سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، کشنده نادانی و مایه بزرگواری است . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

لامپ بی مصرف

TV pinichio

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/5/31:: 2:18 عصر     |     () نظر

ااعتصاب غذای سبز

اعتصاب چرب


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/5/31:: 2:16 عصر     |     () نظر
ماجرای کروبی و فرار از امتحان مجلس خبرگان

 کروبی برای بازسازی وجهه دینی خود به دست نوشته بیست سال قبل یک روحانی مقیم حوزه علمیه قم متوسل شد!

به گزارش رسالت کروبی که طی یک سال گذشته به واسطه اتهام زنی ناروا به نظام و طرح ادعاهای دروغ تقلب و همنوایی با مخالفان نظام به شدت در میان افراد متدین و علاقه مند به نظام و امام وجاهت خود را از دست داده است به حربه جدیدی متوسل شد.
 
در سال69 و قبل از انتخابات مجلس خبرگان مهدی کروبی با رایزنی توانست گواهی تحصیل در حوزه علمیه را از برخی دوستان خود بگیرد که یکی از مهمترین گواهی ها مربوط به آقای یوسف صانعی بود که در آن قید شده بود آقای کروبی فردی مجتهد و دارای صلاحیت علمی و تقوایی است اما شورای نگهبان آن زمان علی رغم این اطلاعیه که معلوم بود چگونه صادر شده است برای اطمینان از صحت معلومات حوزوی کروبی وی را دعوت به دادن امتحان نزد فقهای شورای نگهبان کرد، اما کروبی که آن زمان رئیس مجلس بود ناگهان اعلام کرد که پای وی شکسته و در بیمارستان بستری است و قادر به شرکت در جلسه امتحان نیست اما همان زمان شورای نگهبان اعلام کرد حاضر است در بیمارستان از وی امتحان به عمل آورد اما کروبی که می دانست موضوع از چه قرار است قید امتحان و کاندیدا شدن در مجلس خبرگان را زد.
 
اکنون که کروبی به خاطر رفتارهای نسنجیده به چهره ای محبوب ضد انقلاب و مورد بغض و اعتراض چهره های متدین تبدیل شده است دست به دامان فردی شد که چند ماه قبل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه ای عدم صلاحیت وی را برای تصدی امر مرجعیت اعلام کرده است تا شاید برای بازسازی چهره وی کمکی کند!

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/5/31:: 2:1 عصر     |     () نظر
فیلم منتشر نشده از اظهارات تاج زاده
در انتخابات تقلب نشده است؛ ما باختیم

براساس فیلمی که امروز در سایت یوتیوپ منتشر شده دروغ بزرگ عوامل فتنه درباره تقلب در انتخابات در گعده 3تن از اصلاح طلبان با طرح مباحثی در رد تقلب در انتخابات افشا شد.

به گزارش رجانیوز، در این فیلم مصطفی تاج زاده خطاب به محسن صفائی فراهانی و عبدالله رمضان زاده از اعضای حزب مشارکت می گوید: برای بنده که تجربه انتخابات رو دارم می دونم که در انتخابات تقلب نشده.

ممکنه که یکی دومیلیون عقب جلو شده باشه ولی ما نتیجه انتخابات رو باختیم.حالا به جای 25 میلیون و 14 میلیون شده باشه 24 میلیون و 15 میلیون مثلا.

ما انتخابات رو باختیم .

گفتنی است انتشار این فیلم نشان می دهد که چگونه جریان فتنه که همواره بر طبل واهی «تقلب در انتخابات» می کوبید در حالی به «دروغ بزرگ»خود اصرار دارد که بسیاری از مهره های اصلی آن خود به این دروغ بزرگ اعتراف دارند.

این مهره ها که اینک داعیه رهبری میانی جریان فتنه را دارند،این روزها تلاش وسیعی را جهت قهرمان ساختن خود ترتیب داده اند،طبق دستورالعمل جین شارپ از سربازان گمنام امام زمان(عج) شکایت می کنند،درگعده هایشان از مقاومت می گویند و مبارزه،بی آنکه ظهور و بروز دهند که ظالمانی هستند بس قهار.

کتمان حقیقت و دروغ ظلمی است که آگاهی را از حامیان آنها سلب کرده و اینان تو گویی که نه باور به اخلاق دارند و نه به معرفت ،ایمانی.

