سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، چراغ خرد است . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

سیدمحمد خاتمی تنها 6 روز پس از انصراف از کاندیداتوری به نفع موسوی، ‌ سفرهای خارجی‌اش را آغاز کرد. از ابتدای فروردین تا 20خرداد 1388 که دوره اوج مبارزات انتخاباتی موسوی تلقی می‌شد، ‌ خاتمی نزدیک به یک سوم این ایام (20روز) را از ایران غایب بود!

به نوشته سایت خبری جهان، خاتمی در ابتدای فروردین برای سفری 8 روزه به استرالیا رفت. بعد از این سفر، ‌ فقط یک هفته در ایران ماند و سپس عازم ترکیه شد تا با دبیرکل «سازمان‌نظامی ناتو» دیدار کند.

این سفر نیز مقارن با حضور «باراک اوباما» در ترکیه بود. روز 20اردیبهشت برای سفری 5روزه راهی عربستان گشت.

جنجالی ترین سفر «محمدخاتمی» که گفته‌اند راز این «حلقه مفقوده» را خواهد گشود، ‌ سفری 4روزه در 11خرداد به تونس بود که باز هم از قضا، ‌ 2روز پایانی آن با سفر رئیس‌جمهور آمریکا به مصر همزمان شد.

برخی رسانه‌های کشور اعلام کردند همان هنگام که «باراک اوباما» با هیأت بلندپایه‌ای از مقامات دولت آمریکا در مصر به سر می‌برد، ‌ خاتمی نیز از تونس به مصر سفر کرده است تا در باب احتمال شکست «میرحسین موسوی» و حوادث پس از انتخابات با آن هیأت گفت‌وگو کند.

اگرچه خبر این ملاقات- به روال معمول و البته بسیار منطقی!- در یک جمله «تکذیب» شد، ‌ اما از رازآلودی مجموعه این سفرها نمی‌کاهد؛ سفرهایی که در پرکارترین روزهای مبارزات انتخاباتی بسیار عجیب و غریب به نظر می‌رسد. آیا این غیبت 20 روزه خاتمی، ‌ با تکذیبیه‌های تکراری و کسالت‌آور «موجه» می شود یا روزی، ‌ راز آن «حلقه مفقوده» در پروژه ناکام مبارزه مدنی و دلیل ستایش‌های رئیس جمهور آمریکا از اصلاح‌طلبان را فاش خواهد کرد؟ افشای آنچه که البته فاش بود!


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/4/31:: 1:9 عصر     |     () نظر