سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علم را با عمل همراه باید ساخت ، و آن که آموخت به کار بایدش پرداخت ، و علم عمل را خواند اگر پاسخ داد ، و گرنه روى از او بگرداند . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
پاسخ وزارت کشور به نامه‌های مجمع روحانیون

وزارت کشور به جهت روشن شدن افکار عمومی، علاوه بر انتشار نامه‌های دبیر مجمع روحانیون مبارز به وزارت کشور پاسخ‌های دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب به این نامه‌ها را نیز منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور آورده است: بعد از اینکه برخی رسانه‌ها در راستای اهداف خاص خود اقدام به انتشار یک‌طرفه نامه دوم آقای مجید انصاری دبیر مجمع روحانیون مبارز در خصوص درخواست برگزاری راهپیمایی جهت اعلان انزجار از اهانت به ساحت مقدس امام خمینی (ره) نمودند، روابط عمومی وزارت کشور علاوه بر انتشار نامه‌های مجید انصاری پاسخ‌های مدیر کل سیاسی وزارت کشور به این درخواست‌ها را نیز برای تنویر افکار عمومی منتشر کرد.

مشروح نامه‌های دبیر مجمع روحانیون مبارز و پاسخ‌های دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب بدین شرح است:

*نامه مجمع روحانیون مبارز
وزیر محترم کشور جناب آقای محمدنجار
با سلام
احتراماً، مجمع روحانیون مبارز به منظور محکوم نمودن اقدام اهانت آمیز به ساحت مقدس امام خمینی (س) و اعلام وفاداری به راه و آرمان‌های بلند و جاودانه آن حضرت درخواست انجام راهپیمایی عمومی در تهران را دارد.
با توجه به مکاتبه انجام شده با فرمانداری تهران و پاسخ فرمانداری که به پیوست تقدیم می‌شود، (انتظار می‌رفت فرمانداری برابر ماده 36 قانون احزاب عمل می‌نمود) خواهشمند است موافقت خود را برابر تبصره ذیل ماده 30 از آیین‌نامه اجرایی قانون احزاب نسبت به اصل موضوع اعلام فرمایید.
ضمناً آقای محسن طهماسبی به عنوان نماینده مجمع برای هماهنگی جهت زمان، مکان و برنامه‌های راهپیمایی معرفی می‌گردد.

*جوابیه وزارت کشور
برادر ارجمند جناب آقای مجید انصاری
با سلام
در پاسخ به یادداشت واصله به شماره 1721 مورخ 24/9/88 با امضاء جنابعالی اعلام می‌دارد، براساس بند "ز " ماده 9 اساسنامه مجمع روحانیون مبارز انجام مکاتبات رسمی از جمله وظایف رئیس مجمع می‌باشد. لذا با توجه به عدم رعایت مفاد اساسنامه پاسخگویی به درخواست واصله امکانپذیر نمی‌باشد.
البته برای اطلاع جنابعالی گفتنی است همانطوری که در رسانه‌های عمومی نیز اعلام شده است با توجه به اشتیاق و درخواست اقشار گسترده مردم و سلایق و گروه‌های سیاسی مختلف برای نمایش وحدت و ابراز وفاداری به اندیشه‌های حضرت امام راحل و محکومیت اهانت به ساحت مبارک آن عزیز سفر کرده، با پیگیری و برنامه‌ریزی و دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بعد از اقامه نماز جمعه این هفته فرصت لازم در سراسر کشور برای همه امت خداجو و علاقمندان شخصیت و سیره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است.
محمود عباس زاده مشگینی
مدیرکل سیاسی و دبیر کمیسیون ماده 10 قانون فعالیت احزاب و جمعیت‌ها

*نامه دوم مجمع روحانیون مبارز
وزیر محترم کشور جناب آقای محمدنجار
سلام علیکم
با کمال تأسف در پاسخ به درخواست کتبی مجمع روحانیون مبارز برای صدور مجوز راهپیمایی جهت اعلام انزجار از اهانت به ساحت مقدس امام خمینی (س) پس از دو روز انتظار، عصر چهارشنبه 25 آذر پاسخ ناموجه آن وزارتخانه را با امضای مدیر کل سیاسی و دبیر کمیسیون ماده ده احزاب دریافت کردیم. در این نامه پاسخگویی به درخواست مجمع را به این بهانه که نامه به امضای رئیس مجمع نرسیده است، ناممکن اعلام نموده و با یادآوری فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای راهپیمایی پس از نمازجمعه، شرکت در آن را توصیه نموده است!!
لذا بدین وسیله اعلام می داریم:
1-گرچه شخیصت ممتاز و بی نظیر حضرت امام خمینی (س) از چنان تلألو و درخشندگی برخوردار است که غبار برخاسته از جهالت و غرض ورزی و کینه توزی ها نمی تواند از تابش آن نور الهی بکاهد، اما وظیفه همه دلباختگان و ارادتمندان آن حضرت است که به نحو شایسته از هتک حرمت به آن خورشید همیشه تابان اعلام انزجار و تنفر کنند و به همین سبب طی چند روز گذشته اقشار مختلف به دعوت گروه ها و شخصیت ها، تجمعات و راهپیمایی های متعددی داشته اند. مجمع روحانیون مبارز علاوه بر صدور بیانیه ای در تاریخ 22 آذر 88 طی مکاتبه رسمی با فرمانداری تهران و وزارت کشور تقاضای صدور مجوز برای راهپیمایی نموده است تا از این طریق هرگونه شائبه اقدام غیرقانونی مرتفع گردد. (گرچه مطابق روال سی سال گذشته بعد از انقلاب در اینگونه موارد که نوعی اجماع ملی بر آن استوار است نیاز به کسب مجوز احساس نمی شد)
2- با توجه به تبصره ذیل بند "ز " ماده 9 اساسنامه مجمع که صراحتاً واگذاری وظایف مذکور در این بند از جمله امضای مکاتبات رسمی را از وزارت کشور به جهت روشن شدن افکار عمومی، علاوه بر انتشار نامه های دبیر مجمع روحانیون مبارز به وزارت کشور پاسخ های دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب به این نامه ها را نیز منتشر کرد. سوی رئیس شورای مرکزی به دبیر اجرایی مجاز دانسته و این امر هم مطابق اساسنامه انجام شده است، عدم پاسخگویی به درخواست مجمع نوعی بهانه جویی ناموجه و دور از شأن وزارت کشور می باشد که تنها شأن آن اجرای دقیق قانون فارغ از مصلحت اندیشی های شخصی و سیاسی است.
3- انجام و یا اعلام راهپیمایی توسط سایر گروه ها از جمله شورای هماهنگی تبلیغات، نافی حق قانونی دیگران در انجام وظایف ملی، انقلابی و مذهبی خود نمی باشد.
اینک با توجه به اصل 27 قانون اساسی و نیز قانون احزاب و گروه ها و آیین نامه اجرایی آن، تقاضا دارد دستور فرمایید نسبت به خواسته قانونی مجمع، اقدام مقتضی معمول و پاسخ مثبت جهت صدور راهپیمایی توسط این تشکل روحانی و همفکران و همراهان آن را در اسرع وقت اعلام نمایند.
بدیهی است هماهنگی درباره زمان، مکان و برنامه راهپیمایی توسط نماینده مجمع آقای طهماسبی با آن وزارتخانه انجام خواهد شد.

*جوابیه وزارت کشور
بسمه تعالی
برادر ارجمند جناب آقای مجید انصاری
با سلام
بازگشت به نمابر شماره 1723 مورخ 25/9/88 اعلام می‌دارد بر اساس بند (ز) ماده 9 اساسنامه مجمع روحانیون مبارز انجام مکاتبه رسمی از جمله وظایف رئیس مجمع است و متأسفانه در پرونده گروه مذکور هیچ مدرکی مبنی بر تفویض اختیار مکاتبه به جنابعالی موجود نیست، بنابراین بر اساس بدیهیات حقوقی ثبت و قبول در خواست جنابعالی محملی ندارد.
لیکن با توجه به مطالب عنوان شده در بند سه گانه نمابر فوق الذکر صرفاً برای اطلاع شخص جنابعالی گفتنی است:
1- ضمن سپاس از تأکید آن برادر عزیز به شخصیت ممتاز حضرت امام راحل - که قطعاً موجب خرسندی تمامی علاقه مندان شخصیت روشنایی بخش و سیره و اندیشه آن عزیز سفر کرده است- بعرض می‌رساند اگر انتظار جنابعالی از وزارت کشوردر پاسخگویی به درخواست ها، شاخص قانون است، لازم است پس از مطالعه دقیق مواد30 الی 34 آیین نامه اجرایی قانون احزاب و عند الزوم پس ازمشورت با یک کارشناس آشنا به مسائل حقوقی در خواست مورد نظر را دقیقاً در چارچوب قانون مطرح کنید.
اما اگر همانطوری که در دو سطرآخر بند 1 نمابر آورده اید، مبنای در خواست شما روال راهپیمایی های سراسری سی سال گذشته مربوط به موضوعات مورد اجماع ملی است، جهت اطلاع باید عرض کنیم برنامه ریزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دعوت از همه مردم، گروهها و جناح‌های سیاسی برای شرکت در راهپیمایی بعد از نماز جمعه این هفته برای محکومیت اهانت نسبت به ساحت مبارک امام راحل، دقیقاً بر مبنای همین روال انجام گرفته و انتظار میرود همه اقشار مختلف مردم و گروههای سیاسی از سلایق مختلف طبق روال سی سال گذشته در این نماز جمعه و راهپیمایی وحدت بخش - که همین وحدت مهمترین استراتژی آن عزیز سفر کرده بود - شرکت نمایند.
در پاسخ به بند 2 نمابر عنایت فرمایید، هر شخصیت حقیقی و حقوقی به تناسب موضوع می تواند تمام یا بخشی از حقوق و حق امضاء خود را در چارچوب قانون به اشخاص واجد شرایط دیگری تفویض کند، لیکن هیچ کس نمی تواند قبل از اینکه امضاء فردی کتبا و رسماً به وی تفویض شود از طرف او سندی را امضاء کند. بنابراین مجاز بودن تفویض انجام مکاتبه رسمی از طرف رئیس مجمع، در شرایطی که هیچ سندی مبنی بر تفویض امضاء به جنابعالی در پرونده موجود نیست ، برای وزارت کشور در پاسخگویی به شما تکلیف ایجاد نمی کند.
در پاسخ به بند 3 مبنی بر اینکه اعلام راهپیمایی توسط سایر گروهها از جمله شورای هماهنگی تبلیغات نافی حق قانونی دیگران در انجام وظیفه ملی وانقلابی و مذهبی خود نمی باشد.
باید بگوییم جناب انصاری: انتظار از برخی از دوستان که سالهای سال خود را با عنوان پیرو خط امام معرفی کرده‌اند، این بوده که حداقل در موضوعات مربوط به شخصیت پر تلا لو امام راحل صادقانه تر رفتار کنند. چون اگر هدف جنابعالی از این همه تکاپو و نامه نگاری ایجاد بستری برای ادای وظیفه ملی، انقلابی و مذهبی دراعتراض به اهانت به ساحت مبارک حضرت امام راحل است (که امیدواریم همینگونه باشد) دعوت به راهپیمایی توسط شورای هماهنگی تبلیغات از همه اقشار مردم دقیقاً در همین راستا است و هر گونه تلاش برای ایجاد شکاف و مرزبندی بین نیروهای معتقد و وفاداربه اندیشه امام راحل عملاً بر خلاف اندیشه و سیره امام راحل است.
بنابراین در آغازین ایام ماه محرم از خداوند متعال مسئلت کنیم به همه ما توفیق دهد با اخلاص بیشتر و عملاً در راه امام راحل و سیره امامت و ولایت گام برداریم . انشاءالله
محمود عباس زاده مشگینی
مدیر کل سیاسی و دبیر کمیسیون ماده 10قانون فعالیت احزاب


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/9/29:: 1:29 عصر     |     () نظر