آنچه در پی می آید سندی از دروغ بزرگ کسانی است که امروزه خود را نماد و قهرمان ملی می دانند.کسانی که علیر غم باور به واقعیات،دروغ را سرلوحه خود قرارداده و جماعتی را به نیرنگ خود متوهم ساختند.از مهندسی آرا و تردستی در انتخابات گفتند،جمعیتی را به توهم و دروغی بزرگ به خیابان ها کشیدند ،از امام امت عبور کرده و اندیشه هایش را یک به یک به زیر سوال بردند،در حالی که همه چیز را از یک دروغ آغاز کردند.

در این فیلم که 3تن از عوامل فتنه 88(مصطفی تاج زاده،عبدالله رمضان زاده و محسن صفائی فراهانی) حضور دارند،مصطفی تاج زاده عضو شورای مرکزی سازمان تعلیق شده مجاهدین انقلاب اظهاراتی را بیان می کند که این روزها عکس آن را به نمایش می گذارد.این تصاویر سندی گویا،واضح و شفاف از چهره دروغ پردازانی است که جرم بزرگی همچون زیر سوال بردن انتخابات را رقم زدند.

بی شک این تصاویر نشان خواهد داد که مدعیان رهبری برخی گروهها و جریان های سیاسی بر خلاف رادیکالیسم رفتاری خود درخفا چگونه بوده و چه می گویند.

مصطفی تاج زاده :برای بنده که تجربه انتخابات رو دارم می دونم که در انتخابات تقلب نشده.

ممکنه که یکی دومیلیون عقب جلو شده باشه ولی ما نتیجه انتخابات رو باختیم.حالا به جای 25 میلیون و 14 میلیون شده باشه 24 میلیون و 15 میلیون مثلا.

ما انتخابات رو باختیم

دانلود مستقیم فیلم 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/5/31:: 1:59 عصر     |     () نظر
فرزند متهم فائزه هاشمی در صدد اخذ ویزای سفر به انگلیس

فرزند 23 ساله‌ی فائزه هاشمی رفسنجانی قصد دارد از کشور به مقصد انگلستان خارج شود.

به گزارش رجانیوز، حسن لاهوتی به دنبال اخذ ویزا برای سفر به انگلستان است و بنا بر اخبار رسیده، فائزه هاشمی قرار است با سایمون گس سفیر انگلیس در تهران نیز ملاقات و گفت‌وگو کند.

حسن لاهوتی در نوروز سال جاری هنگام بازگشت به ایران در ارتباط با جریان فتنه دستگیر شد و روز بعد از آن، با تودیع وثیقه 73 میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

همزمان با آزادی وی، دادستان تهران گفت: حسن لاهوتی ضمن ابراز ندامت از اقدامات ارتکابی و با پذیرش تودیع وثیقه 73 میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران خاطرنشان کرده بود که لاهوتی بامداد روز اول فروردین به موجب دستور قضایی و به اتهام ارتکاب برخی جرائم امنیتی در فرودگاه امام خمینی (ره) دستگیر شده بود که عصر روز دوم فروردین پس از انجام پاره‌ای تحقیقات توسط بازپرس، ابراز ندامت و پشیمانی از اقدامات ارتکابی و با پذیرش تودیع وثیقه 73 میلیون تومانی به دستور بازپرس و تأیید دادستان تهران از زندان آزاد شد.

گزارش خبرنگار ما حاکی است پرونده اتهامی حسن لاهوتی با تکمیل تحقیقات به دادگاه ارسال شده و کماکان در نزد مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

هنوز از انگیزه فرزند فائزه هاشمی برای خروج از کشور و سفر به انگلیس اطلاعی در دست نیست.

مهدی هاشمی رفسنجانی نیز سال گذشته تهران را به مقصد لندن ترک کرد و با وجود گذشت یک سال و علی‌رغم احضارهای مکرر قضایی برای پاسخگویی به اتهاماتش هنوز به کشور بازنگشته است. این در حالی است که مشخص نیست پس از این احضارهای مکرر و حضور نیافتن متهم در مرجع قضایی، چرا به‌طور غیابی به پرونده اتهامی وی رسیدگی نمی‌شود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/5/31:: 1:58 عصر     |     () نظر

