سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترین بندگان نـزد خداوند، سودمندترینشان نسبت به بندگان است و پایبندترینشان نسبت به گزاردن حقّش ؛ کسانی که خداوند، کار نیک و به جا آوردنش را محبوبشان ساخته است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

شبکه ایران: همزمان با زندانی بودن شاپور کاظمی، برادر زن موسوی، کمیته‌ای با نام "پیگیری امور زندانیان انتخابات" تشکیل و مدعی تلاش برای آزادی زندانیان آشوب‌های اخیر شد.

این کمیته که تلاش کرده به حامیان موسوی القا کند که عرصه فعالیت آن تنها به تلاش برای آزادی نزدیکان میرحسین محدود نیست، دیروز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای، شماره تلفن و آدرس پست الکترونیک این کمیته را در اختیار "شهروندان" قرار داد تا اقوام و خانواده‌های بازداشت‌شدگان برای پیگیری حقوقی موضوع، با کمیته تماس بگیرند.

"کمیته پیگیری امور زندانیان انتخابات" که همانند "کمیته غیرقانونی صیانت از آراء" از سوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی دایر شده، چنین اعلام کرده که به پیگیری امور افراد بازداشت‌شده و تعقیب روند پرونده آنان مشغول است.

البته کمیته مذکور که تاکنون هیچ جایگاه حقوقی و قانونی روشنی برای آن تعریف نشده است، نه درباره صلاحیت کار خود و نه درباره چگونگی این پیگیری‌ها توضیحی نداد. موضوع دیگری که کمیته موسوی درباره آن به مخاطبان خود هیچ تضمینی نداد، بحث سوءاستفاده از مشخصات زندانیان بود.

این تلاش رسانه‌ای موسوی که خود به عنوان متهم اصلی آشوب‌های اخیر شناخته می‌شود در حالی است که وزیر اطلاعات اخیرا اعلام کرد، تمامی افرادی که در آشوب‌ها دخالتی نداشته، بلافاصله آزاد شده‌اند اما سران و مهره‌های اصلی اغتشاشات که هزینه‌های جانی و مالی زیادی را به مردم بی‌گناه و کشور تحمیل کرده‌اند، همچنان در بازداشت بسر می‌برند.

*تلاش برای فرار از پاسخگویی

گرچه تاکنون خبری از اهداف اصلی این اقدام رسانه‌ای موسوی اعلام نشده، اما بنابر برخی گزارش‌ها هدف اصلی آن بازسازی چهره میرحسین است که در آشوب‌های اخیر بشدت نزد مردم مخدوش شده است.

علاوه بر این گفته می‌شود موسوی و حامیانش در تلاشند که با این گونه رفتارهای رسانه‌ای افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده و با معرفی کردن خود به عنوان حامی مردم، از جایگاه متهم اصلی آشوب‌های پرهزینه اخیر، خارج شوند.

اما تلاش‌های مشابه موسوی در این زمینه تاکنون نه تنها توفیقی برای او و نزدیکانش حاصل نکرده که حتی نتایج نامناسبی به دنبال داشته است.

در راستای این سیاست رسانه‌ای بود که چندی پیش دفتر مهندس میرحسین از افرادی که در حوادث مورد آسیب قرار گرفته‌اند، "برای معاضدت حقوقی و پیگیری حقوقی" درخواست کرد که با ذکر مستندات شماره تماس خود را در اختیار این دفتر قرار دهند.

اما علاوه بر اینکه این اقدام با بی‌اعتنایی آسیب‌دیدگان اخیر شکست خورد، به گفته برخی منابع خبری خشم تعدادی از مالباختگان، خانواده‌ای داغدار و مجروحان را نیز از میرحسین به دنبال داشت.

پیش از این نیز، زمانی که موسوی و حامیانش از ارائه حتی یک برگ سند درباره ادعای خود ناکام ماندند، سایت‌های حامی او با انتشار فراخوان از مردم خواستند که اگر سندی درباره تقلب در انتخابات دارند، به آدرس آن‌ها ارسال کنند که البته این راهکار هم راه به جایی نبرد.

به گفته فعالان سیاسی بعید به نظر می‌رسد که موسوی و حامیانش بتوانند با استفاده از این "تاکتیک های به ظاهر خیرخواهانه" چهره مخدوش خود را از نزد افکار عمومی بازسازی و اعتماد از دست رفته را با اتخاذ "سیاست فرار به جلو" احیا کنند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/5/1:: 8:34 عصر     |     () نظر