سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوشا آن که خود را خوار انگاشت ، و کسبى پاکیزه داشت ، و نهادش را از بدى بپرداخت ، و خوى خود را نیکو ساخت و زیادت مالش را بخشید و زبان را از فزون گویى درکشید ، و شرّ خود را به مردم نرساند و سنّت او را کافى بود ، و خود را به بدعت منسوب نگرداند . [ مى‏گویم بعضى این فقره و آن را که پیش از آن است به رسول خدا ( ص ) نسبت داده‏اند . ] [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
با دقت در نشانه های ظهور، خود را برای فتنه های آخرالزمان آماده کنیم

عضو گروه مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه فرهنگ ، هنر و ارتباطات گفت : بررسی و اطلاع از نشانه های ظهور امام زمان (عج) می تواند ما را در انجام صحیح وظایف خود در فتنه های آخرالزمان و پرهیز از آسیب های این دوره یاری کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، "محمود مطهری نیا" که در خبرگزاری جمهوری اسلامی سخن می گفت، علت تاخیردر ظهور امام زمان (عج) را آماده نبودن مردم دانست و گفت: اگر زمانی برسد که ما به طور جدی و واقعی طالب ظهور باشیم، خداوند در این امر تعجیل خواهد فرمود.
وی یادآوری وجود 7000 هزار روایت درباره موضوع ظهور گفت: در هیچ موضوعی به اندازه موضوع مهدویت و ظهور، روایت وجود ندارد و تعابیری که حضرت امیرالمومنین علی(ع) در مورد دوران ظهور بیان کرده اند، در نهایت وضوح است.
مطهری نیا گفت: در هنگام تحقیق برای تالیف کتاب "امام علی و امام مهدی" به روایتی رسیدم که چند سال بعد و پس از حوادث 11 سپتامبر معنای آن برایم روشن شد.
وی افزود: در روایتی آمده است که روزی می رسد که غربی ها بر پنج رود شما یعنی سیحون، جیحون، دجله، فرات و نیل مسلط می شوند که هم اکنون می بینیم که غرب بر چهار رود از پنج رود مذکور دست یافته است.
این استاد دانشگاه، مجموعه روایات مربوط به علائم ظهور را علائمی به منظور راهنمایی شیعیان برای انجام صحیح وظایف خود در آستانه بروز فتنه های مقارن ظهور دانست و گفت: مثلا در روایات داریم که وقتی فلان حادثه واقع شد برای یک سال خود آذوقه تهیه کنید یا اینکه وقتی سفیانی به قصد تملک ثروت هنگفتی وارد منطقه شد، شما وارد این درگیری نشوید و مطمئن باشید که آسیبی به شما نخواهد رسید.
وی افزود: اگر مسوولان ما به این روایات اعتقاد داشته باشند، باید برای حوادث مذکور برنامه ریزی کنند و استراتژی مناسب را با استفاده از احادیث مذکور طراحی کنند تا بتوانیم از هر بحرانی سلامت خارج شویم.
عضو هیات تحریریه موسسه موعود، یقین به علم غیب و علم به آینده معصومین، افزایش امید به نزدیکی ظهور، شناسایی جایگاه خود در نقشه هستی، آمادگی برای مواجهه با آسیب ها و فتنه ها و ریشه یابی دقیق تر مشکلات و بحران ها را از فواید بیان و دانستن نشانه های ظهور دانست.
وی با بیان اینکه از میان 2000 نشانه ظهور بیش از 1900 نشانه محقق شده است، گفت: جهت یابی برای برنامه ریزی در بعد فردی و بعد کلان اجتماعی از جمله آثار بررسی نشانه های ظهور است.