- جناب شیخ ، شنیدیم که شما خودتون رو مجتهد جامع الشرائط اعلام کردین. ضمن تبریک به جنابعالی و تمام کسانی که « قربانی حس تعرض» هستند ، خواهشمندیم اولین تالیف خود را برای کسانی که آماده ی تقلید کردن از شما هستند نام ببرید.
و دیگر اینکه نظرتان راجع به «حس و حد تعرض» چیست؟
به شما که عرض کنم ممنونم از اینهمه تشویق و تایید.
راستش فکر نمیکردم که در ابتدای اعلام اجتهادم با چنین استقبال گرمی از سوی امت خداجو مواجه شوم.
قبل از اینکه جواب شما را بدهم سوال کنم که شما از کدام مقلدین بنده هستید؟
- بله درست می فرمایید از قلم افتاده بود : جمعیت دفاع از همجنس بازان جزایر فیجی.
- دین و مذهبتون چیه؟
- دین مذهب؟
- هیچی ولش کن....از کجا می یایید؟
- فیجی حاج آقا
- نرفتم تا حالا...به حسین پسرم بگم برنامه شو بریزه.
- توصیه میکنم حاج آقا تشریف نیارید اونجا آدمخوار زیاده تو جزایرش...واستون خطر داره.
- آدمخوار؟ ربطش به من چیه؟ نه جانم...هیچ آدمخواری حاضر به خوردن من نیست خیالت راحت.
- بله درسته . لطفا جواب استفتاء رو میدین؟
-  حتما!.....گفتی  اولین تالیف؟
- بله
- من فقط یه تالیف دارم که قراره به چاپ صدم برسه ، الان تو تمام سفارت خونه ها و نهادهای امنیتی غربی نسخه هاش مثل نقل و نبات دست به دست میشه.
- اسمش ؟
- جامع الاحساسات فی فُرمتُ التعرُض.
- این کلمه ی «فُرمَت» عربی هست؟
- چیکار به این کارا داری؟  کلاس اجتهاد رو داشته باش حالشو ببر.
- آخه میگن درست نیست که یه مرجع از اصطلاحات بیگانه استفاده کنه؟
- کی گفته؟ میخوای مناظره کنی؟ تو برو کارشناساتو بیار منم کلی کارشناس دارم میارم با هم بحث کنن.
- حاج آقا ما تو جزایر فیجی غیر از آدمخوار چیزی نداریم.
- منم غیر از کارشناسام چیزی ندارم.
- حالا موضوع کتابتون  چی هست؟
- اسمش داد میزنه...شما چه جور مقلدی هستی که با ادبیات مرجعت آشنایی نداری؟ جامع الاحساسات فی فرمت التعرض.
- شرمنده حاج آقا میشه بازش کنید؟
- چی گفتی؟؟؟ تعرض؟؟ بگم بیان ببرنت محبس؟؟
- حاج آقا من غلط بکنم...من خودم تو جزایر فیجی قربانی همین تعرضم. منظور این بود که مطلب عربی بود ، میشه به فارسی بازش کنید و توضیح بدین؟
- آهان...اینو زودتر میگفتی. معنیش این میشه : «شرح و توضیح جامع و کامل انواع احساسات در اشکال مختلف تعرض» .
- مای گاد...خیلی باید کامل باشه.
- بله همینطوره.
خوب پس پاسخ استفتاء مون در خصوص « حس و حد تعرض » رو توی همین کتاب میتونیم پیدا کنیم؟
- دقیقا
- حاج آقا میشه در خصوص ذبح حیوانات حلال گوشت و تفاوت شون با حیوانات حرام گوشت توضیخ بدین.
- بهت نگفتن؟
- کیا؟
- بچه ها
- چی رو؟
- اینکه من تخصص و اجتهادم فقط در زمینه تعرض و راه های مختلف مقابله با این پدیده ی شوم هستش؟
- ببخشید؟؟ پس ما در جزایر فیجی به این دوری ، بقیه ی مسائلمون رو از کی بپرسیم؟؟
- صدات رفت بالا..ها...میخوای تعرض کنی ؟ یه چن وقتی صبر کن ببینم چی میشه؟ شاید برای بقیه مسائلتون جزوه ی پی دی افی چیزی دادم بهتون. مگه الکیه رساله احکام بدم؟ کار هر کی هر کی نیست که.
- راستی حاج آقا ایمیل دارین ما اینهمه راه نیاییم؟
- بنویس : مِتی سه کاف اَت ساین...
- چرا سه کاف حاج آقا؟
- مختصر شده اس جانم : کروبی ، کهریزک ، کف دهن توی مناظره.
- ممنون حاج آقا.
- راستی آدرس جزیره تون رو ندادی؟
- بزنید تو گوگل فیجی...بای حاج آقا
- چی گِل؟
- GOOGLE
- عجب مقلد باحالی بود...برم به حسین بگم تا یادم نرفته..گوگل..گوگل..




کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/5/31:: 1:56 عصر     |     () نظر

اعترافات تاج زاده

 

 

از همان ابتدای طرح ادعای دروغین "تقلب در انتخابات"، معلوم بود که مدعیان خود بیش از هرکس دیگر به این امر آگاهند که وقوع چنین تقلبی میلیونی در نظام انتخاباتی ایران امکان پذیر نخواهد بود. این افراد که خود سالهای متوالی برگزار کننده انتخابات در سطوح مختلف بودند، در قالب آنچه سناریوی کودتای مخملین می‌توان نامید، دروغ بزرگ تقلب در انتخابات را به عنوان "رمز آشوبهای خیابانی" مطرح ساختند تا با "اردوکشیهای خیابانی" و "فشار از پائین" مسئولین نظام اسلامی را مجبور نمایند تا به بدعتهای این جریان "تمامت خواه" تن داده و برای اولین بار در جمهوری اسلامی اقلیت بتواند قدرت را بدست گیرد!

زمان زیادی نگذشت که افکار عمومی متوجه شد آنچه فتنه گران تحت عنوان تقلب مطرح ساخته اند فریبی بیش نبوده است. بالاخص بعد از آنکه سلسله اخبار اعترافات اعضای فعال ستاد جریان فتنه که از اقدام خود نادم و پشیمان گشته بودند منتشر گردید. امیرحسین مهدوی عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب، محمدعلی ابطحی عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، محمدعطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران پیشگامان اعترافات بودند.

اظهارات ابطحی مبنی بر اینکه: «زمانی که قرار بود موسوی مدارک مربوط به بحث تقلب در انتخابات را مطرح کند به خاطر دارم در جلسه مجمع روحانیون مبارز وقتی بحث ارائه مدارک تقلب در انتخابات مطرح شد یکی از دوستان که قبلا وزیر کشور هم بود گفت‌ همه این مدارک اگر جمع شود و درست باشد 700 هزار رای بیشتر نمی‌شود.»! نمونه‌ای از این اعترافات است که بخوبی نشان از آشکار بودن حقایق انتخابات برای ستاد پشت پرده فتنه گران دارد.

با فاصله کمی کیان تاجبخش، سعید حجاریان، سعید شریعتی، محمدرضا تاجیک نیز به اشتباهات خود اعتراف کردند و حتی عطریانفر در مصاحبه‌ای اعلام نمود: «بهزاد نبوی هم اذعان داشته که در انتخابات تقلبی صورت نگرفته است، ولی حاضر نیست این مطلب را در مقابل رسانه‌ها بطور آشکار بیان نماید، چرا که معتقد است وی به مهندس موسوی خیانت نخواهد کرد!؟»

این اعترافات که بنیان حرکت منافقانه موسوی و کروبی را بر باد می‌داد، با واکنش شدید فتنه گران همراه بود. آنها برای انحراف افکار عمومی اعلام داشتند که این سخنان فاقد اعتبار بوده چرا که تحت فشار و در زندان اظهار شده است؟! اما هیچگاه معلوم نساختند که چگونه سران و تئوریسینهای جبهه دوم خرداد که خود را مدعیان مبارزه دانسته و صفاتی چون "چریک پیر" و غیره و ذالک را یدک می‌کشیدند، به این سادگی تسلیم شده و به دروغ بزرگ فتنه سبز اعتراف کرده اند!

به تازگی نیز فیلمی مستند از "مصطفی تاجزاده" در سایت یوتیوب انتشار یافته که در آن تاجزاده با صراحت اعلام می‌کند که چنین تقلبی صورت نگرفته و فتنه‌گران نتایج انتخابات دهم را به نامزد رقیب واگذار کرده‌اند. این فیلم بار دیگر جبهه فتنه‌گران را دچار اضطراب و استرس نموده و آنها را به واکنش واداشته تا اعلام نماید این فیلم دروغین و ساختگی بوده و چنین اظهاراتی نمی‌تواند از زبان وی صادر شده باشد. علت حساسیت این مساله نیز از آنجا ناشی می‌شود که این شخصیت دوزیست جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین، کسی است که از سماجت بیشتری نسبت به دوستانش برخوردار بوده و اعتراف به شکست وی می‌تواند "اعتراف نهایی" جبهه فتنه گران به حساب آید، کسی که خود به جرم تخلف در انتخابات مجلس ششم در دادگاه محکوم شده است.

