سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه آدمی خوراکش را کم کند، درون شپر نور گردد [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ

سایت جرس وابسته به جنبش سبز که تریبون عبدالحمید نیز هست به انعکاس سخنرانی های این شخص در سایتشان می پردازند که در یکی از آخرین صحبتهای این فرد در نماز جمعه  زاهدان وی در مورد امام حسین و قیام عاشورا حرف هایی زده است.

 

 مولوی عبدالحمید امام جماعت مسجد مکی زاهدان ، طی سخنانی در نماز جمعه هفته گذشته اهل تسنن ،با اشاره به قیام امام حسین علیه السلام در روز عاشورا این قیام را درراستای درهم شکستن استبداد ،اجرای عدالت و امربه معروف دانسته ودراین مورد به ایراد سخن پرداخته است. سخنانی که در آن به وفور به تضاد و عدم اعتقاد و شناخت درست و حقیقی از دین در این عالم اهل تسنن پی خواهیم برد.

 

وی درگوشه ای از صحبت هایش اینگونه می گوید: 

"امام حسین برای اینکه مردم شرافتمندانه در سایه حق و عدالت زندگی کنند به پا خواست و تا آخرین لحظه تسلیم نشد.

اما در تبیین اینکه در مقابل چه کسی تسلیم نشد و چرایی این موضوع ، حرف خاصی نمی زند هرچند در گوشه ای  از سخنانش انتخاب یزید را لغزش و خطایی بزرگ می داند بی آنکه به اصل موضوع که وجود خود "معاویه " برای به قدرت رساندن فرزند فاسد و فاسقش می باشد ،اشاره ای کند و تمام قد بعد از القای این مفهوم که "امام حسن (ع) حکومت اسلامی را به معاویه بخشیده است سعی می کند اقدامات خود معاویه در مقابل جانشینان بر حق پیامبر را امری طبیعی و در حد اختلاف علمای اسلام جلوه دهد. و تمام تقصیر را بر گردن فردی بیندازد که مغضوب مسلمین و مورد لعن آنهاست .

او در همین خطابه افرادی مانند عبدالله ابن زبیر با آن سابقه اش و عبدالله ابن عمر را همطراز فرزند رسول الله می داند و اجرای عدالت را که به طور خاص در حد توان ائمه معصوم است را در آنان نیز می داند , بدون آنکه به این موضوع اشاره ای کند که همین فرزند زبیر یعنی عبدالله بود که پدرش زبیر و عمه اش عایشه را وسوسه نمود تا در جنگ جمل بر علیه حضرت علی ابن ابیطالب شرکت کنند . وی خوب می داند حکم اهل تسنن  در برابر فرد و افرادی که بر علیه "خلیفه مسلمین خروج نمایند چیست " و دلیل اینکه وی اصرار می کند تا این شخص را عادل و موجه نشان دهد خود نیز قابل تامل است؟

وی و هم مسلکان و هم طرازانش در حوزه علمیه اهل سنت در همین متن به خوبی ماهیت واقعی خویش را نشان می دهند و به طور واضح اعتراق میکنند که ادعای دوست داشتن فرزندان رسول خدا ، در حرف شاید آسان باشد اما در مقام عمل اینگونه نیستند .جایی که پیامبر میگوید : ای علی دوستان دوستداران تو نیز به بهشت می روند چرا این شخص دشمنان فرزندان رسول خدا و خلیفه چهارم شان یعنی امام اول شیعیان را نیز دوست دارند!؟

او معاویه را با صفت حضرت خطاب میکند در حالیکه همین معاویه که عبدالحمید قصد تطهیر نمودن چهره اش را دارد برای تبدیل نمودن حکومت غصبی اش از خلافت به وراثت تلاشهای زیادی کرده است.اما بزرگترین گناهش که علمای اهل تسنن در ذکر آن جانب احتیاط را رعایت میکنند و هیچگاه بیانش نمیکنند، مسموم کردن وبه شهادت رساندن امام حسن (ع ) توسط همسرش جعده است که به وسوسه ازدواج با یزید تشویق به این کارش میکند.

او که در صلح نامه اش با امام حسن قرار گذاشته بود خلافت را موروثی نکند با این حربه و تخطی از قرارداد فی مابین ، یزید را جانشین خویش قرار می دهد.هرچند در همان زمان با بوجود آوردن شرایط خاص صب و لعن علی ابن ابیطالب را نیز رواج می دهد ، موضوعی که عبدالحمید به آن نیز نمی پردازد و از آن نیز می گذرد.

هرچند وی ودیگر علمای اهل تسنن همیشه درصدد تفهیم این موضوع هستند که خلفا را دوست خاندان پیامبر نشان دهند و همچنین با اصرار بر این موضوع که دختر رسول الله را دوست دارند ، با تحریک احساسات جامعه اهل تسنن سعی در القای این موضوع داردکه این تشیع هستند که بدنبال اختلاف افکنی اند نه اهل تسنن و علمای مذاهب چهارگانه .

امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه با بیان اینکه “محبت اهل بیت در ریشه قلب‏های اهل سنت جای دارد. 

باید یه ا ین سوال پاسخ دهد که چگونه می شود هم دوست خاندان پیامبر بود هم دوستدار دشمنان این خاندان. دوست افرادی که عاملین ظلم بر این خاندان هستند.افرادی مانند عبدالله ابن زبیر که به گفته خود معاویه در وصیت نامه اش به یزید ازاو به  عنوان فردی حیله گر که گاه چون شیر گرسنه حمله میکند و چون روباه حیله گری میکند یاد میکند .فردی که با قدرت گرفتن آل زبیر در مکه اقدام به سوزاندن امام سجاد و محمد ابن حنفیه و اهل بیت پیامبر میکند که با تدبیر به موقع مختار ثقفی در این جریان ناکام می ماند. نکته قابل تاملی که باید از عبدالحمید پرسید که چه جوابی خواهد داشت؟

و معاویه که در جنگ صفین بر خلیفه چهارم می شورد ، و در عهد شکنی واضح خلافت را موروثی میکند و یزید را بر جای خود می نشاند؟ هرچند علمای چهار مذهب اهل تسنن از به کار بردن الفاظی چون خال المومنین در وصف معاویه ابایی ندارند.

هرچند وحدت کلمه در مقابل دشمن واحد مسلمانان به گفته رهبر انقلاب واجب است اما باید علمایی مانند عبدالحمید به این نکته نیز توجه کنند که رفتار علوی حکومت با وی باعث این نباشد که خویش را حق مطلق بداند و ازتریبون نماز جمعه اهل تسنن که مخاطب عام و خاص دارد سو استفاده نماید و هر آنچه می خواهد رابیان کند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 91/9/8:: 2:35 عصر     |     () نظر