سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مجلس حکمت، نهالستان فضلاست . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
 

 عکس و تصاویر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای


آن روز ها دروازه شهادت داشتیم، ولی حالا معبری تنگ..


هنوز هم برای شهید شدن فرصت هست


باید دل را صاف کرد...


                                                                   مقام معظم رهبری


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/21:: 8:51 عصر     |     () نظر
خاطرات جالب طلبه‌ی سیرجانی عدالتخواه از زندان اوین
جزایرى امکانات خاصى براى خودش در زندان دارد. خط تلفن و لب تاپ و... او حتى بر خلاف دیگر زندانى‏ها، هواخورى اجبارى 7 تا 8 صبح را نمى‏رفت که من هم یادم هست به همین بهانه مدت‏ها هواخورى نمی رفتم و دلیل مى‏آوردم بین من و او چه فرقی وجود دارد.
  
طلبه سیرجانی که به اتهام مبارزه با زمین خواری دستگیر شده بود و با دستور مقام معظم رهبری آزاد شد ، به گفته خود مدتها هم بند شهرام جزایری بوده است.
حجت السلام جهانشاهی معروف به طلبه عدالتخواه سیرجانی اخیرا به ذکر خاطراتی از دوران زندان و شرایط خاص آنجا برای شهرام جزایری پرداخته است.
جهانشاهی در این باره می گوید:جزایرى امکانات خاصى براى خودش در زندان دارد . خط تلفن و لب تاپ و... او حتى بر خلاف دیگر زندانى‏ها، هواخورى اجبارى 7 تا 8 صبح را نمى‏رفت که من هم یادم هست به همین بهانه مدت‏ها هواخورى نمی رفتم و دلیل مى‏آوردم بین من و او چه فرقی وجود دارد.

خاطرات جالب طلبه‌ی سیرجانی عدالتخواه از زندان اوین
طلبه سیرجانی با اشاره به احترامی که مسئولین زندان برای جزایری قائل بودند می گوید :جزایرى راحت بود مثلاً ما براى خرید اقلام که به فروشگاه مى‏رفتیم در یک صف طولانى مى‏ایستادیم تا نوبتمان شود اما شهرام مى‏آمد و مى‏رفت پشت میز فروشنده یک دو کارتن جنس مى‏خرید و دوستانش مى‏آمدند و مى‏بردند.
وی با اشاره به احساس فخر مراوده با جزایری در زندان ادامه می دهد:جالب بود در زندان هم مراوده و دوستى با شهرام جزایرى ارزش به حساب مى‏آمد. به خاطر همین من دوست نداشتم زیاد با او صحبت کنم و مراوده‏اى داشته باشم. چون نگاه منفى به این کار وجود داشت و همه فکر مى‏کردند که مثلاً فلانى به خاطر جایگاه مالى جزایرى با او مراوده و همنشینى دارد.
سیرجانی با اشاره به مرخصی هایی که به طور خاص به جزایری می دادند می گوید: من معتقدم اگر فشار افکار عمومى نبود، خیلى از مسئولین بیش از این در مسایل اقتصادى و دزدى‏ها گند مى‏زدند. بگذارید یک مثال بزنم .در زندان شخصی بود که 34 میلیارد تومان از قوه قضاییه دزدى کرده بود. الان هم اگر کسى بگوید اتهام است، حاضرم ثابت کنم. چون اسم آن آقا هست، زندانى هست و پرونده‏اش هم موجود است. ایشان به صراحت به من می گفت اختلاس آنقدرها که فکر کنید سخت نیست. خیلى هم راحت است. وقتى از او پرسیدم پس چرا گیر افتادى و دستگیر شدى، گفت مسئولان که اصلا نفهمیدند! با شرکایمان به مشکل برخوردیم یکى از آنها رفت و کل قضیه را لو داد.
جهانشاهی ادامه می دهد: مى‏گفت با این 34 میلیارد تومان زمین خریده‏ام الان زمین‏هاى من چند برابر شده که با بخشى از همان پول، جریمه این اختلاس و اصل پول را مى‏پردازم. گفتم پس زندان را چه مى‏کنى؟ گفت در اولین فرصت هم که بروم از این اینجا بیرون دیگر بر نمى‏گردم! گفتم خب، همین بیرون رفتن مهم است. چطور مى‏روى؟ گفت من به مسئولین زندان قول دادم هزینه ساخت یکى از طبقات اندرزگاه هشت را قبول کنم که پنجاه میلیون مى‏شد و اینها مرا به بهانه‏اى به مرخصى بفرستند .
وی تصریح می کند:من شاهد بودم ایشان به مرخصى رفت و حدود یک ماه و نیم دستگیرى که من آنجا بودم دیگر اثرى از وى ندیدم و برنگشت.
طلبه سیرجانی به تاخیر یک هفته ای مسئولین در اجرای دستور مقام معظم رهبری در آزادیش از زندان اشاره می کند و می گوید: به دستور حضرت آقا حکم آزادى من صادر شده بود. اینها به خاطر همین مجبور بودند که مرا آزاد کنند، اما دوست داشتند آخرین امتیازها را از من بگیرند. به هرنحوى بود مى‏خواستند یک درخواست عفو یا مرخصى در پرونده من بایگانى و ثبت کنند .بعد از همه اصرارها در دادگاه ویژه گفتم حالا که اصرار دارید پس یک کاغذ و قلم بیاورید تا بنویسم. اول گفتند نه! هر چیزى که ما مى‏گوییم بنویس! گفتم عربى مى‏نویسم. قبول نکردند. گفتم اشکالى ندارد پس مرا به زندان برگردانید. آخرش قبول کردند. من هم نوشتم:
بسم ‏الله الرحمن الرحیم
هیهات منا لذله
وعده ما ان‏شاءالله سر پل صراط.
طلبه سیرجانی در ادامه گفت و گو با هفته نامه یالثارات می گوید: بلااستثناء همه زندانى‏هاى اوین مخالف احمدى‏نژاد بودند. جز تعداد کمى که به انگشتان دست هم نمى‏رسید. حتى من در یکى از یادداشت‏هاى زندان نوشتم که نمى‏دانم این حسن احمدى‏نژاد است یا عیب احمدى‏نژاد که تمام زندانى‏ها، مخصوصا مفسدان مالى و متخلفان اقتصادى دل خوشى از احمدى‏نژاد ندارند. پس از افشا شدن حمایتم از احمدى‏نژاد دیگر تحقیرها شروع شد. طورى برخورد مى‏کنند که انگار من یک آدم نفهمى هستم که دارم از ایشان حمایت مى‏کنم.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/21:: 8:50 عصر     |     () نظر
روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب میهمان ویژه کنفرانس صهیونیست‌ها و بهایی‌ها

کنفرانس ضد ایرانی "جمهوری اسلامی ایران: تحلیل چند وجهی از حکومت دینی، ملی گرایی و نمایش قدرت این کشور" به میزبانی صهیونیست ها و با حضور تعدادی از روزنامه نگاران فعال در روزنامه های زنجیره ای در شهر "کلیولند" ایالت اوهایو آمریکا برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این کنفرانس توسط گروه موسوم به "پژوهشگران حامی صلح در خاورمیانه" (SPME) و با موضوع "جمهوری اسلامی ایران: تحلیل چند وجهی از حکومت دینی، ملی گرایی و نمایش قدرت این کشور" در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری با حمایت جامعه یهودیان "کلیولند" ایالت اوهایوی آمریکا و مرکز مطالعات یهود در دانشگاه "کیس وسترن" برگزار گردید.

