سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ناز خود بگذار و کبر از سر به در آر و گور خود را به یاد آر . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

306 نفر از اساتید، نمایندگان مجمع طلاب، پژوهشگران و مبلغان حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه ای حمایت خود را از آیت‌الله یزدی اعلام کردند.

به گزارش رجانیوز، در این بیانیه، "خطاب به آیت‌الله یزدی رییس جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه علمیه قم و نایب رییس مجلس خبرگان" آمده است: "حوزه های مقدسه علمیه و روحانیت معظم شیعه، در طول تاریخ، پاسداران بزرگ سنگرهای عقیدتی و مدافعان حقوق مردم و تکیه گاه آنان در آشوب ها و فتنه ها بوده اند و حضرت عالی بحمدالله یکی از این استوانه های سرافراز هستید که با درک شرایط به روشنگری می پردازید".

بیانیه افزوده است: "فتنه ای که پس از انتخابات با مدیریت دشمنان انقلاب اسلامی وبا بی تدبیری برخی افراد در داخل کشور پدید آمد،پس از سخنان خیر خواهانه و جامع الاطراف ولی فقیه زمان، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای دامت برکاته، ابعاد آن آشکار و با درایت نظام و آگاهی مردم مهارشد و انتظار این بود که رییس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام با تدبیر، آرامش به وجود آمده را پاس بدارند و دسیسه های دشمنان را آشکار کنند، ولی درکمال ناباوری در قامت رهبر اپوزیسیون و اقلیتی که خود را اکثریت می پندارند، ظاهر شد و با سخنانی متعارض با متون روایی و فقهی و نظرات فقیهان و متکلمان بزرگ شیعه، جنبه مشروعیت جمهوری اسلامی را نادیده گرفت و با کتمان ده ها آیه و روایت در باب رهبری الهی و فصل الخطاب بودن سخنان ولی فقیه، به تکرار سخنان کاندیدای ناکام و حامیان رسانه ای او پرداخت.

به نوشته بیانیه: "این سخنان آن قدر تعجب آور بود که محسن مخملباف سخنگوی ستاد آقای موسوی در خارج از کشور با تجلیل از خطیب نماز جمعه گفت: "صحبت های آقای هاشمی خلاف انتظارمن بود".

متاسفانه اظهارات جناب آقای هاشمی، با استقبال گسترده رسانه های بیگانه و ضد انقلاب مواجه شد و موجب ناخرسندی مردم مسلمان ایران و نماز گزارانی که سال ها به ایشان اقتدا کرده بودند، شد".

بخش دیگر این بیانیه آورده است: "آیا ستم نیست که آشوب گران و قانون شکنان و کسانی که نه تنها به اموال عمومی و خصوصی مردم رحم نکردند بلکه حداقل 8 بسیجی را شهید و 400 نفراز نیروهای انتظامی و حافظان امنیت کشور را مجروح نمودند و خانه خدا (مسجد) را به آتش کشیدند "مردم" خوانده شوند و خواستارآزادی بدون قید و شرط آنان گردند. آیا این خود گناه بزرگی نیست. آیا باید از مردم آسیب دیده دلجویی شود، یا از اغتشاشگران وآدم کشان. چرا حتی یک بار هم از کسانی که منشاء این فتنه هستند انتقاد نشد؟ شگفتا! مرد بحران ها، چرا بحران آفرینی می کند و درتشخیص مصلحت نظام دچار مشکل شده است!

در پایان این بیانیه خطاب به آیت‌الله یزدی تصریح شده است: ما سخنان آن عالم آگاه را ارج نهاده،حمایت قاطع خویش را از دید گاه جناب عالی اعلام می کنیم.ضمن این که از سایر بزرگان حوزه می خواهیم در این شرایط حساس کنونی به یاری نظام جمهوری اسلامی بشتابند و به کسانی را که گول خناسان را خورده اند،هشدار دهند و مردم را درفتنه ها ی گمراه کننده تنها نگذارند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/4/31:: 9:14 عصر     |     () نظر