مطهری نیا با بیان اینکه یقین دشمنان به نشانه های ظهور بیش از ماست، گفت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی وقتی "شیخ راغب حرب" از مبارزان فلسطینی توسط سربازان صهیونیست دستگیر شده بود، یکی از محورهای بازجویی او که توسط خاخام های یهودی انجام شد، این بود که آیا آیت الله خمینی همان مهدی موعود است که شما منتظر او هستید؟
وی با بیان اینکه یکی از محورهای مهم بازجویی اسرای عراقی توسط امریکایی ها نیز موضوع مهدویت بوده است، افزود: از حدود 30 سال پیش، قدس و کعبه توسط دوربین های مداربسته کنترل می شود تا دشمنان امام عصر(عج)، به محض اعلام ظهور وارد عمل شوند والا چه توجیهی دارد که با وجود خوش خدمتی فراوان سران کشورهای عربی برای امریکا، سالهاست که امریکا ناوهای خود را در منطقه تثبیت کرده و افزایش می دهد جز اینکه دنبال چیزی هستند که اقدام سریع و به موقع را می طلبد؟
عضو هیات تحریریه موسسه موعود گفت: جالب است بدانید که سیا و موساد چندی پیش مامورینی فرستاده بودند تا مردم ایران را از لحاظ چهره و سایر ملاک ها بررسی کنند تا ببینند آیا مصداق سید خراسانی، یمانی، شعیب بن صالح و بقیه شخصیت ها را می توانند پیدا کنند یا نه؟
وی افزود: قرآن کریم می فرماید یهودیان به همان خوبی که فرزندان خود را می شناختند پیامبر اکرم (ص) را هم می شناختند و امروزه نیز یهود به همان روشنی امام زمان را هم می شناسند و به دنبال شناسایی یاران ایشان هستند.
مطهری نیا گفت: در روایات داریم که در آخرالزمان شخص، صبح مومن است اما نمی تواند تا شب، دین خود را حفظ کند و اینکه نگه داشتن دین در آخرالزمان از نگه داشتن گل آتش در دست سخت تر است.
این پژوهشگر خاطرنشان کرد: بسیاری از نشانه های ظهور در شش ماه تا یکسال منتهی به ظهور اتفاق می افتد اما این که گفته شده هر صبح و شام در انتظار ظهور باشید، به این خاطر است که هر چه به ظهور نزدیک تر می شویم، مجموعه اتفاقات به گونه ای است که فرد در فتنه ها نمی تواند درست تصمیم بگیرد لذا گفته اند به گونه ای خود را آماده کنید که هر لحظه آماده ظهور باشید.
وی افزود: انسانی که خود را مهیای رویارویی نکرده باشد، آسیب می بیند و برخی از رذایل اخلاقی ممکن است ما را در برابر امام زمان (عج) قرار دهد.
این استاد دانشگاه، علت رواج برخی مکاتب انحرافی مهدویت را تقاضای زیاد برای این موضوع و عرضه کم و در نتیجه عرضه کالاهای فرهنگی تقلبی به جای اصلی دانست و گفت: راه نجات خود و جامعه از این انحرافات، افزایش شناخت و معرفت نسبت به امام زمان(عج) است و باید از شاخص ها و علامت ها جنس اصلی را از بدلی بازشناخت.
وی گفت: یکی از شاخص های شناخت یاران امام زمان از مدعیان دروغین این است که یاران واقعی حضرت، هرگز مردم را به سوی خود دعوت نمی کنند و از آنها درخواستی ندارند اما مدعیان دروغین ضمن آنکه از این راه به دنبال جلب مرید برای خود هستند ، گاهی مطالبات مالی و حتی جنسی از مریدان خود دارند.
این استاد دانشگاه با تبریک آغاز ولایت حضرت ولی عصر گفت: چه خوب است که در روزی که سالروز امامت حضرت است، تصمیم بگیریم که روز جدیدی را آغاز کنیم و با شناخت وظایف خود نسبت به امام زمان (ع)، تقوا نسبت به خدا و اطاعت از ولی خدا را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
مطهری نیا گفت: اگر موانع و حجاب های میان خود و امام زمان را از بین ببریم باران رحمت و کرامت حضرت شامل ما هم خواهد شد.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/11/25:: 10:10 عصر     |     () نظر