سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا در سپاس گفتن را بر بنده‏اى نمى‏گشاید حالى که در نعمت را به روى او ببندد ، و در دعا را بر روى او باز نمى‏کند و در پذیرفتن را بر وى فراز . و در توبه را به روى بنده نمى‏گشاید و در آمرزش را بر وى به‏بندد و استوار نماید . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
مردم استان آذربایجان شرقی و تبریز در زیر بارش شدیدی باران صحنه های زیبایی از عشق و دلدادگی و پیوند دولت و ملت را با استقبال گرم و پرشور از رییس جمهور به نمایش گذاشتند.

خبرسازان 88: دکتر محمود احمدی نژاد که صبح امروز(پنج شنبه) در جریانه دور سوم سفرهای استانی وارد شهر تبریز شد، به رغم پیش بینی مسیر استقبال،از درب خروجی فرودگاه با سیل عظیمی از مشتاقان مواجه شد که در انتظار استقبال از رییس جمهور و هیأت همراه بودند.

مردم خون گرم و انقلابی آذربایجان شرقی در طول استقبال بدون توجه به باراش باران و سردی هوا با تکان دادن پرچم جمهوری اسلامی ایران و سردادن شعارهای انقلابی احساسات گرم خود را نسبت به رییس جمهور ابراز کردند.

احمدی‌نژاد پس از طی مسر استقبال، ساعت 12 ظهر امروز به ورزشگاه تختی تبریز رسید و در میان شعارهای پرشور "احمدی دلاور، پیرو خط رهبر"، "آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی"، "رئیس‌جمهور عزیز، خوش‌آمدی به تبریز"، "احمدی باوفا خوش‌آمدی مرحبا"، "احمدی احمدی حمایتت می‌کنیم"، "دسته گل محمدی به شهر ما خوش‌آمدی" به جایگاه محل سخنرانی خود وارد شد.

علاوه بر آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز و استاندار، پروفسور مولانا، اسفندیار رحیم‌مشایی، محمدرضا میرتاج‌الدینی (معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و نماینده سابق مردم تبریز در مجلس)، محمدحسین فرهنگی (نماینده مردم تبریزدر مجلس) نیز رئیس‌جمهور را در جایگاه همراهی می‌کردند.

دکتر احمدی‌نژاد پس از خوش‌آمدگویی نماینده ولی‌فقیه و استاندار، سخنان نسبتاً کوتاه خود را به‌دلیل بارش باران و سرمای هوا در اجتماع عظیم و گرم مردم تبریز ایراد کرد که متن کامل این سخنرانی در ادامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج‌ والعافیه والنصر واجعلنا من‌ خیر انصاره‌ و اعوانه‌ والمستشهدین‌ بین یدیه

خدای بزرگ را سپاسگذارم و از صمیم دل خوشحال که در یک روز بزرگ، روز آغاز زندگی مشترک دو انسان بزرگ، امیرالمومنین علی(ع) و حضرت زهرای اطهر(ص) و در شرایطی که باران رحمت الهی می‌بارد، به خدمت بهترین مردم ایران یعنی مردم تبریز و آذربایجان رسیدم.

آذربایجان سرزمین حماسه و ایمان و مهربانی است. آذربایجان سرزمین هنر و ادب و مجاهدت است. آذربایجان سرزمین فداکاری و غیرت و وطن دوستی است. مردم تبریز و آذربایجان درطول سده های اخیر همواره نقش یگانه و ممتاز و بی بدیلی را در ارتقاء فرهنگ ایران در تعالی شعر و ادب این سرزمین در هنر، در آبادانی، در اقتصاد، در دفاع از سرزمین در مبارزه با طاغوت ها و قلدران و ستمگران ایفا کردند.

مردم این دیار پیشگام مشروطه خواهی، پیشگام دفع تجاوز بیگانگان، پیشگام دفع فتنه ها و دفاع از آرمان های بلند انقلاب اسلامی بوده‌اند.دنیا بداند امروز استقلال، یکپارچگی و عزت بی نظیر ملت ایران تا حد والایی مرهون فداکاری و هوشمندی و غیرت مردم تبریز و آذربایجان است.

شهر تبریز است و مشکین مرز وبوم کوی شمس و جعبه ملای روم
شهر تبریز است و مهد انقلاب آشیان شیر و شاهین و عقاب

حالا خطاب به آذربایجان

ای برادران ایران سینه زخمی به پیش تیر باران بلا باز از تو می جوید نشان
مادر ایران ندارد چون تو فرزندی دلیر روز سختی چشم امید از تو دارد همچنان
آزادی ایران ز تو آبادی ایران ز تو آزاد باش ای خطه آباد آذربایجان

سلام خدا بر شما مردم عزیز استان تبریز و شهرستان های آذربایجان شرقی سلام خدا بر مردم شجاع نجیب و انقلابی و هنرمند.

عزیزان من موضوعات مهمی را می خواستم امروز با شما مطرح کنم درباره شرایط امروز کشور شرایط منطقه و جهان و کارهایی که باید برای ساختن ایران و عزت ایران انجام بدهیم.اما ساعت ها زیر باران ایستاده اید پاییز است و من نگرانم گر چه تجربه تاریخ نشان داده است که مردم آذربایجان و مردم تبریز اگر از آسمان سنگ هم ببارد پای انقلاب اسلامی ایستاده اند.

من دو سه جمله کوتاه و تشکر از شما ان شاء الله در برنامه تلویزیونی می شنوید.

اول خطاب به قدرت های بیگانه؛ ببینید اینجا تبریز است، اینجا آذربایجان است، در هوای سرد پاییزی و در زیر باران مردم ساعت هاست خیابان‌ها را پرکرده اند، استادیوم را پر کرده اند، آمدند دو پیام به شما بدهند. پیام اول این است که شما را دعوت به راه خدا و راه انسانیت و راه پاکی بکنند و بگویند دیگر جنایت بس است، اعمال ضد انسانی بس است، اشغالگری و تجاوز آدم کشی بس است.به راه انسانیت، ملت ها و انیبا برگردید. بدانید اگر پیام مردم تبریز را که پیام ایمانی و الهی است و دعوت ملت تبریز و ایران را اجابت نکنید دست قدرتمند ملت ها شما را از کاخ شیشه ای به زیر خواهند کشید.

و پیام دوم این است ملت ایران ملت آزاده و پاک است طرفدار صلح و دوستی و همکاری های سازنده در عرصه های بین المللی است و آمادگی دارد برای اصلاح وضع جهان برای رفع گرفتاری های جامعه بشری برای اصلاح اقتصاد و فرهنگ و سیاست و برپایی امنیت پایدار در جهان همکاری سازنده داشته باشد.

یک ملت عزتمند، یک ملت غیور و آرمانی و مومن به خدا و راه خداست. این ملت اهل تجاوز و بدخواهی نیست. فقط حق خود، آینده درخشان و حقوق قانونی خود را می‌خواهد. کسانی که می خواهند تعامل سازنده با ایران داشته باشند، بدانند اگر تدبیر روشن، اگر تغییر مبنایی و درستی در رفتار آنها مشاهد شود، اگر ملت ایران ببیند که آنها حقیقتاً تغییر رفتار داده اند و از خوی تجاوزگری و استکباری دست برداشته اند، به حقوق ملت ایران احترام می گذارند، به شخصیت ملت ایران احترام می گذارند، حقوق ملت ایران را و دارایی های ملت ایران را تأدیه می کنند و صادقانه دست دوستی دراز کرده اند، ملت ایران خواهد پذیرفت اما بداند اگر مجددا به دنبال دغل کاری و مفسده در منطقه ما باشند، پاسخ ملت ما، همان پاسخ قاطعی است که به حامیان این آقایان داده است.

اما در داخل کشور، به فضل الهی امروز فرصت های بزرگ و کم نظیر تاریخی در برابر ملت ایران قرار گرفته است. ما باید به سرعت کشورمان را به نقطه شایسته و در شأن ملت ایران برسانیم. همه امکانات، همه شرایط برای ساختن یک ایران پیشرفته، مرفه، آزاد، مقتدر و اثرگذار در مسائل جهانی فراهم است. امروز باید دست به دست هم بدهیم، همه با هم، در همدلی، در وحدت و در کار و در تلاش، ایران‌مان را بسازیم. از نظر علمی، فرهنگی و اقتصادی و آبادانی به رتبه بالا و ممتاز برسانیم. امروز نیازمند همدلی هستیم و نیازمند کار و تلاش مستمر و پیوسته و خستگی ناپذیر. آذربایجان عزیز همواره در همه صحنه ها پیشتاز و پیشگام ملت ایران بوده است، بدخواهان و دشمنان، آرامش، پیشرفت و عزت ملت ما را نمی خواهند. امروز باید دست به دست هم بدهیم و به رغم بدخواهان و بددلان و خودخواهان کوته بین و کج اندیش، ایران را بسازیم.

حاج آقای شبستری نماینده محترم مقام معظم رهبری مطلبی را فرمودند که درست است و حق است. من می خواهم یک جمله به آن اضافه کنم. فرموند که در انتخابات عظیمی که در ایران برگزار شد و دنیا را مبهوت کرد و عزت ایران را چند برابر کرد و اقتدار ملت ایران را چند برابر کرد، در گوشه و کنار بعضی ها دنبال اقداماتی بودند که این عظمت و پیروزی ملت را مخدوش کنند، ایشان فرمودند در آذربایجان آرامش و شکوه و امنیت و برادری برقرار بود. این حرف درستی است، احسنت بر شما. من می خواهم یک جمله اضافه کنم. انتظار ملت ایران از آذربایجان بالاتر است، تاریخ نشان داده است اگر یک بدخواهی اگر یک دشمنی، اگر متجاوزی در گوشه و کنار به‌دنبال ایجاد اغتشاش و یا مخدش و کردن ملت ایران و عزت ملت ایران باشد، ملت انتظار دارد که مردان و زنان غیور آذربایجان به پا خیزند و قلم آشوبگر را بشکنند.

حداقل در 400 سال اخیر هرگاه در هر نقطه ای از میهن عزیز فتنه گر و توطئه گری و دشمنی و متجاوزی بوده است که خواسته است آبرو و حیثیت و تمامیت و عزت ملت ایران را مخدوش کند، تاریخ گواه می دهد و شهادت می دهد که فرزندان آذربایجان هوشمند و مقتدر قیام کرده و دشمن را ناکام کرده اند.

به همین دلیل است که ملت ایران از صمیم دل فریاد می زند «یاشاسین آذربایجان»

من نمی‌خواهم بیش از این شماها را معطل کنم دو سه تا تشکر می کنم و ان‌شاءالله حرف‌ها را در تلویزیون خواهم زد و به گوش شما خواهد رسید.

تشکر اولم به خاطرهمه خوبی‌های شما و بزرگواری‌های شماست. امروز انقلاب ما مدیون فداکاری های مردم آذربایجان و مردم تبریز است. هیچ کس 29 بهمن را فراموش نخواهد کرد. 29 بهمن 56 کمر طاغوت را شکست. و بعد اول شهدای محراب و شهدای بزرگ و لشکر عاشورا و مجاهدان این سرزمین و دیار همواره در خط مقدم ملت ایران بوده‌اند و به فضل الهی خواهند بود. من صمیمانه به عنوان خادم کوچک از شما تشکر می‌کنم.

تشکر دوم به خاطر حضور حماسی شما در انتخابات است. حضور مردم آذربایجان و رأی مردم آذربایجان در فضای سیاسی کشور، در فضای بین الملل و در تاریخ کشور ما معنا و مفهوم ویژه ای دارد. معنای ایستادگی و معنای عزت، معنای شرف و معنای غیرت است. به همین دلیل است که این شعار زیبای شما را که از عمق جان شماست همه ملت ایران با همه وجود باور دارد که

«آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی»

و تشکر سوم به‌خاطر بزرگواری شما و لطفی که به خادم خود داشته اید. من قبلا اعلام کرده‌ام بزرگترین افتخار در زندگی من این است که 8 سال از نزدیک دست بوس و خادم مردم آذربایجان بوده‌ام و امروز هم افتخار می کنم که بسیاری از ملت ایران، بنده را هم فرزند آذربایجان می دانند.

و تشکر چهارم به خاطر این حضور حماسی است. دنیا ببیند این مردم آذربایجان و تبریزند. حضور شما موجب دلگرمی همه ملت ها است، موجب عزت ملت ایران و همه ملت ها است. من صمیمانه از همه شما و با کمال تواضع تشکر می کنم.

خدا بر عزت شما بیفزاید. ان شاء الله در جلسات کارگروه ها و جلسه دولت تصمیمات مناسب اتخاذ می شود.

ان‌شاالله فردا شب هم مصوبات را و هم حرف هایی که باید گفته شود، در تلویزیون خدمت‌تان عرض می کنم.

دعا می کنم وقت نماز ظهر است ان شا الله خدای متعال که باران رحمتش را فرستاد، دعای شما را مستجاب کند.

ای خدای بزرگ، ای خدای مهربان، این مردم عزیزند، روز به روز بر عزت این مردم بیفزای.

ای خدای متقدر یگانه، ملت ایران را بر بام عزت جهان بنشان.

این جوانان عزیز ما، دانشجویان، دانش آموزان، کارمندان و کارگران و کشاورزان و فرهنگیان همه اقشار؛ خدایا این مردم را به اوج عزت جهانی برسان. جوانان مومن ما را حفظ کن. همه آرزوهای نیک جوانان ما را برآورده ساز. ای خدای بزرگ؛ ملت ما را به قله های پیشرفت و ترقی برسان. موانع پیشرفت ملت ما را برطرف کن. ملت های مظلوم را نجات عنایت بفرما.

ای خدای مهربان و قادر وعزیز و حکیم عمر طاغوتیان و مستکبران را پایان بده. ای خدای مهربان ملت ایران همه ملت ها پیشاپیش آنها مردم در انتظار دوران درخشان حاکمیت ولی تو هستند. ای خدای بزرگ در فرج مولای ما، امام زمان تعجیل بفرما.

یاشاسین آذربایجان موفق الاسین

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/8/30:: 8:24 عصر     |     () نظر