سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه پاسخ‏ها همانند و در هم بود ، پاسخ درست پوشیده و مبهم بود . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
دوستان پدرم ریشه این برکناری را در بیت منتظری می‌دانستند

 

اظهار نظر تحریف‌گونه مجید انصاری پیرامون نحوه برکناری شهید بزرگوار لاجوردی از دادستانی انقلاب و انتساب این تصمیم به نظر حضرت امام (ره) و تلاش برای القای تقابل میان شهید بزرگوار لاجوری با یادگار امام مرحوم سیداحمد خمینی(ره) به قدری غیر واقعی و تعجب برانگیز بوده است که با وجود واکنش‌های قبلی، همچنان واکنش‌های جدیدتری را نیز به دنبال داشته است.

به گزارش رجانیوز، در حالیکه شهید لاجوردی به عنوان دیده‌بان انقلاب اولین اخطارها و اعلام هشدارها نسبت به خطر سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را در سالیان انقلابی‌گری این جریان اعلام کرده و سپس در وصیتنامه خود به صراحت از آن پرده برداشت و بسیاری نفوذ باند مهدی هاشمی معدوم در دستگاه عالی قضایی وقت را علت برکناری شهید لاجوردی از مقام دادستانی انقلاب تهران با وجود نظر مخالف حضرت امام (ره) و از افتخارات زمان حیات وی می‌دانند، اظهار نظرهایی کاملا متفاوت با واقعیت ماجرا و با هدف تخریب چهره شهید بزرگوار لاجوردی از ادامه حیات بقایای باند مهدی هاشمی معدوم در لباس برخی جریانات سیاسی دیگر حکایت دارد.

با اینحال و پس از انتشار این اخبار در رسانه‌های جریان فتنه، فرزند شهید اسدالله لاجوردی، با ارسال نامه سرگشاده‌ای، به مدعیات انصاری پیرامون نحوه برکناری شهید لاجوردی پاسخ گفته است.

این نامه سرگشاده که نسخه‌ای از آن در اختیار رجانیوز قرار گرفته است را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم


« یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله و قولوا قولاً سدیداً »
سوره مبارکه احزاب – آیه70


جناب آقای مجید انصاری
سلام علیکم
مصاحبهای از شما در هفتم تیرماه منتشر شد که بر مبنای شنیده هایتان سخنانی را در رابطه با پدر شهیدم به امام نسبت داده بودید.


آقای انصاری شما خوب می دانید سخن باید بر سندی استوار باشد و اگر چنین نباشد، شما نیز از اتهام های ادعایی در امان نخواهد بود. آقای هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطراتشان ( 17 بهمن 63 ) به بی اطلاعی و ناخرسندی امام رحمه الله علیه از برکناری آن شهید از دادستانی انقلاب اشاره می کنند. دوستان پدرم نیز ریشه این برکناری را در بیت آیت الله منتظری ( باند مهدی هاشمی )  دانسته و از گله مندی امام رحمه الله علیه از این برکناری سخن میگویند  و از این گونه نقل قول ها بسیار است. اگر از اعتبار راوی چشم بپوشانیم، این گفتارها و خاطرات از باب سند هم تراز شنیده‌های شما خواهد بود. آن امام سفر کرده خود سنگ محکی معرفی کردهاند که در مواجهه با این نقل قولهای متناقض، راهگشا است.


امام رحمه الله علیه در وصیت نامه خود می فرمایند : " اکنون که من حاضرم ، بعض نسبتهای بی واقعیت به من داده می شود وممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود؛ لهذا عرض می کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می شود مورد تصدیق نیست ، مگر آنکه صدای من یا خط وامضای من باشد، با تصدیق کارشناسان ؛ یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم. "


در جستجوهایم با نامهای از حضرت امام ( صحیفه امام ، جلد هفدهم ، صفحه 90 ، تاریخ 23 / 8 / 61 ) در دفاع از مظلومیت مرحوم حاج سید احمد آقا مواجه شدم که اشارهای به این موضوع دارد. در بخشی از این نامه آمده است : " ... و در امور سیاسی مدتی تهمتها زده شد که احمد طرفدار منافقین است و من در طول مدت انقلاب مخالفتهایی از او می دیدم که دیگران بر آن شدت و قاطعیت نبودند و در این آخر که قضیه زندان اوین پیش آمد و شکایاتی از آقای لاجوردی می شد و مخالفتهائی می شد، از احمد کسی را ندیدم که بیشتر از آقای لاجوردی طرفداری کند و دفاع نماید و وجود او را برای زندان اوین لازم و برکناری او را تقریبا فاجعه می دانست. "


دیری نپایید که فاجعهای که یادگار امام پیش بینی مینمود به وقوع پیوست. این فاجعه زمانی محقق گردید که به گفته خودتان در زمان مسؤولیت شما چهار پنجم زندانیهای گروهکی آزاد گردیدند که اکثر آنها به پایگاههای سازمان منافقین در عراق بازگشتند و اگر چنین نمی شد چه بسا امروز مادرانی داغدار فرزندان شهید خود در عملیات مرصاد نبودند. جناب آقای انصاری ! نمیدانم رها سازی گرگهای درنده را با کدامین منطق توجیه کردهاید. امیدوارم اولین پاسخی که به ذهنم میرسد نادرست باشد.


جناب آقای انصاری ! آیا امکان دارد امامی که در دفاع از فرزند مظلومش مرحوم حاج سید احمد آقا رحمه الله علیه و شهید لاجوردی چنین نامهای را مرقوم میفرمایند، گوینده جملاتی باشند که شما  به ایشان منتسب مینمائید؟
نامه را با فرازی از وصیت نامه شهید لاجوردی به پایان میرسانم که مرور آن خالی از لطف نیست :
" ... خدایا با تمام وجودم به این انقلاب عشق می ورزم و به همان مقدار که دوستدار انقلابیونم، نسبت به حامیان ضد انقلاب نفرت دارم و با همه اینها، این مسئله را به خوبی یافته ام که هر کس به نفع دشمنان انقلاب و به خیال واهی و بی اساس رضایت به اصطلاح مردم و به خیال خام و پوچ پایگاه به اصطلاح ملی پیدا کردن موضع گیری کند، مصداق فرموده گرانقدر معصوم است که : « من طلب رضی الناس بسخط الله فجعل الله حامده من الناس ذاما » ..."


فرزند شهید سید اسد الله لاجوردی
سید احسان لاجوردی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 90/4/14:: 10:15 عصر     |     () نظر