سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی ات، [در حدّ] شیدایی و دشمنی ات [مایه] هلاکت نباشد . دوستت را به اندازهْ دوست بدار و دشمنت رابه اندازهْ دشمن بدار . [امام علی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
انتقاد شدیدالحن بسیج دانشجویی از لاریجانی

 

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با انتشار بیانیه‌ای شدیداللحن خواستار پاسخگویی و توضیحات علی لاریجانی نسبت به سفر اخیر خود به کشور آذربایجان شد.

 
به گزارش فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه‌ تهران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به سفر اخیر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به کشور آذربایجان و همچنین انفعال دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشور در مقابل بیداری ایجاد شده در منطقه اعتراض کرد. 
 
متن کامل این نامه به شرح زیر است: 
 
جناب آقای دکتر علی لاریجانی! 
 
همانگونه که مستحضرید اخیراً دولت آذربایجان با ایجاد تغییراتی بنیادین در سیاست‌های داخلی خود دست به یک سری اقدامات دین ستیزانه جدی تحت تأثیر فشارهای رژیم صهیونیستی جهت جلب رضایت دولت‌های استکباری زده است. 
 
تغییراتی همچون ممنوعیت‌های در نظر گرفته شده برای بانوان محجبه برای حضور در محیط‌های اجتماعی و سخت‌گیری و اخراج گسترده مسلمانان از مجامع مختلف که علی رغم بایکوت کامل رسانه‌های بین‌المللی، صدای اعتراض بسیاری از آزادیخواهان و حق طلبان سراسر دنیا را نیز برانگیخته است. 
 
ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس متوسطه، ممنوعیت وجود نمادهای اسلامی در ادارات دولتی، ممنوعیت صدور اسناد هویتی با عکس دارای پوشش اسلامی، ممنوعیت فروش کتب دینی، ممنوعیت ورود فعالان دینی به انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری، ممنوعیت فعالیت رسانه‌های تصویری اسلامی، دستگیری و حبس فعالان دینی و ... تنها نمونه‌هایی از سیاست‌های اسلام ستیزانه دولت آذربایجان محسوب می‌شود. 
 
این‌ها همه در شرایطی اتفاق می‌افتد که با وخیم‌تر شدن شرایط زندگی برای خواهران و برادران مسلمانمان در آن دیار، کوچکترین تجمعات اعتراضی خواهران محجبه‌مان نیز با بدترین شکل ممکن پاسخ داده می‌شود و علاوه بر ضرب و شتم و سرکوب‌های شدید هم اکنون بسیاری از سران احزاب و مسئولین اعتراضات نیز در پی دستگیری‌های گسترده در زندان‌های دولت باکو به سر می‌برند. اخیراً پارلمان آذربایجان نیز به دنبال تصویب طرحی برای ممنوعیت پوشش روحانیون آذری می‌باشد. 
 
اگرچه از آن همه رنج آورتر سکوت دستگاه‌های دیپلماسی کشورهای مسلمان علی‌الخصوص نهادهای مرتبط با سیاست خارجی ام القرای جهان اسلام در قبال رویدادهای جاری در آدربایجان می‌باشد ولی ناراحت‌کننده‌تر آن است که در بحبوحه این سکوت‌ها و آن سرکوب‌ها با خبر شدیم رییس محترم مجلس شورای اسلامی با سفر به آذربایجان و دیدار با الهام علی اف پیام سلام محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران را نیز به رئیس جمهوری آذربایجان ابلاغ کرده و علاوه بر موضع‌گیری‌های دیپلماتیک در دیدار رسمی نیز از تنها بحثی که سخن به میان نیاورده‌اند، سختگیری‌های اخیر و اعلام مراتب اعتراض ملت انقلابی ایران به این‌همه ظلم روا داشته شده در حق مسلمانان آذربایجان بوده است. 
 
شما در این دیدارها نه تنها به این سیاست‌ها هیچ‌گونه اعتراضی نداشته‌اید که طبق آنچه از این دیدارها رسانه‌ای شده آنچه که رشد و پیشرفت‌های بی‌نظیر اخیر آذربایجان نام نهاده‌اند را نتیجه مستقیم سیاست‌های موفق الهام علی‌ اف رئیس جمهور آذربایجان دانسته‌اید و وی را بدین مناسبت تبریک نیز گفته‌اید! 
 
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی! 
 
در شرایط حساسی که با بالاگرفتن تب انقلاب‌های منطقه چشم مظلومان و محرومان و آزادیخواهان جهان بخصوص مسلمانان منطقه بیش از پیش به ایران اسلامی و مواضع رسمی و غیر رسمی مسئولان آن برای حمایت از آزادیخواهان عالم دوخته شده است واقعاً خجالت‌آور است دیدارهایی که به نمایندگی از انقلاب اسلامی ایران بعنوان پرچمدار و پشت و پناه مستضعفین عالم صورت می‌گیرد و هیچ بویی از حمایت از مظلومان و اعتراض به ظالمان عالم در آن نیست. در چنین شرایط تاریخ‌سازی بسی مایه تأسف است اینکه ملت‌های منطقه و مردم مسلمان ایران هر روزه باید شاهد مواضع و سفرهایی باشند که هیچ تناسبی با ایران انقلابی تأثیرگذار در قضایای منطقه ندارد و بیش از پیش موجب سرافکندگی و ناامیدی ملت‌های مستضعف جهان از ام القرای جهان اسلام می‌شود. 
 
از سفرهای غیر منطقی مسئولان دستگاه دیپلماسی به کشورهای در آستانه تحول و رسمیت بخشی به دولت‌های نامشروع و دعوت دیکتاتورهای منطقه به ام القرای جهان اسلام تا کوتاه آمدن از مواضع انقلابی 30 ساله و دادن قول‌های رسمی همچون حذف نام معترضین به پیمان ننگین کمپ دیوید از خیابان‌ها بخصوص شهید بزرگوار خالد اسلامبولی و اخیراً نیز سفر تأسف‌برانگیز حضرتعالی به کشور آذربایجان و مذاکرات غیر انقلابی صورت گرفته با مقامات آن کشور. 
 
جناب آقای دکتر لاریجانی 
 
ما فرزندان روح ا... در دانشگاه تهران با تکیه بر آنچه در کلام رهبر پیشرو انقلاب‌های منطقه در رابطه با وظایف مسئولان ایران انقلابی در قبال ملت‌های در بند منطقه دریافته‌ایم و روح سخنانی که از کلام امام حاضر و رهبر معظم انقلاب در رابطه با منش و سیاست مسئولان ایران در مقابل موج اسلام‌گرایی و آزادیخواهی صورت گرفته در منطقه مشاهده می‌کنیم مراتب اعتراض خود را به انفعال دستگاه دیپلماسی و نهادهای مرتبط با سیاست‌خارجی در این دوران بی‌نظیر تاریخی در منطقه و جهان اعلام کرده و شدیداً خواستار اصلاح و پاسخ‌گویی به رفتارهای غلط صورت گرفته و دون شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه سیاست خارجی و تحولات بین‌المللی می‌باشیم. 

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 90/4/14:: 10:12 عصر     |     () نظر