سفارش تبلیغ
صبا ویژن
توانگرى و درویشى آنگاه آشکار شود که در قیامت عرضه بر کردگار شود . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
آلیا: مهدی هاشمی بر نگردد؛ تعقیب بین‌المللی می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که اگر مهدی هاشمی بر نگردد باید تحت تعقیب بین‌المللی قرار بگیرد.

به گزارش فارس فاطمه آلیا نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور حکم جلب مهدی هاشمی رفسنجانی از سوی دستگاه قضایی، گفت: یکی از بخش‌های محوری که همواره جمهوری اسلامی مد نظر قرار داده و همواره یکی از محورهای سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه‌های گذشته بوده، بحث عدالت است.

وی با تاکید بر اینکه مردم همواره از تبعیض در همه سطوح متنفر بودند، افزود: باید با هر کسی در هر جایگاهی که هست اگر متهم است با عدالت با او برخورد شود چرا که مردم همواره خواهان آنند که با افراد در برابر قانون یکسان برخورد شود و تفاوتی میان آقازاده‌ها، دانه‌درشت‌ها و افراد عادی نباشد.

آلیا در عین حال اضافه کرد: مهدی هاشمی رفسنجانی از این قضایا مبرا نیست و باید با توجه به اتهاماتی که پیرامون دخالت او در حوادث پس از انتخابات به صورت جدی مطرح است در برابر قانون پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: هیچ کس نمی‌تواند خود را از پاسخگویی در برابر قانون مبرا کند و اتفاقا درمورد مسئولین و وابستگان به آن باید قاطعانه‌تر برخورد شود چرا که این امر موجب دلگرمی بیشتر به اجرای عدالت در دستگاه قضایی می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به صدور حکم جلب مهدی هاشمی رفسنجانی این اقدام را بر اساس اطلاعات و مستندات دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: یقینا دستگاه قضایی اطلاعات و اسنادی از دخالت مهدی و فائزه هاشمی در فتنه پس از انتخابات داشته است از این رو باید مهدی هاشمی رفسنجانی در دادگاه حاضر و اتهاماتش به او تفهیم شود.

وی این نکته را متذکر شد که اگر مهدی هاشمی پس از صدور حکم جلب خود به ایران بازنگردد باید از سوی پلیس بین‌المللی تحت تعقیب قرار گیرد.

آلیا در پاسخ به اینکه وظیفه هاشمی در قبال اتهامات و پاسخگویی فرزندانش در این زمینه چیست، اظهار داشت: بحث آقای هاشمی با متعلقین او جدا است و باید خود وی جایگاهش را به عنوان یار رهبری و رئیس مجلس خبرگان حفظ کند.

وی یادآور شد: مردم ما متاسفانه تجربه تلخی از بحث آقای منتظری که سرنوشت خود را با افراد متخلف در بیتش علیرغم تذکرات مکرر امام خمینی گره‌زد، دارند.

آلیا در خاتمه به نقش و حضور فائزه هاشمی در حوادث پس از انتخابات و تجمعات غیرقانونی اشاره کرد و افزود: باید به اتهامات فائزه هاشمی همانند برادرش رسیدگی و او نیز در برابر اقداماتش پاسخگو باشد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 89/1/28:: 9:41 عصر     |     () نظر