سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که مردم را به خدا خواند و خود به کار نپردازد ، چون تیرافکنى است که از کمان بى‏زه تیر اندازد . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/1/28:: 9:48 عصر     |     () نظر
محفل زنانه برای احیای سبز

رسالت: یک نماینده فراری مجلس ششم برای زنده کردن جنبش به اغما رفته سبز دست به کار شد.

فاطمه حقیقت جو نماینده جنجالی و عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم که پس از فرار از کشور به همکاری با رسانه های ضد انقلاب علیه نظام مشغول است پس از راهپیمایی22 بهمن و ریزش شدید هواداران موسوی و فرقه سبز اموی و به خطر افتادن موقعیت سران ضد انقلاب مقیم آ مریکا برای زنده کردن این جریان رو به موت احساس وظیفه کرده و فرقه جدیدی به عنوان حمایت از مادران عزادار و صلح در ایران در آمریکا راه اندازی کرده و هدف اصلی از این تشکل خنده دار را کمک به احیای جنبش سبز نامگذاری کرده است.

این تشکل زنانه که در یکی از اتاق های زیرزمین دانشگاه ماساچوست آمریکا مستقر شده است در طی دو هفته گذشته به تعداد انگشتان یک دست هم مراجعه کننده نداشته است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/1/28:: 9:41 عصر     |     () نظر
آلیا: مهدی هاشمی بر نگردد؛ تعقیب بین‌المللی می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که اگر مهدی هاشمی بر نگردد باید تحت تعقیب بین‌المللی قرار بگیرد.

به گزارش فارس فاطمه آلیا نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور حکم جلب مهدی هاشمی رفسنجانی از سوی دستگاه قضایی، گفت: یکی از بخش‌های محوری که همواره جمهوری اسلامی مد نظر قرار داده و همواره یکی از محورهای سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه‌های گذشته بوده، بحث عدالت است.

وی با تاکید بر اینکه مردم همواره از تبعیض در همه سطوح متنفر بودند، افزود: باید با هر کسی در هر جایگاهی که هست اگر متهم است با عدالت با او برخورد شود چرا که مردم همواره خواهان آنند که با افراد در برابر قانون یکسان برخورد شود و تفاوتی میان آقازاده‌ها، دانه‌درشت‌ها و افراد عادی نباشد.

آلیا در عین حال اضافه کرد: مهدی هاشمی رفسنجانی از این قضایا مبرا نیست و باید با توجه به اتهاماتی که پیرامون دخالت او در حوادث پس از انتخابات به صورت جدی مطرح است در برابر قانون پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: هیچ کس نمی‌تواند خود را از پاسخگویی در برابر قانون مبرا کند و اتفاقا درمورد مسئولین و وابستگان به آن باید قاطعانه‌تر برخورد شود چرا که این امر موجب دلگرمی بیشتر به اجرای عدالت در دستگاه قضایی می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به صدور حکم جلب مهدی هاشمی رفسنجانی این اقدام را بر اساس اطلاعات و مستندات دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: یقینا دستگاه قضایی اطلاعات و اسنادی از دخالت مهدی و فائزه هاشمی در فتنه پس از انتخابات داشته است از این رو باید مهدی هاشمی رفسنجانی در دادگاه حاضر و اتهاماتش به او تفهیم شود.

وی این نکته را متذکر شد که اگر مهدی هاشمی پس از صدور حکم جلب خود به ایران بازنگردد باید از سوی پلیس بین‌المللی تحت تعقیب قرار گیرد.

آلیا در پاسخ به اینکه وظیفه هاشمی در قبال اتهامات و پاسخگویی فرزندانش در این زمینه چیست، اظهار داشت: بحث آقای هاشمی با متعلقین او جدا است و باید خود وی جایگاهش را به عنوان یار رهبری و رئیس مجلس خبرگان حفظ کند.

وی یادآور شد: مردم ما متاسفانه تجربه تلخی از بحث آقای منتظری که سرنوشت خود را با افراد متخلف در بیتش علیرغم تذکرات مکرر امام خمینی گره‌زد، دارند.

آلیا در خاتمه به نقش و حضور فائزه هاشمی در حوادث پس از انتخابات و تجمعات غیرقانونی اشاره کرد و افزود: باید به اتهامات فائزه هاشمی همانند برادرش رسیدگی و او نیز در برابر اقداماتش پاسخگو باشد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/1/28:: 9:41 عصر     |     () نظر
دفاعیات هاشمی‏رفسنجانی از مهدی

گروه سیاسی: اعلام صدور حکم جلب مهدی هاشمی رفسنجانی در حالی که بارها و بارها از او در دادگاه‏های متهمان وقایع بعد از انتخابات سخن به میان آمده، اگر چه درخور توجه بود اما مهم تر از آن نوع رسیدگی بدون مماشات قوه قضائیه به اتهامات فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

به گزارش رجانیوز اکنون در حالی حکم جلب مهدی هاشمی صادر شده است که رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشتر خود به دفاع تمام قد از مهدی برخواسته بود. او البته از هر گونه شفاف سازی و رسیدگی به ابهامات موجود توسط مقامات مسئول نیز استقبال کرده بود. هاشمی طی سخنانی در جمع دانشجویان با اشاره به دانشجویی که درباره فرزندش سئوال پرسیده بود، گفت:«مهدی ما رفته خارج و خیالش از پرونده‌هایش راحت است، مهدی بارها به دیوان محاسبات رفته است اما مجلس با وارد شدن به آن قضیه وی را مبرا دانسته است.»

