سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ چیز نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، منفورتر ازبخل و بدخویی نیست که این یک، همان گونه که سرکه عسل را تباه می کند، ایمان را تباه می کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ


چند سال پیش خداوند توفیق زیارت کعبه به ما داد، با خبر شدیم که در همان ایام تعدادی از هاشمیون هم به عربستان آمده‌اند!ییلاق معنوی سردار سازندگی و سردار دفاع مقدسو با راهزنان به رایزنی پرداخته‌اند تا مشکلات دنیای اسلام را حل کنند! در یکی از این مهمانی‌های علی! وارشان که لابد به یاد گرسنگی کودکان بی‌شیر غزه بوده‌اند؛

ساده بودن عادتی مشکل نبود!     سختی نان بود و باقی ساده بود!خبرنگاری به اسم ... هم در جلسه مهمانی تشخیص مصلحتی‌ها شرف حضور می‌یابد. و از آن همه سادگی و صفای ییلاق معنوی، عکس می گیرد. مجلسی دور از چشم علی بن ابیطالب، وگرنه برخورد علی با هاشمیون همان بود که امام علی ع با عثمان کرد، پسر حنیف!افتخار می کنم برادر منی!

القصه خبرنگار راه یافته به بزم شاهانه، موفق به گرفتن چندین عکس می‌شود و عکس‌ها را در "زیر درخت انجیر" می‌گذارد، تشخیصی‌ها ناراحت از لو رفتن "عکس" سفره‌ای در شأن پیروان علی (ع) می‌گویند: ما شما را مَحرم خود دانستیم  و تو باید در حالت احرام و مُحرم بودن، رعایت محرمات و اسرار را بکنی!

این خبر به گوش بنده رسید و بلافاصله به دوستان خبرنگارم در ایران گزارش کردم و گفتم سوغات عربستان و بهره شما از سفر پر خیر و برکت سران اسلام، رسید!

مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز   ورنه در مجلس رندان خبری نیست که نیست!هاشمی همانطور که از ریشه " ه ش م" بر می آید یعنی کسی که نان لقمه می کند و به دیگران میدهد، این هم سهم جامعه خبرنگاری! زود به "زیر درخت انجیر" برو و عکس سفره شاهانه که در حقیقت "عکس" سفره علی و شیعیان اوست را بردار!

امیدوارم هاشمی و همتایان عربستانی وی و سایر سران یا شکمبه‌های اسلام، این نامردی بنده را ببخشند! البته آیت الله رفسنجانی دل به آهوی بریان نبسته است و احتمالا اضطرارا و بنا به تشخیص مصلحت، پای سفره‌ای نشسته که پول نفت فرزندان اسلام در فلسطین و افغانستان و کشورهای فقیر آفریقایی در آن به تجلی در آمده است. چرا چنین؟  منظور از سران، آیت الله هاشمی و رضایی است و منظور از شکمبگان، وهابیان فلسطینی‌کش!


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/23:: 8:5 عصر     |     () نظر


افشای هاشمی از زبان سید حمید روحانی        افشای هاشمی و خاتمی در اعترافات ابطحی < style="WIDTH: 230px; HEIGHT: 229px" codeBase=http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701 height=229 width=230 classid=clsid:6bf52a52-394a-11d3-b153-00c04f79faa6> width="239" height="239"
src="http://sarband.ir/blog/wp-content/uploads/rohani-hashemi.wmv" align="top"
url="http://sarband.ir/blog/wp-content/uploads/rohani-hashemi.wmv"
enabled="true" autostart="false"> < style="WIDTH: 244px; HEIGHT: 229px" codeBase=http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701 height=229 width=244 classid=clsid:6bf52a52-394a-11d3-b153-00c04f79faa6> src="http://sarband.ir/blog/wp-content/uploads/abtahi-hashemi.wmv"
autostart="false">

درحالیکه به عقیده 201 تشکل دانشجویی و بسیاری از مردم و نخبگان دینی و سیاسی، نامه سر و ته گشاده هاشمی و تهدیدهای همسر وی در حال رأی دادن و فتنه‌گری‌های دخترش در امامت آشوبها و دیکتاتور خواندن رهبری و نظام مقدس‌مان و پشتیبانی پسرش از فتنه‌گران، خاندان هاشمی باید تحت پیگرد قضایی و امنیتی قرار گیرد؛ و مردم و حتی آشوبگران محاکمه شده، نگران "مأمون" بودن هاشمی و خاندانش در برابر قانون هستند؛ مریدان وی با پر رویی اعجاب آوری، نگران "امام" نبودن وی هستند. شگفتا چه خلایقی دارد خدا!

م انصاری با تکرار سخنان شرم آوری که اخیرا در لفافه گفته می شود؛ خطبه های هاشمی را وحدت بخش و خطبه های غیر او را تفرقه برانگیز خواند. مردم و حتی آشوبگران، از"مأمون" بودن خاندان هاشمی نگرانند و م انصاری از"امام" نبودن هاشمی. عجیبتر اینکه مردم و تاریخ کنونی را از "تحلیلهای عمیق هاشمی" محروم دانست

             خواص که چنین "غلو" کنند، عوام را رسد که" هاشمی اللهی "شو        !ند

هر چه در خطبه‌های آیات بزرگوار جنتی و خاتمی و نائب امام زمان‌مان نگاه میکنیم، بیشتر، همگرایی با مردم و قانون اساسی و روح نماز نمودار می‌شود، و هرچه در آخرین خطبه‌های هاشمی و پیامدهای آن نگاه می‌کنیم، بیشتر تفرقه و قانو شکنی و سرپیچی از ولیّ‌فقیه هویدا می‌شود. احتمالا آقای انصاری این سخنان را از "بر" بر زبان جاری کرده است؛ وگرنه مستند و با چشم باز سخن گفتن، اقتضای دیگری دارد. این یاوه‌ها همان است که برخی نادان در قم و اطراف هم نشخوار می‌کنند. همه می‌دانند که این بلاهت انصاری،  اتهام به رهبری معظم  و شعور مردم و "غلوّ" آشکار درباره نویسنده آتشنامه سرگشاده است. این غالی، مردم و تاریخ کنونی را از آنچه "تحلیل‌های عمیق هاشمی" خواند، محروم دانست و از این نظر متاسف شد!

