم را به دنبال داشته است.
در پایان این بیانیه نیز کروبی می‌گوید: «آنچه امروز به نام جنبش اعتراضی در جامعه جریان دارد یک ایدئولوژی فراگیر نیست که خط‌کشی‌های سفت و سخت داشته باشد و افراد را بر اساس آن گزینش نموده و مسؤولیت رفتار تمام حاضران در آن را بپذیرند.» شاید بتوان بخش پایانی این بیانیه را ‌مهم‌تر‌ین فصل آن قلمداد کرد چراکه در آن کروبی تلاش می‌کند از قبول مسؤولیت وقایع روی داده شانه خالی کند و رسماً می‌گوید که امکان پذیرش رفتار افراد حاضر در این فرقه وجود ندارد.
علاوه بر این نکته مهم دیگری که در پس پرده این سخن کروبی نهفته است، خبر ریزش شدید حامیان این فرقه است که کروبی و همفکرانشان را برای بازگذاشتن درب این فرقه برای پذیرش هر فردی با هر گرایشی ترغیب کرده است. آنها برای جبران این ریزش شدید، جذب نیرو از فرقه‌های ‌مختلف سیاسی و دینی و حتی ضد انسانی را در دستور کار خود قرار داده‌اند؛ موضوعی که پیش از این در پروژه دین سبز شاهد آن بودیم.
در کل می‌توان از صدور این بیانیه اینگونه نتیجه‌گیری کرد که اضمحلال جریان فتنه که می‌توان نقطه اوج آن را در راهپیمایی 9 دی جست‌وجو کرد باعث زمین‌گیر شدن سران این جریان شده است و همین امر آنها را برآن داشته که آخرین تلاش خود را برای راهپیمایی 22 بهمن به کار ببندند تا شاید بتوانند کورسوهای امید خویش را برای ادامه حیات سیاسی زنده نگه دارند. هرچند با حضور میلیونی ملت این کورسو به خاموشی خواهد گرائید.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/11/15:: 7:30 عصر     |     () نظر