هاشمی ادامه داد:«وزارت اطلاعات اعلام کرده است دو سال روی پرونده مهدی کار کرده است و وزارت نفت هم گفته مهدی ما مبرا است.»

رییس مجمع به ماجرای استات اویل هم اشاره کرد؛ ماجرایی که در آن مسئولین شرکت استات اویل به رشوه دادن اعتراف کردند و یکی بعد از دیگری از مقام خود استعفا دادند، نامه ریچارد هوبارد مدیر مستعفی استات اویل به هیئت مدیره این شرکت که در آن رسما از مهدی هاشمی سخن به میان آمده بود، در اختیار افکار عمومی دنیا قرار گرفت و در پی اثبات این فساد اقتصادی، در نروژ استات اویل 3 میلیون دلار و در آمریکا 20 میلیون دلار جریمه شد.

این همان مسئله ای بود که احمدی نژاد هم در مناظره های خود به آن اشاره کرد:«جناب آقای موسوی! استات اویل بی‌قانونی است که طرف می‌آید اینجا محاکمه می‌شود و محکوم می‌شود، از زندان فراری داده می‌شود، می‌رود خارج.»

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اتهاماتی از این دست گفت:«در آن ماجرا که برخی از دانشجویان شلوغ‌بازی کردند و قضیه به مجلس کشانده شد ماجرا این بود که در داخل استات اویل چند نفر بازی در آورده بودند و بین خودشان پول‌هایی را رد و بدل کرده بودند و همه را به گردن مهدی انداخته بودند درحالی که پشت این قضیه اسرائیل بود و می‌خواست ما را خراب کند.»

موضوع انتخابات هم از دیگر مواردی بود که هاشمی رفسنجانی مورد توجه قرار داد و در آن مهدی را بی گناه دانست. این در حالی بود که در دادگاه های متهمان مسائل بعد از انتخابات بارها و بارها نام مهدی به میان آمد. حمزه کریمی مدیر سایت جمهوریت در جایگاه قرار گرفت تا از نقش آفرینی های مهدی هاشمی بگوید و اینکه او در انتخابات 84 هم بیت المال را هزینه تبلیغات پدرش کرده است. کریمی از ساز و کارهایی گفت که مهدی هاشمی برای سند سازی و جعل سند در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت فراهم کرده بود.

او ضمن اشاره به برخی هزینه های انتخاباتی سال 84 از جیب بیت المال و فعالیت های مهدی هاشمی گفت:«بعد از انتخابات وقتی که پدرش شکست خورد، باز عملیات ادامه پیدا کرد و آقای مهدی هاشمی رفسنجانی از آنجا رفت و مابقی طلب های انتخاباتی هم پرداخت شد. در مجموع پول‌هایی که باید صرف سازمان بهینه سازی مصرف سوخت می شد، با روندی که ذکرکردم و فشار وی صرف تبلیغات انتخاباتی پدرش شد.»

کرمی به انتخابات دهم اشاره کرد و از نقش آفرینی مهدی هاشمی و جاسبی در راه اندازی و مدیریت سایت جمهوریت سخن گفت. او تصریح کرد:«ابتدا آقای مهدی هاشمی با من صحبت کرد تا یک کار رسانه ای قوی را برای انتخابات راه اندازی کنیم. چند روز بعد، آقای دکتر جاسبی در جلسه ای به من گفت باید کاری کنیم که هر کس رئیس‌جمهور می شود، احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور نشود زیرا دانشگاه آزاد با دولت رابطه خوبی نداشت.»

کرمی افزود:«به دستور آقای مهدی هاشمی مجبور شدیم سایت جمهوریت را ابتدا در مکان دانشگاه واقع در خیابان بنی‌هاشم سپس در روزنامه فرهیختگان مربوط به دانشگاه آزاد و با پول، هزینه و پرسنل دانشگاه اداره کنیم. سایت جمهوریت ابتدا مقرر بود یک سایتی باشد که از کاندیدای مورد نظر حمایت کند و یک نقد نرمی را به دولت داشته باشد اما متأسفانه با فشارهای آقای مهدی هاشمی و اطرافیان وی، سایت مذکور یک سایت ساختار شکن، تندرو و سایتی شد که نهادهای رسمی نظام را مانند شورای محترم نگهبان، وزارت کشور، سپاه، بسیج و صداوسیما را تضعیف می کرد.»

