سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و جابر پسر عبد اللّه انصارى را فرمود : ] جابر دنیا به چهار چیز برپاست : دانایى که دانش خود را به کار برد ، و نادانى که از آموختن سرباز نزند و بخشنده‏اى که در بخشش خود بخل نکند ، و درویشى که آخرت خویش را به دنیاى خود نفروشد . پس اگر دانشمند دانش خود را تباه سازد نادان به آموختن نپردازد ، و اگر توانگر در بخشش خویش بخل ورزد درویش آخرتش را به دنیا در بازد . جابر آن که نعمت خدا بر او بسیار بود نیاز مردمان بدو بسیار بود . پس هر که در آن نعمتها براى خدا کار کند خدا نعمتها را براى وى پایدار کند . و آن که آن را چنانکه واجب است به مصرف نرساند ، نعمت او را ببرد و نیست گرداند . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
افشای سهم برادران خاتمی در بانک دخیل در فساد بزرگ سه هزار میلیاردی

 

همچنان که جریان فتنه 88 علی‌رغم خسارت‌های زیادی که داشت، نقش ویژه‌ای در آشکار شدن پیوندهای جریان برانداز داخلی با سرنخ‌های خارجی آن ایفا کرد، هر روز با روشن شدن بخشی از ابعاد فساد بزرگ مالی رخ داده در شبکه بانکی کشور، سرنخ‌های تکان‌دهنده دیگری نیز از این ارتباط‌ها در حال فاش شدن است.

به گزارش رجانیوز، اعلام این مطلب که خسروی عامل اصلی فساد بزرگ مالی حجم انبوهی از اسناد اعتباری بانک صادرات را در بانک‌‌های مالی و سامان تنزیل (نقد) می‌کرد، موجب شد مدیرعامل بانک ملی به استعفا واداشته شود و از کشور فرار کند و مدیرعامل بانک سامان نیز برکنار شد.

در عین حال، روزنامه کیهان خبر داده است که در جریان پیگیری ماجرای فساد بزرگ مالی به اسنادی دست یافته که بر مبنای آن‌ها، محمد خاتمی رئیس جمهور سابق و از سران فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 یکی از سهامداران بانک سامان است.

همچنین علی خاتمی برادر رئیس جمهور سابق و رئیس دفتر وی در سال های پایانی ریاست جمهوری خاتمی نیز مدیر شرکت سرمایه گذاری این بانک است. بانک سامان همراه با بانک غیرقانونی و هنوز تاسیس نشده "آریا" در غارت سه هزار میلیارد تومانی از سیستم بانکی کشور دست داشته که مدیرعامل آن به همین اتهام از کار برکنار شده و در انتظار محاکمه به سر می برد.

نقش برادران خاتمی در بانک سامان در حالی است که حزب غیرقانونی و منحل شده مشارکت در محکومیت فساد بزرگ مالی بیانیه داده و همین بیانیه موجب ایجاد شائبه‌هایی شد که چرا دست اندرکاران اصلی غارت‌گری اخیر با شماری از سردمداران حزب مشارکت هویت مشابهی دارند و عوامل این حزب تا کنون در برخی از پرونده های فساد کلان اقتصادی دخیل بوده اند، بنابراین، اولین احتمال آن بود که حزب منحله مشارکت با صدور بیانیه مورد اشاره در پی بهره گیری از ترفند "فرار به جلو" باشد. این احتمال از آنجا قوت بیشتری گرفت که محتوای بیانیه حزب مشارکت بیشتر از آن که در محکومیت اختلاس و غارت بیت المال باشد، علیه تمامیت نظام جمهوری اسلامی ایران تنظیم شده بود، یعنی دقیقا همان خطی که در جریان فتنه آمریکایی-اسرائیلی 88 دنبال می کردند که دریافت کمک های مالی کلان از پادشاه عربستان و برخی سران کشورهای اروپایی، همراهی سرمایه داران بزرگی نظیر جرج سوروس صهیونیست، تأمین هزینه های هنگفت رسانه ای غرب و اختصاص و راه اندازی چند شبکه تلویزیونی در حمایت از فتنه گران و... از جمله آنها بوده است.

پی گیری های بعدی از برخی روابط نه چندان پنهان میان عوامل اصلی اختلاس با جریان فتنه حکایت می کرد و سرانجام معلوم شد که آقای سید محمد خاتمی یکی از سهامداران بانک سامان است که در ماجرای اختلاس اخیر دست داشته است. اکنون باید به آقای خاتمی گفت؛ اگر دانستن را حق مردم می دانید- که نشان داده اید، نمی دانید- با صراحت اعلام کنید که چند درصد از سهام بانک سامان متعلق به شماست؟ و شرکت سرمایه گذاری بانک سامان که اخوی و مدیر دفتر سابق شما ریاست آن را برعهده دارد، در این ماجرا چه نقشی داشته است؟


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 90/7/12:: 2:16 عصر     |     () نظر