سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! ... ای نهایت آرزوی آرزومندان !ای نهایت درخواستِ درخواست کنندگان ! ای غایت خواسته خواستاران ! ای والاترین رغبتِ راغبان ! ... فروتنی ام برای تو ودرخواستم از توست و مویه و زاری ام به سوی توست . [.امام سجّاد علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
در حاشیه واکنش هاشمی رفسنجانی به بازداشت آقازاده فراری
شباهتهایی که «بچه هاشمی رفسنجانی» با «بچه‌های مردم» دارد! +اسناد و تصاویر

 

اکبر هاشمی رفسنجانی در واکنش به دستگیری مهدی هاشمی گفته است که فرزندان او فرقی با بچه‌های مردم نداشته و باید بدون تبعیض با آنها برخورد شود، حال آنکه مرور سابقه فعالیتهای مهدی هاشمی چند پرده از این وجوه تشابه را برملا می‌کند.

به گزارش رجانیوز یکی از حاشیه‌های جالب بازداشت مهدی هاشمی که همه منتظر آن بودند (و البته هنوز هم هستند!) واکنش پدر او به این اتفاقا است. البته در همین چند روز نیمچه واکنش از قول محسن هاشمی منتشر شده است. آنجا که ئی از قول پدر می گوید: «ایشان می‌گویند، بچه‌های من مثل بچه‌های بقیه افراد هستند و فرقی بین بچه های من با بچه مردم نیست. نظر ایشان این است که نباید تبعیضی صورت بگیرد و باید بدون تبعیض با فرزندان ایشان برخورد شود.»

این ادعا که از سوی بزرگترین پسر هاشمی رفسنجانی منتشر شده است با نگاهی به سوابق مهدی هاشمی شدیدا تایید می‌گردد تا آنجا که بر همگان ثابت می‌شود که هیچ فرقی بین «بچه آقای هاشمی» با «بچه‌های مردم» وجود نداشته است.

شباهت اول: اخذ دکترا با کارشناسی ارشد معادل!

مدرک تحصیلی این آقازاده یکی از نشانه های برابری و فرق نداشتن او با بقیه مردم است! مهدی هاشمی در حالی در مکاتباتش، خود را دکتر مهدی هاشمی معرفی می‌کرده است که مدرک کارشناسی ارشدش "مدرک معادل" بوده و آن را پس از گذراندن یک دوره آموزشی بین دانشگاه صنعتی شریف و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور اخذ کرده است آنهم در شرایطی که خود رئیس سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور یعنی یکی از طرفهای این قرارداد بوده است!

 

http://3.bp.blogspot.com/-i-Dg8lKPT6Y/Tf0SgIvmPPI/AAAAAAAACcw/UCB1ea9K6vg/s1600/1-%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C+%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C.jpg

 

نکته قابل توجه اینکه وی پس از اخذ این مدرک کارشناسی ارشد معادل، مدرک دکتری خود را نیز از دانشگاه آزاد اخذ کرده است. در پرونده ای که به شماره 115920 و به شماره داوطلبی 100006 دانشگاه آزاد برای دوره دکترای او تشکیل شده وی با استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون شرکت کرده و علی رغم صراحت در مردود شدن از نظر علمی، برای پذیرش در رشته دکترای مهندسی انرژی دعوت به مصاحبه می شود! اما این همه شباهت‌های این آقازاده با بچه‌های مردم نیست.

شباهت دوم: 21 ماه و 22 روز کسر خدمت!

دریافت کارت پایان خدمت مهدی هاشمی نیز عجیب و یگانه است. با آن که آقای اکبر هاشمی رفسنجانی بارها از حضور مهدی هاشمی در جبهه ها و مجروحیت او سخن گفته، اما وی صرفاً از مورخ 14/05/1365 الی 14/07/1365 و نیز 10/08/1365 الی 18/11/1365 کلاً 5 ماه در جبهه حضور داشته است. با این حال برای مهدی هاشمی کارت پایان خدمتی صادر شده که در توضیحات صدور این کارت که عکس آن با لباس شخصی است! دوران خدمت نامبرده از تاریخ 04/10/1366 تا 12/12/1366 درج گردیده و آمده است: نامبرده 21 ماه و 22 روز گواهی کسر خدمت دارد!

شباهت سوم: کشتی تفریحی شخصی برای مدیرعامل 24 ساله

درحالی که بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها است مهدی هاشمی مانند «بچه‌های مردم» توانسته است در سن 24 سالگی رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی و یاخت تاسیسات دریایی ایران شود!

او در این زمان یعنی سال 72 در نامه‌ای به فرماندهی منطقه هوایی مهرآباد درخواست تحویل گرفتن شناوری را جهت ترخیص داشته است که متعلق به وی بوده و نامبرده نماینده خود را برای تحویل گرفتن این شناور مجلل معرفی می کند. مهدی هاشمی در نامه مذکور تاکید دارد که این شناور متعلق به شخص اوست.

مدیرعاملی و ریاست بر یک شرکت بزرگ ملی و داشتن یک کشتی مجلل تفریحی یکی دیگر از وجه تشابهات این آقازاده با «بچه‌های مردم» است! 

 



 

شباهت چهارم: پرداخت هزینه آرایشگاه و گوسفند نذری از بیت المال!