این همه البته با تکذیبیه مهدی هاشمی همراه شد؛ تکذیبیه ای که در آن دادگاه متهمان، دادگاهی فرمایشی لقب گرفته بود! رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نامه خود که با عبارت "بسم الله القاصم الجبارین" آغاز می شد، ضمن درخواست فرصتی برای پاسخگویی از صدا و سیما آورده بود:«اینجانب مهدی هاشمی هرگز اعتقادی به هزینه تبلیغات انتخاباتی از محل بودجه بیت‏المال نداشته‏ام و اظهارات آقای کرمی کذب محض است.»

مهدی هاشمی مسئولیت خود در سایت جمهوریت را هم تکذیب کرد و ادامه داد:«حال که پرونده انتخابات سال 84 باز شده برای تنویر افکار عمومی خوب است که دو میلیارد تومان ادعایی در دادگاه فرمایشی همراه با 340 میلیارد تومانی که از شهرداری مفقود شده و بارها توسط شهردار وقت و شورای شهر و سازمان بازرسی کل کشور مورد سوال قرار گرفته، یک جا بررسی شود. {تا رسوا در او غش باشد}»

در حالی که پیگیری اعترافات کرمی از سوی دادگاه بدیهی می نمود و طبعا مهدی هاشمی نیز می بایست پاسخگوی اتهامات مطرح شده می بود، او تلاش کرد تا با طرح دوباره اتهام بی اساس 340 میلیارد تومان مفقود در شهرداری به سبک کروبی راه فرافکنی را در پیش بگیرد. احمدی نژاد در مناظره، بعد از ادعاهای این چنینی کروبی خواستار انتشار تمامی مستندات شده بود و از مخالفان خواسته بود تا هر آنچه دارند، در روزنامه هایشان منتشر کنند و پایش هم بایستند؛ کاری که هیچ گاه نکردند.

تکذیبیه ها و بیانیه ها البته تنها به مهدی هاشمی ختم نشد و در فاصله ای کوتاه دو بیانیه دیگر هم در صدر اخبار خبرگزاری ها قرار گرفت. نخستین بیانیه در واکنش به سخنان مشایی و از سوی دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شد و در آن با اشاره به سخنان مشایی آمده بود:«مطمئنا بیان جملاتی چون این جمله که ”آقای هاشمی مایل بود از پشتیبانی عمومی و مردمی برای فشار بر رهبری استفاده کند” از جمله همان توهماتی است که مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تاریخی خویش همگان را از آن برحذر داشتند.»

مشایی طی سخنانی در جمع اعضای ارشد ستاد یاران خورشید گفته بود:«آقای هاشمی و برخی از نخبگان سیاسی و مذهبی در کشور، یک زاویه ای را که از ابتدا با مقام معظم رهبری در موضوع مدیریت جامعه داشتند؛ در هشت سال اصلاحات بزرگتر شد.» او همچنین افزوده بود:«آقای هاشمی مایل بود از پشتیبانی عمومی و مردمی برای فشار بر رهبری استفاده کند تا مشی رهبری در اداره امور کشور تغییر کرده و آنچه که آنها مایل بودند، اتفاق بیفتد.»

بیانیه دیگری هم این بار از جانب اداره روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شد که بهانه آن یادداشت محمد جعفر بهداد مدیرعامل خبرگزاری ایرنا بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص تمامی آنچه با همین سیاق مطرح شده بود، گفت:«من مطمئنم که مهدی در این انتخابات هیچ دخالتی نداشت و در هیچ یک از اغتشاشات و در هیچ نقطه‌ای نبوده است. او فقط تنها دخالتی که کرده بود این بود که تجربه خودشان را در کمیته صیانت از آرایی که در مجلس خبرگان خوب جواب داده بود به دیگران انتقال داد. وگرنه مهدی ما پول ندارد که به بقیه بدهد.»

چندی بعد سفر طولانی مدت مهدی هاشمی به خارج از کشور بانی حرف و حدیث های زیادی شد. هاشمی در رابطه با سفر مهدی هاشمی به خارج گفت:«مهدی به سفر کاری رفته است و این نیز مسئله عادی بوده است، ما 6 دانشگاه در خارج داریم که الان مهدی رفته به لندن و بیروت برای سرکشی درحالی که بقیه دانشگاه‌ها را هم هنوز سرکشی نکرده است.»

وی ادامه داد:«الان هم در زنگبار هم زمینی گرفته‌ایم که باید در آن دانشگاه بسازیم و هنوز کارهای ارمنستان و تاجیکستان و دبی نیز مانده است.»

رئیس مجلس خبرگان رهبری از توصیه های خود به مهدی سخن گفت و اینکه از او خواسته به کشور برنگردد و به کارهای خودش برسد. هاشمی تاکید کرد:«مهدی دائما می‌خواهد بیاید ولی من به او می‌گویم نیاید و کارهایش را انجام بدهد، جالب اینکه هیچ دادگاهی تا امروز به وی احضاریه نداده و مهدی نیز هر وقت که لازم باشد می‌آید. الان هم رفته است دکترا ثبت نام کرده است و قرار است رساله‌اش را در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور بگذراند.»

