سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش راهنمای عمل و عمل ظرف فهم است . [امام سجّاد علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

چندجمله با حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی

سلام بر رهروان راه رهبری

بدون مقدمه به اصل مطلب می پردازم،یادداشت پیش رو چند سوال وابهام وتذکر خطاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت است که در نقد سخنان ایشان در همین روزهای اخیر به ذهن بنده رسید وتکلیف دانستم،صرف نظر از حصول نتیجه ویا دریافت پاسخ آنها را مطرح نمایم.به علت رعایت اختصار مطالب موردنظر را به صورت اشاره وار ذکر می نمایم.

حضرت آقای هاشمی, اخیرا شما در مصاحبه اختصاصی با سایت شخصی خود عنوان کردید: عده ای که شاید ادبیات غیر متملقانه مرا نمی پسندند در داخل(کشور) به اختلافاتی که -هیچ وقت نبوده و نیست- دامن می زنند و خارجی ها هم که دنبال خوراک تبلیغاتی می گردند،لقمه های چرب ونرمی پیدا می کنند.هم من وهم شخص آیت ا... خامنه ای بویژه طی یکی دوسال اخیر بارها و بارها از استحکام روابط خویش در جلسات خصوصی و حتی در سخنرانی ها و مصاحبه های عمومی سخن گفته ایم و...

جناب آقای هاشمی رفسنجانی:                                          

اولا,چه کسی توقع متملقانه سخن گفتن با رهبری انقلاب را دارد,که شما آن را نفی کرده اید, ادبیات متملقانه مساله ای است ورعایت حد اقل شرط ادب در آغاز کردن کلام با سلام مساله ای دیگر...

ثانیا ,به نظر می رسد با کنکاشی در ادبیات سیاسی در دو دهه اخیر کشور مشخص می شود ادبیات متملقانه در دولت چه کسی ، حول شخصیت چه کسی و در محیط حامیان و اطرافیان چه کسی ظهور و بروز ویژه یافت،کافی است به یادداشت ناشر, در مقدمه کتاب "هاشمی و انقلاب"که نوشته شهردار وقت تهران آقای کرباسچی- ازمریدان جنابعالی- که سراسر در مدح متملقانه جنابعالی نوشته شده و موسسه همشهری با تیراژ زیاد و با پول شهرداری -مردم- تهران در سال 76 منتشر شده دوباره نگاهی بیندازید...

اما این که می فرمائید ...اختلافاتی که هیچوقت نبوده... به نظر می رسد ملت ایران درفرآیند حماسی و انقلابی دو انتخابات نهم و دهم ریاست جمهوری -که یک سوی میدان رقابت آن جنابعالی و حامیان شما بودند-  با آگاهی و بصیرت لازم تشخیص دادند که راه رهبری و گفتمان و ادبیاتی که به منویات ایشان نزدیک تر است کدام است؟

اما اینکه گفته اید که القا اختلاف توسط داخلی ها, لقمه های چرب و نرم برای خارجی ها مهیا می کند؟  هر چند حیران مانده ام دراین زمینه چه بنویسم,اما از شما که غالبا از کانال های متعدد از اوضاع جهانی و رسانه های خارجی مطلع می شوید بعید است که حداقل ندانید در این دو سه سال اخیر چه جریان ها و چه افراد داخلی که غالبا ارادتمند شما هستند.برای VOA وBBC وغیره خوراک چرب و لذیذ و بدون هزینه تولید کرده  و می کنند,بلکه از این بالاتر، به عکس فرمایش شما باید عرض شود,خوراک چرب و نرم رسانه های غربی کلیپ و بلوتوث افاضات بی شرمانه دختر خانم جنابعالی در کف خیابان های آشوب زده تهران در توهین به رهبری معزز انقلاب در آشوب های اخیر است که تقریبا در گوشی های تلفن همراه طرفداران و مخالفان شما هر دو به وفور یافت می شود.