در نخستین روز از این کنفرانس خاخام"اریک لانکین" از "صندوق ملی یهود"، "لو بالچر" مسوول امور دانشگاهی در کنسولگری رژیم صهیونیستی در فیلادلفیا، "پاتریک کلاوسون" معاون تحقیقاتی "موسسه سیاست های خاورنزدیک" به ارائه سخنرانی پرداختند. سخنران دیگر این کنفرانس "دیوید مناشری" مدیر "مرکز مطالعات ایران" در دانشگاه تل آویو بود.

"بری روبین" مدیر "مرکز گلوریا" در "هرزیلیا" فلسطین اشغالی نیز به ایراد سخنرانی با موضوع "سیاست خارجی ایران" پرداخت که در پایان جلسه روز یکشنبه، میزگردی با موضوع "یهودی ستیزی ایرانیان" با شرکت "چارلز اسمال" و "کنیت مارکوس" برگزار شد.

در دومین روز این کنفرانس در روز دوشنبه، "اسحاق کریم" پژوهشگر دانشگاه یهودی قدس سخنانی با موضوع "شیعه گری و جنگ مقدس" ایراد کردند. در این کنفرانس صهیونیستی، مجید محمدی که از نویسندگان فراری روزنامه های زنجیره است و نیک آهنگ کوثر کاریکاتوریست فراری روزنامه های زنجیره ای نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.

در بخش دیگر این کنفرانس، "امیر فخرآور" رییس موسسه "اینتر پرایز ایرانیان" و دبیر کل "کنفدراسیون دانشجویان ایران" و همچنین "رنی ردمن" مدیر اجرایی "مرکز اسناد حقوق بشر ایران" درباره حقوق بشر در ایران سخنرانی کردند.

"الیهو ریشتر" رییس واحد "پزشکی شغلی و زیست محیطی" دانشگاه "عبری" درباره "لفاظی برای نسل کشی" و "اندرو بوستوم" استاد پزشکی دانشگاه براون درباره "تنفر ایران شیعی از یهود" به ایراد سخنرانی پرداختند.

این کنفرانس اختصاص به یهودیان نداشت و بهاییان نیز در آن حضور پررنگی داشتند. در ادامه این جلسه، "اندرو اپوستولو" رییس میز ایران در موسسه "خانه آزادی" واشنگتن درباره وقایع اخیر ایران و "فرهاد ثابتان" استاد اقتصاد در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا درباره "آزار بهاییان در ایران" سخنرانی کردند.

در ادامه خانم "جکی ولکات" فرستاده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور منع گسترش سلاح های هسته ای سخنانی با موضوع "ایران و اشاعه سلاح های هسته ای" ایراد کرد. حضور صهیونست ها، و شرکت وزارت خارجه آمریکا در این کنفرانس ماهیت و اهداف آنرا به خوبی نشان می دهد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/21:: 8:46 عصر     |     () نظر
آن 24 میلیون اکثریت مظلوم

محمد مهدی تهرانی

آن قدر شهر شلوغ شد و هوا مه آلود که دیگر چشم، چشم را نمی دید. فرصتی نماند تا کسی حال و احوال دیگری را بپرسد؛ چه برسد به اینکه بخواهد سراغ آن پیرمرد دست‌فروش را بگیرد و از مطالبه "24 میلیون" جمعیت ایران سخن به میان بیاورد. "24 میلیون" جوان، زن، مرد، کوچک، بزرگ، روستایی و شهری که اکثریت را تشکیل می دادند؛ اکثریت.

مردم همه و همه با هم و همراه هم پای صندوق ها آمده بودند تا در مقابل سیر نزولی مشارکت شهروندان امریکایی، سیر صعودی مشارکت در ایران را به نمایش بگذارند. همه با هم بودند و هر یک مطالبه و حرفی برای گفتن داشتند. می خواستند عظمت ایران را به رخ جهانیان بکشند تا کسی نتواند حق ایران در زمینه هسته ای را انکار کند؛ تا وزن دیپلماتیک کشورشان را در مناسبات جهانی در جای خود عیار کنند. مردم در عین حال می خواستند حرف هایشان را هم با مسئولان درمیان بگذارند. پیرمرد دست‌فروش هم آمده بود.

هر کس فضای کشور را به گونه ای تحلیل کرد و متناسب با مطالباتی که داشت، به گونه ای نتیجه گرفت. تفاوتی در میان نبود. مهم آن بود که هر کس با تحلیل خود در صحنه حضور پیدا کند و به فرد اصلحی که تشخیص داده، رأی دهد. این حضور و این انتخاب مطابق اصول دموکراسی برآیند خواست ها و مطالبات مردم را نشان می داد. مطالباتی که باید تبیین و شناخته می شدند و بر مبنایشان برنامه ریزی می شد. انتخابات مطالبات اکثریت را به تصویر کشید.

فضای جدالی بعد از انتخابات اما همه کاسه و کوزه ها را شکست. دیگر فرصتی نماند تا کسی بپرسد پیرمرد دست‌فروش حرف هایش چه بود؟ آن 24 میلیون نفر چه مطالبه ای داشتند؟ 22 خرداد چگونه خلق شد و مشارکت حداکثری مردم از کجا نشأت گرفت؟ چرا کفه ترازو با 11 میلیون اختلاف این گونه تراز شد و چرا هاشمی شکست خورد؟ اینها سوالاتی مهم و کلیدی بودند. پاسخ آنها خیلی مسائل را می توانست روشن کند. می توانست فریاد آن پیرمرد روستایی و آن مغازه دار نبش کوچه را هم به پاستور ببرد.

مرد دست‌فروش حرف هایش را گفته بود؛ صاحب آن ماشین مدل بالا با کت و شلوار اتو کشیده هم همین طور و انتخابات نشان داده بود مطالبه اکثریت چیست. در بلوای بعد از انتخابات اما همه چیز تغییر کرد. برخی خود را نماینده تام الاختیار 13 میلیون دیگر نامیدند و با شعارهایی عجیب و غریب به خیابان ها ریختند تا با آتش زدن سطل های زباله دموکراسی خواهیشان را به نمایش بگذارند! مملکت انگار قانون نداشت!