این همه البته می بایست یک به یک مورد بررسی دوباره قرار بگیرد و این دادگاه است که می بایست به داستان پرونده های پرحاشیه مهدی خاتمه بخشد.

بعد از صدور حکم جلب مهدی هاشمی اخباری منتشر شد که حکایت از فراخواندن مهدی هاشمی به تهران توسط رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت.

حمید رسایی در گفتگو با فارس گفت:«براساس اخبار موثق، آقای هاشمی رفسنجانی فرزند خود مهدی را برای بازگشت به تهران و رسیدگی به اتهاماتش در دستگاه قضایی به ایران فراخوانده است البته وی پیش از این در مشهد اعلام کرده بود که اگر فرزندش به دستگاه قضایی احضار شود مهدی را به ایران باز می‌گرداند و ملت ایران امروز منتظر است تا این وعده آقای هاشمی رفسنجانی محقق شود.»

رسایی تاکید:«اگر وعده آقای هاشمی دربازگرداندن مهدی هاشمی محقق نشود، دستگاه‌های مربوطه باید به جلب آقای مهدی هاشمی توسط پلیس بین‌الملل ( اینترپل‌) مبادرت کنند. البته امیدواریم مهدی هاشمی به دامن عدالت پناه بیاورد چرا که این مسئله بهترین سرمایه برای خود او است.»

به نظر می رسد با توجه به اینکه هاشمی خود پیشتر گفته بود که در صورت نیاز مهدی پاسخگوی ابهامات موجود در دادگاه خواهد بود، اکنون طبیعتا باید او از شفاف سازی تمامی اتهامات بیش از پیش حمایت کند. اگر خبر فراخواندن مهدی توسط او به تهران درست باشد، می توان این فراخوان را در این راستا به فال نیک گرفت.

البته باید دادگاه بتواند آزادانه و فارغ از فشارهای سیاسی حکم کند و طبیعی است که اطلاع رسانی به مردم در این میان از نقش قابل توجهی برخوردار باشد. و این همه به شرطی است که مهدی هاشمی باز دادگاه را "فرمایشی" لقب ندهد!


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/1/28:: 9:39 عصر     |     () نظر
کواکبیان:اگر شلوغ نمی‌کردید، کسی نمی‌فهمید کی رفته کی نرفته!

شبکه ایران: دیدار تعدادی از اعضای فراکسیون اقلیت مجلس با سران اصلاحات، با واکنش گسترده‌ای در میان فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس روبرو شده است.

این دیدار در حالی صورت گرفت که شکایت بیش از 140 نماینده مجلس از آقای موسوی در دادستانی تهران در حال بررسی است.

اما برخی از اعضای فراکسیون اقلیت این دیدار را تنها "دید و بازدید عیدانه" می‌دانند که از جمله آنان مصطفی کواکبیان عضو ارشد این فراکسیون است.

آقای کواکبیان در گفت‌و گو با خبرنگار شبکه ایران در این باره گفت: "اگر شما ما و موسوی و کروبی را که منفذ قدرت هستیم به کلی مسدود کنید با عقل جور در می‌آید؟"

نماینده مردم سمنان در مجلس از تلاش خود و دوستانش در خصوص مخفی نمودن دیدار فراکسیون اقلیت با سران اصلاحات سخن گفت و افزود: اگر کسی شلوغ نمی‌کرد اصلا کسی می‌فهمید که ما رفتیم دیدار موسوی و خاتمی؟ کسی می‌فهمید کی رفته کی نرفته؟ چرا رسانه‌ای کردید؟

کواکبیان در پاسخ به این سوال که آیا از رسانه‌ای شدن این نوع دیدارها واهمه دارید؟، گفت: "نه ما واهمه نداریم فقط شما می‌خواهید مردم را علیه ما کنید."

سران اصلاحات در سال گذشته و پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، با نپذیرفتن رای مردم و بی اعتنایی به قانون، هواداران خود را به تجمعات غیرقانونی خیابانی فراخواندند که به هتک حرمت امام راحل و مقدسات هم انجامید.

در پی فراگیر شدن اعتراضات مردمی به رویکرد آنان، رهبر معظم انقلاب اعلام کرد، کسانی که در برابر قانون و رای مردم ایستاده اند، صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را ندارند


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/1/28:: 9:38 عصر     |     () نظر
بازتاب "صدور حکم جلب مهدی هاشمی" در روزنامه‌های داخلی

شبکه ایران:روز گذشته و در جریان جلسه مشترک آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، با جمعی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر صدور حکم جلب مهدی هاشمی رفسنجانی اعلام شد.

در این جلسه تصریح شد که در صورت ورود مهدی هاشمی به کشور، وی بر اساس این حکم دستگیر خواهد شد.

اما انتشار خبر "صدور حکم جلب برای مهدی هاشمی رفسنجانی" با واکنش‌های مختلفی از سوی روزنامه‌های مطرح کشور روبرو شده است.

از آنجایی که پسر دوم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از خبرسازترین و جنجالی ترین چهره های سال گذشته بوده و برخی سیاسیون او را از متهمان اصلی حوادث پس از انتخابات قلمداد کرده اند، مروری بر نحوه برخورد برخی از روزنامه ها با موضوع صدور حکم بازداشت وی، خالی از لطف نیست.

احضار شاه‌کلید

روزنامه "وطن امروز" در صفحه اول خود با انتشار عکس بزرگی از مهدی هاشمی، تیتر "احضار شاه کلید" را برای انتشار این خبر برگزیده است.

این روزنامه با انتقاد از عدم برخود دستگاه قضایی با مسببان اصلی حوادث سال گذشته، اعتراضات گسترده مردمی در راهپیمایی‌های 9 دی و 22 بهمن را علت اعلام خبر صدور حکم جلب مهدی هاشمی دانسته و نوشته است: با گذشت نزدیک به یک سال از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دهم و حوادث بعد از آن که از آن با نام فتنه بعد از انتخابات یاد شد،‌ هنوز با هیچ کدام از کسانی که با راه انداختن دروغ وجود تقلب در انتخابات، از مردم لقب سران فتنه را گرفتند،‌برخورد قانونی نشده و محاکمه کسانی که گفته می‌شد عامل اصلی اغتشاشات بعد از انتخابات بودند،‌هنوز برگزار نشده است.

این روزنامه همچنین به بررسی پیشینه پرونده اتهامات فرزند رئیس مجمع تشخیص پرداخته و اظهارات تعدادی از نمایندگان مجلس مبنی بر الزام پیگیری این پرونده از سوی دستگاه قضایی را منعکس کرده است.

اشاره ریز

روزنامه اصلاح‌طلب "آفتاب یزد" درحالی عکس دادستان عمومی و انقلاب تهران را به روی صفحه اول خود برده که بدون اشاره به خبر صدور حکم جلب مهدی هاشمی، تیتر "تشریح آخرین اخبار پرونده‌های قضایی" را برگزیده است.

این روزنامه در چند خط پایانی متن خبر، به انتشار سخنان جعفری دولت‌آبادی درباره رسیدگی به پرونده فرزند رئیس مجمع تشخیص مصاحت نظام پرداخته است.

خبری که نبود

ارگان مطبوعاتی شهرداری تهران در شماره امروز خود، اشاره‌ای به انتشار خبر صدور حکم جلب برای مهدی هاشمی در صفحه نخست خود نکرده است.

"همشهری" اخباری نظیر "مناظره رهبران احزاب انگلیس" و "فعال شدن آتشفشانی در کشور ایسلند" را در صفحه ابتدایی خود قرار داده است.سخنان دادستان تهران درباره پرونده جنجالی مهدی هاشمی در صفحات داخلی همشهری هم پوشش داده نشده است.

پوشش معمولی

روزنامه "ایران" هم با تیتر "حکم بازداشت مهدی هاشمی صادر شد" این خبر را در صفحه نخست خود پوشش داده است.

این روزنامه در ادامه خبر خود که مخاطبان را بهصفحه سه(سیاست داخلی)می برد، به تاخیر 9 ماهه مقامات قضایی در صدور این حکم و پاسخگویی دیر هنگام به اعترضات مردمی و سیاسیون اشاره کرده است.

ایران همچنین به نقل از سیاسیون پیگیری از طریق پلیس بین الملل را از جمله راهکارهایبازداشت فرزند آقای هاشمی دانسته است.

انتشار خبر با چاشنی حمایت


روزنامه "شرق" هم که چند روزی است از توقیف خارج شده و به صورت منظم منتشر می‌شود، در نیم تای پایین صفحه اول خود به خبر صدور حکم جلب مهدی هاشمی واکنش نشان داده و با انتشار سخنانی از خود وی و آقای هاشمی رفسنجانی، درصدد انتقاد از این حکم برآمده است.

شرق همچنین اظهارات دو نفر از متهمان حوادث سال گذشته در دادگاه که درباره نقش مهدی هاشمی در دامن زدن به ناآرامی‌ها سخن گفته بودند را، منعکس کرده واما ازقول مهدی هاشمی، این گفته ها را "قویا" تکذیب کرده است.

کیهان هم خبری نبود

روزنامه "کیهان" که از اصلی‌ترین رسانه‌های پیگیری پرونده اقدامات غیرقانونی مهدی هاشمی در سال گذشته به شمار می‌آید، اشاره ای به خبر صدور حکم جلب مهدی هاشمی نکرده است.

"کیهان" تیتر یک خود را به مساله انتخابات پارلمانی عراق اختصاص داده و همچنین به اعتراضات مردمی در فرانسه علیه رئیس رژیم صهیونیستی پرداخته است.

سکوت حامی خانواده هاشمی

روزنامه "جمهوری اسلامی" هم که به عنوان یکی از رسانه‌های حامی آقای هاشمی رفسنجانی شناخته می‌شود، ترجیح داده، کنار خبر صدور حکم جلب مهدی هاشمی بگذرد.

"جمهوری اسلامی" که در جریان برگزاری انتخابات سال گذشته و حوادث بعد از آن، اتهامات فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت را "بی‌اساس" خوانده و خواستار برخود با افشاگران شده بود، در شماره امروز خود اشاره‌ای به سخنان دادستان تهران در این باره نکرده است.

این روزنامه اخیرا در موضعی متفاوت خواستار رسیدگی به سخنان الیاس نادران درباره یک مقام دولتی شده بود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/1/28:: 9:37 عصر     |     () نظر
جلسه سران فتنه برای انرزژی هسته ای!

مهدی جهانتیغی


مهندس معمار : انرژی هسته ای هم برای ما دردسری شد؟

ممد سوروس : چه دردسری، ما که بهش نیازی نداریم!

مهندس معمار : از بس بی عرضه بودی، الان ما هیچ سهمی تو انرژی هسته ای نداریم

شیخ بذله گو : انرژی هسته ای چیه؟

مهندس معمار : تو خودتو اذیت نکن،دیگه سن و سالت به این چیزها قد نمیده

شیخ بذله گو : البته یه چیزهای داره یادم میاد،مگه قرار نبود کلا تعلیق بشه؟!

ممد سوروس : قرار بود ولی با بی عرضگی شما ما الان هیچ کاره ایم و فقط تنها پستمون،سمت سران فتنه است

مهندس معمار : الان چیکار کنیم؟

شیخ بذله گو : تعلیق یادم هست ولی انرژی هسته ای یعنی چی؟

مهندس معمار : من که گفتم به لحاظ علمی کشش نداری

ممد سوروس : میخواهید زنگ بزنم از سوروس یک مشورتی بگیرم؟

مهندس معمار : کلک!، تو که گفتی با سوروس ارتباط نداشتی؟

ممد سورورس : الان میگم ، صد سال دیگه هم میگم ارتباط نداشتم،خب زنگ بزنم یا نه؟!

شیخ بذله گو : ممد جان ! میشه بهش بگی یک جزوه راجع به انرژی هسته ای برام بفرسته

مهندس معمار : شیخ جان، بر فرض که بفرسته، مگه بعد تو درک می کنی انرژی هسته چیه

شیخ بذله گو : یعنی من ار ممد سوروس کمترم، همین فردا یک بیانیه بدهم که بی بی سی و صدای آمریکا هم تو کفش بمونند

ممد سوروس : برو بابا هالو!

شیخ بذله گو : به من میگی هالو، ممد شوط!

ممد سوروس : کی با تو بود هالو! داشتم با خودم حرف میزدم،در ضمن آقایان سران فتنه زنگ بزنم به سوروس یا نه؟

مهندس معمار : نه!دیگه بیشتر از این با رفیق های فرنگیت به جنبش مخملی من ضربه نزن

شیخ بذله گو : جنبش مخملی من نه، بگو جنبش مخملی ما

ممد سوروس : از محبوبیت من سواستفاده کردید حالا که خرتون از پل گذشته دیگر جنبش مخملی منو، ما برا من می کنید

مهندس معمار : من از همه معذرت میخوام،الان در شرایط خوبی نیستیم بهتره این خاله زنک بازیهارو بذاریم کنار

شیخ بذله گو : اگه اینجوریه به من بگو انرژی هسته ای چیه؟

مهندس معمار : برو هالو....!!!!

شیخ بذله گو : آینه آینه آینه!!

ممد سوروس : من الان هم میگویم، دوباره بگیم تعلیق و برای کشور الکی هزینه درست نکنیم

مهندس معمار: ممد جان! یک زنگی بزن بی بی سی فارسی، ببین نظر اونها چیه؟خرد جمعی بدرد همین موقع ها میخوره دیگه!

شیخ بذله گو: من زنگ میزنم،نوبتی باشه نوبت منه که برم روی آنتن بی بی سی فارسی!

چند لحظه بعد ...

شیخ بذله گو : الو،الو،الو،هلو مستر،کن اسپیک انگلیش!

بی بی سی فارسی : سلام ، هالو تویی!؟

شیخ بذله گو : هالو خودتی پدر سوخته مزدور!

بی بی سی فارسی : چرا ناراحت میشی،آخه زنگ زدی بی بی سی فارسی بعد انگلیسی صحبت می کنی؟!

شیخ بذله گو : ببخش بی بی سی جون! میخواستم بگم جنش هسته ای بدجوری به ضرر ما تمام شده،چون ما هیچ نقشی توش نداشتیم،حالا باید چیکار کنیم؟

بی بی سی فارسی : گوشی رو بده دست بزرگترت تا بگم چکار کنید

شیخ بذله گو : مستر میگه گوشی رو بده به یک کوچکتر از خودت!

ممد سوروس : گوشی رو بده به من، در ضمن هالو هم خودت هستی!،الوالوالو...

بی بی سی فارسی : تویی ممد سوروس!به تو هم نمیتونم بگم

ممد سوروس : چرا به من نمیگی،مگه من چیکارمه؟

بی بی سی فارسی : چون نامردی!بعد مثل جریان سوروس میزنی زیرش

ممد سوروس : مهندس جان ظاهرا شما بهترین گزینه برای رسانه های بیگانه هستید!

مهندس معمار : الو الو الو ... صدای منو دارید،1،2،3، امتحان میشه!

بی بی سی فارسی : گوشی رو بده دست زنت، به توهم نمیگم

مهندس معمار : غلط کردی...!

ممد سوروس : چرا گوشی رو قطع کردی؟

مهندس معمار : به تو ربطی نداره،مسئله خونوادگیه!

شیخ بذله گو : از قدیم گفتند اگر میخوای نشوی رسوا جهان همرنگ جماعت شو

مهندس معمار منظورت چیه؟

شیخ بذله گو : یعنی سه نفره بیانیه بدیم و اعلام کنیم "انرژی هسته ای حق مسلم ماست"!
در این لحظه زن مهندس معمار با نگرانی او را از خواب بیدار می کند

زن مهندس معمار : عزیزم چرا تو خواب اینقدر هذیون می گفتی؟

مهندس معمار : مگه چی میگفتم؟

زن مهندس : همش میگفتی"انرژی هسته ای حق مسلم ماست به جان سوروس!"

مهندس معمار : عجب!راستی ،گوشیتو بده میخوام لیست کسانی که بهت زنگ زدن رو چک کنم ،در ضمن از این به بعد گوشی بی بی سی فارسی رو تا اطلاع ثانوی جواب نمیدی،شیر فهم شدی؟

زن مهندس معمار : کفه مرگتو بذار، مثل اینکه کابوس بدجوری روت اثر گذاشته
مهندس معمار لحظاتی بعد دوباره به خواب عمیقی فرو رفت!


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/1/28:: 9:35 عصر     |     () نظر

اخیراً بحث پیرامون سریال “دارا و ندار” ساخته کارگردان پر سر و صدای سینما (و اخیراً هم  سیما) ‌مسعود ده نمکی، به شدت بالا گرفته است و در این میان انگار برخی فتنه ها فراموش شده اند؛ تا فتنه گران  در کمال راحتی بیاسایند و باز هم تخم مسموم نفاق را در جامعه اسلامی ما پراکنده سازند. گوئی یادمان رفته که دیوانه ای به نام “اوباما” ایران را به حمله هسته ای تهدید کرده است و نمیدانم غیرت او که بخاطر پخش شدن کپی تصویر سه در چهار همسرش (همانی که روشنفکرترین زن ایران است – خیرسرش- و قرآن پژوه است – باز هم خیر سرش-) در تلویزیون، به چیز چیز افتاده و غیرتی شده بود ، چرا الان ور قُلُمبیده نمیشود! چرا کمترین تَشَری به اوباما” نمیزند؟ راستش میدانم که ادب را باید از بی ادب آموخت؛ اما نمیدانم بی غیرت ها را در کجا باید درس غیرت داد. لطفاً راهنمائی بفرمائید آنها را که ادعای میهن دوستی دارند و بیانیه می دهند و پرونده اختلاس دارند و . . .


دِهِ ما شهر قشنگی است، تماشا دارد!

قسمت ما دلِ سنگی است، تماشا دارد

***

شهر، شهره فرنگه  . . . از همه رنگه بیا و تماشا کن!<\/h2>

***

باز هم سهم من از کیسه ی بیت الاحوال!

گفتن از شهرِفرنگی است، تماشا دارد

***

شیخ اصلاح نژادی که سخن میرانَد

آدم مست و ملنگی است، تماشا دارد

***

بدون شرح و تفصیل!<\/h2>

***

باز در سنگر غارتگر بیت المالَم

حال و وضعیت جنگی است، تماشا دارد

***

نگارنده این مطلب بعد از کلی تحقیقات مفصل دریافته است که غارتگر بیت المال به طور کلی وجود خارجی ندارد(در خارج هم وجو ندارد!‌و توی لندذن هم نیستا! گفته باشم) فلذا تصویر مقبره خواجه حافظ را تقدیمتان میکنم تا بروید ببینید بلکه او یک غارتگری یا چیزی مشابه در قرن هشتم یا قبل از آن سراغ داشته باشد و معرفی کند خدمتتان!<\/h2>

***

حامیان ره ریگی که به سبزی میزد

لشکر مردم بنگی است، تماشا دارد

***


***

نزنی تیغ اگر صورت خود را فی الحال

حق تو تیر و خدنگی است، تماشا دارد

***<\/h2>

امیر حسام جان! اگر تو نیز صورتت را سه تیغ کرده بودی الان مثل برخی حضرات خوشنشین داشتی نفس میکشیدی!منم بخاطر اینکه سه تیغه میگشتم توی خیابونای تهران زنده موندم به گمونم!!! راستش دقیق نمیدونم مشکل جماعت چیز چیه! با ریش مشکل دارن یا با ریشه . . . خلاصه آنکه الان ریش گذاشتم تا سبزیجات را بسوزانم و شاید هم یک روز . . .