اما این آقازاده چنان وجوه تشابه خود و مردم عادی را زیاد می دانسته که اصولا فرقی بین جیب خود و مردم قائل نبوده است. برای مثال او در زمانی که رییس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد بوده است چنین هزینه‌هایی را از حساب دانشگاه آزاد پرداخت کرده است:

«موبایل‌های شخصی خود و همسرش فرشته هاشمی، تلفن منزل،‌آرایشگر شخصی، معلم خصوصی همسر وی، گوسفند نذری عید قربان، ویزای خانوادگی دبی، قبض برق منزل، خرید از فروشگاه فرودگاه مهرآباد و حضور خانواده وی در کافی شاپ فرودگاه، بیمه نامه خودروی همسر مهدی هاشمی، هزینه‌های تمیز کردن شیشه‌های منزل مهدی هاشمی و...»

واقعا اگر کسی خودش را جزئی از مردم عادی نداند چطور میتواند چنین هزینه‌های شخصی را از جیب مردم پرداخت کند؟!

شباهت پنجم: مردم‌داری حضرت آقازاده!

اما همه می‌دانند که مردم ایران به مردم داری معروف هستند. طبیعتا مهدی هاشمی هم که با بچه مردم فرقی ندارد طبیعتا این خصلت را داراست. او در این راه و البته با عنایت به آنچه در بند قبل گفته شد، وقتی در پستی قرار می گرفته است اقدام به نان رسانی می نموده و به هیچ اهل تک خوری نبوده است. برای مثال او در زمان مسئولیت در دانشگاه آزاد اقدام به عقد قراردادهای صوری با چهره‌های سیاسی کرده است. مانند قرارداد مشاوره که با آقای محمد عطریانفر از تاریخ 13 آذر سال 87 تا 12 آذر سال 88 بسته شده و از این راه ماهیانه 800 هزار تومان به این فرد پرداخت می‌شده است.

شباهت ششم: سود روزانه 250 هزار دلاری با پسر صدام!

اما مردم ایران علاوه بر مردم داری، به دشمنی و عناد با دیکتار معدوم عراق که خون صدها هزار ایرانی را به گردن دارد نیز معروف هستند. مهدی هاشمی از این نظر نیز با مردم عادی شبیه است. او علاوه بر رفاقت با پسران دیکتاتور معدوم لیبی،‌معمر قذافی، با پسران صدام نیز ارتباط داشته است تا آنجا که یکی از روزنامه های خارجی سالها قبل گزارشی را منتشر کرد که براساس آن مهدی هاشمی و فرزندان دیکتاتور معدوم عراق، صدام به شراکت در تجارت می پرداختند. گفتنی است بعد از سالها هنوز مهدی هاشمی هیچ واکنشی نسبت به این گزارش نداشته است.


 

شباهت هفتم: دسترسی و نگهداری به اسناد به کلی سری!

اما یکی از وجوه تشابه مهدی هاشمی با مردم عادی فعالیت او در  زمان انتخابات سال 88 است که البته گفته‌های زیادی در این رابطه منتشر شده است. مانند دسترسی او به اسناد محرمانه، به کلی سری و فوق محرمانه از نهادهایی چون وزارت اطلاعات، ستاد کل نیروهای مسلح، قوه قضاییه و... که در  دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد نگهداری می شده است و با دستگیری براتعلی سرلک، رییس دفتر مهدی هاشمی، نکات زیادی پیرامون این اسناد افشا شده است.

یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، مهدی هاشمی به سرلک دستور داده بود تا با خارج کردن این اسناد آنها را نابود کند که البته بخشی از آنها بازیابی شده است.

شباهت نهم، دهم، یازدهم و...: دقیقا مثل بچه مردم!

درباره وجوه این تشابه حالاحالاها می توان صحبت کرد که البته مراجعه به بخشی از اعترافات مجرمان انتخابات سال 88 میتواند  بخشی از این وجوه را تبیین کند. اما در پایان بد نیست با مرور بر برخی  سمت‌هایی که این آقازاده داشته است بخشی از این وجود باز شود:

1.    مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت

2.    رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ساخت تجهیزات دریایی

3.    عضو اصلی هیئت مدیره شرکت سنجش از دور

4.    مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت

5.    سهامدار شرکتهای نورد فولاد خراسان و مجتمع فولاد خراسان

6.    عضو هیئت مدیره مجتمع کشتی سازی خلیج فارس

7.    و...

اینها تنها گوشه‌ای از تشابهات «بچه آقای هاشمی» با «بچه‌های مردم» بود. باقی‌اش مانند قضیه استات اویل، کرسنت، ارتباط با سفارت عربستان، اختلاس بیش از ده میلیاردی از سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در سال 82 تا 84،  اختلاس 52 میلیونی از شرکت مهندسی ساخت تاسیسات دریایی به گزارش سازمان بازرسی، سایت جمهوریت و... بماند.

حکم ماموریت مهدی هاشمی به واحد آکسفورد دانشگاه آزاد با حق ماموریت ماهیانه 2530 پوند شباهت دیگر او به مردم عادی را نشان می دهد
 

دستخط مهدی هاشمی حاوی بخشی از برنامه‌های او درباره آشوب در انتخابات 88


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 91/8/9:: 1:20 عصر     |     () نظر