فتنه‌گران برای اثبات ساختگی بودن این فیلم به اظهارات دیگری از تاجزاده استناد می‌کند که وی در دوران مرخصی از زندان و در جمع هواداران فتنه سبز، اعلام داشته است که در انتخابات تقلب شده است! این تناقض گویی نه تنها نافی دروغ بودن اظهارات پخش شده تاجزاده در زندان نیست، بلکه حکایت گر دروغ و نفاقی است که بر پیکره جریان فتنه نهادینه شده است، چرا که آنجا که تاجزاده در محفلی خصوصی و در کنار همدستانش صفایی فراهانی و رمضان زاده و به دور از چشم هواداران و افکار عمومی قرار دارد به شکست اعتراف می‌کند، اما هنگامی که در برابر خبرنگاران و هواداران قرار می‌گیرد ادعای دروغین تقلب را تکرار می‌کند!

اظهارات تاجزاده می‌تواند خوش خوابترین افراد جامعه را نیز که فریب جریان فتنه را خورده اند بیدار نماید مگر اینکه آن فرد چون سران فتنه خود را به خواب زده باشند که در آن صورت تنها مرگ است که چشم آنان را از خواب خود خواسته باز خواهد کرد


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/5/31:: 1:55 عصر     |     () نظر
هاشمی: نخست‌وزیری مجدد موسوی تحمیلی بود

شبکه ایران: در قسمت های اول و دوم و سوم این مقاله، مروری داشتیم بر حضور عناصر مختلف در ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری چهارم و سپس شرحی اجمالی از متن و حواشی رد صلاحیت اعضای نهضت آزادی ارائه کردیم. سپس به بحث عدم تمایل آیت الله خامنه ای به کاندیداتوری (به دلیل عدم میل به همکاری مجدد با موسوی) اشاره کردیم و سپس ضمن ذکر پاره ای از انتقادات جدی کاندیداها به دولت موسوی، نمونه هایی از تلاش های رسانه ای یاران وی برای توجیه عملکرد او و ضمناً تحت فشار گذاشتن رئیس جمهور جدید برای انتخاب مجدد او به نخست وزیری را نقل نمودیم و تا آنجا رسیدیم که آیت الله خامنه ای پس از انتخاب شدن، سفری به مشهد مقدس داشتند. در این قسمت، ماجرا را تا انتها می خوانید:

آیت الله خامنه ای: نخست وزیری برمی گزینم که حجت شرعی بر من تمام باشد
آیت الله خامنه ای در سفر خود به مشهد، طی سخنانی مهم، سرنخ هایی از پشت پرده ماجرا ها ارائه دادند. در بخشی از این بیانات آمده بود: «دو وظیفه تعیین نخست وزیر و وزیران و نظارت برکار دستگاه های اداری و دولتی کشور از بزرگترین وظایف رئیس جمهور است. رئیس جمهور اگر دید یک نخست وزیر و وزرا و حتی مدیران، کارشان مناسب نیست، از لحاظ قانونی نمی تواند بر دارد. لذا در آغاز کار رئیس جمهور موظف است با دقت با ملاحظه همه جوانب ببیند چه کسانی را در راس امور خواهد گماشت. ... من برای این کار باید حداکثر دقت را بکنم تا حجت شرعی را برای خودم و استدلال الهی را که در مقابل خدا بشود جواب داد، برای خودم تأمین کنم. من با تجربه ای که در این چهارسال دارم که تجربه گرانبها و ارزنده ای است و همه جور افرادی را در این چهارسال و قبل از این چهار سال در رأس مسئولیت های مختلف مشاهده کرده ام، آدم هایی که دیدها و روش های مختلف داشته اند، بعضی ها خودرأی بودند، بعضی ها متکی بر افکار دیگران بودند، بعضی ها از لحاظ تعبد فوق العاده با دقت بودند. همه جور فکر و سلیقه ای را از اول انقلاب تا به حال دیده ام. من از این تجربه باید استفاده کنم و با دقت و ملاحظه جوانب کار انتخاب کنم. و من می توانم اینجا در کنار آستان علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) و در حضور شما ملت که یک اسطوره و نمونه ای از ملت ایران هستید، با کمال قاطعیت بگویم که در این انتخاب بزرگ و در این کار حساس و در این انجام بزرگترین تکالیف رئیس جمهور آنچنان عمل خواهم کرد که حجت شرعی برای من تمام باشد.» (روزنامه جمهوری اسلامی9/6/64)
        