***<\/h2>

جنگ نرم است که دشمن به شما می تازد

پس نه هنگام درنگی است، تماشا دارد

***<\/h2>

بعضی ها میگفتند مرد جنگند اما باورم نمیشد! ببین جناب خاتمی چطوری از دست آمریکا قاطی کرده و داره مردونه!!! میجنگه!<\/h2>

***<\/h2>

حال، بی بی سی و اغیار و جمیع الاشرار

همچو گرگ است و پلنگی است، تماشا دارد

***<\/h2>

دکترا خواست بگیرد اگر آقازاده*

به جز اینها همه اَنگی است، تماشا دارد

***<\/h2>

ناقص العقل ضعیفی است که تهدیدم کرد

او شبیه خر لنگی است**، تماشا دارد!


<\/h2>

تلخکی را که “ندار” است رها کن جانا

سهم او هم دل تنگی است، تماشا دارد

شعر از علی میرزایئ فروردین ماه 1389


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/1/28:: 9:32 عصر     |     () نظر

طنز/ 

 گاج منتشر کرد! 

 

سلسله سی دی های آموزش عربی به شیخ ساده لوح

                    

           سلسله سی دی های آموزش عربی به شیخ ساده لوح

اساتید مجرب این آموزشگاه با تمامی توان و تجربه چندین و چند ساله موفق شدند زبان عربی ابتدایی را در سطح قابل قبولی برای شیخ شجاع کاشف التجاوز تدریس کنند.

                                                نگران نباشید!

شما که از او خنگ تر نیستید. مطمئن باشید در یک دوره بسیار کمتر می توانید به حد آمادگی شیخ برسید.

گوشه ای از کلاس های گاج :  

استاد: السلام علیکم یا شیخ

شیخ:شلامون علیکم

استاد: فی هذا الصف نحن نکلم بالغه العربیه

خب و اما بعد قل: ضرب ضربا ضربوا!

شیخ:شرب شربا

استاد:لا ش،ضاء ضرب یعنی زد زدند زدند

شیخ:ضرب ضربا

 آخه برادر من چرا مردم ره میزنین این مردم گناه دارن چرا این کارا ره میکنین اشک من و کرباسچی ره در آوردین! ای مردم پناهی جز من ندارن!

استاد: یا شیخ هذا الصف! لا تقول جملات السیاسیه!

شیخ:نعم نعم!ادامه بدین

استاد: خب قل:زاوج یتزاوج تزاوج (الصیغه التفاعل)

شیخ:جاوز یتجاوز تجاوز!

استاد: لا لا اسمع یا شیخ دقیقا! زاوج یتزاوج تزاوج

شیخ:جاوز یتجاوز تجاوز!

استاد: یا اباه!(ای بابا)

استاد: یا شیخ بیا بگذریم من هذه الصیغه

شیخ:انا لا امکن بگذرم من الصیغه!

استاد: لالا هذه الصیغه لا ذالک الصیغه ،ذالک المتعه!

شیخ شیخ:  لکن هرچی هست  کثیرخوبه!

استاد:استاد:اوه قل: قبل یتقبل تقبل (الصیغه التفعل)

شیخ:قلب یتقلب تقلب

استاد: یا اباه! ول نمی کنی شما آیا اوضاع السیاسیه را من الانتخابات؟

مگر لا ترید قبولی من امتحان تژدیدی لغه العربیه فی شهریور؟

شیخ:ببین آقا معلم...

استاد: قل با اللغه العربیه!

شیخ:انا دارم آشنا زیاد من حوزه آیت الله صانعی میرم معرفی الی الاستاد میگیرم.

استاد: لا لا نمیشه للموسسه ما بد می شه باید یاد بگیری!افهم؟

شیخ: نعم

استاد: قل:زید و عمر ذهبا الی دوره المیاه!

شیخ:میر حسین و خاتمی من رو دور زدن و گفتن بیاه

استاد: النوم فی المغرب مکروها

شیخ: النوم فی الشمارش آراء حراما

استاد:احسنت احسنت

استاد: انت تاخذ مال الحرام من الشهرام

شیخ:انا؟انا؟کی؟ انا لا لا انا تاخذ خمس الماله منه!

استاد:احسنت اقای کروبی دارید راه میافتیدا

شیخ: کلم بالعربیه!

استاد:یعنی انت المرجع التقلید؟

شیخ: لا بل انا منبع التزویر!

استاد:احسنت هل ترید ان تنزل من السفینه النجاح الثوره الاسلامیه؟

شیخ:اناو اصدقاء من اول رکبنا قاچاقیه!

استاد خب برا امروز کافیه عالی بود

شیخ:خور پوف خور پوف 

 

روابط عمومی گروه آموزشی جوکار (گاج)خبر فوق را تکذیب کرد!  

خب عیب نداره شما بذارین به حساب دروغ 13


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/1/18:: 2:14 عصر     |     () نظر
   1   2   3   4      >