سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و ابو جحیفه گوید از امیر المؤمنین ( ع ) شنیدم که مى‏گفت : ] نخست درجه از جهاد که از آن باز مى‏مانید ، جهاد با دستهاتان بود ، پس جهاد با زبان ، سپس جهاد با دلهاتان ، و آن که به دل کار نیکى را نستاید و کار زشت او را ناخوش نیاید ، طبیعتش دگرگون شود چنانکه پستى وى بلند شود و بلندیش سرنگون زشتیهایش آشکار و نیکوییهایش ناپدیدار . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 90/7/18:: 9:17 عصر     |     () نظر

 


عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفت‌وگو با رجانیوز:
ساکتین فتنه اگر توبه هم کنند چون بصیرت ندارند نباید در مرکزیت باشند

 

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اسلامی تاکید کرد: نه تنها کسانی که در فتنه سکوت کردند نباید در مرکزیت تصمیم‌گیری اصولگرایان و تعیین مصداق برای لیست آنها جایگاهی داشته باشند، بلکه نام‌شان هم باید از لیست جبهه اصولگرایان خط بخورد.

علی کاییدی در گفت‌وگو با رجانیوز تبعیت از ولی فقیه را چارچوب اصلی وحدت برشمرد و افزود: کسانی که در جریان فتنه سکوت‌شان ثابت شده باشد، یعنی به خواسته رهبر انقلاب عمل نکردند، بدون تردید نمی توانند در مرکزیت اصولگرایی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در مورد مردودین فتنه که اساساً حرفی نیست اما کسانی که با سکوت خود از جریان فتنه حمایت کردند، نمی توانند در مرکزیت اصولگرایان قرار بگیرند همانطور که جریان انحرافی و وابستگان به آنها نباید در مرکز تصمیم گیری اصولگرایان باشند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مشخص شدن مرزبندی ها اظهار داشت: یک معیار اصلی، مرزبندی با فتنه و جریان انحرافی است و اصولگرایانی که در این دو موضع، امتحان خوبی پس دادند باید با هم به وحدت برسند.

وی بیداری اسلامی در منطقه را یکی از عوامل اهمیت انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی توصیف کرد و گفت: با توجه به بیداری اسلامی که در خاورمیانه شکل گرفته است، باید یک مجلسی تشکیل شود که با ظرفیت حداکثری تابع و معتقد به آرمان‌های امام و رهبری باشد.

کاییدی در واکنش به این موضوع که برخی معتقدند ساکتین فتنه که در مرکزیت تصمیم گیری اصولگرایان قرار گرفته اند، توبه کرده اند و به همین دلیل باید از سابقه آنها چشم پوشی کرد، افزود: کسانی که بر فرض توبه کرده اند حتما خطایی مرتکب شده اند که از آن خطا واشتباه پشیمان شده و توبه کرده اند، خطا و اشتباه در آزمون بزرگ فتنه سال 88 نشان از فقدان بصیرت آن‌هاست، سوال ما این است که آیا کسانی که در چنین مقطعی بصیرت نداشته اند، می توانند رهبریت جریان اصولگرا را بر عهده بگیرند.

عضو کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم تاکنون حدود 90 بار وا‍‍ژه فتنه را به کار برده و در تعداد قابل توجهی از بیانات خود، ابعادی این جریان براندازی را بیان کرده‌اند که نشان از اهمیت ویژه این موضوع دارد.

وی با بیان اینکه امروزه بین امت و امام فاصله ای نیست و مردم راه خود را در مسیر ولایت و رهبری یافته‎اند، خاطرنشان کرد: ما اگر طبق نظرات رهبر انقلاب که چراغ هدایت ماست، حرکت کنیم، قطعاً ضرر نمی کنیم و همین تبعیت تنها رمز موفقیت ماست.

کاییدی در واکنش به موضوع اعطای سهم ویژه به برخی افراد جدای از گروه‌های اصولگرایی در 7+8 گفت: در شرایط فعلی به نظر عدالت رعایت نشده است و اگر این سازوکار بخواهد اعمال شود، تبعا چهره‌های دیگری هستند که هم تشکیلاتی اند و هم سابقه خوبی از خود به جای گذاشته اند و باید به آن‌ها هم سهم ویژه داد.

وی در مورد جبهه پایداری انقلاب اسلامی نیز گفت: جبهه پایداری متشکل از گروهی است که در میان توده های مردم از جایگاه و مقبولیت ویژه ای برخوردار است.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس تصریح کرد: این افراد کسانی هستند که هم در آزمون فتنه سربلند بیرون آمدند و هم با برائت از جریان منحرف نزدیک به دولت ولایت‌مداری خود را بیشتر نشان دادند.

وی با بیان اینکه جبهه پایداری از عقبه اجتماعی خوبی همچون مساجد و هیئت‌های مذهبی برخوردار است و دیدگاه‌های درستی را مطرح می‌کنند، گفت: اینکه جبهه پایداری را مرتبط با جریان انحرافی می کنند جفا به این جبهه است. مگر اعضای جدا شده این جبهه از دولت مانند آقای دکتر لنکرانی هزینه چیز دیگری جز مخالفت با جریان انحرافی و مقاومت در مقابل خرده فرمایش‌های این جریان را پرداختند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 90/7/18:: 8:35 عصر     |     () نظر

 


شهیدی که هلی‌کوپتر پیشرفته امریکایی را سرنگون کرد؛
"اگر من‌بودم می‌زدم"/شهادت با شکنجه‌های‌قرون‎وسطایی بر ناو امریکایی

 

گروه تاریخ انقلاب- در سال‌های پایانی جنگ، خلیج فارس برای ایران بسیار ناامن شده بود؛ عراق خیلی راحت کشتی ها و سکوهای نفتی ایران را می زد. کویت بخشی از سرزمین و عربستان، آسمانش را در اختیار صدام قرار داده بودند. فرماندهان عالی رتبه‌ی سپاه، جریان عبور آزاد و متکبرانه‌ی ناوهای جنگی آمریکا و نیز سایر کشتی ها و شناورهای تحت حمایت این کشور را به عرض امام (ره) رسانده بودند.

حضرت امام (رض) فرموده بود: «اگر من بودم، می زدم.» همین حرف امام، برای سردار شهید مهدوی و جانشینش سردارشهید بیژن گرد و نیز هم‌رزمان آنها کافی بود تا خود را برای انجام یک عملیات مقابله به مثل و اثبات این موضوع که با همت و رشادت دلیرمردان ایران اسلامی، خلیج فارس، چندان هم برای آمریکاییها و نوکرانشان امن نیست، آماده سازند.

اولین کاروان از نفتکش های کویتی آن‌هم با پرچم امریکا و اسکورت کامل نظامی توسط ناوگان جنگی این کشور در تیرماه سال 1366 به راه افتادند. در این بین، دولت آمریکا عملیات سنگینی را در ابعاد روانی، تبلیغی، سیاسی، نظامی و اطلاعاتی جهت انجام موفقیت آمیز این اقدام انجام داده بود.

در این کاروان، نفتکش کویتی «اَلرَخاء» با نام مبدل «بریجتون» حضور داشت که در بین یک ستون نظامی، به طور کامل، اسکورت می شد. این نفتکش، در فاصله‌ی 13 مایلی غرب جزیره‌ی فارسی، در اثر برخورد با مین های کار گذاشته شده توسط سردار شهید مهدوی و یارانش، منفجر شد به طوری که حفره ای به بزرگی 43 متر مربع در بدنه‌ی آن ایجاد گردید.

شهید محمد مهدوی خود در این باره می گوید: هنگامیکه اعلام شد بناست اولین کاروان از نفتکش‌های کویتی، تحت حمایت ناوهای آمریکا به کویت حرکت کند، ما جهت انجام عملیات محوله، در مسیر حرکت کاروان به طرف منطقه‌ی عملیاتی حرکت کردیم.
 
در بین راه و در یکی از محل‌های استقرار در میان آبهای خلیج فارس لنگر انداختیم. پس از مقداری استراحت، مجدداً به راه افتادیم. راه زیادی را نپیموده بودیم که دریا به شدت طوفانی شد و آن‌چنان امواج آن به تلاطم درآمد، انجام عملیات را عملاً ناممکن می نمود؛ اما با توکل به خداوند و میزان آمادگی و رشادتی که در نیروهای خود سراغ داشتیم و با نظرخواهی از آنها و نیز با یادخدا و اطمینان و قوت قلبی که بدین گونه به آن دست یافتیم، عزم خود را جهت انجام این عملیات جزم نمودیم و به طرف مسیر حرکت کاروان، به راه افتادیم.
 