امام خمینی: آیت الله خامنه ای فردی شریف، صادق، متعهد و روشن بین است
چندی بعد نیز، در سالروز عید سعید غدیرخم، مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری در جماران برگزارشد. امام خمینی (رضوان الله علیه) در بخشی از این حکم آورده بودند: «بحمد اللَّه تعالى با تأییدات خداوند متعال-جلّ و علا- و دعاى خیر حضرت ولى اللَّه الاعظم -روحى لمقدمه الفداء- چهار سال ریاست جمهورى اسلام با خیر و سلامت و قدرت و عظمت سپرى شد و ... ملت متعهد، با عزمى والا و قدمى ثابت، از پیر نود ساله تا نوجوان تازه بالغ، براى چهارمین بار براى تعیین سرنوشت خویش به سوى صندوق هاى رأى هجوم آورد و یاوه گویان و خیالبافان را بر خود لرزاند و فردى شریف از سلاله پیامبران را براى خدمت به اسلام و ایران و مسلمانان و ملت برگزید و این مسئولیت سنگین را بر عهده کسى گذاشت که چهار سال در این مقام، صادقانه و با تعهد و روشن‏بینى به ملت و اسلام و ایران خدمت نمود؛ و این، پس از خدماتى بود که قبل و بعد از انقلاب انجام داده بود؛ "جَزاهُ اللَّهُ خَیراً".
رئیس جمهور محترم باید توجه داشته باشند که در پیشگاه مقدس حق- جلّ و علا- واقع است و آنچه بر او از خطرات قلبى  و تمایلات سرّى تا اعمال مُعلن [آشکار] و مخفى مى‏گذرد، در حضور حق است و چیزى را نتوان از او- جلّ و علا- پنهان کرد، هر چند از خلق خدا پنهان باشد. و باید توجه نمایند که در مقامى هستند که یک جمله او گاهى مؤمنى را ساقط کرده و متعهدى را از بین مى‏برد، و یا غیر صالحى را به مقامى که شایسته آن نیست مى‏رساند؛ گاهى یک سخنرانى او، جمهورى اسلامى و کشور را نور مى‏بخشد و گاهى بعکس. مقام خطیر است و خطر بزرگ، به خدا باید پناه برد و از او استمداد کرد. همه دست‏اندرکاران- بویژه رئیس جمهور- باید از چاپلوسان دغلباز و زبان بازان حیله‏گر بر حذر باشند و مشاوران خود را از اشخاص سابقه‏دار که تعهدشان قبل از انقلاب مشهود بوده است، انتخاب کنند. بسا که منحرفان و منافقان، خود را با ظاهرى آراسته به تقوا جا بزنند و با دست ما به اسلام و کشور اسلامى صدمه زنند.» (صحیفه امام، جلد19، صفحه369)

انتقاد آیت الله خامنه ای از دولت موسوی در مراسم تنفیذ
پس از قرائت حکم، رئیس جمهور به سخنرانی پرداخت. آقای هاشمی رفسنجانی درباره آن روز می نویسد:«آیت الله خامنه ای در اظهاراتشان از نقاط ضعف عملکرد دولت با کنایه یاد کردند.» (امید و دلواپسی، کارنامه و خاطرات سال1364هاشمی رفسنجانی، صفحه240)
در بخشی از سخنان آیت الله خامنه ای آمده بود: «ریشه مشکلات امروز ما وابستگی اقتصادی به خارج از این مرزها ومنحصر بودن درآمد ما به درآمد حاصل از نفت است. فقدان یک برنامه همه جانبه اقتصادی و گرایش به دولت سالاری یکی دیگر از مشکلات ماست که نتایج این مشکلات را در کاهش رشد اقتصادی و گاهی در رشد منفی اقتصادی مشاهده می کنیم. باید در زمینه اقتصادی برنامه ریزی مستقل از نفت انجام بگیرد. گرایش به افزایش تولید داخلی به وجود آید و شدت پیدا کند و استفاده از سرمایه ابتکار و مدیریت و همکاری مردم جدی گرفته شود.» (همانجا)

