سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چگونه کسی که نشانه های دین را نمی شناسد به بهشت برود؟ [عیسی علیه السلام]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
در دیدار با رئیس‌جمهور مطرح شد
تقدیر مراجع تقلید از شجاعت رییس‌جمهور در بیان مواضع دینی و انقلابی و تلاش خالصانه دولت

رئیس‌جمهور و جمعی از اعضای هیئت دولت صبح تا آخرین روز کاری سال 88 را با سفر به استان قم گذراندند اما تفاوت این سفر دکتر احمدی‌نژاد به قم با چند سفر قبلی وی، دیدار مجدد او با چند مرجع تقلید بود تا در میان شایعه‌سازی‌ها درباره رابطه دولت و مرجعیت، وی با آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و سبحانی دیدار کند و در جمع اعضای شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز حضور یابد.

به گزارش رجانیوز، این دیدارهای صمیمانه در شرایطی انجام شد که هفته گذشته هنگامی که صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم برای سخنرانی در مسجد اهل بیت(ع) قم حضور یافت، درباره رابطه دولت و روحانیت مورد سؤال قرار گرفت.

وی در بخشی از سخنانش از برخی تلاش ها برای عدم برقراری ارتباط مناسب دولت و مرجعیت پرده برداشت و تاکید کرد: در اینکه کسانی دوست داشتند رابطه دولت و مراجع خوب نباشد، هیچ گونه تردیدی نیست، برخی از افراد مدام در میان دو شهر قم و تهران در حال هروله و رفت و آمد بودند تا رابطه دولت و مرجعیت را به هم بزنند و این کار را برای خود ماموریت می دانستند و متاسفانه در این کار خود موفق هم شدند.

هرندی همچنین خاطره‌ای خواندنی و ناگفته از دیدار رئیس‌جمهور با مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی نیز بیان کرد. (اینجا)

دکتر احمدی‌نژاد امروز (پنج‌شنبه) پیش از افتتاح طرح توسعه غربی حرم مطهر حضرت معصومه(ص) به دیدار مراجع و علما رفت.

رییس‌جمهور در دیدار آیت‌الله مکارم شیرازی:
دولت در خدمت تعالی ارزش‌های دینی و انقلابی جامعه است

رییس‌جمهور در جریان سفر به قم با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در این دیدار با تأکید بر اینکه دولت با تمام وجود در خدمت تعالی ارزش‌های دینی و انقلابی جامعه است، گفت: تمام اعضای هیأت دولت با ارزش‌های والای دینی و انقلابی پیوند ایمانی دارند و بدون تردید عده‌ای با ادعاهای نادرست نمی‌توانند بر این پیوند ناگسستنی خدشه‌ای وارد کنند.

رییس‌جمهور با اشاره به اهتمام ویژه دولت به فعالیت‌های فرهنگی تصریح کرد: همه عشق و علاقمندی دولت و بنده به عنوان خادم مردم این است که ارزش‌های فرهنگی جامعه هر چه بیشتر ارتقاء پیدا کند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه فضای فرهنگی و ایمانی جامعه حتی با چند سال گذشته متفاوت شده‌ است، خاطر نشان کرد: امروز فضای کشور به شدت ضداستکباری شده است و اگر کسی بخواهد به نفع بیگانه سخنی بر زبان جاری کند، بدون تردید از سوی مردم طرد خواهد شد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه اهتمام دولت به فعالیت‌های فرهنگی بیش از بخش‌های دیگر است، گفت: بخش مهمی از بودجه سال آینده به تقویت و ارتقاء سطح فعالیت های فرهنگی جامعه اختصاص یافته است و برای تجهیز و احداث مساجد، حوزه‌های علمیه و مصلاها ارقام مناسبی پیش‌بینی شده است.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: دولت در احداث مساجد و تجهیز کتابخانه‌ها مصمم است و بدون تردید در سال آینده در این بخش‌ها شاهد جهش بلندی خواهیم بود.

رییس‌جمهور تصریح کرد: دولت در فعالیت‌های فرهنگی معتقد به اقدامات اثباتی است چرا که فرهنگ ایران فرهنگی موثر متعالی و ناب است که اگر به درستی به مردم عرضه شود، اکثریت انسان‌ها آن را خواهند پذیرفت.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه در جامعه عده‌ قلیلی هستند که به صورت سازمان یافته در راستای تخریب فرهنگ جامعه و مردم فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: باید با چنین افرادی قاطعانه برخورد شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت نسبت به تحکیم بنیان خانواده توجه ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: در برنامه پنج ساله و بودجه سال آینده طرح‌های مناسبی در این زمینه پیش‌بینی شده است، البته فعالیت‌های فرهنگی نیازمند همکاری و مشارکت عمومی بخصوص علما و حوزه‌های علمیه است.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به اظهارات آیت‌الله مکارم شیرازی درباره توجه‌ی ویژه به عمران و آبادانی شهر قم، گفت: در 4 سال گذشته اقدامات خوبی در توسعه و پیشرفت سطح استان قم انجام شده است و چهره این استان نسبت به چهار سال قبل متفاوت است. البته تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد و امیدواریم با افزایش اعتباراتی که در بودجه سال آینده استان قم پیش‌بینی شده است، چهره شهر قم به گونه‌ای باشد که امکان برگزاری اجتماعات جهانی در آن فراهم شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمد گویی در سخنانی با اشاره به فعالیت‌های شبانه‌روزی دولت خطاب به رییس‌جمهور اظهار داشت: شما زندگی ساده‌ای دارید و به فکر خدمتگزاری به مردم و معتقد به مبانی دینی هستید که آثار آن در سطح جامعه نمایان است و اینها مسائلی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی در ادامه توجه ویژه به مسائل و موضوعات فرهنگی جامعه را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: فرهنگ نسبت به موضوعات اقتصادی و سیاسی از اهمیت زیادی برخوردار است، از این رو ضرورت دارد که هر چه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین خواستار نهادینه شدن امر به معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل اقتصادی کشور گفت: امیدواریم دولت و مجلس دست به دست هم هدفمند کردن یارانه‌ها را به سرانجام مناسبی برسانند و مردم را از نگرانی خارج کنند.