سه ساعت قبل از رسیدن کاروان، ما به محلِ مورد نظر رسیدیم. پس از انجام سریع مأموریت و پایان کار، به طرف محل استقرار نیروهای خودی برگشتیم و به استراحت پرداختیم. پس از گذشت سه ساعت اعلام شد که کشتی کویتی بریجتون، به روی مین رفت. اعـلام این خبر، شادی و قوت قلب بالایی را در جمع ما به ارمغان آورد؛ همدیگر را در آغوش کشیده بودیم و یکدیگر را می بوسیدیم.
 
برادران، صورت‌های خود را بر خاک گذاشته گریه می کردند و شکر خدا به جا می آوردند. چون همه احساس می کردیم که ما نبودیم که دشمن را فراری دادیم بلکه این خداوند بود که ملت ما را عزیز و دشمنان ما را ذلیل و امام ما را شاد نمود و جملگی باور داشتیم که: وَ ما رَمَیْتَ اِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَ اللهَ رَمی»
 
 
 
پس از اقدام دلیرانه‌ی سردار شهید مهدوی و همرزمانش در انفجار کشتی بریجتون، به پاس قدردانی از این عزیزان، برنامه‌ی دیدار با حضرت امام(ره) تدارک دیده شد و این شیران بیشه‌ی مردانگی و ایثار و شهادت، به دیدار پیر و مراد خود نائل آمدند.
 
در این دیدار، حضرت امام(رض) یکایک این سربازان جان برکف اسلام را مورد ملاطفت و تفقد خود قرار می‌دهد و پیشانی سردار شهید مهدوی را می‌بوسد. شهید، خود دراین‌باره چنین می‌گوید: «پس از اطلاع از اینکه حضرت امام(رض) از شنیدن خبر روی مین رفتنِ کشتی کویتی و شکست اولین اقدام آمریکا، متبسم شده اند، چنان مسرور گردیدم که همیشه این تبسم را موجب افتخار خود و رزمندگانِ همراه، می‌دانم. برای ما رزمندگانِ خلیج فارس، همین تبسم و شادی امام (ره) در ازای همه‌ی زحمات شبانه روزی کافی است و اگرتا آخر عمر، موفق به انجام خدمتی نگردیم، باز شادیم که حداقل برای یکبار هم که شده، موجب رضایت و شادی و تبسم امام عزیزمان گردیده ایم.»
 
در عصر روز پنجشنبه مورخه‌ی 16/07/1366 سردار شهید نادر مهدوی همراه با تنی چند از همرزمانش نظیر سردار شهید غلامحسین توسلی، سردار شهید بیژن گرد، سردار شهید نصرالله شفیعی، سردار شهید آبسالانی، سردار شهید محمدیها، سردار شهید مجید مبارکی و عده ای دیگر، جهت انجام گشت‌زنی و حفاظت از آبهای نیلگون خلیج فارس، با استفاده از دو فروند قایق تندرو توپدار به نام «بعثت» و یک فروند ناوچه به نام «طارق» به سمت جزیره فارسی حرکت می کنند. تعدادشان نه نفر بود که قرار بود دو نفر دیگر هم به جمع آنها اضافه شود.
 
در یک قایق، اکیپ فیلم برداری از عملیات متشکل از کریمی، محمدیها و حشمت الله رسولی و در قایق دیگر هم شهید آبسالان و شهید نصرالله شفیعی سوار بودند. در ناوچه طارق هم سرداران شهید مهدوی، بیژن گُرد، مجید مبارکی و غلامحسین توسلی بودند. فرمانده‌ی عملیات نیز سردار شهید مهدوی بود. پس از مدتی حرکت، به ساحل جزیره فارسی می رسند و وسایل و امکانات مورد نیاز خود را از داخل لنجی که قبلاً به جزیره رسیده بود، به داخل قایق های خود منتقل می کنند. پیاده می شوند و در کنار ساحل، نماز مغرب و عشا به جا می آورند.
 
هنوز مغرب بود و سرخی مغرب در کرانه‌ی باختری آسمان، کماکان خودنمایی میکرد. در این اثنا صدای انفجار مهیبی همه را متوجه خود می سازد. رادار پایگاه فرماندهی از سوی بالگردهای آمریکایی هدف قرار گرفته و منهدم شده بود. ارتباط ناوگروه با مرکز به کلی قطع شد و بیسیم در دست «نادر» جان داد.
 
لحظاتی بعد، سردار شهید مهدوی و همرزمانش یک فروند بالگرد بزرگ کبری به نام MS6 متعلق به نیروهای آمریکایی را بالای سر خود می بینند. این نوع بالگردها بسیار کم صدا هستند و در صحنه‌ی گیر و دار نظامی غالباً موقعی می توان پی به وجود آنها برد که دیگر با اشراف کامل به بالای سر هدف رسیده باشند.
 
سردار شهید مهدوی بلافاصله نیروهای تحت امر خود را جهت انجام عملیات مقابله به مثل فرا می خواند. هنوز دقایقی از انهدام رادار فرماندهی نگذشته بود که قایق حامل شهید آبسالان و شهید نصرالله شفیعی نیز هدف اصابت موشک آمریکایی‌ها قرار می گیرد. موشک دیگری نیز از سوی دشمن به سمت اعضای ناوگروه شلیک می شود که به هدف اصابت نمی کند و به درون آب فرو می رود.
 
بالگردها نیز با شدت ، شروع به تیراندازی می کنند. سردار شهید مهدوی و یارانش، به شدت در تب و تاب این می افتند که بالگرد را بزنند. پس از پانزده دقیقه درگیری شدید، کریمی در یک چرخش سریع موفق می شود با استفاده از یک فروند موشک استینگر، یکی از این بالگردها را منفجر سازد.
 
بالگرد، با انفجار مهیبی متلاشی و قطعاتش روی آب پراکنده می شود. شب تاریک از انفجار این بالگرد، چون روز روشن می شود و پشت دشمن به لرزه در می آید و امواج قدرت ایمانِ نیروهای اسلام، آنان را سخت به وحشت می اندازد. همگی با همه‌ی وجود صلوات می فرستند.
 
سرداران شهید گرد و توسلی فریاد می زنند که دومی را شلیک کن. در این اثنا قایق دیگر هم از چند طرف هدف قرار می گیرد. تعداد خفاشهای پرنده دشمن کم نبود و هریک از سویی به سردار شهید مهدوی و همرزمانش، حمله ور شده بودند. بسیاری از یاران نادر همچون سردار شهید توسلی که در حیات دنیوی همدیگر را برادر خطاب می کردند، در برابر چشمانش پرپر می شوند. حالا دیگر تنها ناوچه‌ی طارق که سردار شهید مهدوی بر آن سوار بود، سالم مانده بود و دو قایق دیگر هدف قرار گرفته و در آتش می سوختند.
 
نادر می توانست به سلامت از میدان بگریزد اما با رشادت و مردانگی تمام در پی گرفتن زخمی ها و پیکرهای مطهر شهدا از آب برمی آید. لذا به اتفاق بیژن، هم با دوشکا به طرف بالگردهای آمریکایی در هوا شلیک می کردند و هم در پی گرفتن شهدا و زخمی ها از آب بودند. آنها با همه‌ی توان سعی می کردند که اجازه ندهند تا بالگردهای آمریکایی به طرف آنها نزدیک شوند لذا به صورت مداوم، آسمان منطقه را با دوشکا آتش‌باران می کردند تا فضا ناامن شود و بالگردهای آمریکایی نتوانند به آنها نزدیک شوند. اما کار سختی بود زیرا این بالگردها بسیار کم صدا بودند و موقعیت یابی آنها در آسمان بسیار مشکل بود.
 
نادر و بیژن همچنان مردانه به مقاومت سرسختانه در مقابل آمریکایی های تا بن دندان مسلح ادامه می دهند. دشمن، همه شناورها و تجهیزات ناوگروه را زده بود و نادر و بیژن و چهار نفر دیگر، در حالیکه خود را با ترکش تهی مییابند، پس از بیست دقیقه رزم جانانه و مردانه، زنده به چنگال دشمن می‌افتند.
 
دستگیری نادر برای دشمن بسیار با اهمیت بوده آن چنان که پس از دستگیری اعضای بازمانده ناوگروه، بلافاصله در صدد شناسایی او بر می آیند و از تک تک اسرا درباره‌ی نادر می پرسند. دست و پای نادر به صورت مچاله، توسط دشمن بسته می شود ولی او کماکان روحیه خود را تسلیم دشمن نمی‌کند و همچنان مقاومت می نماید.
 
هنگامی که جنازه مطهرش به خاک پاک میهن رسید، دست ها و پاهایش به صورت خیلی محکم بسته شده بود و نشان می داد که دشمن، حتی از جسم بی جان این سردار شهید نیز می ترسید. نادر بر عرشه‌ی ناو جنگی «یو. اس. اس. چندلر» آماج شکنجه های وحشیانه‌ی دشمن قرار می گیرد و سینه اش با میخ های بلند آهنین سوراخ می شود و بدین ترتیب مظلومانه به شهادت می رسد.
 
رادیو در اخبار ساعت 8 بامداد، خبر هدف قرار گرفتن قایق‌های سپاه توسط امریکایی ها را اعلام می‌کند. اما برادر شهید، از قبل خـبردار شده بود. او می گوید: «ساعت 8 شب بود که بچه های سپاه برایم خبر آوردند که ناوچه و قایق‌ها را زده اند. با شنیدن خبر، خیس عرق شدم و همانجا دلم گواهی داد که کار برادرم تمام است.» تا مدت شش روز، اطلاع دقیقی از سرنوشت شهید مهدوی و همرزمانش وجود نداشت. این شش روز برای خانواده شهید و دوستان و همکارانش بسیار سخت گذشت.
 
سردار شهیدمهدوی در همان شب نبرد با امریکایی ها به شهادت رسیده بود اما شش روز گذشت تا در این باره یقین حاصل شود. بالاخره پس از گذشت شش روز، پیکرهای شهدا و اسرا از مسقط پایتخت کشور سلطان نشین عمان تحویل گرفته شد و از مرز هوایی وارد فرودگاه مهرآباد تهران گردید.
 
سردار فتح الله محمدی فرمانده وقت منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در هنگام تحویل اسرا و پیکرهای مطهر شهدا در مسقط حضور پیدا کرده بود. او می‌گوید: «به ما گفتند که بیایید معراج شهدای تهران برای شناسایی شهدا. من رفتم و به محض دیدن جنازه نادر، مثل اینکه آب سردی روی آتش وجودم ریخته باشند، یک دفعه آرام شدم. آن شش روز بر من سخت گذشت. با دیدن جنازه برادرم، آرامش پیدا کردم و همانجا گفتم: حسین جان! جز این، از تو توقع نداشتم؛ درستش همین بود؛ الحمدلله.»
 
آنچه که از ظاهر پیکر شهید مشاهده گردید، این است که امریکایی‌ها سینه آن عزیز را با میخ های فولادی بلند سوراخ کرده و پس از آن یک تیر به بازو یک تیر به قلب و یک تیر به سجده گاهش زده و بدین‌گونه تحت شکنجه های قرون وسطایی شهیدش کرده بودند.
 
جنازه مطهر شهید با شکوه خاصی بر دوش هزاران تن در مقابل لانه جاسوسی امریکا تشییع و سپس به بوشهر انتقال یافت. در آنجا نیز پیکر پاک شهید مجدداً بر دوش جمعیت انبوه مردم تشییع شد و پس از آن جهت خاکسپاری به زادگاهش روستای بحــیری بازگشت.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 90/7/18:: 8:33 عصر     |     () نظر

شرکت توسعه سرمایه‌گذاری امیر منصور آریا، مجموعه سرمایه گذاری خصوصی است که این روزها انتشار اخبار سوء استفاده‌های عجیب و نجومی مؤسسان آن از مجموعه بانکی کشور که رسانه‌ها رقم آن را تا 3000 میلیارد تومان برآورد کرده‌اند، همه را شگفت‌زده کرده است.

این در حالی است که اسناد به دست آمده توسط خبرنگار رجانیوز پیرامون سفارش برخی از وزرای دولت دهم به بانک مرکزی برای افزایش سقف اعتباری شرکت‌های زیرمجموعه این گروه اقتصادی، سوالات مختلفی را از نحوه نفوذ و سفارش‌های پشت پرده برای این شرکت به وجود آورده است.

دو سند به دست آمده توسط خبرنگار رجانیوز، حاکی از نامه‌نگاری وزیر وزارت وقت بازرگانی با رئیس کل بانک مرکزی، برای افزایش سقف اعتباری یک میلیارد دلاری در بانک ملی برای یکی از شرکت‌های اقماری گروه امیرمنصور آریا و همچنین مستثنی شدن یکی دیگر از این شرکت‌های اقماری از شمول بسته سیاستی- نظارتی شبکه بانکی در سال 89 شده است.

این در حالی است که شگرد شرکت توسعه سرمایه‌گذاری امیر منصور آریا که برادران امیرخسروی موسسان آن را تشکیل می‌دهند، تاسیس شرکت‌های اقماری و فعالیت گسترده اقتصادی به‌واسطه این شرکت‌ها و با استفاده از ارتباطات گسترده خود بوده است.

در همین حال، مهدی غضنفری وزیر وقت بازرگانی با صدور درخواست نامه‌ای به محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی، از وی درخواست کرده است که با توجه به اینکه شرکت "تجارت گستران منصور" از شرکت‌های اقماری موسسه امیرمنصور آریا، به عنوان مباشر وزارتخانه متبوعش در امر تامین گوشت قرمز، مرغ، کنجاله سویا و ذرت نزد بانک ملی به شمار می‌رود وبا توجه به اینکه سقف اعتباری تخصیص یافته برای این شرکت نزد بانک ملی تکمیل شده و به اتمام رسیده است، بانک مرکزی با گشایش اعتبار مجددی به سقف یک میلیارد دلار خارج از سقف اعتباری موجود در بانک ملی برای این شرکت موافقت کند. متن این درخواست به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر بهمنی

رئیس کل محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

از آنجا که شرکت تجارت گستران منصور، مباشر این وزارتخانه در امر تامین گوشت قرمز، مرغ، کنجاله سویا و ذرت نزد بانک ملی می‌باشد و از طرفی سقف اعتباری مجاز برای این شرکت موصوف در بانک مذکور تکمیل گردیده، لذا خواهشمند است دستور فرمایید تا سقف یک میلیارد دلار بنام شرکت فوق خارج از سقف اعتباری موجود در بانک ملی ایران، گشایش اعتبار صورت گیرد.

مهدی غضنفری

رونوشت:

جناب آقای دکتر خاوری مدیرعامل محترم بانک ملی ایران، خواهشمند است با توجه به سوابق دستور فرمایید مراتب مورد اقدام قرار گیرد. بدیهی است مجوز لازم برای افزایش سقف اعتبار شرکت مذکور در اسرع وقت از طریق مراجع ذیربط اخذ و ارائه خواهد شد.

این در حالی است که غضنفری در نامه‌ای دیگر، به رئیس بانک مرکزی، از وی خواسته است که شرکت "نهان گل"، یکی دیگر از شرکت‌های اقماری امیرمنصور آریا، که باز هم به عنوان مباشر وزارت بازرگانی در خصوص ذخیره‌سازی کالاهای اساسی معرفی شده است، جهت اخذ تسهیلات، از بسته سیاستی ـ نظارتی شبکه بانکی کشور مستثنی شود.

غضنفری در این نامه نوشته است:

جناب آقای دکتر بهمنی

رئیس کل محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

با عنایت به مصوبه شورای عالی پول و اعتبار مورخ 30/6/1389 در خصوص اصلاح مواردی از ضوابط سیاستی ـ نظارتی شبکه بانکی کشور، نظر به اینکه شرکت نهان گل به عنوان مباشر وزارت بازرگانی در خصوص ذخیره سازی کالاهای اساسی به بانک ملی ایران جهت اخذ تسهیلات معرفی گردیده و با توجه به بررسی و اعلام بانک مذکور مبنی بر اینکه شرکت یاد شده مشمول تبصره‌های (1) و (2) ماده 18 بسته سیاستی ـ نظارتی شبکه بانکی می‌باشد. خواهشمند است جهت مستثنی شدن شرکت فوق از ضوابط بسته مزبور دستور اقدام لازم صادر فرمایید.

مهدی غضنفری

دستور بهمنی بر این نامه:

(فوری)

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر پورمحمدی

باسلام

لطفا تلفنی وضعیت بدهی و تعهدات نهان گل از بانک ملی استعلام شود. و همچنین میزان تسهیلات پرداختی با سررسید آن. 30/ 8/89

این در حالی است که بررسی‌های خبرنگار رجانیوز حاکی از آن است که محمد رضا رژیمند عضو هیات مدیره شرکت توسعه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا نائب رئیس هیات مدیره شرکت تجارت گستران منصور است.

موسسه حسابرسی و خدمات مالی آریا نیز به عنوان بازرس شرکت نهان گل به ثبت رسیده است.

رجانیوز با خودداری از هرگونه گمانه زنی مبنی بر تلاش برای ایراد اتهام، با وجود این توصیه نامه‌ها و اذعان وزیر وقت بازرگانی مبنی بر مباشرت دو شرکت از شرکت‌های گروه امیر منصور آریا برای این وزارتخانه در امر واردات کالاهای اساسی پاسخ سوالات زیر را به عنوان سوالاتی اساسی از وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت خواستار است:

1. مجموعه آریا با کدام صلاحیت یا پشتوانه و توصیه‌نامه موفق به اخذ جایگاه مباشرت وزارت بازرگانی در امر واردات کالاهای اساسی برای تنظیم قیمت‌های در بازار شده‌ است.

2. آیا توصیه وزیر محترم به رئیس بانک مرکزی برای افزایش سقف اعتبارات این شرکت نزد بانک ملی به مبلغ ریالی هزار میلیارد تومان، خارج از سقفی که پیش از این نزد بانک ملی برای شرکت تجارت گستران منصور در نظر گرفته شده بوده است، با علم به وضعیت مالی شرکت و عدم امکان تامین وثیقه از جانب این شرکت از یک سو و نیاز  بسیاری از واحدهای تجاری و تولیدی به مبلغی بسیار کمتر از این برای جلوگیری از ورشکسته شدن صادر شده است؟

3. ملاک وزیر وقت بازرگانی برای انتخاب یک شرکت به عنوان مباشر این وزارتخانه در امر واردات تنظیم بازار و درخواست از بانک مرکزی برای افزایش سقف اعتباری شرکت‌ها چیست؟

4. آیا هر شرکتی می‌توانسته به‌عنوان مشاور وزارت بازرگانی از چنین توصیه‌هایی برخوردار باشد و یک تولید کننده سالم که افتضاحات مالی گروه امیر منصور آریا را ندارد، می‌تواند در سیستم چنین رشدی کند؟

5. آیا توصیه وزیر بازرگانی متعاقب توصیه یک مقام دیگر بوده است یا وی رأساً تشخیص داده که باید چنین توصیه‌ای بکند؟


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 90/7/18:: 8:28 عصر     |     () نظر

سردمدارن رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از بزرگترین حامیان جریان فتنه برای زنده نگه داشتن و حمایت مجدد از جنبش فتنه انگیز سبز چندی پیش در نشست شورای امنیت ملی اسرائیل به اتفاق آرا برای در تنگنا قرار دادن جمهوری اسلامی اقدام به اعطای پناهندگی به میرحسین موسوی و مهدی کروبی کردند.


 


 


سردمدارن رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از بزرگترین حامیان جریان فتنه برای زنده نگه داشتن و حمایت مجدد از جنبش فتنه انگیز سبز چندی پیش در نشست شورای امنیت ملی اسرائیل به اتفاق آرا برای در تنگنا قرار دادن جمهوری اسلامی اقدام به اعطای پناهندگی به میرحسین موسوی و مهدی کروبی کردند.


 


به گزارش عصر امروز ،با در هم شکستن آخرین تحرک فتنه گران در 25 بهمن 89 توسط امت حزب الله و ایجاد حبس خانگی سران فتنه ، سردمدارن رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از بزرگترین حامیان این جریان برای زنده نگه داشتن و حمایت مجدد از جنبش فتنه انگیز سبز چندی پیش در نشست شورای امنیت ملی اسرائیل به اتفاق آرا برای در تنگنا قرار دادن جمهوری اسلامی اقدام به اعطای پناهندگی به میرحسین موسوی و مهدی کروبی کردند.


 


در همین راستا روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در مطلبی تحت عنوان "اسراییل ناجی سران جنبش سبز می شود " نوشته است که اخیرا در نشست شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی بر دادن پناهندگی به سران جریان سبز اتفاقا نظر حاصل شد و مقامات اسراییلی به این نتیجه رسیده اند که حمایت از موسوی و کروبی و دادن پناهندگی سیاسی به آنها می تواند رژیم ایران را در تنگنای سیاسی قرار دهد .


 


این روزنامه به زعم خود افزوده است که باید کشورهای آزاده برای نجات موسوی و کروبی از توان سیاسی و دیپلماتیک خود استفاده کنند یکی از این راهبردها دادن پناهندگی و پذیریش سران جریان سبز در کشورشان است.


 


نویسنده این روزنامه صهیونیستی مدعی شده است که با حمایت از سران جنبش سبز و اعمال فشار آمریکا به رژیم تهران می توان امیدوار بود که این رژیم(جمهوری اسلامی) تضعیف شود.


 


روزنامه فوق در خاتمه به مقامات آمریکایی پیشنهاد کرده است در پذیرش سران جنبش سبز ایران همچون اسراییل اعلام آمادگی کنند.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 90/7/12:: 9:29 عصر     |     () نظر
انتقاد مجدد احمدی‌نژاد از آنچه که هجمه به پاک‌ترین فرزندان ملت می‌خواند/ سکوت می‌کنم

 

رییس جمهوراظهارداشت: اینجا ایران است، جایی که چشم همه مستضعفین، مظلومان،‌ آزادی خواهان و عدالت طلبان به آن است و دولت برای آنکه وجهه ایران اسلامی در دنیا تخریب نشود، در مقابل همه هجمه ها سکوت می کند و کار و تلاش برای ساختن کشور را به پاسخگویی به فضاسازی‌ها و تبلیغات ترجیح می دهد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد ظهرسه شنبه در اجلاس سراسری استانداران در محل وزارت کشور با بیان این‌که امروز به هر کجای کشور و به هر حوزه ای که بروید، شاهد فعالیت و تلاش گسترده برای سازندگی کشور خواهید بود، گفت: کارهایی را که در این دولت برای سازندگی کشور انجام شده است، در هر حوزه‌ای با گذشته مقایسه کنید، افتخار آفرین است.

رییس جمهور به وجود فضای نشاط و امید در کشور اشاره کرد و افزود: امروز امیدواری به کار و تلاش در کشور بی نظیر است و انگیزه قابل توجهی برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی بوجود آمده و یک جهت واحد برای سازندگی کشور ایجاد شده است که بی شک این یک موهبت الهی است.

احمدی نژاد با تاکید بر لزوم قدردانستن لحظات و ثانیه‌های فرصت خدمتگزاری اظهارداشت: شیاطین به دنبال ضایع کردن فرصت‌ها هستند، لذا باید همه به این نکته واقف باشند که استفاده مناسب از فرصت‌هاست که کشور را می سازد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، احمدی نژاد کشور را نیازمند کار عالمانه، پیگیر و صادقانه عنوان کرد و ادامه داد: هر کاری که در فضایی غیر الهی انجام شود، چیزی جز وهم و خیال نیست و ارزشی ندارد؛ دستاوردهای بزرگ و حقیقی جز از مسیر کار سخت به دست نمی آیند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد:‌ جمهوری اسلامی برپا شد تا حکومت اسلام، عدالت، پاکی، صداقت و ایستادگی بر حق، اصول و ارزشهای الهی و انسانی برپا شود، نه بده بستان ها و لاپوشانی هایی که برخی اصرار دارند به کشور تحمیل کنند. در حکومت اسلام ارزش آبروی یک مومن بالاتر از ارزش خانه خدا است و شاید بتوان با غوغاسالاری دولت را متهم کرد، اما یقیناً حساب و کتاب الهی و روز قیامت با آنچه در دنیا وجود دارد متفاوت است.

احمدی نژاد گفت: اگر کار برای خدا باشد یقیناً شکست در آن راهی ندارد؛ چرا که ذات این نوع کار پیروزی است و حضرت امام خمینی (ره) آمد تا این درس را بدهد و حکومت ولایت هم معنایش همین است که همه باید برای خدا کار کنند.

رییس جمهور با اشاره به برخی فضاسازی ها علیه دولت اظهار داشت: بنده از ابتدا هم اعلام کردم برای این قدم در میدان گذاشته ام که حلقه های بسته مدیریتی را بشکنم و آرمان های فراموش شده ای را که بعضاً در داخل و خارج کشور به تمسخر گرفته می شد، احیا کنم و از ابتدا هم معتقد بودم که تنها مشکل کشور انحراف از ارزش ها و اصول انقلاب است و طبیعی است که این حرف ها مخالف دارد و مخالفان هر چه در توان داشته باشند، برای از میدان خارج کردن ما عملیاتی خواهند کرد.

احمدی نژاد تصریح کرد: کسانی در مقابل ما صف کشیده و ما را به انحراف متهم می کنند که بسیاری از مشکلات کشور ناشی از مدیریت آنها بر جامعه است و حالا ما را به انواع و اقسام تهمت ها متهم می کنند.

رییس جمهور با اشاره به سیل اتهام ها علیه دولت و اعضای آن خاطرنشان کرد: من به دنبال دفاع از کسی نیستم، و سکوت را برای منافع کشور ترجیح می دهم، اما معتقدم خدا از بندگان خود دفاع خواهد کرد و هجمه هایی را که فراتر از نقد، ظلم به دولت و پاکترین فرزندان ملت است، بی پاسخ نخواهد گذاشت.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 90/7/12:: 9:5 عصر     |     () نظر

دفتر اصل 142 قانون اساسی اعلام کرد: دارایی وزیر سابق نفت همسر و فرزندان وی افزایش نیافته است.

به گزارش روابط عمومی تشریفات قوه قضاییه دفتر اصل 142 قانون اساسی دارایی مسعود میر کاظمی وزیر سابق نفت وهمسران و فرزندان نامبرده را رسیدگی کرد.
 
با توجه به رسیدگی های به عمل آمده افزایش در دارای نامبرده به وجود نیامده است.
 
بنابر اعلام دفتر اجرای اصل 142 قانون اساسی رئیس قوه قضاییه پس از دریاف گزارش این دفتر با خاتمه رسدگی به پرونده موافقت کرد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 90/7/12:: 8:59 عصر     |     () نظر
افشای سهم برادران خاتمی در بانک دخیل در فساد بزرگ سه هزار میلیاردی

 

همچنان که جریان فتنه 88 علی‌رغم خسارت‌های زیادی که داشت، نقش ویژه‌ای در آشکار شدن پیوندهای جریان برانداز داخلی با سرنخ‌های خارجی آن ایفا کرد، هر روز با روشن شدن بخشی از ابعاد فساد بزرگ مالی رخ داده در شبکه بانکی کشور، سرنخ‌های تکان‌دهنده دیگری نیز از این ارتباط‌ها در حال فاش شدن است.

به گزارش رجانیوز، اعلام این مطلب که خسروی عامل اصلی فساد بزرگ مالی حجم انبوهی از اسناد اعتباری بانک صادرات را در بانک‌‌های مالی و سامان تنزیل (نقد) می‌کرد، موجب شد مدیرعامل بانک ملی به استعفا واداشته شود و از کشور فرار کند و مدیرعامل بانک سامان نیز برکنار شد.

در عین حال، روزنامه کیهان خبر داده است که در جریان پیگیری ماجرای فساد بزرگ مالی به اسنادی دست یافته که بر مبنای آن‌ها، محمد خاتمی رئیس جمهور سابق و از سران فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 یکی از سهامداران بانک سامان است.

همچنین علی خاتمی برادر رئیس جمهور سابق و رئیس دفتر وی در سال های پایانی ریاست جمهوری خاتمی نیز مدیر شرکت سرمایه گذاری این بانک است. بانک سامان همراه با بانک غیرقانونی و هنوز تاسیس نشده "آریا" در غارت سه هزار میلیارد تومانی از سیستم بانکی کشور دست داشته که مدیرعامل آن به همین اتهام از کار برکنار شده و در انتظار محاکمه به سر می برد.

نقش برادران خاتمی در بانک سامان در حالی است که حزب غیرقانونی و منحل شده مشارکت در محکومیت فساد بزرگ مالی بیانیه داده و همین بیانیه موجب ایجاد شائبه‌هایی شد که چرا دست اندرکاران اصلی غارت‌گری اخیر با شماری از سردمداران حزب مشارکت هویت مشابهی دارند و عوامل این حزب تا کنون در برخی از پرونده های فساد کلان اقتصادی دخیل بوده اند، بنابراین، اولین احتمال آن بود که حزب منحله مشارکت با صدور بیانیه مورد اشاره در پی بهره گیری از ترفند "فرار به جلو" باشد. این احتمال از آنجا قوت بیشتری گرفت که محتوای بیانیه حزب مشارکت بیشتر از آن که در محکومیت اختلاس و غارت بیت المال باشد، علیه تمامیت نظام جمهوری اسلامی ایران تنظیم شده بود، یعنی دقیقا همان خطی که در جریان فتنه آمریکایی-اسرائیلی 88 دنبال می کردند که دریافت کمک های مالی کلان از پادشاه عربستان و برخی سران کشورهای اروپایی، همراهی سرمایه داران بزرگی نظیر جرج سوروس صهیونیست، تأمین هزینه های هنگفت رسانه ای غرب و اختصاص و راه اندازی چند شبکه تلویزیونی در حمایت از فتنه گران و... از جمله آنها بوده است.

پی گیری های بعدی از برخی روابط نه چندان پنهان میان عوامل اصلی اختلاس با جریان فتنه حکایت می کرد و سرانجام معلوم شد که آقای سید محمد خاتمی یکی از سهامداران بانک سامان است که در ماجرای اختلاس اخیر دست داشته است. اکنون باید به آقای خاتمی گفت؛ اگر دانستن را حق مردم می دانید- که نشان داده اید، نمی دانید- با صراحت اعلام کنید که چند درصد از سهام بانک سامان متعلق به شماست؟ و شرکت سرمایه گذاری بانک سامان که اخوی و مدیر دفتر سابق شما ریاست آن را برعهده دارد، در این ماجرا چه نقشی داشته است؟


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 90/7/12:: 2:16 عصر     |     () نظر

اختلاس 3000میلیاردی بحثی است که این روزها نقل محافل گوناگون شده است.

وهرکس وناکسی هرچه میتواند مینویسد ومیگوید.

اما فساد اقتصادی چیزی است که فی نفسه قلب هارا می آزارد ودربعضی موجب ناامیدی می شودواین فساد اخیر هم ناشی ازدو چیز است:

1-نظام رباگونه بانک ها

2-مهم تر ازآن بی توجهی وعمل نکردن به مطالبات آقا درمورد مقابله با فساد اقتصادی ازجمله فرمان معروف هشت ماده ای آقا به سران قوا

خب این فساد توسط افراد برخی رسانه ها افشا شد-که کار درستی هم بود افشای اینها و برخی موارد دیگر هم بایدگفته شود تا مفسدین فکر نکنند که مصونیت دارند(که البته الان کمی دارند).

اینها همه درست-افشاگری وروکردن دست مفسدین ومعرفی آنها به مردم بسیار کارخوبی است واگر انجام نشود ضرر وخطاست

اما سخن این نوشته این است که مسائل دیگر وباارزش تری هم وجود دارد که آنها را نباید فراموش کنیم.

نمی گویم بنکل هیچ نگویید(که بعضی با بهانه های واهی اینرا میگویند) که حتما غلط وانحراف است اما میگویم همه ظرفیت را خرج این امر نکنیم.

اولویت بندی کنیم.

اما نکته ای دیگر اینکه مفسدین اصلی وآنهایی که راس مفسدینند را فراموش نکنیم.

امام خامنه ای دردیدار کارگزاران حج فرمودند:

ادامه هیاهو و جنجال، بخصوص اگر عده‌ای بدنبال استفاده‌های دیگر از این مسائل باشند، به صلاح نیست و همه باید مراقب باشند.

سوء استفاده کنندگان چه کسانی هستند؟

رفقا دادگاه فائزه هاشمی رفسنجانی را فراموش نکنیم.

سخنرانی درمیتینگ انتخاباتی ورقص مختلط با آهنگ شدید درورزشگاه آزادی

فرار مهدی هاشمی رفسنجانی کسی که نقش عظیم دربرپایی فتنه 88 داشت واینکه او الان باید درزندان باشد را فراموش نکنیم.

فساد عمیق دانشگاه آزاد نه فقط فساد اقتصادی سردرمدارانش بلکه فساد اخلاقی که دردانشگاه آزاد وجود دارد ومفسدی مثل عبد الله جاسبی رییس این دانشگاه را فراموش نکنیم.

بدانیم گناه اینها بسیار بسیار فراتر از این اختلاس میباشد.

یادمان نرود مطالبه محاکمه اصحاب فتنه(نه فقط سران فتنه)را.آنهایی که آمدند نظام را زیرورو کنند-آمدند اسلام را زمین بزنند(البته به خیال خوشان) ومحاربه کردند با خدا-این ها را فراموش نکنیم.

 

البته دراین طرح جای هاشمی وفرزندانش خالی است چون این سه عروسک بودند- راس فتنه آنهاهستند. 

به توطئه تطهیر فتنه گران توجه کنیم.

اصلا سخن این نیست که مثلا چیزی ازاختلاس نگوییم نه سخن این است که همه را والبته درجایش واندازه اش بگوییم-جامع نگر باشیم-مقطعی وضربتی نگر نباشیم-آینده نگر باشیم-همزمان هم اختلاس را پوشش دهیم وازاین مهم تر مفسدین اصیل را هم رسانه ای کنیم.

پیشنهادی من میدهم به قوه قضائیه واینکه حال که تب مبارزه با فساد بالاگرفته همزمان که به پرونده اخلاس رسیدگی میکنند این پرونده های مهم فساد اقتصادی زیررا هم دردستور کار قراردهند:

پرونده های چون:کرسنت،سلطان شکر،المکاسب،صندوق مولی الموحدین(جالب وغم انگیز درپوشش این اسم فساد کردند)وپرونده نفت توتال(که مرتبط است با مهدی هاشمی رفسنجانی)،زمین خواری 50هکتاری درسیرجان و...

این پروند های برزمین مانده را هم به نتیجه برسانند.

امام خامنه ای درهمین دیدار اخیر فرمودند:

مسئولین کشور در هر سه قوه، هم با این حادثه، هم ان‌شاءالله با حوادث دیگر مبارزه میکنند و پیشگیرى میکنند؛ باید هم بکنند، وظیفه‌شان است که مقابله و مبارزه کنند.

وبازهم میگوییم رسانه ها همه مفاسد را ببینند-مغرض نباشند والبته سوء استفاده هم نکنند.

برای خودم جالب است روزنامه هایی که متعلق به اصحاب فتنه است وخودشان دستی عظیم برفساد دارند هم هرروز تیترشان شده اختلاس 3000میلیاردی!!!!

کمی تعجب آور والبته هشدار انگیز است.

مبادا جامع نگر نباشیم وضربه بخوریم.

البته قوه قضائیه بداند این نوشتار هرگز حمایتی ازآنان نکرده است چون ده سال فرمان هست ماده ای آقا را زمین گذاشته اند واخیرا خود آقا هم فرمودند هیچ عمل نشده

آقا چند روز پیش دردیدار کارگزان حج فرمودند:

چند سال قبل از این - نمیدانم حالا ده سال است یا بیشتر است - من توصیه‌هاى مؤکدى را راجع به مقابله‌ى با فساد اقتصادى به مسئولین کشور کردم؛ استقبال هم کردند؛ اما خب، اگر عمل میکردند، دیگر این فساد بانکى اخیر - که حالا همه‌ى روزنامه‌ها و همه‌ى دستگاه‌ها و همه‌ى ذهنها را پر کرده - پیش نمى‌آمد. وقتى عمل نمیکنیم، دچار این حوادث میشویم. اگر با فساد مبارزه بشود، دیگر این چند هزار میلیارد - یا هرچه - سوءاستفاده‌اى که افرادى بیایند بکنند، پیش نمى‌آید. وقتى عمل نمیکنیم، خب، پیش مى‌آید؛ ذهن مردم را مشغول میکند، دل مردم را مشغول میکند، دل آدمها را میشکند. چقدر در این کشور از بروز یک چنین فسادى دلها ناراحت میشود؟ چقدر آدمها امیدشان را از دست میدهند؟ این سزاوار است؟ این به خاطر این است که عمل نکردیم. از همان وقت که گفته شد فساد ریشه‌دار میشود، ریشه پیدا میکند، شاخ و برگ پیدا میکند، هرچه که بگذرد، کندنش مشکل میشود - اینها گفته شد، اینها تأکید شد، اینها همه بیان شد؛ اینها سرمایه‌گذار پاکدامن و صادق را مأیوس میکند - اگر عمل میشد، مبتلا به این مسائل نمیشدیم. حالا مبتلا شدیم.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 90/7/12:: 2:14 عصر     |     () نظر

دانشگاه غیرانتفاعی مفید قم متعلق به موسوی اردبیلی برای تعدادی از دانشجویان معترض به سخنان انصاری در این دانشگاه حکم محرومیت از تحصیل صادر کرد.

 به گزارش فارس، برخی از دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی مفید قم که تحت نظر افراد منتسب به مجمع روحانیون مبارز اداره می‌شود به دلیل اعتراض به مواضع و سخنان مجید انصاری در سوم خرداد ماه سال جاری در ضدیت با نظارت استصوابی شورای نگهبان و حمایت وی از مواضع سران فتنه پس از گذراندن چندین جلسه کمیته انضباطی به تعلیق از یک تا 2 ترم از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شدند.
 
انصاری در این برنامه اظهار داشته است:«توهینی بالاتر از این نیست که به مردم اعلام بکنیم که شما نمی فهمید و باید در مسیر فهم شما فیلتری ایجاد شود که آن فیلتر انتخاب کند که ما از میان منتخبین آن فیلتر محدود، مختارید هر کس را خواستید انتخاب کنید و اگر از آن فیلتر محدود افرادی از روی غفلت فیلتربانان و یا مصلحت اندیشی فیلتربانان، یک 10 نفری، بیست نفری، چهل نفری هم به مجلس راه پیدا کردند، در آنجا شمشیر آویخته استصواب بر بالای سرشان هر روز جولان بدهد و آن‌ها بترسند، زبانشان به لکنت بیافتد از رد صلاحیت بعدی، این در مکتب انتخاباتی و سیاسی امام نبوده است و به خصوص بعد از 32 سال در این میدان که ما به نقطه تجربه  مکرر رسیده‌ایم، حتماً باید انتخابات آتی ما به لحاظ کیفیت برگزاری، نه تنها از دوره هشتم و هفتم که حرف و حدیث در آن خیلی زیاده حتی از انتخابات دور اول هم گویاتر و بهتر باشد.»
 
دانشجویان مذکور پس از ایراد این سخنان از سوی مجید انصاری که با یک روز تأخیر و به مناسبت سالگرد دوم خرداد در این دانشگاه ایراد شده بود، مراتب اعتراض خود را طی نامه‌ای خطاب به موسوی، رئیس دانشگاه مطرح می‌کنند و خواستار حضور وی در جمع خود برای پاسخگویی می‌شوند که تا کنون هیچ جلسه‌ای برگزار نشده است.
 
در ادامه اصرار دانشجویان برای دیدار و برگزاری تجمع آرام و اعتراضی 8 نفر از آنان به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شده و با محکومیت از یک تا 2 ترم از تحصیل با احتساب سنوات مواجه می‌شوند.
 
رای بدوی علیه دانشجویان از سوی کمیته انضباطی در تاریخ 6 تیرماه صادر می‌شود و پس از 84 روز در تاریخ 29 شهریورماه دانشگاه حکم قطعی این دانشجویان را برای ترم‌های اول و دوم سال تحصیلی 90-91 صادر می‌کند.
 
دانشجویان تعلیق شده دانشگاه مفید قم با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به مسئول کمیته انضباطی این دانشگاه ضمن شرح ماجرای اعتراضات و برخوردهای مسئولین و دانشجویان حامی جریان فتنه مراتب اعتراض خود را اعلام داشتند که متن کامل آن به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
«رَبّ‏ِ اشْرَحْ لىِ صَدْرِى وَ یَسِّرْ لىِ أَمْرِى وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانىِ یَفْقَهُواْ قَوْلىِ»
یا مولانا یا صاحب الزمان ؛ ادرکنا ، ادرکنا ، ادرکنا
 
سلام علیکم
پیرو صدور احکامی برای تعدادی از دانشجویان ولایی و بسیجی دانشگاه مفید به اتهامات واهی و بدور از واقعیت از جمله تجمع و ... - که به تفصیل خواهد آمد – نکاتی چند به استحضار مبارک می‌رسانیم:
 
1-     اتفاقات اخیر دفعی و خلق الساعه نبود:
وقایع پیش آمده در این قضیه،‌ پدیده‌ای خلق الساعه و دفعی و تحت تاثیر احساسات و هیجانات دفعی و انفجاری دانشجویان نبوده بلکه این اتفاقات، معلول عللی است که سال‌های سال عموم دانشجویان و به ویژه دانشجویان ولایی و بسیجی دانشگاه را آزار می‌داده است.
 
این ریشه‌ها و علل را باید در روش و منشی که دانشگاه مفید طی سالیان متمادی در پیش گرفته است، جستجو نمود. لذا در ادامه فرآیندی که موجب انباشته شدن انبوهی از دردهای فروخورده گردید و به صورت یک سوال جمعی خود را نشان داد، به عرض می‌رسد.
 
2-    هدف تاسیس دانشگاه مفید: اسلامی سازی علوم انسانی و کمک به کارآمدی نظام اسلامی
 
همانگونه که مستحضرید دانشگاه مفید (ره) سالها پیش با اهداف مقدسی نظیر «مطالعه و تحقیق در علوم و معارف اسلامی و بازبینی و بازنگری در علوم انسانی بر اساس مبانی و موازین اسلامی»  (مطابق ماده (1) اساسنامه _ مصوب جلسات150, 151 و 158 شورای عالی انقلاب فرهنگی در 10/3 /1367 , 17/3/1367 و 4/5/ 1367) توسط یکی از مراجع تقلید تاسیس گردیده و در ابتدا دغدغه‌های مقدسی در جهت خدمت به اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله وسلم) و نظام اسلامی را داشته است؛ که به درستی، اهتمام به این مهم یکی از دغدغه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بوده و نیز همواره مورد تاکید حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) می‌باشد.
 
3-   عملکرد دانشگاه مفید در عرصه نظری: حرکت در جهت عکس اهداف و انکار هویت واقعی خویش
 
هرچند ورود اندیشمندان حوزوی به عرصه «بازنگری در علوم انسانی بر مبنای موازین اسلام» و احتمالاً صرف وجوهات شرعی برای پرداختن به این موضوع، به عنوان یک نیاز در جامعه علمی نظام اسلامی قابل تقدیر می‌باشد‌، اما متاسفانه در سالهای اخیر این دانشگاه بجای نقش آفرینی در جهت خدمت‌رسانی علمی و فکری به نظام اسلامی، به محلی برای زیر سوال بردن ارزشهای اسلام و انقلاب و نظام اسلامی و نیز ترویج و توسعه علوم انسانی غربی - که به تعبیر امام خامنه‌ای ذاتا مسموم‌اند - تبدیل گردیده و این تا آنجا ادامه یافته که نه تنها دانشجویان بلکه حتی تعداد قابل توجهی از طلاب و روحانیون را نیز در مسیر غرب و غرب‌زدگی قرار داده است.
 
با کمال تاسف این روند نیز روز به روز تقویت و تشدید می‌گردد و اموری نظیر نفی و انکار و متاسفانه گاهی تمسخرِ ارزش‌های اسلام و حرمت شکنی از احکام مسلم و قطعی آن در این دانشگاه - که متاسفانه منسوب به یکی از مراجع تقلید نیز می‌باشد - امری عادی تلقی می‌گردد‌.
 
به طور نمونه حکمی نظیر قصاص که از محکمات قرآن بوده و انکار آن توسط جبهه ملی، موجب اعلام ارتداد آنان از سوی حضرت امام خمینی (ره) شد، در کلاس‌های دانشگاهی که با هدف خدمت به اسلام و اسلامی‌سازی علوم انسانی تاسیس شده‌، توسط اساتید آن نه یک‌بار، بلکه بارها زیر سوال برده شده و انکار می‌گردد. (اسناد آن موجود است)
 
حرمت‌شکنی‌ها به این جا ختم نمی‌شود؛ بلکه ارزش‌هایی چون «ولایت فقیه» - که ستون فقرات نظام و انقلاب و حاصل یک تاریخ خون و خون‌دل است – هدف شبهه‌افکنی‌های متعدد و مستمر واقع می‌شوند.
 
این قبیل اقدامات که متاسفانه شایع و رایج گشته، و به شکل‌های گوناگون در کلاس‌ها و غیر آن، بسیار اتفاق می‌افتد، دقیقا در جهت عکس اهداف دانشگاه و در واقع انکار هویت واقعی دانشگاه است.
 
4-     عملکرد دانشگاه مفید در عرصه عملی: جولانگاه عناصر مخالف نظام و حرکت در جهت تضعیف نظام اسلامی
 
علاوه بر حرمت شکنی‌ها و نقض ارزشها در عرصه نظریه پردازی، در عمل نیز دانشگاهی که با هدف مقدس خدمت به اسلام و انقلاب تاسیس گردیده است، به محلی برای جولان عناصری که چون آفتاب، نقش موثر آنان در فتنه سال 88  بر عوام و خواص قابل انکار نیست (و بارها و بارها نیز توسط نیروهای اطلاعاتی دستگیر شده و در مجامع قضایی نیز جرم آنها به اثبات رسیده)، تبدیل شده است.
 
هر کس که با انقلاب عظیم اسلامی، و با نظام مقدس اسلامی زاویه‌ای می‌یابد و از صراط مستقیم انقلاب خارج می‌شود، دانشگاه مفید را بهترین پناهگاه برای خود و دغدغه‌ها و فعالیت‌های خویش می‌یابد. دانشگاهی که برای تقویت نظام تاسیس شده است، اینک میدان تجمع عناصری گشته که حتی در پی براندازی نظام از جمله در فتنه 88 بوده و هستند. (الا القلیل ممن وفی لرعایة الحق)
 
5-    عملکرد دانشگاه مفید در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی: بستن فضای کار فرهنگی و اِعمال یک شبه دیکتاتوری
 
همه این دردها از جمله انکار احکام و ارزش‌های قطعیِ اسلام و انقلاب و تلاش‌های عملی برای تضعیف آنها، هنگامی به اوج می‌رسد،‌ که اینان علی‌رغم ادعای آزادی و گفتگو و احترام به دیدگاه‌های مخالف و ... ، فضای کار دانشجویی و فرهنگی را نیز بسته‌اند و برخلاف نص صریح اساسنامه دانشگاه مبنی بر پیروی از قوانین وزارت علوم در مورد فعالیتهای فرهنگی در دانشگاهها (مطابق با اساسنامه _ مصوب جلسات150, 151 و 158 شورای عالی انقلاب فرهنگی در 10/3 /1367 , 17/3/1367 و 4/5/ 1367) ، با فعالیتهای فرهنگی دانشجویان دلسوز نیز به شدت مقابله کرده و عرصه را به ویژه در سالهای اخیر، جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی به شدت تنگ نموده‌اند، تا جایی که در ترم‌های اخیر این فعالیت‌ها به طور نسبی تعطیل شده است‌.
 
جهت استحضار شما عزیزان به طور نمونه به برخی از مصادیق بارز آن در ذیل اشاره می‌کنیم‌:
 
·        جلوگیری از انجام هرگونه فعالیت فرهنگی به طور مطلق به بهانه تدوین آیین‌نامه کانون‌های دانشجویی که در نهایت با اعتراض متحد همه کانون‌های دانشجویی و فعالان فرهنگی دانشگاه و صدور بیانیه در اعتراض به وضع موجود مواجه شد. (رونوشت بیانه فعالان فرهنگی دانشگاه به عنوان سند در پیوست به شماره 1 موجود می باشد.)
 
·        عدم تعیین رئیس برای اداره امور فرهنگی که مسئول مستقیم رسیدگی به فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی می‌باشد. حدود یک سال و نیم است که میز و صندلی خالی رئیس این اداره، هر دانشجویی را که تصمیم فعالیت فرهنگی به ذهنش خطور کند، با یاس و نا‌امیدی مواجه می‌نماید.
 
·        اطاله روند هماهنگی‌های فرهنگی، احتمالا با هدف دلسرد نمودن دانشجویان دغدغه‌مند، به این صورت که اگر یک کانون فرهنگی بخواهد، بنری شامل حتی یک حدیث در محیط دانشگاه نصب نماید، باید از کارمندِ اداره امور فرهنگی شروع کرده‌، سراغ رئیس اداره که یک سال و نیم قبل موجود بود، رفته و پس از تسلیم نامه درخواست به معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، منتظر کسب اجازه ایشان به ترتیب از راس تا ذیل باشند و سپس اگر اجازه صادر گردد (که بعید است) زمان مطرح شدن این موضوع در شورای فرهنگی دانشگاه فرا برسد ... این روند حداقل یکی دو هفته به طول می‌انجامد و هر چقدر هم شخص دغدغه‌مند باشد، رفته رفته از این روند خسته شده و اسباب ناامیدی و یأس وی فراهم می گردد‌. (مصداق بارز این اطاله هماهنگی‌ها در جریان درخواست نصب یک بنر عرض تبریک به مناسبت سال جدید توسط کانون شاهد و ایثارگر دانشگاه اتفاق افتاد و پس از حدود یک هفته رفت و آمد سرانجام اجازه نصب آن صادر نگردید. (اسناد آن نیز موجود است که در صورت نیز ارایه خواهد شد.)
 
·        تجمیع تمامی کانونهای دانشجویی و انجمن‌های علمی دانشجویی در یک اتاق، که به هر کانون فرهنگی، مساحتی حدود 6 متر تعلق می‌گیرد و بیشتر به کیوسک بلیط فروشی می‌ماند تا کانون فرهنگی – دانشجویی که قرار است، محل تجمع فعالان فرهنگی جهت تبادل نظر و انجام فعالیتهای فرهنگی باشد‌. این اقدام مسئولین دانشگاه بیشتر با هدف دلسرد کردن و توهین به فعالان فرهنگی دانشگاه صورت گرفت، که جهت اطلاع شما خالی از لطف نیست؛ عرض نماییم بعد از گذشت حدود یک و نیم سال از انتقال دفاتر کانون‌ها به این اتاقک های کوچک‌، هیچ کانونی به صورت فعال در آنها مستقر نشده و عملاً کاربردی ندارد‌. ( قبلا توسط بازرسان محترم وزرات علوم در بازدیدی که از دانشگاه صورت گرفته بود به سمع و نظرشان رسیده است) همچنین موارد دیگری نیز برای استناد وجود  دارد که بیان آنها در این مجال نمی‌گنجد‌.
 
6-    عملکرد دانشگاه مفید در تعامل با دانشجویان ولایی و انقلابی دانشگاه و فعالیت‌های فرهنگی آنان: فشار مضاعف، جلوگیری از تقویت و پر و بال باز کردن و حتی برخورد ناعادلانه و تبعیض‌آمیز با سوء استفاده از ابزار‌های قانونی
 
دردِ خراش‌اندازی به چهره ارزش‌های اسلام و انقلاب و نیز بستن فضای فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان، باز به اضعاف مضاعفه تبدیل می‌گردد، هنگامی که مشاهده می‌کنیم، دانشگاه مفید به دانشجویان ولایی و انقلابی عنایت ویژه دارد. گویا تنها استخوانی که در گلوی برخی در درون دانشگاه گیر کرده و آزارشان می‌دهد،‌ حضور و مهمتر از آن تاثیر‌گذاری دانشجویان حزب‌الهی، در فضای عمومی دانشگاه است.
 
پیامی که عملکرد مسئولین دانشگاه مفید انتقال می‌دهد این است که این دانشگاه مال ماست و آن را برای خود ساخته‌ایم و تنها کسانی حق بهره‌مندی از امکانات و تاثیر در فضای این دانشگاه را دارند، که اولا از ما اجازه‌ بگیرند، ثانیا هم‌فکر ما باشند.
 
سال‌هاست دانشگاه فشار بی‌حد و اندازه‌ای به دانشجویان ارزشی وارد می‌کند، طاقت ما را به سر آورده و تحمل آن را برای ما ناممکن نموده است. به امید تأمل مسئولین دلسوز و انقلابی ذی ربط، به اندکی از بسیار‌ها، به صورت مصداقی و کاملاً مورد به مورد اشاره می‌کنیم‌:
 
·        ممانعت از نصب تصویر امام راحل و عظیم الشأن (ره) و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در اتاق‌های شخصی دانشجویان در خوابگاه دانشجویی و برخورد با اشخاصی که عکس این عزیزان را در اتاقشان نصب نموده‌اند‌.
 
·        جلوگیری از دعوت سخنرانان ارزشی و انقلابی حتی همچون استاد رحیم‌پور ازغدی، پناهیان و ... جهت پاسخگویی به این سم‌زایی‌های نظری در فضای دانشگاه‌. این درحالی است که افراد معلوم الحالی که از صحنه گردانان فتنه سال 88 بوده‌اند، به راحتی جهت سخنرانی (یا به عبارت بهتر حرمت شکنی و نقض ارزشهای اسلام‌، نظام اسلامی و انقلاب) دعوت می‌گردند‌. (اسامی این افراد و اسناد مربوطه در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه مطرح گردیده است و شفاها به دبیر کانون اعلام گردیده است)
 
·        یکی دیگر از مصادیق ظلم در حق دانشجویان ارزشی این است که برگزارکننده‌گان تجمعات غیر قانونی که از دانشجویان دارای تفکرات هم سو با دانشگاه هستند‌، در پی برگزاری تجمعات غیر قانونی پیاپی همراه با جنجال و دعوت گسترده و عمومی برای حضور‌، با اغراض کاملاً سیاسی و ضد نظام و همسو با دعوت رسانه‌های بیگانه در دانشگاه‌، به نحوی که نظم دانشگاه را به هم زده و برای روند آموزشی مشکل ایجاد نموده بود‌، با سکوت مطلق دانشگاه در برابر این نقض علنی قانون مواجه شده و حتی یکی از آنان نیز به کمیته انضباطی احضار نمی گردد‌. درحالی که با مراجعه چند دانشجوی ولایی به دفاتر آنها‌ برای پرسیدن سوال از مسئولین دانشگاه، این دانشجویان به جرم تجمع غیر قانونی محکوم به اشد مجازات شده‌اند.
 
·        مورد دیگر بی‌عدالتی و رفتار مغرضانه با دانشجویان حزب الهی را می‌توان در تجمع گسترده دیگری که در روز 5 خرداد در خوابگاه دانشجویی برگزار شد و حدود 100 نفر از دانشجویان طی برگزاری تجمع غیر قانونی و دعوت گسترده از دانشجویان برای حضور در این تجمع مشاهده نمود، که با حضور فوری مسئولین و برگزاری جلسه مبنی بر بررسی مطالبات آنان در خارج از وقت اداری‌؛ به هیچ یک از دانشجویان کوچکترین تذکری هم داده نشد، ولی متاسفانه در مورد دانشجویان ارزشی به صرف درخواست وقت ملاقات با مسئولین، با اشد مجازات در نظر گرفته شده در آیین نامه، روبه رو می‌شوند‌.
 
جالب اینجاست در مورد دانشجویان ارزشی که با دغدغه دین و انقلاب و ارزشها مطالبات به حقی دارند، هیچ یک از مسئولین دانشگاه حتی در درون دانشگاه و در ساعت اداری که موظف به پاسخگویی می‌باشند، وقت ندارند‌، اما در مورد بقیه دانشجوها خارج از وقت اداری و خارج از دانشگاه، برای شنیدن مطالباتشان خدمت می‌رسند‌. (تصاویر تجمع غیر قانونی دانشجویان در 5 خرداد 90 نیز در اسناد موجود می باشد‌ که در صورت نیاز ارایه خواهد گردید)
 
·        در تاریخ سه خرداد 90 در بعد از مراسم سخنرانی مجید انصاری، یکی از دانشجویان همسو با دانشگاه، سیلی محکمی به صورت یکی از دانشجویان ارزشی می‌زند، دانشجوی ارزشی با صبری مالک و سلمان‌گونه از پاسخ خودداری می‌کند. اما آنچه تعجب را بر‌می انگیزد، عملکرد دانشگاه است، دانشجوی سیلی خورده محکوم می‌شود و با دانشجوی سیلی‌زننده برخورد خاصی نمی گردد. 
 
·        مسئول دفتر ریاست دانشگاه رسما دانشجویان ارزشی را به شلوغ‌کاری و به‌هم زدن جلسات متهم نمود و اظهار داشت: به دلیل اجازه نمی‌دهیم، سخنران بیاورید که شما جلسه را به هم می‌زنید.آقای محمدی (مسئول دفتر ریاست دانشگاه )اظهار می نمایند که"مشکل شما (دانشجویان ارزشی ) این است که اگر از طرف شما فردی بیاید حرفش رو می زند ولی اگر از آن طرف کسی بیاید چند نفر شلوغ می کنند". 
 
7-     فرآیند مذکور در قضیه سخنرانی یکی از عناصر فتنه،‌ جلوه‌گر می‌شود:
 
از مدتها قبل مجموعه اقدامات ظاهراً هم جهتِ مسئولین دانشگاه در راستای سرکوب تفکر حزب الهی و انقلابی، خون به دل دانشجویان ارزشی و ولایی نموده بود تا سرانجام در جریان سخنرانی وقیحانه مجید انصاری که با یک روز تاخیر، به قول خودشان به مناسبت سالگرد حماسه عظیمِ‌! دوم خرداد به دعوت یکی از کانون‌های فرهنگی دانشگاه برگزار شد و صحبت‌هایی ضد ارزشهای اسلام و نظام‌، آن هم تحت لوای اندیشه‌های پاک امام عزیز و به عرش سفر کرده‌مان، در جلسه مطرح گردید.
نمونه‌ای از احکام اخراج تحصیلی دانشجویان به پیوست آمده است.
 
 
 
 
 
 
 
 

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 90/7/12:: 2:6 عصر     |     () نظر
   1   2      >