سایت وابسته به پسر هاشمی که این خبر ایلنا را پوشش داده است، به نقل از مجید انصاری، از فعالان اصلاح‌طلب، رئیس مجمع تشخیص مصلحت را از "برجسته‌ترین ائمه جمعه بعد از انقلاب اسلامی" خواند و گفت که خطبه‌های او "نزدیک‌ترین خطبه‌ها به روح نماز جمعه در اسلام است." و گفت: "خطبه‌های هاشمی بالاترین نمره را خواهد گرفت.". او حتی خطبه‌های آشوبزای هاشمی را "یکی از مراجع مهم تاریخ معاصر ایران" اعلام کرد و  مردم و تاریخ کنونی را از آنچه "تحلیل‌های عمیق هاشمی" خواند، محروم دانست و از این نظر متاسف شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت، به موازات غلو و نا"سزا"گویی در باره خطبه‌های رئیس مجمع تشخیص، به ناسزاگویی از دیگر خطیبان نماز جمعه پرداخت و مدعی شد که "خطبه‌هایی که توسط برخی از خطبا بیان می‌شود با اهداف انقلاب، وحدت ملی و متانت این جایگاه تناسب ندارد." این مرید دلباخته یا سیاسیکار باخته از مردم، یک جریان را به تلاش برای حذف "نیروهای ریشه‌دار و مورد اعتماد مردم" متهم کرد. مدیحه‌سرایی وی از خطبه‌های رئیس مجمع تشخیص و "وحدت آفرین" خواندن آن ها در حالی صورت گرفته که آخرین خطابه هاشمی رفسنجانی در روز 26 تیرماه یکی از علل اصلی ناآرامی‌های بعدی بود. جالب است که اخیرا سایت حامی هاشمی خبری را پوشش داده است که هاشمی برای "امام" شدن خود شرط هم گذاشته است!!


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/23:: 8:3 عصر     |     () نظر
رمزگشایی از سینه‌چاکی صادقانه و بی‌مزد! آینده برای خاندان هاشمی

اسناد به‌دست آمده از فعالیت‌های اقتصادی تیم خبری سایت آینده از خدمات صادقانه و بی‌مزد و منت! گردانندگان این سایت به خانواده هاشمی رفسنجانی به‌ویژه محسن هاشمی به‌عنوان مدیرعامل متروی تهران و حمله به منتقدان آن در تمام سطوح رمزگشایی کرد.

به گزارش رجانیوز، بر اساس این اسناد، مدیرمسئول و سردبیر این سایت به‌ترتیب مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت آرمان‌گستر هستند که این شرکت طی سال‌های گذشته در برخی پروژه‌های اجرایی ایستگاه‌های مترو به‌عنوان پیمانکار فعالیت کرده است.

بنا بر این گزارش، در آگهی ثبت شده در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی با عنوان "آگهی تصمیمات شرکت آرمان گستر توسعه سهامی‌خاص ثبت‌شده‌بشماره170072" آمده و با یک جستجوی ساده اینترنتی قابل دسترسی می‌باشد، آمده است:

«طبق صورتجلسه مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده مورخ 7/11/86 شرکت مزبور که در تاریخ 7/11/86 واصل گردید:
آقای عبدالرضا رستمی به سمت بازرس اصلی و آقای محمدرضا حبیبی به سمت بازرس علی‌البدل برای مدت یک سال انتخاب گردیدند. اعضاء هیئت‌مدیره به مدت دو سال به قرار ذیل انتخاب گردیدند: آقایان نوید نظافتی ـ فواد صادقی و سیدعمار کلانتری‌همت‌آبادی ـ بموجب صورتجلسه هیئت‌مدیره مورخ 17/11/86 آقایان نوید نظافتی بسمت رئیس هیئت‌مدیره و سیدعمار کلانتری‌همت‌آبادی بسمت نایب رئیس هیئت‌مدیره و فواد صادقی بسمت مدیرعامل تعیین گردیدند و امضاء کلیه اوراق و اسناد تعهدآور از جمله چک و سفته و برات با امضاء مدیرعامل و یکی از دو عضو هیئت‌مدیره همراه با مهر شرکت و اوراق عادی و مراسلات با امضاء مدیرعامل به تنهایی همراه با مهر شرکت معتبر است.»

این در حالی است که برابر اسناد دیگر، شرکت آرمان گستر توسعه در پروژه ایستگاه مترو هفت‌تیر و محوطه‌سازی برای ایستگاه شهید بهشتی به‌عنوان پیمانکار عمل کرده است.

رمزگشایی از ارتباط گردانندگان سایت آینده با مدیریت متروی تهران و اعطای پروژه‌های سنگین در سال‌های نه‌چندان دور به یک شرکت تازه تأسیس در حالی است که این سایت، ضمن حمایت شدید از مدیریت ضعیف متروی تهران، حملات تندی را علیه منتقدان آن در تمام سطوح ایراد می‌کند.

در جدیدترین این اقدامات، سایت آینده به تصمیم رئیس‌جمهور برای دراختیار گرفتن مدیریت متروی تهران حمله کرده و ظرف کمتر از 2 روز از بیان این تصمیم توسط دکتر احمدی‌نژاد چندین خبر علیه آن درج کرده است.

این سایت به سیاق همیشگی خود در درج اظهارنظر به‌نقل از کارشناسان بی‌نام و نشانش که در اخبار خود تنها به ذکر "یک کارشناس..." یا "برخی کارشناسان و منتقدان" برای معرفی آن‌ها اکتفا می‌کند، از تصمیم مهم بازگرداندن مدیریت متروی تهران به دولت آشفته شده و آن را تا ریاست جمهوری مشایی پیش برده است!

همچنین در حالی که یک‌ماه گذشته به‌دلیل سوءمدیریت مدیران متروی تهران نارضایتی شدیدی در میان مردم از تأخیر قطارها و توقف‌های بیجا ایجاد شده بود، این سایت همه‌ی این مسائل را نوعی سناریوسازی رسانه‌های حامی دولت خواند و برای توجیه این سوءمدیریت ادعا کرد تأخیر قطارهای مترو بسیار کمتر از تأخیر پروازها است.

این سایت همچنین در قبال انتقاد ساده رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت از نحوه هزینه‌کرد اعتبارات مترو و افشاگری درخصوص بی‌پایه بودن بهانه اعتبارات برای توجیه توقف و تأخیر قطارها، حملات کم‌سابقه‌ای را علیه وی ترتیب داد.

عناوین زیر تنها بخشی از اخبار متعددی است که این سایت ظرف یک‌ماه گذشته در ارتباط با مترو منتشر کرده است:

«طلایی:تصمیم احمدی‌ن‍ژاد خلاف قانون واصل44
ذوق کردن ایرنا ازتاییداحمدی نژادتوسط شهردارمعزول در بی بی سی فارسی
رونمایی از طرح احمدی‌نژاد برای دولت‌های آینده
"کارشکنی در نوکری مردم باچه انگیزه ای؟"
احمدی‌نژاد:مترو را ازشهرداری می‌گیریم،منوریل هم می‌کشیم
پشت‌صحنه پروژه ایجاد اخلال در مترو
خشم مجلس ازقانون ستیزی دولت درباره مترو
جوابیه سرداررویانیان واستقبال آینده ازپاسخ‌گویی مسئولان
پاسخ دندان‌شکن قالیباف به رویانیان
کافه کتاب مترو فعال می‌شود
تعطیلی چهار ایستگاه‌ مترو برای 13‌آبان
خود را ارزان فروختی سردار!
نایب رییس شورا:تنبیه رویانیان برای آمار غلط
بی‌تابی رویانیان برای برکناری محسن هاشمی
توضیح‌دفترمحسن هاشمی درباره فیلم‌جنجالی
ندادن بودجه ریالی وارزی مترو= تاخیر
تعطیلی یک خط مترودر صورت ادامه تحریم دولت!
مترو مُرد، از بس قطعه ندارد پورمحمدی:کمیسیون ملی انتخابات نیازمند قانون»

از سوی دیگر در حای که براساس اسناد منتشر شده توسط پایگاه اطلاع‌رسانی دولت تفویض مدیریت متروی تهران به مدیریت شهری در سال 79 بر اساس مصوبه هیئت وزیران بوده و بنابراین، هرگونه تغییر در این زمینه نیز در صلاحیت دولت است، علاوه بر سایت آینده برخی رسانه‌های دیگر نزدیک به شهرداری تهران نیز مأموریت یافته‌اند که به نقد تصمیم رئیس‌جمهور بپردازند.

بر این اساس گفته می‌شود خبرگزاری مهر قصد دارد در این زمینه به‌طور فعال ورود کند و گفت‌وگوهای متعددی علیه این تصمیم منتشر سازد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/23:: 7:42 عصر     |     () نظر

روزهای اولی که شعار «مرگ بر روسیه» سر داده شد، خنده‌ام گرفت. اولش فکر کردم که این بندگان خدا برای اینکه یک شعاری برخلاف مردم ایران داده باشند، به چنین ابتکاری دست زده‌اند، اما بعد از مدتی مشخص شد که چنین شعارهایی مسبوق به سابقه است و در زمان امام خمینی هم عده‌ای برای توجیه وابستگی خود به آمریکا، شعار مرگ بر شوروی سر می‌دادند.

چند روز پیش داشتم کتاب «مکتوبات، سخنرانی ها و پیام‌های آیت الله کاشانی» را ورق می‌زدم و موضع‌گیری‌های مختلف آیت الله کاشانی را می‌خواندم که به نکته جالبی برخوردم.  برایم جالب بود وقتی دیدم درست در همان زمانی که ایران مشغول مبارزه با استعمار انگلیس و در صدد ملی کردن صنعت نفت بود، عده‌ای شعار مرگ بر روسیه سر می‌دادند و به دولت ملی دکتر مصدق و آیت الله کاشانی اعتراض می‌کردند که چرا این همه علیه انگلیس شعار می‌دهید؟!

جالب اینکه چنین سوالاتی از طریق خبرنگاران و روزنامه‌نگاران غربی وارد فضای سیاسی کشور می‌شد. از سوی خبرنگاران انگلیسی، آمریکایی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی و … همه آنها از خطر کمونیسم می‌گفتند بدون آنکه به جنایات و دخالت‌های مستقیم آمریکا و انگلیس در ایران اشاره‌ای داشته باشند. پاسخ‌های آیت الله کاشانی، خواندنی است. این سوال‌ و جواب‌ها، عجیب به شرایط امروز ایران می‌خورد. در اینجا تنها خلاصه‌ای از سه مورد از این مصاحبه‌ها را می‌آورم:

مصاحبه خبرنگار رادیو نروژ با آیت الله کاشانی در روز 27 مهرماه سال 30:

سوال: نظر آیت الله نسبت به نفت و دولت انگلستان چیست؟

جواب: … من همیشه گفته‌ام و باز تکرار می‌کنم که ای کاش ما نفت نداشتیم و از شر مظالم انگلیس‌ها در امان بودیم.

سوال: آیا دولت‌های بزرک دیگری به غیر از انگلیس به ایران ظلم نکرده‌اند؟

جواب: در سابق دولت روس تزاری با انگلیس‌ها همدست بود. در شمال ایران روس‌ها و در جنوب ایران انگلیس ها بودند و مظالم بی‌شماری مشترکا نسبت به ملت رنجدیده ایران می‌کردند. پس از جنگ بین‌المللی اول یکباره ایران تحت نفوذ سیاسی انگلستان قرار گرفت و روسها دست از دخالت در امور ما باز داشتند.

مصاحبه خبرنگار هرالد تریبون با آیت الله کاشانی:

سوال: در آمریکا عده‌ای هستند که عقیده دارند قطع درآمد نفت باعث فقر اقتصادی می‌شود و در نتیجه کمونیست‌ها بر این مملکت مسلط می‌شوند.

جواب: این اشتباهی است که حتی رییس جمهور آمریکا نیز می‌نماید. علل پیشرفت کمونیسم در ایران، فقر و بدبختی و ظلم و جور و فساد اخلاق است که تنها مروج و مشوق آن سیاست استعماری انگلستان بود و این سیاست فجیع نسبت به ایرانیان به قدری ظالمانه بود که شخص «باعاطفه» حتی نسبت به حیوانات هم روا نمی‌دارد! سیاست استعماری مایل بود فقر و محرومیت بر ما مسلط شود که تا روح قیام برای احقاق حق خود را نداشته باشیم و یکی از مظاهر این سیاست ایجاد نفاق و اختلاف بود و دیگری بر سر کار آوردن دزدان و جاسوسان به نام وزیر و وکیل و مدیرکل و سایر مراکز حساس ادارات می باشد که هستی و حیثیت این ملت و مملکت را به باد فنا دادند. ما با تشکیل یک مجلس ملی و داشتن یک حکومت ملی، منابع نفت خود را استخراج و عدالت اجتماعی و امنیت قضائی را برقرار خواهیم کرد و همین امور مانع از پیشرفت کمونیسم خواهد بود…

من تصمیم داشتم اگر انگلیسی‌ها قوا پیاده کنند و ما را در جنگ مغلوب سازند، چاه‌های نفت و تصفیه خانه آبادان و موسسات را با دینامیت آتش زده معدوم نمائیم. مساله دیگری که باید تذکر بدهم اینست که آمریکا همه جا از سیاست انگلستان پیروی نموده است و این سیاست باعث ظهور جنگ سوم و پیشرفت کمونیزم خواهد شد. آمریکا به دولت‌ها برای جلوگیری از کمونیسم اسلحه و پول می‌دهد در حالی که ملل آنها در تحت فشار فقر و بدبختی هستند و آزادی ندارند ما در ایران به مقتضای منشور ملل متحد از حق حاکمیت خود استفاده کردیم و نفت را ملی نمودیم، دولت آمریکا در این جریان چه کمکی به ما کرده است؟

سوال: به نظر می‌آید که حضرت آیت الله نظریات بلوک غربی را نسبت به استقلال ایران زیاده از حد، تعرض آمیز تشخیص فرموده‌اند و نظریات شوروی را  در این مورد خفیف‌تر از آنچه هست فرض می‌نمایند و من توجه حضرت آیت الله را به کنفرانس فن رببن تروپ و مولوتف در جنگ گذشته جلب می‌کنم.

جواب: ما نمی‌خواهیم که هیچ دولتی در امور ما دخالت کند. برای ما اجنبی اجنبی است. ما نسبت به هر سه سیاست آمریکا و انگلیس و شوروی یه یک نظر نگاه می‌کنیم و آمریکا نیز باید از دنباله‌روی سیاست انگلیس صرف‌نظر کند. زیرا از این کار جز نفرت ملت ایران و سایر ملل، از دست دادن وجهه و حیثیت خود هیچ حاصلی نخواهد برد. چرا باید دیوان داوری لاهه علیه ایران رای بدهد؟ مگر این مساله داخلی نیست؟ ملاحضه می‌کنید که امروز نظریات ملت ایران نسبت به آمریکایی‌ها با سابق چقدر فرق کرده است. در این جنگ خسارات زیادی متفقین به ما زدند و پس از فتح، پل پیروزی را زیر پا له کردند و حتی آمریکایی‌ها، آهن‌پاره‌های خود را هم به میلیون‌ها دلار به ما فروختند و رفتند و حالا اگر به آرای عمومی مراجعه شود در بین ملت ایران طرفداران آمریکا به یک درصد هم نمی‌رسد…

سوال: ما مثلی در آمریکا داریم که تقسیم عادلانه آش کافی نیست. بلکه باید مقدار آش هم برای افراد کافی باشد!

جواب: ما هم به همین منظور نفت را ملی کردیم تا مبالغی که انگلیسی‌ها تا به حال غارت می‌کردند بین ملت قسمت شود و آش به همه برسد. برای بهره‌برداری از نفت با ملل دیگر نیز در مواردی که لازم باشد از متخصصین بی‌طرف خارجی استفاده خواهیم کرد.

مصاحبه آندره موروی نویسنده فرانسوی:

سوال: اگر ایران از طرف روسیه شوروی اشغال شود، چه خواهید کرد؟

جواب: دولت اتحاد جماهیر شوروی تاکنون به کشور ما بدرفتاری نکرده. ما از دولت اتحاد جماهیر شوروی متشکریم که در مساله نفت با ما کج‌تابی ننمود، گرچه کمکی به ما نکرده‌اند و ما هم کمکی از آنها نخواستیم. اما هنگامی‌که ما سرگرم مبارزه با عمال شرکت سابق نفت بودیم و دستگاه فتنه‌انگیز شرکت سابق را از کشور خود برچیدیم، آنها می‌توانستند کارشکنی کنند و نکردند.

همچنین از دولت شوروی بسیار ممنونیم که در شورای امنیت به ما کمک کرد. گرچه مجاهدت‌های فراموش شدنی و گرانبهای آقای دکتر مصدق در شورای امنیت مانع از این شد که انگلیس‌ها بتوانند رای ظالمانه‌ای از شورای امنیت به سود خود و زیان ما بگیرند و ما محتاج نشدیم که دولت شوروی از حق وتوی خویش نیز استفاده کند یا نکند، لیکن در هر صورت ما از روشی که تاکنون دولت اتحاد جماهیر شوروی در مساله ملی شدن نفت جنوب ایران پیش گرفته است راضی و سپاسگذاریم. در این جا بی‌مناسبت نیست که من گله شدید هم‌وطنان خود را از دولت فرانسه اظهار بدارم که در شورای امنیت جانب حق و انصاف را مراعات نکرد و جانب ظالم و قوی را نگهداشت. یعنی از سیاست ظالمانه انگلستان پیروی کرد!

این کتاب و این پاسخ‌ها، روایتی است از مظلومیت تاریخی مردم ایران در راه استقلال و آزادی و رهایی از استعمار دولت انگلیس. این کتاب آدم را وادار به فکر کردن می‌کند که از خود بپرسیم چرا انگلیسی‌ها با ما کینه‌ای دیرینه دارند؟!


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/23:: 7:39 عصر     |     () نظر
علی میرزایی در وبلاگ 22 خرداد نوشت:

 کار سختیه اگه بخوای همیشه بخندی. گاهی اوقات اشک تو چشمات و بغض توی گلوت، رهات نمیکنه. این شعر حاصل یکی از همان اوقات است.

داد میزنه این روزا، توی خیابون، فِری
بسیجیه واقعی، همت بود و باکری 
***
بسیجیه واقعی،اونه که مرده باشه!
زنده اگر بمونه، باید تو خونه باشه!
 
در عکس فوق، تصویر جانبازی را میبینید که توسط سبزی جماعت کتک خورده است. خوب تقصیر خودش است! میخواست شهید شود تا بسیجی واقعی به حساب آید. این بندگان خدا هم میخواستند شهیدش کنند تا ازش یک بسیجی واقعی بسازند. پس نیت سبزیا خیر بوده.
*******

به یاد من نمونده، خاطره ی زیادی
ز همت و باکری، به غیره کلیاتی

یاد ندارم که همت، مسجد سوزونده باشه
نماز جمعه ها شو، اونجوری خونده باشه

میشه مگر باکری هیئت ندیده باشه
به شهر و خونه هامون آتیش کشیده باشه
***
یقین دارم باکری، بچه مسلمون بوده
پرچم ایران ما، براش مثه جون بوده
***
نه مثل سبزیه آش! بیاد میون میدون
تا که بهش بخندن کوچیک و پیر و جوون
***
برای دفع دشمن، باکری داده خونش
نه در ره بی بی سی، حذر کنه ز جونش

غصه نخور بسیجی، اینم یه جور جهاده
موندنه تو راه حق، نه آسونه نه ساده
***
یادم میاد یه روزی، به وقت انتخابات
قِر میومد یه بانو، با کلی افتضاحات 
     
رو پرچمه تو دستش، اسم پیامبر هم بود
چیکار میکرد اون اگر،برادر همتم بود؟

غربتمون رو امروز، باکری ها میدونن
که سبزیا میرقصن تو شهرمون، میخونن
***
همون جماعتی که، شکسته پشت همت
داد میزنه: حمایت، بسیجیه باغیرت!
***
بسیجیه باغیرت،جون کف دستش گذاشت
مثل داداش کبیری، ما همه رو جاگذاشت
  
بسیجی شهید غلام کبیری که در شامگاه ??خرداد???? به جرم ایستادن کنار خیابان توسط یک پراید مشکی در سعادت آباد زیر گرفته شد و چند ساعت بعد به دلیل خونریزی شدید داخلی در سن ?? سالگی شهید گردید. او نیز یک بسیجیه واقعی بود. شاید بعضی ها آن زمان کور بودند. شاید هم . . . دلم میخواد بگم: از پراید مشکی متنفرم. از منافق بیزارم. از این همه ریای سبز . . . .
********

وقتی گلی و پری، با هم میرن خیابون
حرمت خون همت، فنا میشه چه آسون

غصه نخور بسیجی، اینم یه جور جهاده
موندنه تو راه حق، نه آسونه نه ساده
***
تا حامیه بعضیا، اون رجویه نازه
خیال نکن باکری، با سبزیا میسازه
***
منافقا همیشه، ریگ توی کفششونه
بسیجیه باغیرت، دشمن جونشونه
***
میترسن اینکه امروز، بسیجیا بیدارن
تا ترسشون بریزه، شرط و شروط میذارن
***
خیلی باحالن ولی، خیالشون چه خامه
زندگیه بسیجی، خودش یه جور پیامه
***
حب ولایت اما، تو قلبمون میمونه
چشم حسود کور بشه، که قلبامون جوونه
***
یه وقت باید بجنگی، تو جبهه ها تو میدون
یه وقتی هم که جبهه، میشه همین خیابون

غصه نخور بسیجی، اینم یه جور جهاده
موندنه تو راه حق، نه آسونه نه ساده


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/23:: 2:0 عصر     |     () نظر
1- درپی ابراز احساسات شدید طرفداران «ولوله سبز» نسبت به عناصر غیرجاندار نظیر تابلو اعلانات، لاستیک ماشین، سطل آشغال و... اخیرا آماری از سوی سازمان جهانی محیط زیست اعلام شده که ایران در صدر رتبه جهانی حفاظت از محیط زیست ودفع زباله های زاید قرار دارد. لازم به ذکر است در پی به آتش کشیده شدن سطلهای آشغال توسط این عزیزان، میزان زباله های دفع شده در طبیعت به کمترین حد خود رسیده است وهم چنین از سنگینی کار شهرداری تهران نیز کاسته شد. لازم به ذکر است درراستای اقدامات وطن دوستانه جنبش سبز!!! رهبر این جنبش طی یک حرکت انسانی از شهرداری درخواست کرده جهت حرکت حماسی طرفدارانش در روز 16 آذر، کلیه آشغالها را در یک خیابان مشخص ریخته تا با آتش زدن آنها به مردم خدمت کنیم. در همین راستا قرار است تجمعات بعدی این جنبش در مکانهای دفع زباله برگزار شود. این امر هم چنین باعث کاهش نرخ شدید بیکاری در مملکت شده است.

 

2-  طی جدید ترین تحقیقات کمیته خیانت به آراء جنبش سبز، گزارشهای بسیاری از اقصی نقاط کشور به دفتر این کمیته ارسال شده که بر موضوع تقلب صحه می گذارد. لازم به ذکر است در این گزارشها که همگی از ستادهای مردمی دکتر احمدی نژاد ارسال شده است آمده: ما هنگامی که مشغول نوشتن آرایمان بودیم، بسیاری ازهموطنان بدون اجازه ما روی برگه ما نگاه کرده (تقلب)!!!! و اسم دکتراحمدی نژاد را می نوشتند. در همین راستا نفر پنجم انتخابات که نقش موثری در پرشور شدن انتخابات!!! داشته اند، اعلام کرد که ناظران انتخابات مانع از تقلب گسترده هواداران من شده اند.

 

3-  بیانیه چندم میرحسین موسوی به بازار آمد. در این بیانه ضمن حمله شدید به شورای نگهبان وناظران انتخابات، اعلام نموده که: شورای نگهبان با سختگیری های بیجا وایجاد حکومت نظامی بر سر صندوقهای رای، مانع از بروز تقلب در انتخابات شد واین امر نقش مهمی در شکست ما داشت. در صورتی که اجازه می دادند انتخابات در کمال آزادی!! وبدون نظارت نهادهای امنیتی- انتظامی برگزار می شد، بالطبع نتیجه اینگونه نمی شد.

 4-  درپی اعلام دولت مبنی بر واگذاری سهام عدالت به بازنشستگان سالمند کشوری و اداری، صبح دیروز مهدی کروبی و میرحسین موسوی با حضور در وزارت رفاه اقدام به نام نویسی برای دریافت سهام عدالت نمودند. لازم به ذکر است مهدی کروبی قرار است از محل این دریافتها، قرض 300 میلیونی خود به شهرام جزایری را بپردازد. در همین مورد منابع آگاه خبر داداند شهرام جزایری بارها به در خانه کروبی رفته و تهدید کرده در صورت نپرداختن بدهی هایش از وی شکایت خواهد کرد.

 5-  عده ای از نزدیکان میرحسین موسوی و کروبی طی بیانیه ای بلندبالا اعلام کردند: در صورتی که این دو نفر از کارهاشون دست بر ندارند، رسما این دو نفر را به خانه سالمندان می فرستند و دیگر هیچ مسئولیتی در قبال آنها نخواهند داشت. منابع آگاه اعلام کردند در پی این تهدید هم اکنون این 2 شکست خورده انتخابات در حال رایزنی جهت انتخاب خانه سالمندان مورد نظر خود هستند. نهضت آزادی امادگی خود را جهت پذیرایی از کلیه پیروپاتالهای سیاسی سالمند اعلام نموده اند.

 6- یکی از سایتهای خفن که توسط یک آشوبگر پولدار اداره می شود در جدید ترین تحلیل خود اعلام کرد: محمود احمدی نژاد جهت کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری منظومه شمسی اعلام نمود. لازم به ذکر است برخی نخبگان بی محل شده نظام!!! پیش از این از نقش ماهواره امید در ارسال کمکهای مالی و گونی های سیب زمینی به سیارات منظومه شمسی پرده برداشته بودند. در طی این گزارش، دفتر ریاست جمهوری با اعلام بیانیه ای نسبت به خبر این سایت نوشت: عزیزان من به خدا در سیارات دیگر هنوز موجود زنده ای ندیده اند وآثار حیات نیست.

 7- عبدالمالک ریگی طی مصاحبه ای با سایت العربیه از حرکت اخیر آقازاده آشوبگر هاشمی رفسنجانی در روز 13 آبان به شدت انتقاد کرد. وی افزود: ایشان قصد داشت با لباس مبدل، حرکات اخیر خود را به ما نسبت دهد که با هوشیاری نیروهای انتظامی خنثی شد. بهتر است آقازاده های آقای هاشمی به تخریب در لباس اصلی خود مشغول شوند و پیش ازاین به ایجاد جو تهمت وافترا علیه گروه من اقدام نکنند. وی رسما خواستار عذرخواهی یاسر هاشمی از گروه کثیف وملعون «ریگی» شد. لازم به ذکر است آقازاده شنگول منگول «یاسر هاشمی» در طی یک حرکت خط امامی!!! در روز 13 آبان با لباس عزیزان بلوچی به میدان اغتشاش آمد و نقش موثری در به آتش کشیده دشن سطلهای آشغال داشت


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/23:: 1:48 عصر     |     () نظر

مطالب تکان دهنده ای بود، خاطرات طلبه سیرجانی از زندان را میگویم او که به جرم اعتراض به زمین خواری به زندان انداخته شد!!! و این روزها از خاطرات خویش از شهرام جزایری می گوید، شهرام که یک شبه پولدارشد ، یکباره  دستگیر شد و اعتراف کرد و زندان رفت و به یک آن گریخت و به لحظه ای دوباره دستگیر شد اینروزها خبر می رسد که زندان برای او حقیقتا منزل دوم است!!!

چند روز پیش داشتم مصاحبه محسن رفیق دوست را می خواندم که در آن کلی از مظلومیت خودش گفته بود اما اینبار دیگر نگفته بود من کار اقتصادی ندارم کمی از فعالیت هایش گفته بود!!!  از ماجرای خداداد وبرادرش هم گفته بود ، اما هیچ توضیحی نداد که چرا خداداد اعدام شد وبرادرش فقط  به زندان رفت حتی توضیح کاملی نداد که برادرش چگونه مامور خرید زندان شد در حالی که مجرم بود و زندانی، فقط گفته بود که من این موضوع را رد می کنم بی هیچ توضیح اضافه ای !!! حتی اشاره کرده بود که برادرش سختی های بسیاری کشیده است و..........!!!

همین پنج ماه پیش بود خیابان های پایتخت صحنه محشر بود آتش زدند وکشته شدند و کشتند وگرفته شدند وزندان رفتند وبعد به یکباره دهان ها از تعجب باز ماند!!! هر کدامشان از زندان صحبت می کردند انگار از یک منطقه بکر طبیعی یا یک منطقه ییلاقی می گفتند، یکی از آب در مانی واستخر هر روزه وپزشک اختصاصی میگفت، آن یکی بارفقا عکس می انداخت و وبلاگنویسی می کرد آنقدر فضای صمیمی در زندان برقرار شده بود که باز جو هم برای وبلاگش می نوشت ، برای بعض دیگرشان هم فضای روحانی زندان یادآور حقایقی بود که از یاد برده بودند!!!

و...............

وقتی فکر می کنم چگونه اقتصاد با مفاسد اقتصادی وقدرت مفسدین ویران می شود ، چه انسان های بسیاری به سبب فساد اقتصادی بیکار شدند و می شوند ، چه انسان هایی از نداری به دام گناه وتباهی کشیده شدند و می شوند، چه مردان وزنانی زندگی هایشان گسست و.........

وقتی می بینم یک جامعه با وجود همه ناراحتی های اجتماعی واقتصادی مجبور است بار دعواهای سیاسی بعضی را تحمل کند ، جوان هایش را خرج دعوای قدرت کند ، زیر بار استرس ها وفشارهای عصبی از تفکر تهی شده ، انرژی های مثبت جامعه گرفته می شودو .................

وقتی این ها را می بینم وبه آن فکر می کنم سخته برام مصلحت اندیشی وسکوت !!! همه آحاد بشر زندان را مکانی قرار داده اند تا کسانی که تحمل زندگی مسالمت آمیز با هم نوعان خود ندارند در آن ادامه حیات دهند باشرایط مخصوص به خودش تا بتوانند زندگی کردن در کنار دیگران را بیاموزندوسپس به آغوش جامعه برگردند اما این روزها زندانی های سرزمین ما اندک اندک دارند شهر و دیار مارا به زندانی بزرگ برای در قفس کردن عدالت وهمه زیبایی های آن تبدیل می کنند!!! و خود آزادانه بر طبل بی قانونی می زنند، ماکه می دانیم شما نخواهید توانست عدل علی(ع) را اجرا کنید ، ما که دلمان را به این نیم بند اسلامی که بنا کرده اید خوش کردیم و رضایت داریم حتی بیشتر جانمان را هم برای حفظ آن فدا می کنیم با این اوصاف فقط یک خواهش داریم وبس !  عدالت را اجرا نکنید بالاخره کسی برای اجرایش خواهد آمد اما:

لطفا عدالت را مسخره نکنید

یا ایهّا الذّین ءامنوا کونوا قوّامین بالقسط شهداء للّه و لو علی انفسکم او الوالدین و الاقربی

 

ای کسانی که ایمان آورده اید! بر پای دارنده عدالت باشید، و برای خدا شهادت دهید، اگرچه به زیان شما، یا پدر و مادر و نزدیکان شما باشد

والعاقبة للمتقین


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/23:: 1:45 عصر     |     () نظر

گروهی گویا خط خوارج را در انقلاب اسلامی پیش گرفته و بر نگاهی ارتجاعی از انقلاب و امام بسیار مصرّ هستند. این گروه که البته در زمان خود حضرت امام علم اختلاف و تفرقه را بلند کردند و از حزب جمهوری اسلامی انشعاب کردند و راست و چپ را درست کردند بعد از رحلت حضرت امام نتوانستند در مقابل موج مردم در حمایت از رهبری و ولایت آقای خامنه‌ای مقاومت کنند. آنان به ظاهر به دایره سکوت رفتند ولی کینه دیرینه‌ای که از آقای خامنه‌ای و توجه ویژه امام به آقای خامنه‌ای در دل داشتند، در سینه نهفته نگه داشتند ولی خط خود را جدا کردند و روز به روز به راه انحرافی خود بیشتر جلو رفتند.
آنان همواره نام امام را سپر بلای خود کرده و به گونه‌ای حق بجانب حضرت امام و خط امام را به نفع خود مصادره می‌کنند. گویی امام هرگز صحابه‌ای جز کروبی و موسوی و هاشمی و موسوی خوینی‌ها نداشته‌اند. همان گونه که چنان از تسخیر لانه جاسوسی سخن گفتند کانه هیچ‌کس دیگر بجز عباس عبدی و معصومه ابتکار و امین‌زاده و این‌ها جزو بالاروندگان از دیوارهای لانه نبودند.
این عده همواره با شارلاتان‌بازی خود را حق‌بجانب و مظلوم جا زده‌اند و بیش از همه از پستان مملکت مکیده‌اند و بیش از همه نمک‌دان شکسته‌اند. آقای خامنه‌ای همیشه حرمت آنان را نگه داشته است و ملاحظه خط و جناحشان را نکرده است ولی این عده به خاطر همان نمک‌نشناسی‌شان هرگز ولایت آقای خامنه‌ای را به رسمیت نشناخته‌اند اگر چه همیشه در سایه بزرگواری و کرامت ایشان زیسته‌اند. در حقیقت آنان حیات سیاسی خویش را بیش از هر چیز و هر کس مرهون لطف شخصی رهبری بوده‌اند و الا بوده‌اند قرینه‌های آنان در سوی دیگر که یک شبه طومار آنان را در هم بپیچند.
امروزه و پس از آن همه جنایت سیاسی که به میان‌داری میرحسین موسوی رخ داد حضرات توانسته‌اند در بیت حضرت امام بیتوته کنند. سید حسن خمینی که علیرغم توصیه‌های حضرت امام و حاج سید احمد خمینی اکنون در زمره مخالفان رهبری قرار گرفته این راندگان و مغضوبان مردم و رهبری را در خانه امام جا داده و حیثیت امام را برای جلوگیری از ورشکستگی کامل آنان به حساب خالی‌شان واریز کرده است.
سایت جماران که ظاهراً به‌نام نشر افکار و تعظیم امام خمینی و انقلاب اسلامی تاسیس شده است عملاً برای اعاده حیثیت از میرحسین موسوی و خوارج زمانه تمام قد وارد کار شده است. حال سوال این است که مگر شخصیت خمینی کبیر میراثی است که سید حسن خمینی مالک آن است؟ مگر سید حسن خمینی می‌تواند شخصیت و افکار حضرت امام و قداست و عظمیت امام را فدای اغراض خونین یک‌مشت هفت‌تیرکش سیاسی کند؟
جالب است که سایت جماران که به نام امام خمینی ایجاد شده و تفسیر تحریف‌شده بخش کوچکی از نظرات حضرت امام در باب وحدت را با آب و تاب طوری مطرح می‌کند که گویی امروزه نظام باید دست میرحسین و کروبی و خاتمی را به خاطر آن همه جنایت ببوسد، اساساً به بزرگ‌ترین محصول حیات طیبه امام یعنی ولایت فقیه هیچ اشاره‌ای ولو کوچک نمی‌کند. اشاره نکردن به ولایت فقیه امروز توسط مدعیان خط امام بزرگ‌ترین خیانت به خط امام و انقلاب اسلامی و خون آن همه شهید است و هرگز بخشودنی نیست. مسجد ضرار یعنی همین که امام خمینی قلابی درست کنی و در مقابل امام خمینی واقعی قرار دهی. یعنی به اسم امام تفکر اساسی امام یعنی ولایت فقیه را تضعیف کنی.
از دید خوارج انقلاب اسلامی، ولایت فقیه در برابر اغراض و شهوات سیاسی و قدرت‌طلبی آنان، اساساً چیز قابل توجه و قابل احترامی نیست.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/23:: 1:43 عصر     |     () نظر
لاریجانی: موسوی و کروبی کوچکتر از آن هستند که جلوی حرکت نظام بایستند

فارس: محمد جواد لاریجانی درباره تحرکات اخیر اصلاح طلبان گفت: به نظر من اصلاح طلبان تمام سعی خود را می‌کنند که آثار وجود خود را در جامعه محسوس کنند اما ملت ما حتما جریانی را که حرفی برای گفتن ندارد و همنوا با کسانی که به هیچ عنوان به منافع کشور اهمیت نمی‌دهند نمی‌پسندند. حالا این افراد هر کسی که می خواهد باشد.

وی افزود: من موسوی و کروبی را خیلی کوچکتر از آن می‌بینیم که بخواهند جلوی این حرکت بزرگ نظام را بگیرند. نظر من این نیست که باید مسئولین امنیتی از تحرکات این افراد غافل باشند بلکه منظورم این است که نظام اسلامی با ریشه خود و همچنین با ولایت فقیه محکم است و این آقایان در مقابل این نظام سازمان دهی شده بسیار کوچکند.

لاریجانی درادامه درباره محاکمه سران فتنه نیز گفت: درباره اینکه با این افراد چگونه برخورد شود نظر کلی نظام مهم است ولی آن نکته‌ای که در خصوص اتمام حجت با نافرمانان گفتم خیلی مهم است. چون اتمام حجت موجب می‌شود که مردم به عنوان مخاطب تمامی جریان‌ها در این خصوص بیشتر مطلع شوند.

وی افزود: باید مردم متوجه شوند که چه ظلمی در حق آنها روا شده است و البته این مساله "زمان‌بر " است. البته باید جرم این افراد پیگیری شود و تردیدی در این خصوص وجود ندارد منتهی باید توجه داشت که نوع این جرم که یک نافرمانی بود با جرم‌های دیگر فرق می‌کند


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/23:: 1:41 عصر     |     () نظر
جرج بوش در مراسم افتتاح بنیاد بوش:
اصلاح‌طلبان در ایران خط مقدم امریکا هستند و امید آن‌ها به ماست/ همکاری سازگارا با بنیاد بوش

جرج بوش در مراسم افتتاح «بنیاد بوش»، اصلاح طلبان را خط مقدم آمریکا خواند و گفت چشم امید آنها به ماست.

به گزارش رجانیوز به نقل از کیهان، دانشگاه دالاس در ایالت تگزاس دیروز مهمان رئیس جمهور سابق آمریکا بود. «جرج بوش» که برای افتتاح «بنیاد بوش» به این دانشگاه رفته بود، در یک سخنرانی پرشور، اصلاح طلبان ایران را خط مقدم آمریکا خواند و افزود: آنها با چالش های فراوانی روبرو هستند و چشم امیدشان به ماست.

بوش که در زمان حکومت خود با راه اندازی دو جنگ (افغانستان و عراق) جان صدها هزار تن را گرفت، اعلام کرد: اصلاح طلبان و ناراضیان سیاسی منتظر حمایت و رمق گرفتن هستند و به آنها وعده داد آمریکا از آزادی آنها در برابر دیکتاتورها پشتیبانی خواهد کرد.

بوش به دیدارهای خود و همسرش «لورا» با عناصر اپوزیسیون به نام آنچه او «فعالان دموکراسی»، «مدافعان آزادی مذاهب» و «خانواده زندانیان سیاسی» می خواند، اشاره و خط مشی و هدف بنیاد جدیدالتأسیس بوش را نیز در همین راستا عنوان کرد.

بوش در این زمینه گفت: «آمریکا پشتیبان آزادی که آنها به سختی و همزمان با تنگ شدن عرصه توسط دیکتاتورها به دست آورده اند خواهد بود. من و همسرم لورا در طول دوران ریاست جمهوری ام با فعالان دموکراسی، مدافعان آزادی مذاهب و خانواده زندانیان سیاسی دیدار کردیم. بنیاد بوش به این راه ادامه خواهد داد. من از تمام فعالان سیاسی در سراسر جهان حمایت خواهم کرد.»

سخنان بوش نشان داد این بنیاد مدت ها پیش از این مراسم کار خود را آغاز کرده است چرا که وی از تماس و توافق با برخی چهره ها و احزاب سیاسی اپوزیسیون در سراسر جهان خبر داد و در مورد ایران اختصاصاً از محسن سازگارا نام برد و گفت قرار است افرادی مانند سازگارا در تهیه بسته ای به نام «آزادی» به بنیاد بوش کمک کنند.

وی در تشریح ماهیت «بسته آزادی» آن را شامل اسناد و تاریخچه مبارزات سیاسی خواند که به صورت ویدیویی درخواهد آمد. بوش اضافه کرد این بسته برای ناراضیان سیاسی، مبلغان زیرزمینی و زندانیان سیاسی ارسال خواهد شد تا آنها را یاری کند و این پیام را به گوش شان برساند که آمریکا با شما همراه بوده و از شما حمایت خواهد کرد.

سخنرانی بوش در حالی انجام می شد که تصویری از چند دختر ایرانی به همراه واژه «آزادی» در پشت سر وی خودنمایی می کرد.

البته این نخستین بار نیست که بوش به صراحت از اصلاح طلبان حمایت می کند. اولین حمایت بی پرده او از اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران به 12 جولای 2001 برمی گردد که در بیانیه ای رسمی اعلام شده بود.

مورد بعدی که بسیار جنجال آمیز هم شد به سخنرانی بوش در 5 ژانویه 2008 برمی گردد. او که در تدارک سفر به خاورمیانه بود گفت: «صبح بخیر، سه شنبه من سوار بر هواپیمای ریاست جمهوری عازم سفری به خاورمیانه هستم... در این سفر با شرکای خود درباره نبرد علیه تروریست ها و تندروها مشورت خواهم کرد. آنها سپرشان را زمین نمی گذارند پس ما هم نباید بگذاریم. این تنها یک نبرد نظامی نیست، مذهبی هم هست! سپس آمریکا باز هم در این منطقه حضور خواهد داشت. ما از دموکرات ها و اصلاح طلبان از بیرون و بغداد تا دمشق و تهران حمایت خواهیم کرد و در کنار آنها خواهیم ایستاد».

پس از این نطق رادیویی، رهبر انقلاب طی سخنانی در جمع مردم قم به مناسبت 19 دی در واکنش به این سخنان بوش اعلام کردند: «هم مردم و هم آن دسته ای که رئیس جمهور آمریکا از آن اعلام حمایت کرده است باید فکر کنند که چرا آمریکا می خواهد از آن دسته حمایت کند و از آن دسته چه نقصی داشته که آمریکا را به فکر حمایت از آن انداخته است. حمایت آمریکا از هر کسی در ایران یک ننگ است. گروه ها و افراد سیاسی علاوه بر متمایز کردن مرز خود با دشمن، باید مرز خود را با مزدوران، نوکران و افرادی که در خدمت دشمن هستند نیز مشخص کنند».

البته بوش حق دارد با چنین صراحتی از اصلاح طلبان حمایت کند. او یک بار دستاوردهای شیرین همکاری با آنها را چشیده و از آن به عنوان «نتایج دلگرم کننده» یاد می کند. آذرماه سال گذشته بوش در موسسه بروکینگز با حسرت گفته بود: «ایران هسته ای را تحمل نخواهیم کرد. ما قبل از آنکه احمدی نژاد بر سر کار بیاید، داشتیم به نتایج دلگرم کننده ای در خصوص موضوع هسته ای ایران می رسیدیم، چون آنها با توقف غنی سازی موافقت کرده بودند. متاسفانه پس از انتخابات رئیس جمهور احمدی نژاد، ایران مسیر برعکسی را برگزید و اعلام کرد بار دیگر به غنی سازی دست می زند».


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/23:: 1:40 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >