سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گنجی سودمندتر از دانش، نیست . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
دبیر کل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: رفتارهای فتنه گران در ایام پس از انتخابات شباهت زیادی به رفتار امویان در جنگ صفین دارد اما نتوانستند نتایج آن جنگ را به جمهوری اسلامی تحمیل کنند.


**مطرح شدن پایبندی به نظام از سوی دو جریان و دچار شبهه شدن خواص

میثم نیلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به شباهت جریان های بعد ازانتخابات به جنگ صفین اظهار داشت: مسایلی که در طول ماه های قبل و جریانات بعد از انتخابات رخ داد، قابل تامل است. هر دو جریان، خود را دارای نسبت با انقلاب و نظام می دانستند. در جایی هم که دو طرف خود را حق نشان می دهند، حتی خواص هم دچار شبهه می شوند که در این زمان، بصیرت عنصر مهمی برای جلوگیری از انحراف و عاقبت به خیر شدن است.

**پایبندی به قانون اساسی و اصول نظام لازمه کسب قدرت

وی با اشاره به ورود جریان مدعی خط امام و قانون گرایی به صحنه طی چند ماه اخیر تصریح کرد: این جریان به صورت جدی مطالبه قدرت را در سطح عالی اجرایی کشور داشت و با این ظواهر و شعارها وارد صحنه شد. این جریان همچنین به واسطه سوابقی که داشت القا می کرد سال ها از قدرت فاصله داشته بنابراین با این ادعا توانست آرایی را هم به خود جلب کند.
دبیر کل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تاکید بر وجود آزادی های گسترده در کشور برای فعالیت افراد با گرایش های مختلف بیان داشت: درکشورما افراد با گرایش های مختلف از حقوق شهروندی برخوردار هستند اما افرادی که برای کسب قدرت وارد می شوند، باید به چارچوب های قانون اساسی و اصول نظام پایبند باشند که ازابتدا مشخص بود این موضوع برای عناصرجریان فتنه فقط یک ادعا است.

**شباهت رفتارهای فتنه گران به امویان در جنگ صفین

وی جریان های پس از انتخابات را دارای شباهت های بسیاری با جنگ صفین دانست و خاطرنشان کرد: رفتارهای جریان فتنه در انتخابات شباهت بسیاری به رفتارهای جریان اموی در جنگ صفین دارد. این جریان مدعی رعایت اصول اسلامی و قوانین شریعت اسلامی است اما درعمل پایبندی ندارند.
این فعال سیاسی با اشاره به رفتارهای متناقض جریان فتنه با ادعای پایبندی به خط امام و قانون اساسی گفت: به مرور زمان حتی در رقابت های انتخاباتی این تفاوت ها و تناقض ها برای کسانی که می خواستند براساس سوابق به این جریان رای بدهند، روشن شد، به طوری که پس از انتخابات همان طور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند مدعیان قانون گرایی بدترین ضربه را به قانون زدند و مردم را به قانون شکنی دعوت کردند.

**فتنه گران خط امام را ابزاری برای کسب قدرت قرار دادند

وی در ادامه اظهار داشت: پس از انتخابات مدعیان خط امام بدترین تهمت ها را به خط امام زدند و اصلی ترین خطوط سیاسی حضرت امام را مورد هجمه قرار دادند، اصول اساسی انقلاب را به اسم قانون گرایی زیر پا گذاشتند و خط امام را به ابزاری برای قدرت طلبی خود تبدیل کردند.
نیلی با بیان اینکه بعد از انتخابات 13 میلیون نفری که به موسوی رای دادند، متوجه شدند این جریان و ادعای خط امام آن جعلی است، ادامه داد: این موضوع را از رفتارهای مردم در ایام پس ازانتخابات به خصوص در روز قدس و 13 آبان می توان تشخیص داد، به طوری که در حال حاضر بسیاری از طرفداران آن ها، منتقدترین گروه ها نسبت به موسوی هستند چراکه امام و انقلاب و نظام اسلامی مورد محبت و علاقه مردم ایران است.

**جریان فتنه در تحمیل نتایج صفین به جمهوری اسلامی ناکام ماند

وی با تاکید بر اینکه جریان فتنه روزهای پایانی خود را طی می کند، گفت: این جریان به دنبال القای خط فکری و سیاسی خود است و قصد داشت مبارزه را طوری شکل دهد که نتیجه صفین که جنگ بین اسلام علوی و اموی بود، حاصل شود که با هوشیاری مردم و هدایت های امام گونه رهبری از این امر جلوگیری شد.
دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه درجنگ صفین دو عارضه به نظام اسلامی وارد شد، افزود:
اولین عارضه این بود که عوامل عافیت طلب جبهه حق به گونه ای رفتار کردند که حکمیت بر حاکم حق تحمیل شد.
وی عارضه دوم را پدید آمدن جریان جاهل و با مشی افراطی گری به نام "خوارج" دانست و ادامه داد: خوارج مغلوب جریان فتنه عمروعاصی و معاویه ای شدند.
نیلی تصریح کرد: با این حال، در جریان حوادث پس از انتخابات، جریان فتنه موفق نشد جبهه حق را مغلوب کند و عوارض مشابه جنگ صفین را به کمک دشمنان داخل و خارج بر جبهه حق تحمیل کند.

**خط سکولاریزاسیون جمهوری اسلامی شعبه ای از نفاق است

وی با تاکید بر اینکه بنای انقلاب اسلامی ریشه در آب ندارد، بلکه ریشه درخاک دارد، بیان داشت: ریشه انقلاب اسلامی در خاک مستحکمی مانند کربلا و واقعه عاشورا است و آغشته به خون صدها هزار شهید است که در طول تاریخ اسلام بر زمین ریخته شده است.
این فعال سیاسی پیام عاشورا به مردم را حفظ این بنای مستحکم دانست و اظهار داشت: جایگاه این بنا در قلب ملت ها است. این بنا با دمیدن افراد محدود و وابسته به قدرت های مالی و رسانه ای غرب متزلزل نمی شود. جمهوری اسلامی در همه دوره ها با قدرت های استکباری و عوامل داخلی آن ها درگیر بوده و درگیری اصلی هم در حوزه اندیشه است.
وی توضیح داد: یک اندیشه معتقد به سکولاریزاسیون جمهوری اسلامی است و در مقابل آن، اندیشه دیگری معتقد به حفظ هسته جمهوری اسلامی است که برمبنای احکام نورانی اسلام بنا شده است. البته سکولاریزیسم شعبه ای از نفاق است و این تفکر با نظام سیاسی اسلام تناسبی ندارد.

**برخی عناصر فرصت ها را به صورت ناشیانه از دست می دهند

وی درباره بخشی از بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه "بنای ما بر جذب حداکثری و دفع حداقلی است"، گفت: این ممشای مقام امامت جامعه و همان روشی است که پیامبر اعظم در قبال منافقین مدینه داشتند.
این فعال سیاسی افزود: امیرالمومنین(ع) نیز ابتدا به ساکن همین مشی را در قبال ناکثین و مارقین و قاسطین داشتند، امام خمینی (ره) هم با لیبرال ها و معارضان همین برخورد را داشتند، البته تحمل نظام و ملت نیز اندازه ای دارد.
نیلی با تاکید بر بسط دایره خودی ها و جلوگیری از دفع عناصر نظام تصریح کرد:‌ کسی که معتقد به اسلام نیست، نمی تواند خود را در دایره حاکمیت اسلام و نظام اسلامی قرار دهد یا کسی که معتقد به امام نیست، نمی تواند در این دایره قرار گیرد.
وی درادامه خاطرنشان کرد: کسانی که می خواهند در چارچوب نظام باقی بمانند، باید به اسلام، قانون اساسی، اصول و تفکرات امام و رهبری التزام فکری و عملی داشته باشند. رویکرد جذب حداکثری یک امتیاز و فرصتی از سوی نظام است که دایمی نخواهد بود در نهایت ملت ایران استخوان را از گلو در می آورند.
دبیر کل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تاکید بر اینکه برخی از عناصر باید فرصت ها را مغتنم بشمارند، اظهار داشت: برخی افراد که فرصت ها را ناشیانه از دست می دهند، بهتر است آستانه تحمل مردم را در نمازجمعه را ببینند و بدانند که خشم مردم و ملت انقلابی آخرین پیام و اخطار به آن ها بود.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/29:: 7:34 عصر     |     () نظر