حتی آن پیرمرد مغازه دار هم وقتی از دور صدای بلوا می شنید، کرکره ها را با اضطراب پایین می داد تا از بد حادثه هزینه دموکراسی خواهی اغتشاشگران نشود. حرف هایش را که نگذاشته بودند شنیده شود، هیچ، اکنون دیگر امنیت شغلی و آرامش روانی هم نداشت. پیرمرد مظلوم بود. چه کاری می توانست انجام بدهد؟

وقتی بیمار اقتصاد ایران بر روی تخت بیمارستان احساس درد شدید می کرد و آماده حرکت به سمت اتاق عمل بود، باز هم کسی نبود که بر سر آن شلوغ کاران دم در فریاد بکشد و به آنها بفهماند که یک بیمار به آرامش نیاز دارد. قوه قضائیه هم دانه درشت ها را رها کرده بود. پیرمرد غصه می خورد و مرد دست‌فروش هم بساطتش را جمع می کرد تا به خیابانی دورتر و امن تر برود حتی اگر مشتری هایش کمتر شوند.

می گفتند 11 میلیون تقلب شده است! 11 میلیون! ادعای بزرگی بود اما سندی وجود نداشت! مدعیان تقلب با وجود آنکه بالاترین حجم ناظر را در طول انتخابات ایران بر سر صندوق ها داشتند و با وجود آنکه برای اولین بار آمار صندوق به صندوق هم منتشر شده بود، از ارائه یک فهرست حداقلی از صندوق هایی که می گفتند در آنها تقلب صورت گرفته است، ناتوان بودند. در شهر فقط می شد رنگ شلوغ کاری را دید و دود سطل آشغال هایی که وسط خیابان به نشانه تمدن به خود می پیچیدند.

از پسرک هم پرسیدم ببینم چه می گوید. می گفت دوچرخه بازی چند ماهی است قدغن شده. مادرش اجازه نمی دهد به خیابان بیاید. پیرمرد دست‌فروش با خودش نجوا می کرد: مگر امام نگفت ما کوخ‌نشین‌ها صاحبان اصلی انقلاب هستیم؟ پس چرا مدعیان امروزی خط امام حرف ما را نمی شنوند؟ چرا گوش هایشان را گرفته اند و دیوانه‌وار فقط فریاد می زنند؟ این فقط سوال پیرمرد نبود. حتی 13 میلیونی که انتخابش به گونه ای دیگر بود هم شکایت داشتند. می پرسیدند: این چه جنس دموکراسی خواهی است؟! دموکراسی خواهی با خلع سلاح پایگاه بسیج چه نسبتی دارد؟ با شعار "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" چه نسبتی دارد؟ چگونه با بردن آبروی ایران در عرصه جهانی قابل جمع است؟

کسانی که روزهای اول با اعتماد به نخست وزیر سابق به خیابان ها آمده بودند، هم کم کم دریافتند حرف، چیز دیگری است و انتخابات تنها بهانه است. این بود که حضور خیابانی را ترک گفتند تا معلوم شود چه کسانی واقعا داعیه دار می‌دانند و 13 آبان علی ماند و حوضش!

پیرمرد دست‌فروش هنوز با خودش سخن می گوید: این مسخره بازی تا کی قرار است ادامه پیدا کند؟ او خسته شده است. دنبال کسی می گردد که حرف‌هایش را بشنود. او حرف‌هایش را زده بود. بلندتر از همیشه. از باندبازی ها خسته بود. اما انگار کسی به این حرف ها محل نمی گذاشت. چون می گفتند امام قائل به حزب سالاری است!

کمی که گذشت پیرمرد هم مشت هایش را گره کرد. تا قبل از این رمق به خیابان آمدن را نداشت. اما این 13 آبان باید نشان می داد زنده است و حرف هایش را کسی نشنیده. باید نشان می داد که او هم حق حرف زدن و حق حیات دارد. باید حضور میلیونی مردم را به رخ اقلیت به اصطلاح دموکراسی خواه می کشید. و آمد. آمد تا بگوید هنوز هستم؛ به جای توجه به این اقلیت خودخواه حرف من و امثال مرا بشنوید. چرا از بعد انتخابات ما را فراموش کردید؟ چرا به غصه های آن زن روستایی فکر نمی کنید؟ چرا همه رسانه‌ها و حرف‌هایتان شده است اغتشاش و اغتشاش‌گران؟ پس صاحبان اصلی انقلاب چه شدند؟ اکثریتی که به صحنه آمدند چه شدند؟

پیرمرد دلش پر بود. حق هم داشت. از وقتی کاسه و کوزه ها به هم ریخت، همه توجه ها به جانب اقلیتی که فقط و فقط ادعا می کردند نماینده 13 میلیون نفرند اما واقعا نبودند، جلب شده بود. مردم فراموش شده بودند. کسی از علت اختلاف 11 میلیونی و علت شکست هاشمی نمی گفت. کسی نمی گفت مردم چه را نمی خواستند که این چنین رأی دادند و چه چیزی را می خواستند که به میدان آمدند.

پیرمرد اکنون بساطتش را گوشه خیابانی کم عرض پهن کرده است. منتظر است تا حرف های اکثریت مظلوم را کسی بشنود. منتظر است تا آن پرستاری که دم در ایستاده است بر سر کسانی که شلوغ می کنند فریاد بکشد که ساکت! مریض حالش خوب نیست. منتظر بود تا مجرمانی که عزت کشورش را به بازی گرفته اند، کمی و فقط کمی خجالت بکشند و بند و بساط خودشان و حزب های ساختگی‌شان را یک‌جا جمع کنند و بروند دنبال کار خودشان. پیرمرد می خواهد کسی پیدا شود تا حرف های او و امثال او را بشنود. حرف های اکثریت مظلوم را.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/21:: 8:45 عصر     |     () نظر
گفت‌وگوی تلفنی با «طیب خطر»

طنز:

«طیب خطر» همراه 3 نوچه‌اش بازداشت شد. وی با حرکات مارپیچ با ماشین پرشیا به سد کردن مسیر حرکت خودروهای طعمه‌هایش می‌پرداخت و نامرد بعد از این کار دست به سرقت مسلحانه می‌زد. این نالوطی‌ها که در راس‌شان «طیب خطر» بود چنان مردم را می‌ترساندند که ملت جرات نکنند به 110 زنگ بزنند. نظر به بازداشت «طیب خطر» با وی که در بازداشتگاه بود مصاحبه تلفنی کرده‌ایم که در زیر می‌خوانید:

سلام طیب خطر.

علیکم!

بفرمایید چرا همچین شد؟

بابا، من بی‌گناهم، الان هم تنها راهی که به نظر من می‌رسد، بازگشت به قانون و آشتی ملی است.

پس به جرائمت کی رسیدگی شود؟

کدام جرم؟

زورگیری و استفاده از قمه و قداره.

قوه قضائیه چطور قمه را در دست من دیده ولی قمه را در دست طرفداران بعضی‌ها نمی‌بیند؟ سقف ماشین دکتر مرندی را هم من سوراخ کردم؟!

حالا باید چی کار کرد؟ مقصر کیست؟

مقصر احمدی‌نژاد بود که در مناظره با میرحسین، آن حرف‌ها را زد! اولش از آنجا شروع شد.

کدام حرف‌ها را زد؟

علیه فرزندان بعضی‌ها.

خب، به تو چه؟

بالاخره من هم در این کشور سهم دارم. رسانه ملی به من هم باید تریبون بدهد من بیایم حرف‌هایم را بزنم، آنهایی که لت و پار کردم هم بیایند حرف‌های‌شان را بزنند. میرحسین هم بیاید حرف بزند. مردم خودشان قضاوت کنند.

چه خواسته‌ای از مسؤولان دارید؟

از مسؤولان می‌خواهم وحدت خودشان را حفظ کنند و اجازه ندهند هرکس و ناکسی دست به تیزی ببرد. من که قمه می‌کشم، یکی هستم از همین مردم، اما یارو که دکتر مرندی را زد، از آمریکا پول گرفته و این نامردی است و وزارت ارشاد هم باید به ما اجازه روزنامه بدهد، هم به دکتر مرندی، هم به اون یارو که از آمریکا پول گرفت.

شما بچه کجا هستید؟

جنوب شهر.

پس چرا «پرشیا» سوار میشی؟

پول دارم، سوار میشم. مگر شیک بودن و تمیزی جرم است؟

من که نگفتم، آقای مایلی‌کهن گفته. من خودم این حرف‌ها را قبول ندارم.

پس چرا میگی؟ همین‌طوری برای ما حاشیه درست می‌کنید دیگه. من هنوز هم به جنوب شهری بودن خودم افتخار می‌کنم.

از اینکه وقت‌تان را در اختیار ما قرار دادید ممنونم، اگر حرف خاصی باقی مانده در خدمتیم.

حرف‌ خاصی که نمانده.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/21:: 8:43 عصر     |     () نظر
بازی سبز تمام شد

آخرین گفتار اصلی ترین نامزد شکست خورده در رقابت گفتمانی با احمدی نژاد در گفتگویی نسبتاً تفصیلی با یک سایت خبری، صرفنظر از تدارک رسانه ای حلقه های آشوب برای انعکاس وسیع آن، با عنایت به نوع زمانبندی این مصاحبه، نشان دهنده آن است که رهبران جریان موسوم به "سبز" به خوبی روند "کاهنده" همراهی مردم با خود را دریافته اند و می کوشند با فضاسازی، روند نزولی اعتماد عمومی را متوقف کنند.


تأمل در سخنان میرحسن موسوی در گفتگوی مورد اشاره، حاکی از آن است که وی آشکارا از مواضع شش ماه گذشته خویش فاصله گرفته و نه تنها گام در خط امام (ره) نمی نهد بلکه اینک، به استمرار حضور خویش نیز وانمود نمی کند.

اصرار وی بر ارائه «تفسیرهای متعالی تر» از قانون اساسی در حالی که نص صریح آن بر رعایت و تمکین از قانون تأکید دارد، در حقیقت به معنای تشکیک در روح قانون و ساختارهای سیاسی حاکمیت است در حالی که وی پیش از این، از طریق مجاری قانونی وارد عرصه انتخابات شد اما پس از آنکه نتیجه انتخابات را به سود خود ندیدند، به صریح‌ترین و خشن‌ترین وجه ممکن به ساز و کارهای قانونی و مصوب انتخابات حمله کرد و نهادهای برآمده از قانون اساسی و ملی ایران - شورای نگهبان، وزارت کشور و قوه قضائیه - را تخطئه نمود و با ادعای تقلب، سبب شکل‌گیری فضای تقابل، ناآرامی و شکاف در کشور شد.

هرچند با تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری، دو پارگی رخ نموده در فضای سیاسی و لایه‌های افکار عمومی از بین رفت اما رفتارهای ساختارشکنانه کماکان ادامه دارد. پیش از آنکه به دنبال چرایی استمرار اینگونه رفتارها باشیم، ناگزیر از یادآوری تناقضی دردناک هستیم که از سوی آخرین نخست وزیر نمایان شد؛ آن هنگام که وی در بیانیه ای که پس از تأیید نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، صادر کرد؛ دولت برآمده از رأی قاطع ملت را فاقد «مشروعیت سیاسی» دانست و در عین حال، در دیدار با اعضای انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران از شکلگیری تشکیلات راه سبز امید سخن به میان آورد و مدعی شد: شعارهای ما در طول انتخابات در چارچوب قانون اساسی و اصولی که مردم باور دارند انتخاب شد، امروز هم به همان شعارها پایبند هستیم.

بنابراین، چندان هم دور از انتظار نبود که پس از عیان شدن جلوه های این فضاسازی های فریبکارانه، حباب کاذب "تقلب" شکسته شده و مرزهای تشخیص حق از باطل نمایان گردد.

اگرچه تلاش رهبران جریان سبز به منظور تخریب رابطه مستقیم شهروندان با دولت از طریق ترکیب شعارهای خود با طیفی از مخالفان آن شامل فعالان به اصطلاح حقوق زنان، دانشجویان، معلمان، سندیکاها و قومیت‌ها در قالب انتقال شعارهای مدنی به جریانی انحرافی بدل گشت که هدفی جز براندازی نظام جمهوری اسلامی نداشت؛ اما آگاهی مردم از وجود نگرش ابزارمحورانه به آنها در هنگام برپایی تجمعات غیرقانونی، به تدریج این اغتشاشات سیاسی را کم رنگ نمود به گونه ای که در آخرین نمونه آن، تنها شاهد حضور هسته آشوبگری هستیم که همواره، به دنبال فراهم شدن بستری بودند تا عناد خود را با نظام اسلامی نمایان سازند. دقیقاً به همین مناسبت است که میرحسین موسوی از گام نهادن در مسیری سخن می گوید که «نقطه پایان» آن در «خانه ماندن و سکوت» نیست.

با این حال، راه حل مشکلاتی که وی از وجود آنها سخن می گوید نه در «تفسیر روشن اندیشانه» از قانون اساسی بلکه در درجه اول، اثبات پایبندی به روح آن است.



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/21:: 8:39 عصر     |     () نظر
آیت‌الله مکارم دیدار هیئت رئیسه جبهه پیروان خط امام و رهبری
هیچ عاقلی وحدت با مخالفان نظام،‌ رهبری، قانون اساسی و فریب‌خوردگان غربی را نمی‌پذیرد

هیئت رئیسه جبهه پیروان خط امام و رهبری امروز برای دیدار با مراجع تقلید و علمای قم راهی این شهر شدند و در دیدارهای صبح خود به بیوت آیات عظام صافی گلپایگانی و عصر روز پنج‌شنبه به بیت آیت‌الله نوری همدانی رفتند.

به گزارش رجانیوز، این دیدارها که حبیب الله عسگراولادی، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری،‌ سیدکمال ‌الدین سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، کوهکن و باهنر به عنوان دو نائب جبهه پیروان و همچنین محمدعرب،‌ مسؤول حزب مؤتلفه اسلامی استان قم در این دیدارها حضور داشتند، بدون حضور خبرنگاران و به صورت خصوصی برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای هر یک از دیدارها، عسگراولادی و باهنر گزارشی ارائه کرده و سپس هیئت رئیسه جبهه پیروان از بیانات مراجع تقلید استفاده کردند.

در میان این دیدارها اما نکات مطرح شده توسط آیت‌الله مکارم شیرازی در نفی وحدت با اغتشاشگران و مخالفان نظام، رهبری، قانون اساسی و فریب‌خوردگان غربی حائز اهمیت ویژه‌ای بود.

این مرجع تقلید همچنین با تأکید بر عدم کوتاه آمدن در مقابل غرب و مطالبات زیاده‌خواهانه آن‌ها تأکید کرد اگر در مسئله هسته‌ای تسلیم شویم، فردا آن‌ها ادعای حقوق بشر و آزادی را علیه ما مطرح می‌کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی به طرح وحدت صفوف اشاره کرد و گفت: وحدت خلاف آن چه در برخی مطبوعات می‌نویسند این نیست که ما با اغتشاشگران دست بدهیم؛ زیرا هیچ عاقلی وحدت با مخالفان نظام، رهبری، قانون اساسی و فریب خوردگان غربی را نمی‌پذیرد.

این مراجع تقلید با اشاره به گزارشی که از سوی آقای عسگراولادی و مهندس محمدرضا باهنر ارائه شد، گفت: این گزارش شما حکایت از دلسوزی، محبت و آینده نگری نسبت به انقلاب دارد.

وی اظهار داشت: دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بسیار خوب بود؛ اما برخی مشکلاتی را هم به دنبال داشت که باید برطرف شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: بسیاری از مسائل دنیا به گونه‌ای است که خار وگل به هم آمیخته‌اند، مهم این است که ماهرانه گل بچینیم تا خار به دستمان نرود و ماهرانه از کندو عسل بیرون آوریم تا نیش زنبور به دست ما نخورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه و تعریف مدیریت پرداخت و تاکید کرد: مدیریت به این معنا است که عوامل مثبت را فعال و از عمل منفی به صورت صحیحی پیشگری کرد.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: ما باید درباره موضوع انتخابات چند نکته را مورد توجه قرار دهیم و آن این است که اگر حقیقت تلخی در برابر ما باشد، صلاح این است که حقیت تلخ را بپذیریم و چاره‌ای برای آن بیاندیشیم؛ زیرا با نفی و ندیدن، حقیقت تلخ از بین نمی رود و مشکل ما حل نخواهد شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: هم‌اینک دو مشکل بزرگ پیش روی داریم و هر قدر این دومشکل مهم باشد؛ ولی با عظمت ملت و انقلاب ما قابل حل است و می‌توانیم بر این دومشکل پیروز شویم.

وی تهدیدهای خارجی و مشکلات اقتصادی را دو مشکل مهم کشور دانست و اظهار داشت: امروز کشورهای خارجی دست به دست هم داده‌اند و روز به روز متحدتر می شوند؛ تصور نکنیم نخستین و آخرین مشکل آن‌ها با ما مساله انرژی هسته‌ای است که باید حل کنیم، آن‌ها هر روز بهانه‌ تازه‌ای می‌تراشند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: تا زمانی که تسلیم خارجی‌ها نشویم با ما مشکل خواهند داشت و حتی اگر مسأله انرژی هسته‌ای برای آن‌ها حل شود باز آن‌ها مسأله حقوق بشر، آزادی مطبوعات، ‌آزادی زندانی‌ها را پیش خواهند کشید و حرف آخرشان این است که باید اسراییل را به رسمیت شناخت و همچنین منافع آن‌ها را در منطقه حفظ کرد؛ بنابر این باید هوشیار باشیم و هرگز تسلیم خواسته‌های آن‌ها نشویم.

وی ادامه داد: ما باید در برابر کشورهای زورگویی خارجی قوی باشیم، اگر قوی بودیم می توانیم حق مان را بگیریم و اگر ضعیف باشیم نمی توانیم به حق مان برسیم.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: مشکل دوم کشور ما مشکلات اقتصادی است که براثر خشکسالی، بحران جهانی اقتصادی و گاهی مدیریت نادرست و همچنین هدفمند کردن یارانه‌ها بوجود آمده است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌های گفت: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها تحول مهمی است که در اقتصاد واقع می‌شود و حل این مشکل به محیطی آرم و بدون تنش نیاز دارد.

وی به طرح وحدت صفوف اشاره کرد و اظهار داشت: وحدت برخلاف آن چه در برخی مطبوعات می‌نویسند این نیست که ما با اغتشاشگران دست بدهیم؛ زیرا هیچ عاقلی وحدت با مخالفان نظام، رهبری، قانون اساسی و فریب خوردگان غربی را نمی‌پذیرد، وحدت تنها با کسانی امکان دارد که عقیده‌مند به نظام، استقلال واقعی کشور، عظمت و سربلندی، اسلام، قانون اساسی،‌ رهبری و مرجعیت هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: نکند روزی پیش آید و بگویند سخن از وحدت واقعی فتنه است؛ زیرا براساس روایات وارده در آخر زمان معروف و منکر جای هم را تغییر می‌دهند، این که سخن از وحدت را فتنه بدانیم مفهومش این است که ما اختلاف را نعمت می‌دانیم؛ در حالی که هیچ عاقلی این سخن را نمی‌پذیرد.

وی به روش وحدت اشاره کرد و اظهارداشت: باید بدانیم که در انتخابات بسیاری از وفادارن به نظام و انقلاب حضور یافتند و اینان هرگز مخالف انقلاب و نظام نیستند و باید با آن‌ها وحدت داشته باشیم و سوء تفاهم‌ها برطرف شود.

وی خاطرنشان کردند: یک عده‌ای از ملت هستند که راه دیگری را در جریانات انتخابات پیمودند و اکنون لازم است بعد از انتخابات دور هم نشسته و دست به دست هم دهند تا با صحبت، سوء تفاهم برطرف و افکار به هم نزدیک شوند و در مرحله بعدی تمام وفاداران نظام، رهبری، قرآن و اسلام دور هم جمع شوند تا مشکلات اقتصادی و تهدید دشمنان خارجی را حل کنیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی اسلام را دین شورایی خواند و یکی از امتیازات مردان خدا را مشورت در امور دانسته و گفتند: مسئولین باید دست به دست هم بدهند و با مشاوره و استفاده از تجربیات افراد باسابقه بتوانند به مشکلات مسلط شوند تا آینده خوبی برای نظام و مردم رقم بزنند.

این مرجع تقلید، تدبیر و شجاعت را مهم‌ترین مسأله در طریق وحدت دانست.

وی تاکید کرد: من هرگز نگران حمله خارجی‌ها و پیامدهای هدفمند کردن یارانه‌ها نیستم تنها تنش داخلی من را نگران می‌کند؛ اگر این تنش وجود نداشته باشد، همه مشکلات قابل حل است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: ما در طول سی سال انقلاب اسلامی با مشکلات فراوانی روبه‌رو شدیم که بزرگ‌ترین آن هشت سال دفاع مقدس و فتنه‌های مخالفان نظام و منافقان بود و هرگز آن‌ها را فراموش نکرده‌ایم و توانستیم به خوبی آن‌ها را پشت سربگذرانیم.

وی در پایان به هیئت رییسه جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: امیدوارم سعی کنید و دست به دست هم دهید و درباره وحدت شفاف و روشن سخن بگویید و مراد خود را به خوبی از وحدت و اصول آن بیان کنید و طوری شود که دیگر نگران تنش داخلی نباشیم.

در دیدار هیئت رئیسه جبهه پیروان با آیت‌الله صافی‌گلپایگانی نیز این مرجع تقلید تأکید کرد: خط مرجعیت، خط دین، اسلام و قرآن است واین نهاد هرگز وارد خطوط سیاسی و جناحی نمی‌شود.

آیت الله صافی با بیان اینکه همان گونه که خط مقام رهبری، همان خط امام (ره) است،گفت: باید محکم و استوار در حفظ آن بایستیم و این خط تا قیامت پایدار بماند.
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی اظهار داشت: کسانی که با محوریت روحانیت حرکت می‌کنند و به دنبال اهداف اسلام باشند به هدف خود می‌رسند، اما کسانی که در فکر تخریب هستند نه تنها در اندیشه حفظ رهبری نیستند، بلکه به اسلام خیانت می‌کنند و باید خود را اصلاح نمایند.

وی به مسئله امنیت و حفظ کشور اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم اسلام و نظام بماند باید همه تلاش کنیم تا امنیت و وحدت برقرار شود.

صافی‌گلپایگانی بیان داشت: باید مسایل داخلی و مشکلات بین احزاب حل شود، زیرا دعوای داخلی به صلاح مملکت نیست و این برای اسلام و استقلال کشور خطرناک است.

وی با اشاره به برخی کاستی‌های معیشتی مردم در جامعه گفت: گرانی و تورم در کشور نگران کننده است و مردم از وضعیت گرانی و تورم نگران هستند.

این مرجع تقلید در ادامه به استقلال مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: مجلس باید در انجام وظایف خود استقلال داشته باشد، حرف خود را بزند و زیر فشار قرار نگیرد تا با مجلس زمان پهلوی مقایسه نگردد.

این مرجع تقلید عنوان داشت: اگر در زمان رژیم گذشته مجلس به روحانیت واگذار می‌شد، پیشرفت می‌کرد و آثار بهتری نصیب ملت می‌شد.

این مرجع تقلید به حفظ حریم دیگران اشاره و خاطرنشان کرد: اگر به حفظ حریم دیگران توجهی نشود و هر کس هر کاری را که بخواهد، انجام بدهد بسیار خطرناک است و دشمن با این رفتارها به اهداف خود نزدیک می‌شود.

ایشان به مسایل داخلی برخی از کشورهای اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: در کشورهای اسلامی مثل افغانستان و پاکستان جنگ و دعوای داخلی منجر به قتل‌عام مردم بی‌گناه و هرج و مرج شده و این برای اسلام خطرناک است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ممالک اسلامی است به کسانی که با القاعده و طالبان و وهابیت مبارزه می‌کنند یاری برسانند، زیرا القاعده و طالبان و وهابیت قصد براندازی اسلام را دارند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/21:: 8:37 عصر     |     () نظر
کاریکاتور:پیام جین‏شارپ به سبزی‏ها:برهنه شوید!


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/20:: 7:42 عصر     |     () نظر
پس از اعلام شکایت 144 نماینده مجلس از موسوی
مطالبه201 تشکل‌ دانشجویی‌برای برخوردقضایی با کروبی،موسوی‌و هاشمی

تقریبا همه مخاطبان رسانه‌های خبری، در هفته‌های اخیر و بویژه پس از حضور تامل‌برانگیز "گروه سبزها" در حاشیه راهپیمایی میلیونی روز قدس، جمله "دستگاه قضا باید با سران آشوب برخورد کند" را، بارها و از زبان شخصیت‌های و نمایندگان مختلفی شنیده‌اند.

شاید مهمترین نمونه آن "شکایت حقوقی" نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مهندس موسوی باشد که هم اکنون در دادستانی کل کشور در حال رسیدگی است.

آنچنان که رسایی، نماینده تهران در مجلس خبر داد، تعداد امضاکنندگان این شکایت‌نامه حتی به 144 نماینده هم رسیده است.

*انتقاد از تعلل دستگاه قضا

اما امروز هم خبری در صدر رسانه‌های مجازی قرار گرفت که از در خواست 201 تشکل دانشجویی سراسر کشور از آیت‌الله لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، برای برخورد قضایی با مهندس موسوی، مهدی کروبی و مهدی هاشمی رفسنجانی حکایت دارد.

بر اساس این نامه که از سوی تشکل های انجمن اسلامی، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل امضا شده، فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان در ابتدای ماه جاری را "انتقاد ایشان از مجموعه دستگاه قضا و نخبگان سیاسی کشور" اعلام شده است.

به گفته آنان "گرچه دادگاه‌های عناصر میانی اغتشاشات برگزار شده است ولی مجرمان اصلی و به تعبیر رهبر انقلاب صحنه گردانان این حوادث همچنان بر سبیل ناحق خود در حرکتند."

متن نامه سرگشاده 201 تشکل دانشجویی خطاب به ریاست قوه قضائیه به شرح ذیل ست؛
حضور ریاست محترم دستگاه عدلیه کشور حضرت آیت‌الله صادق آملی لاریجانی؛
سلام علیکم؛

جمهوری اسلامی طی سی سال عمر پر برکت خود همواره در معرض توطئه‌ها و تهمت‌های دشمنان خارجی، منافقین داخلی و دوستان بی بصیرت و نادان قرار داشته است، که هر کشوری به غیر از ایران عزیز بود تا به حال بارها کمرش زیر بار خیانت‌ها و مکرهایی این چنین می‌شکست و این سرافرازی بدون شک در سایه عنایت ولی عصر(عج) و رهبری حکیمانه امام راحل(ره) و نایب به حقش، مقام معظم رهبری است.

در طول این سال‌های پر فراز و نشیب، نهضت آزادی‌ها، بنی‌صدرها، رجوی‌ها، قطب‌زاده‌ها، شریعتمداری‌ها و مهدی هاشمی‌ها و ... کم نبوده‌اند که در مقابل این نظام اسلامی و مردمی ایستادند و مردم مسلمان ایران اسلامی جوابی دندان شکن به آنها دادند. امام عزیز بارها و بارها فرمودند که حفظ نظام از اوجب واجبات است و در این میان فرقی میان مسئولین و غیر مسئولین نیست که اصل عدالت هم همین است، که همه در برابر آن یکسانند، و اگر در حق این نظام ظلمی روا دارند و به آن تهمت بزنند باید جوابگوی عملکرد نابجای خود در پای میز عدالت باشند.

امروز که گرد و غبار فتنه فتنه‌انگیزان فرو نشسته است و حقیقت تلخ نهفته در پشت این غبار شبهات و تهمت‌ها بر همگان آشکار گردیده است، دیگر جای مسامحه و تعلل باقی نمانده است. همان‌طور که افراد در مقابل تهمت‌هایی که به آنها زده می‌شود از خود حق دفاع دارند، نظام هم از خود حق دفاع دارد. این وظیفه دستگاه قضا بود که از نظام مظلوم جمهوری اسلامی که طی ماه‌های گذشته در معرض بی‌رحمانه‌ترین و وقیحانه‌ترین توهین‌ها و تهمت‌ها قرار داشته است، دفاع کند.

فرمایشات رهبر انقلاب در جمع نخبگان در تاریخ 6/8/88 را باید انتقاد ایشان از مجموعه دستگاه قضا و نخبگان سیاسی کشور دانست. زیر سئوال بردن اصل انتخابات بزرگترین جرمی بوده است که طی این ماه‌های اخیر علیه نظام مرتکب شده‌اند و دستگاه قضا و نخبگان کشور چشم بر آن بسته‌اند و سکوت کرده‌اند.
گرچه دادگاه‌های عناصر میانی اغتشاشات برگزار شده است ولی مجرمان اصلی و به تعبیر رهبر انقلاب صحنه گردانان این حوادث همچنان بر سبیل ناحق خود در حرکتند.

ریاست محترم قوه قضاییه!
ظلم و هتک حرمتی که آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی و فرزندان بعضی از مسئولین عالی رتبه نظام در حق این نظام و مردمش کردند، قلب‌های تمامی آزادگان و مظلومان و مسلمانان جهان را که چشم امیدشان به ایران اسلامی بود را شکست و آنها را نگران کرد و لبخند منحوسی را بر لبان دشمنان قسم خورده ایران اسلامی از آمریکا گرفته تا اسراییل جنایتکار حک نمود غافل از اینکه نظام جمهوری اسلامی بیدی نیست که با خرده وزش های این چنینی بلرزد.

تشکل های دانشجویی دانشگاه های سرتاسر کشور در دفاع از نظام و انقلاب، لحظه ای درنگ را هم جایز نمی دانند و خواهان برخورد قضایی با این مجرمان بر اساس قوانین جمهوری اسلامی می‌باشد. اهم تخلفات آقایان موسوی، کروبی و مهدی هاشمی به شرح زیر است:

* تهمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی با زیر سئوال بردن اصل انتخابات بدون ارائه دلیل و سند.
* تشویق افراد به اردو کشی خیابانی و نتیجتا آشوب و شورش، تخریب اموال عمومی و خصوصی، مجروح کردن و کشتن هموطنان بی‌گناه، ‌بر هم زدن امنیت عمومی.
* حضور در تظاهرات ها و تجمعات غیر قانونی.
* افترا و توهین و هتک حرمت اشخاص حقیقی و حقوقی و مسئولین.
* شرکت در مراسم ختم افراد زنده در جهت تشویش اذهان عمومی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی.
* ایراد خدشه بر حیثیت نظام در سطح بین الملل، علل الخصوص در پی تهمت وقیحانه مهدی کروبی.
* مصاحبه و ارتباط با رسانه های معاند و بیگانه از جمله بی بی سی فارسی.
* داشتن نقش محوری در حوادث اخیر و آشوب ها بر اساس اعترافات انجام گرفته در دادگاه‌ها.

در پایان امید است همان طور که ریاست محترم قوه قضاییه در صحبت های خود از اول قبول این مسئولیت خطیر، بر دفاع از حقوق ملت تاکید داشتند، در این برهه هم، دستگاه قضا به عنوان مدعی العموم و مدافع حقوق نظام و ملت، صحنه گردانان اصلی حوادث اخیر را به پای میز محاکمه بکشاند. دانشجویان ضمن تشکر از نمایندگان مجلس که در دفاع از حقوق ملت از آقای میر حسین موسوی شکایت نموده‌اند، حق شکایت اختصاصی خود را از جایگاه نخبگان علمی و سیاسی کشور از آقایان میر حسین موسوی، مهدی کروبی و مهدی هاشمی محفوظ می‌داند و در صورت عدم اقدام درخور دستگاه قضائی اقدامات بعدی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.
السلام علی من التبع الهدی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاههای؛
اصفهان- یزد- شیراز- علوم پزشکی شهید بهشتی- شاهد- علوم پزشکی بابل- تربیت معلم تهران- علوم پزشکی ایلام- مرکز آموزش عالی فنی کرمانشاه- علوم پزشکی رفسنجان- دانشکده علوم قضایی- پردیس قم دانشگاه تهران- علوم پزشکی آمل- علوم پزشکی ارومیه- مازندران- علوم پزشکی زاهدان- نیما محمود آباد مازندران- علوم پزشکی شاهرود- مهرگان محلات- مرکز آموزش عالی فنی امیرکبیر اراک- علوم پزشکی شهرکرد- علوم پزشکی سبزوار- ارومیه- سمنان- سیستان و بلوچستان- علوم پزشکی همدان- علوم پزشکی زابل

بسیج دانشجویی دانشگاههای؛
تبریز- آزاد اسلامی تبریز- علوم پزشکی تبریز- سهند- ارومیه- آزاد اسلامی ارومیه- علوم پزشکی ارومیه- اردبیل- آزاد اسلامی اردبیل- علوم پزشکی اردبیل- اصفهان- صنعتی اصفهان- علوم پزشکی اصفهان- کاشان- علوم پزشکی کاشان- ایلام- آزاد اسلامی ایلام- علوم پزشکی ایلام- تربیت معلم تهران- تهران و علوم پزشکی تهران- صنعتی شریف- امیرکبیر- علم و صنعت- علامه طباطبایی- تربیت مدرس- الزهرا- خواجه نصیرالدین طوسی- شهید بهشتی- علوم پزشکی شهید بهشتی- امام صادق(ع)- شاهد- امام حسین(ع)- بقیه الله(عج)- علوم پزشکی ایران- شهید رجایی- آزاد اسلامی واحد تهران مرکز- آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات- آزاد اسلامی واحد جنوب- آزاد اسلامی واحد شمال- روابط بین الملل- انقلاب اسلامی- هنر- آزاد اسلامی کرج- آزاد اسلامی ورامین- آزاد شهر ری- شهرکرد- علوم پزشکی شهرکرد- آزاد اسلامی شهرکرد- فردوسی مشهد- علوم پزشکی مشهد- آزاد اسلامی مشهد- بیرجند- علوم پزشکی بیرجند- آزاد اسلامی بیرجند- بجنورد- آزاد اسلامی بجنورد- شهید چمران اهواز- علوم پزشکی اهواز- آزاد اسلامی اهواز- زنجان- علوم پزشکی زنجان- آزاد اسلامی زنجان- سمنان- علوم پزشکی سمنان- آزاد اسلامی سمنان- صنعتی شاهرود- علوم پزشکی شاهرود- سیستان و بلوچستان- علوم پزشکی سیستان و بلوچستان- آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان- زابل- آزاد اسلامی زابل- شیراز- علوم پزشکی شیراز- آزاد اسلامی شیراز- دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)- علوم پزشکی قزوین- آزاد اسلامی قزوین- قم- آزاد قم- کردستان- علوم پزشکی کردستان- آزاد اسلامی سنندج- شهید باهنر کرمان- علوم پزشکی کرمان- آزاد اسلامی کرمان- ولی عصر رفسنجان- آزاد اسلامی رفسنجان- رازی کرمانشاه- علوم پزشکی کرمانشاه- آزاد اسلامی کرمانشاه- یاسوج- علوم پزشکی یاسوج- آزاد اسلامی یاسوج- گلستان- علوم پزشکی گلستان- آزاد اسلامی گلستان- منابع طبیعی گلستان- گیلان- علوم پزشکی گیلان- آزاد اسلامی رشت- آزاد اسلامی انزلی- لرستان- علوم پزشکی لرستان- آزاد اسلامی خرم آباد- آزاد اسلامی الیگودرز- مازندران- علوم پزشکی مازندران- آزاد اسلامی ساری- صنعتی بابل- اراک- علوم پزشکی اراک- آزاد اسلامی اراک- آزاد اسلامی خمین- هرمزگان- علوم پزشکی هرمزگان- آزاد اسلامی هرمزگان- آزاد اسلامی قشم- کیش- بوعلی همدان- صنعتی همدان- علوم پزشکی همدان- آزاد اسلامی همدان- یزد- علوم پزشکی یزد- آزاد اسلامی یزد- آزاد اسلامی طبس- خلیج فارس بوشهر- علوم پزشکی بوشهر- آزاد اسلامی بوشهر
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاههای:
خلیج فارس بوشهر- علوم قضایی تهران- گیلان- شهرکرد- آزاد اسلامی سبزوار- تبریز- علوم پزشکی گیلان- محقق اردبیلی- شیراز- علوم پزشکی شیراز- آموزشکده فنی مهاجر اصفهان- آزاد اسلامی قم- اصفهان- صنعتی اصفهان- کاشان- آزاد اسلامی خمینی شهر- زابل- علوم پزشکی زاهدان- بین المللی امام خمینی (ره) قزوین- تهران- تربیت دبیر شهید رجایی- شهید باهنر کرمان- رازی کرمانشاه- ایلام- تربیت معلم سبزوار- بوعلی همدان- علوم پزشکی اراک- صنعت نفت- یزد
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای:
محقق اردبیلی- تهران- صنعتی شریف- علوم و فنون دریایی خرمشهر- بوعلی سینا همدان- اراک- قم- هرمزگان- علوم پزشکی جندی شاپور اهواز- یاسوج- شهرکرد- دریانوردی و علوم دریایی چابهار- شهید چمران اهواز


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/20:: 7:41 عصر     |     () نظر
مصاحبه گوش‌قرمز با زیباکلام

خبرنگار : آقای زیبا کلام پس از سلام ، آقای مطهری بار ها اعلام کرده اند که آقای احمدی نژاد به هزار دلیل لیبرال است - نظر شما چیست ؟


زیبا کلام : سلام . بنده در شرحی مفصل عرض خواهم کرد که ایشان به هزار دلیل لیبرل نیست . البته ایشان خودش رسما بعد از انتخابات اعلام کرد که این انتخابات مرگ لیبرال دموکراسی بود ، و از آنجاییکه اظهارات صریح و علنی و رسمی ایشان در مورد عقایدشان کافی نیست ، من با تحلیل خودم به شما اثبات می کنم که ایشان لیبرال نیست .

خ : آقای احمدی نژاد چند سال قبل گفت که زنان بیایند در استادیوم . نظر شما چیست ؟

ز : بیخود گفت . الکی گفت . من از خود ایشان بهتر مطلع هستم که ایشان آدمی نیست که با حضور زنان در استادیوم ها موافق باشد .

خ : اما ایشان به انتخاب وزرای زن اصرار دارند ؟

ز : بیخود اصرار دارند . از شدت پوپولیست بازی اصرار دارند . و گرنه من میدانم و همه می دانند که ایشان عقایدشان در مورد زن و آزادی و اینجور چیز ها چیست .

اگر خاتمی اصرار داشت که وزیر زن انتخاب کند و نکرد من میدانم که از ته دلش به آزادی زنان معتقد بود . اما اگر احمدی نژاد اصرار داشت وزیر زن انتخاب بکند و کرد من میدانم که ایشان از ته دلش به آزادی زنان معتقد نیست .

خ : نظر شما در مورد رابطه آقای احمدی نژاد با مراجع چیست ؟

ز : ایشان از شدت پوپولیست گری برای حرف مراجع اهمیت قائل نمی شود . در حالیکه همانطور که من میدانم و همه می دانند ایشان در ته دلش خیلی خیلی از کلی? مراجع حرف شنوی دارد و از جمله آقای مصباح را خیلی دوست دارد .

اما خاتمی فارغ از پوپولیست بازی به حرف همه مراجع گوش میداد و همه مراجع را در ادار? کشور سهیم میدانست و من میدانم که نمی خواست که خدای ناکرده به آنها بی احترامی بشود و بنابراین وزیر زن انتخاب نکرد و خیلی از کارهای دیگر را هم نکرد درحالیکه ته دلش می خواست که آن کارها را بکند . ایشان اگر خیلی کارها را نکرد علتش آن است که پوپولیست نبود .

خ : از نظر شما سیاست های اقتصادی احمدی نژاد لیبرالیستی است ؟

ز : نخیر .

سیاست های اقتصادی ایشان لیبرالیستی نیست برای اینکه سیاست های اقتصادی رفسنجانی لیبرالیستی بود .

میدانید که دولت تاجر خوبی نیست و دولت احمدی نژاد لیبرال نیست بنابراین دولت احمدی نژاد نه دولت خوبی است و نه تاجر خوبی .

رفسنجانی خوب بود که لیبرالیسم را خوب درک کرد و گفت هر کسی که " خوب تر است " و زورش بیشتر است و نفوذش بیشتر است و پدر سوخته تر است و کلاهبردار تر است و راه فرار از مالیات را بهتر بلد است و روابطش بیشتر است و زد و بندهایش بهتر است و منفعت طلب تر است و کاردرست تر است و خلاصه تاجر تر است بیاید و سکان ادار? اقتصاد مملکت را از جهات مختلف در درست بگیرد .

خ : در مورد لیبرالیسم سیاسی چطور ؟

ز : لیبرالیسم سیاسی را که حرفش را نزنید . احمدی نژاد هم? سبز ها را از کار برکنار کرد .

خ : پس ایشان لیبرال نیست ؟ یعنی آقای مطهری از لفظ لیبرال به عنوان فحش استفاده کرده اند ؟

ز : بله . همینطور است . البته من خودم لیبرال هستم و اگر مطهری حقیقتاً از این واژ? زیبا به عنوان ناسزا استفاده کرده باید به او گفت که لیبرال خودتی .

خ : مرسی از وقتی که به ما دادید .

ز : از شما هم مرسی .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/20:: 7:40 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >