سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود رأیی ات تو را می لغزاند و در مهلکه ها سرنگون می سازد . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ


???از حمله به سفارت انگلستان در تهران انتقاد می‌کند. اما وقتی سخن از اشغال #سفارت_آمریکا به میان می‌آید، لبخند می‌زند و ماجرا را با آب و تاب تعریف و تسخیر آن را تایید می‌کند. آن روزها #خواهر_مری(!) خطاب می‌شد و شور انقلابی سراپای وجودش را فرا گرفته بود. می‌گوید پدر و مادرش یک گونی بزرگ شکلات به سفارت اشغال شده آمریکا برده بودند اما خودش بی‌نصیب ماند و فقط خبرش به او رسید.

? همچنان سفارت آمریکا را #لانه_جاسوسی می‌نامد، اما فرزند بزرگش عیسی به همراه خانوده‌اش این روزها در لس ‌آنجلس زندگی می‌کند.

? #معصومه_ابتکار، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان محیط ‌زیست چهره‌ای است که باید از نو شناخت. مادرش، فاطمه برزگر از بنیانگذاران مؤسسه ای خیریه درباره فعالیت‌های #ابتکار جوان و انقلابی در مصاحبه‌ای گفته است :

«ایشان خیلی جوان بودند ؛ 16 سالش بود. می ‌رفت کمیته ‌های کارگری تا 11 شب هم می‌ماند.»

?در این میان مصاحبه ‌کننده نمی‌پرسد چگونه حدود 40 سال پیش و در خانواده‌ای سنتی دختر نوجوان اجازه داشته وقت خود را تا حوالی نیمه ‌شب بیرون از خانه سپری کند. در عوض، مصاحبه ‌کننده نظر #عیسی، پسر بزرگ ابتکار را درباره حمله دانشجویان پیرو خط امام به سفارت آمریکا در 13 آبان‌ماه 1358 جویا شده است.

?او می‌گوید بعد از مطالعه ترجمه فارسی کتاب مادرش به نام تسخیر توانسته حمله دانشجویان را درک کند. شاید همین درک عمیق او باعث شده که راهی ایالت کالیفرنیا شود و در غرب آمریکا روزگار خود بگذراند.

?پیش از این در زمانی که معصومه ابتکار در دولت محمد #خاتمی نیز رئیس سازمان محیط‌زیست بود، پسرش در حالی که دانشجوی تازه نفسی بود با دفتر حفاظت لایه ازون این سازمان همکاری مستمری می ‌کرد.

?گروگانگیر دیروز، قهرمان امروز
در اکثر مصاحبه ‌هایی که در خلال این سال‌ ها درباره تسخیر سفارت آمریکا با ابتکار انجام شده، کمتر به گروگانگیری 444 روزه دیپلمات‌های آمریکایی و شرایط رعب‌انگیزی که آنان تجربه کردند پرداخته می‌شود.

? وقتی خواهر مری به دلیل تسلطش بر زبان انگلیسی به عنوان سخنگوی دانشجویان انتخاب شد، مقابل دوربین ‌های خبرنگاران قرار می‌گرفت و به سوال‌های آنان در حالی پاسخ می ‌داد که برادران دانشجوی خط‌ امام با ریش‌های انبوه کنارش دیده می ‌شدند.

?در یکی از این مصاحبه‌ها می‌گوید که آمریکا عامل بدبختی ایران است، و نه گروگان‌ها. وقتی خبرنگار از ابتکار می‌پرسد حاضر است شخصا اسلحه بردارد و گروگان‌ها را بکشد ؟؟ بدون آن که کوچک ‌ترین ذره‌ای تردید در صدا و رفتار خواهر مری دیده شود به این سوال پاسخ مثبت می ‌دهد.

? قرار است جهان غرب این درنده‌ خویی خانم ابتکار را فراموش کند. بنابراین به راحتی او را قهرمان زمین لقب می ‌دهند و بر گذشته سیاه او رنگی از فراموشی می ‌پاشند.

?شاید بهتر باشد این سوال را از مقامات آمریکایی پرسید که وقتی برای درخواست ویزای توریستی و دانشجویی، تمام پیشینه متقاضیان و حتی گذشته پدران و مادرانش بررسی می‌شود و درخواست ‌های بسیاری از آنان بی ‌هیچ دلیلی رد می‌شود، چگونه کسی که اقدام تروریستی مادرش را در تسخیر سفارت آمریکا و گروگانگیری 444 روزه دیپلمات ‌های آمریکایی تایید می‌کند، می‌تواند به راحتی وارد خاک این کشور شود ؟؟
????

??


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 95/5/11:: 3:25 عصر     |     () نظر