در یک جمله خوراک چرب و نرم برای خارجی ها،خود آقازاده جنابعالی است که فعلا میهمان همان خارجی هاست.

جناب آقای هاشمی:

 شما همچنین در مصاحبه مذکورگفته اید: هم من وهم شخص آیت ا... خامنه ای بویژه طی یکی دوسال اخیر بارها و بارها از استحکام روابط خویش در جلسات خصوصی و حتی در سخنرانی ها و مصاحبه های عمومی سخن گفته ایم و...

 اولا به نظر می رسد باید مواظبت کرد که باب استناد به جلسات خصوصی شما و یا مقام معظم رهبری(حفظه الله) در این زمینه در یکی دو سال اخیر باز نشود که قطعا به هیچ وجه به نفع شما نخواهد بود.

ثانیا درباره استناد به سخنرانی های عمومی و... آنچه ملت ایران در خطبه "فصل الخطاب" نماز جمعه رهبری شاهد آن بودند تکذیب صریح ادعای شما بود آنجایی که مضمون فرمایش معظم له :اعلان نزدیکی ایشان به نظرات دکتر احمدی نژاد در مقام اختلاف ایشان با جنابعالی بود و باعث تعجب است که چگونه این مسائل- ادعای عدم اختلاف با رهبری و انتساب آن به سخنرانی های معظم له -در فضای باز و سرشار از آگاهی جوانان ولایت مدار مطرح می شود وبرای آن شاهد مثال و قرینه ای  هم ارائه نمی شود.

 اما در این سطور نمونه هایی محدود از وجود اختلاف بین رویکرد شما و گفتمان رهبری را یادآوری میکنم:

 

1- شما در بیانیه اردیبهشت ماه 84 خود برای ورود در انتخابات نهم بیش از 10 مرتبه از لفظ توسعه به عنوان راهبرد محوری استفاده کرده اید و طبق معمول حتی اشاره ای به عدالت در آن پیام مهم یافت نشد،درصورتیکه سال هاست که رهبر انقلاب فرموده اند :"امروز سرفهرست مسائل کشور،مساله عدالت است".پس  به جرات میتوان گفت :اختلاف هست و این اختلاف ها بعضا عمیق و اصولی و راهبردی است.

 

 2-چرا راه دور برویم،این اظهارات شما همان قدر عجیب است که فراموش کردن نطق های بعضا تند نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در انتقاد از شخص شما در اجلاس چند ماه اخیر. آیا کسی که با مشی و منویات رهبری همراه است توسط خبرگان ملت-مورد تذکر و انتقاد قرار می گیرد ,آن هم انتقاد از مشی سیاسی جنابعالی در حوادث پس از انتخابات و فتنه سبز...

 

3- جناب آقای هاشمی این جملات تنها گوشه ای از سر فصل های سخنرانی رهبر انقلاب وخلف صالح وحکیم امام راحل(ره) است در سال های دولت شما وآقای خاتمی است که سال ها بر زمین ماند:

*ارزش حکومت به اقامه عدل است. 3/6/72 دیدار با هیات دولت

*اگرعدالت نباشد,در حقیقت هیچ کاری انجام نشده.30/3/71

*مبارزه با فساد را از مجموعه کارگزاران آغاز کنید.12/9/79

*بترسید, ما هم مترفین می شویم. 23/5 70

*مسئولین نباید به دنبال آباد کردن دنیای خود باشند.16/9/80

*جلوی استفاده غیر منطقی و ثروت ساز را بگیرید.8/6/75.

*وجود فساد تعجب آور نیست ,مبارزه نکردن با فساد تعجب آور است.8/4/74

*علاقه مندان به نظام در مبارزه با فساد پیشقدم می شوند.3/11/80

*گلوگاههای فساد را ببندید،مبارزه با فساد را از اطرافیان خود شروع کنید،فساد در نزدیکی ماست.3/11/80

*مدیران فاسد پایگاه های دشمن هستند.19/10/80

*مسئولین بایددندان لذت جویی را بکنند.26/3/72

*مسئولین به هیچ وجه وارد فعالیت اقتصادی شخصی نشوند.8/6/75

*از برخی گزارش هل عرق شرم بر پیشانی ام می نشیند.23/5/70

د) منش سیاسی شما در ماه های منتهی به انتخابات دهم ،القا وجود شرایط ویژه در کشور و...

 

4- سخنان دو پهلو و غیر شفاف شما در شرایط فتنه خیز کشور ماه های اخیر و...

 

5- راستی حضرتعالی که دائم با رهبر معظم انقلاب توفیق جلسه خصوصی دارید،چه نیاز به انتشار نامه سرگشاده دارید،آن هم نامه ای آتشفشانی...

جناب آقای هاشمی،با این قرائن باید به وجود اختلاف اقرار نمود ،اختلافات فراوان و راهبردی،پس انسا ن نباید با القاء این مطالب جوری فضا سازی کند که خدای ناکرده در افکار عمومی عملکرد مدیریتی خود و یارانش خدای ناکرده به پای نظام و رهبری نوشته شود.

 

جناب آقای هاشمی:

 شکاف طبقاتی و محدود در جامعه ایران و فقر و فساد و تبعیض در دوران مدیریت چه کسی تبدیل به گسل بزرگ اجتماعی شد،طبقه مدیران مرفه وپدیده آقازادگی،توسعه اقتصادی غربی،بستر سازی برای ظهور تفکر لیبرالیسم فرهنگی و اصلاحات آمریکائی و.. در چه دوره ای اوج گرفت, ومجریان این سیاستها چه کسانی بودند؟ الآن در چه جبهه ای حضور دارند؟

آری,این ها علائم وجود اختلاف است،عدول از عدالت،زیر سوال رفتن صحت انتخابات و البته تربیت,حمایت و تایید فرزندانی که خلاف امنیت ملی عمل می کنند زمینه ساز اختلاف است.

 جناب آقای هاشمی رفسنجانی:

 چرا اکثر نخبگان انقلابی و معتقد به گفتمان رهبری علیرغم تاکید و هشدار رهبری در شفاف سازی فضای سیاسی سخنان شما را مصداق سخنان دوپهلو میدانند. انشا الله سخنان معروف خود را در مشهدالرضا (ع)، در جمع دانشجویان که یادتان هست ؟

جناب آقای هاشمی شما در اجلاس چند روز قبل خبرگان تاکید داشتید: "مرزبندی بین وفاداران به انقلاب و نظام و ساختارشکنان واقعی است و نباید اجازه داد این مرزبندی مخدوش بشود."

درباره این فرمایشات متین حضرتعالی این سوال مطرح است که خوب چرا این مرزبندی شفاف را شما از خودتان شروع نمی کنید؟ وبا جریان فتنه مرزبندی شفاف نمی کنید ، ومواضع دوپهلو می گیرید ؟!

چرا امید فتنه گران  را که به شما دل بسته اند قطع نمی کنید وچرا هنوز در محفل خصوصی با شما درد دل می کنند ؟ هرچند که متاسفانه از منظر شما نظام ،بسیج وسپاه دارد ولی اینها (موسوی و کروبی) ابزار دفاعی و... ندارند .پس با چنین پیش فرضی شاید دیگرجای سوال نباشد ؟!

 

 در اینجا لازم است به مطلب مهمی اشاره کنم : در ماههای اخیر مسئله ای در فضای سیاسی جامعه مطرح شد تحت عنوان دوپهلو گویی نخبگان و هشدار به خواص درباره  دامن زدن به فتنه با بیان سخنان مبهم و دوپهلو ، نگارنده معتقد است سخنان جنابعالی در اجلاس اخیر خبرگان از مسئله دوپهلوگوی عبور کرد,چراکه بیانات شما تاکید برکلیات و اصول محوری انقلاب و نظام بود,در کنار سکوت درباره سران فتنه! . تاکید بر نقش محوری رهبری و تجلیل از حضور حماسی ملت ایران در 9دی و22 بهمن در عین حال عدم همراهی کامل با امام و امت در برائت از ساختار شکنان و دشمنان جدید نظام اسلامی, فصل جدیدی از رفتار و منش سیاسی را رقم زد که قطعا از قالب "گفتار دوپهلو و مبهم" عبور کرده وتبدیل به "رفتار دوپهلو"  شده است

سوال:

.آیا "سخنان کلی شفاف" به همراه "عملکرد جزیی مبهم" چیزی جز مشی سیاسی دوپهلو است؟!

سوال:

چرا فقط فرزندان فتنه و خانواده های ایشان می توانند در حریم خلوت شما حضور پیدا کنند و اشک شما را درآورند؟

سوال:

چرا مستضعفین و شیعیان محروم امیرالمومنین (ع) و فرزندان شهدای مظلوم گمنام  وبسیجیان مخلص در سالهای اخیر به محضر شما راه نیافتنه تا درد دل کنند؟چرا این ولی نعمتان شما در آغوش شما احساس امنیت نکنند؟!

 

آقای هاشمی, چرا به منازل شهدای شهر سرکشی نمی کنید ؟ مگر شما دیگر یار امام و رهبری نیستید؟ اگر هستید,که انشا الله هستید پس شما هم به سیره علوی رهبرفرزانه و محبوبمان عمل کنید,تا با مردم چهره به چهره روبرو شوید.

سوال:

آقای هاشمی تنها ادعای محور وحدت دانستن رهبری چه نسبت و سنخیتی با مشی سیاسی شما در تعامل با جریان فتنه در حوادث 8 ماهه اخیر دارد ؟ !

رفتارهای دوپهلو چه نسبتی با محوریت وحدت دارد؟ ! اگر رهبری محور وحدت است چرا از سران فتنه تبری نمی جویید و فرزندان شان را به حضور می پذیرید تا در منزل شما روضه فرزند کروبی برقرار شود؟!

آیا مادران شهیدان بسیجی فتنه های اخیر هم به محضر و خلوت شما راه دارند تا روضه دل خود را برسفره اشک های شما پهن کنند؟!

سوال:

جناب آقای هاشمی مخاطب اصلی بند 4 بیانیه اجلاس اخیر خبرگان رهبری به نظر شما چه فرد یا افرادی هستند ؟

مخاطب هشدارمکرر خواص بصیر ایران عزیز درباره موضعگیری غیرشفاف و سخنان و عمل و رفتار دوپهلوی بزرگان چه کسی است؟

 

پایان:

 

آقای هاشمی

 جمله پیش رو مربوط به همین دیدار امروز با ولی امرشماست که در جمع خبرگان فرمودند: "کمرنگ کردن مرزها، خطایی فاحش است و باعث سردرگمی مردم می شود. بنابراین، باید از مخالفان نظام اعلام برائت شود ومرزها کاملاً روشن باشد." پس لزوما شما هم در کنار همه خواص نظام مخاطب این تکلیف سیاسی هستید,و می بایست برای تحقق وحدت حول محر رهبری نظام اسلامی از مخالفان جدید نظام که همین سران منفور فتنه یعنی زوج موسوی- کروبی است,اعلام برائت نمایید.

 پس تکلیف حکم می کند به جای سخنرانی برای خواص جامعه در خصوص محوریت رهبری ابتدا در عمل به محوریت رهبری و پایان دادن به حیات سیاسی فتنه گران و جولان جرریان تردید تن دهیم.پس دوصد گفته چو نیم کردار نیست


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/12/28:: 2:27 عصر     |     () نظر