سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ سخنان نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، آن است که چون کسی به دیگری بگوید : «از خدا بترس»، آن شخص پاسخ دهد : «تو خودت را بپای» [و پندش را گوشنکند] . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
دور جدید جوسازی‎ها برای آزادی مهدی هاشمی کلید خورد

 

ظاهرا دوری یکماهه مهدی هاشمی از خانواده و حضور در زندان، بسیار سخت تر از غیبت سه ساله او تمام شده به نحوی که وکیل وی امروز تلاش کرد با یک فضاسازی رسانه ای از احتمال آزادی وی و تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه سخن بگوید.

به گزارش رجانیوز، در حالی که مهدی هاشمی پس از ورود به ایران، برای بررسی و تحقیق بیشتر پیرامون پرونده قطوری که نزد دستگاه های امنیتی و قضایی کشور دارد، روانه زندان اوین شد، هنوز یکماه از حضور وی در اوین نگذشته که محمود علیزاده طباطبایی امروز در گفتگویی با ادعای اینکه «مدت بازداشت موقت مهدی هاشمی به پایان رسیده است»، اعلام کرد: امروز سه شنبه (2 آبان ماه)، مدت بازداشت موقت یک ماهه مهدی تمام شده و امروز درخواست آزادی وی به قید وثیقه به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

هر چند طباطبایی ساعاتی بعد از اعلام این ادعا، با پس گرفتن سخنان خود، از عدم پذیرش درخواست تبدیل قرار بازداشت به وثیقه توسط دادسرای امنیت خبر داد، اما این ادعا درحالی مطرح شده که محاکمه جدی مهدی هاشمی به دلیل اتهامات گسترده و سنگینی که در پرونده خود در زمینه‌های مختلف نظیر فساد اقتصادی، سیاسی و آموزشی دارد، مورد درخواست افکار عمومی و به ویژه فعالان سیاسی و گروه‌های دانشجویی است و بررسی چنین پرونده ای هفته ها به طول خواهد انجامید و این در حالی است که شرایط بازجویی از مهدی هاشمی عادی نبوده و وی به بهانه های مختلف از جمله آماده نبودن شرایط روحی، پایان ساعت اداری و مواردی از این دست، در هفته های گذشته کمتر از 20 ساعت در بازجویی های مرتبط با پرونده قطورش حاضر شده است.

تلاش نزدیکان هاشمی رفسنجانی برای آزاد کردن مهدی هاشمی از زندان بدون طی مراحل قانونی و قضایی، یکی از برنامه‌های اصلی برخی جریانات سیاسی برای حاشیه‌سازی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است و به نظر می‌‎رسد قوه قضاییه آزمون دشواری را در برخورد با یکی از عاملین اصلی فتنه 88 و خسارات زیاد داخلی و بین‎المللی نسبت به نظام پیش رو داشته باشد. این نکته از آنجا پر اهمیت‎‌تر می‌‎شود که بدانیم در کنار برخی فشارهای داخلی و خانوادگی برای تخفیف در برخورد با وی، حضور پررنگ انگلیس در پروژه بازگشت و حمایت از مهدی هاشمی برای ایجاد فتنه جدید سیاسی در کشور نیز از امروز علنی شده است که پرونده مهدی هاشمی را به پرونده‎ای فرا‌تر از در چارچوب خانواده هاشمی رفسنجانی تبدل می‌‎کند. 

رجانیوز پیش از این، در خبری به نقل از یکی از مرتبطین اصلی اردشیر امیر ارجمند (سخنگوی جریان فتنه در خارج از کشور) اعلام کرده بود، در جلسه‌ای که چندی قبل در پاریس با حضور امیرارجمند، دو تن از مسئولان سازمان منافقین و مهدی هاشمی برگزار شده، ضمن تفکیک وظیفه و نقش حاضران در جلسه، قرار شده است هر یک در نقشی که برعهده می‌گیرند، با تمام توان به صحنه بیایند.

بنا بر اظهارات این فرد، در این جلسه تأکید شده است که بدون حضور مهدی هاشمی، امکان انسجام مجدد جریان فتنه در داخل کشور و اجرای برنامه‌های تصویب شده برای انتخابات ریاست جمهوری سال 92 وجود ندارد. بعید نیست تلاش برای آزادی مهدی هاشمی نیز در همین راستا صورت گرفته باشد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 91/8/9:: 1:15 عصر     |     () نظر