تأکید مجدد بر حق رئیس جمهور در انتخاب نخست وزیر
آیت الله خامنه ای که همه شمشیرهای جناح چپ را برای اجبارشان در معرفی مجدد موسوی از رو بسته می دیدند، در مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی نیز مجدداً بر اختیارات رئیس جمهور در این امر تأکید کرده و گفتند: «این سوگند یک سوگند شرعی است و یک سوگند جدّی است و صرف تشریفات نیست. خود قانون اساسی ابزارهای لازم برای عمل به این سوگند را مشخص کرده که اگر آن ابزارها باشند، عمل به این سوگند امکان پذیر است و الّا نه. و مهم ترین آن ابزارها چیزی است که در اصل 124 و 133 [اصول مربوط به تعیین نخست وزیر و وزرا توسط رئیس جمهور] ذکر شده است. در صورتی که رئیس‌جمهور این ابزارها را در اختیار داشته باشد، خواهد توانست به این سوگند عمل کند وگرنه این سوگند، حکم فقهی‌اش برای فقها روشن است.... من یک طلبه کوچک و یکی از شاگردان امام عزیز و بزرگوار هستم و هیچ ادعایی ندارم. اما با این ابزارها می توانم و این قدرت را دارم که این مسئولیت را انجام دهم.» (روزنامه کیهان18/7/64)

آقای هاشمی: موسوی به آیت الله خامنه ای تحمیل شد
گرچه عدم تمایل آیت الله خامنه ای به انتخاب مجدد موسوی واضح بود اما به هر حال به خاطر کارشکنی ها و بدعت هایی که جناح چپ موجود در سه قوه انجام دادند (از جمله نامه به امام و یا گفتن این نکته به امام که در صورت رفتن موسوی، جبهه ها از نظر روحی تضعیف می شوند) آیت الله خامنه ای پس از فراز و نشیب های فراوان مجبور شدند تا به خاطر مصلحت نظام و در راستای تبعیت از ولی فقیه، با اکراه تمام مجدداً میرحسین موسوی را جهت نخست وزیری به مجلس معرفی نمایند.
چگونگی و روند این امر (که در دل خود ماجراهایی نظیر 99 نفر را آفرید) خود مثنوی هفتاد من کاغذ می طلبد و به امید خدا در آینده به صورت جداگانه و مفصّل به آن خواهیم پرداخت.
اما به عنوان خاتمه، می توان برخی از علل این معرفی را خلاصه وار، در مصاحبه آقای هاشمی رفسنجانی با روزنامه کیهان ملاحظه است:
«س:آیت الله خامنه ای در دوره دوم ریاست جمهوری شان نمی خواستند آقای موسوی را مطرح کنند تا این مشکل از ریشه حل شود. این را توضیح بفرمایید.
ج: همین طور است. ایشان او را قبول نداشتند و خیلی صریح هم می گفتند که قبول ندارم. ... این بحث مفصل است. ایشان می دیدند که توافق ندارند. تقریباً بر ایشان تحمیل شد.
س: یعنی حمایت حضرت امام از آقای موسوی باعث چنین کاری شد؟
ج: امام هم روی ملاحظاتی می گفتند آقای موسوی باشد.
س: ملاحظات حضرت امام را بفرمایید.
ج: از داخل مجلس جمع زیادی نامه می نوشتند و در بیرون هم این گونه منعکس می کردند. حتی افرادی از جبهه نامه نوشتند که جبهه آسیب می بیند. دوستانی که بعداً مجمع روحانیون شدند، در اطراف امام بودند. عوامل زیادی دست اندرکار بود. آیت الله خامنه ای هم تسلیم امام بودند و اگر امام نظر صریحی می دادند، ایشان تکلیفی برای خودشان قائل نبودند و می پذیرفتند. در این قضیه هم همینطور شد و پذیرفتند. البته بهتر است این گونه مسائل را از خود آقایان بپرسید. من مایل نیستم در چنین مواردی وارد شوم.» (بی پرده با هاشمی رفسنجانی،صفحه111)
و این چنین، فصلی دیگر رقم خورد از کتاب سرگذشت عده ای که ولایت فقیه را فقط تا وقتی می خواستند که برآورنده تمایلات آنان باشد و همچنین برگ درخشان دیگری افزوده شد بر کتاب عمل کسانی که گرچه تحت تهمت «عدم پیروی از ولایت فقیه» بودند، ولی به یک اشاره ولی امر، تمام تمایلات خود را زیر پا گذاشتند و به فرامین ولی گردن نهادند. آری، به درستی که «تاریخ روشنگر نسل های آینده است.» (صحیفه امام، جلد 3، صفحه 434)


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/5/31:: 1:48 عصر     |     () نظر
شجریان، خواننده 20هزار تومانی جشن هنر فرح

 روزنامه کیهان در باره شجریان نوشت:

این قماش آدم ها همیشه با وجه مهر، کرامت، بخشش و رأفت نظام روبرو شده اند ورنه خواننده 20 هزار تومانی جشن هنر فرح به خود جرأت عقده گشایی علیه مردم ایران و انتخابشان را نمی داد.
 
کسانی هم که مثلا از در دوستی چنین تیترهایی را سرهم می کنند درمی یافتند که ماه مهمانی خدا بی نیاز از آوای منافقانی است که قلبشان مملو از کینه مردمی است که به سلیقه آنها ریاست جمهور انتخاب نکرده اند. و خصم فارغ است که در ماه ضیافت خداوند حتی در عمق سکوتش در سحر و غروب هایش ترنم روح بخش فرشتگان خدا جاری است.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/5/31:: 1:47 عصر     |     () نظر


فتنه دومی که آغاز شده است...


...هنوز عرق ملت انقلابی در مواجهه با فتنه گران بعد از انتخابات خشک نشده بود که دکتر احمدی نژاد در یک حرکت بهت برانگیز مرد جنجالی کابینه خویش را در حکمی به عنوان معاون اول خود منصوب نمود.
ورود یک سال اخیر مشایی به مباحث دینی همچون مدیریت انبیاء و...در جایگاه یک تئوریسین دینی بارها واکنش علماء و مراجع عظام را برانگیخت...
اظهارات اخیر چهره محبوب احمدی نژاد در حاشیه همایش پرحرف و حدیث ایرانیان خارج از کشور همچون دیگر افاضات پنج سال گذشته ی وی موجی از واکنش های نیروهای جبهه انقلاب اسلامی را در بر داشت...در بررسی خیل واکنش ها به صحبت های مشایی این بار شاهد برخورد افرادی مانند آیت الله مصباح یزدی،آیت الله یزدی ،حمید رسایی و... بودیم که در حمایت های مشفقانه آنان از دولت احمدی نژاد جای هیچگونه تردید نیست!
در یک سال اخیربارها شاهد تنش میان علی لاریجانی وعلی مطهری و برخی دیگر از نمایندگان شاخص مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور بوده ایم.
آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس محترم قوه قضاییه اخیرا در واکنش به اظهارات رئیس جمهور در مراسم روز خبرنگار ادبیات آقای احمدی نژاد را مورد خطاب قرار داد تا جنجالی نیز پیرامون این دو بزرگوار هم در رسانه ها به پا گردد...
برخی از صاحب نظران سیاسی کشور همچون حمید رسایی با توجه وقایع اخیر نسبت به وقوع فتنه ای دیگرهشدار داده اند !؟
اما نکته قابل تامل اینکه شرح حال امروز کشورمان و به خصوص وضعیت نخبگان سیاسی به منزله شروع یک فتنه تمام عیار می باشد و انتظار وقوع فتنه ای در آینده بی معنی است چرا که فتنه دوم بر خلاف فتنه 88 بی سر وصدا و آرام توسط نیرو های به ظاهر خودی کلید خورده و هروز عمق بیشتری را در بر میگیرد. یک جریان خاص دانسته و یا ندانسته حساسیت زایی،دامن زدن به اختلافات را در سر لوحه کار خود قرار داده تا احتمالا در سایه این دعواهای داخلی به اهداف خود دسترسی پیدا کند لکن مطلب مهم تر اینکه با این کار چشم دشمنان خارجی نیز به این وقایع داخلی خیره گردیده و دندان طمع تیز نموده اند تا سر بزنگاه بهترین استفاده ممکن را از فتنه دوم نمایند...
غفلت مسئولین و دلسوزان نظام از اختلافات فتنه گون اخیر که کشور را در شرایطی حساس قرار خواهد داد موجب آن خواهد شد تا ضربه ای به مراتب سهمگین تر از فتنه 88 به نظام جمهوری اسلامی وارد گردد فلذا دست اندر کاران و خواص سیاسی می بایست ابعاد فتنه دوم را به خوبی آنالیز نمایند تا هم از همراهی ناخواسته خود با جریان فتنه دوم جلوگیری نمایند و هم با بصیرت هرچه تمام تر در قبال جریان مزبور موضع اختیار کنند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/5/31:: 1:46 عصر     |     () نظر
   1   2      >