وی در ادامه با قدردانی از اقدامات دولت در توجه به عمران و آبادانی شهر قم خواستار تسریع و ارتقاء سطح فعالیت‌های عمرانی دولت در قم شد.

قدردانی رییس‌جمهور از مواضع انقلابی آیت‌الله نوری همدانی

رییس‌جمهور ظهر امروز در جریان سفر به قم با حضور در بیت آیت‌الله نوری همدانی با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار آیت‌الله نوری همدانی با قدردانی از مواضع روشن و انقلابی ایشان به‌خصوص در جریانات اخیر اظهار داشت: حضور و مواضع قاطع حضرتعالی موجب دلگرمی یاران انقلاب و خنثی‌کننده طراحی شیاطین بود.

رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه جایگاه و اقتدار ملت ایران انقلاب اسلامی در جهان بی‌نظیر است، اظهار داشت: امروز ملت ایران در بهترین و بالاترین موقعیت قرار دارد و در داخل کشور نیز شاهد اقتدار و بی‌نظیری هستیم.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: مستکبران و شیاطین تمام توان خود را بسیج کردند تا اقتدار ملت ایران را تضعیف کنند اما به لطف خدا در همه طراحی های خود با شکست مواجه شدند و امروز انقلاب و جمهوری اسلامی مقتدرتر از گذشته در صحنه حضور دارد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه روند فعالیت‌های عمرانی در سراسر کشور با سرعت در حال پیشروی است، گفت: به واسطه اقدامات انجام شده دلبستگی و امید مردم به نظام تا حد بسیار بالایی ارتقاء پیدا کرده است و دولت مصمم است این روند را با توان بیشتری ادامه دهد.

آیت‌الله نوری همدانی نیز در این دیدار با خیر مقدم و تبریک پیشاپیش عید نوروز به ملت ایران با اشاره به جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امروز در نظامی زندگی می‌کنیم که دنباله نظاماتی است که پیامبران الهی در راه تحصیل آن گام برداشته‌اند.

وی با اشاره به شعارهای عدالت، مهرورزی، خدمت، تعالی، ترقی و پیشرفت دولت که از سوی دکتر احمدی‌نژاد به عنوان شعارهای محوری بیان شده است، گفت: امروز شاهد هستیم که دولت به وعده‌های خود توجه ویژه‌ای دارد و در راستای شعارهای محوری خود گام برمی‌دارد.

وی با تقدیر از شجاعت رییس‌جمهور در بیان مواضع دینی و انقلابی گفت: اینکه در هر صحنه و کشوری که حضور پیدا می‌کنید با شجاعت ارزش‌های اسلام ناب و نظام ولایی را بیان می‌کنید و نقاط ضعف دشمن را آشکارا مطرح می‌نمایید، بسیار قابل تقدیر است.

وی افزود: امروز دولت در راه تأمین آرمان امام خمینی(ره) گام برمی‌دارد و در این راه شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی و مسافرت‌ها و فعالیت‌های پی‌درپی به‌منظور ارتقاء و پیشرفت جامعه هستیم.

وی در ادامه همچنین خواستار رسیدگی و بهبود وضعیت اقتصاد کشور و ارتقاء فرهنگ جامعه شد.

دکتر احمدی‌نژاد در دیدار رئیس و اعضای مرکزی جامعه مدرسین:
جامعه مدرسین سنگر مستحکم صیانت از اسلام و آرمان‌های امام خمینی(ره) است

رییس‌جمهور جامعه مدرسین را سنگر مستحکم صیانت از اسلام ناب و آرمان‌های الهی حضرت امام(ره) دانست.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار رییس و اعضای مرکزی جامعه مدرسین با بیان اینکه سطح درگیری با جبهه استکبار گسترده‌تر و پیچیده‌تر از طول دوره انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: امروز در تمام حوزه‌ها از یکسو عمق درگیری با استکبار افزایش پیدا کرده است و از سوی دیگر ابعاد و دامنه درگیری‌ها گسترش یافته است.

رییس‌جمهور افزود: امروز همه استکبار با تمام وجود و البته برای دفاع از موجودیت خود در برابر ملت ایران و انقلاب اسلامی قرا گرفته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه سطح تقابل با استکبار در بالاترین حد قرار دارد اما جمهوری اسلامی ایران در موضع ضعف قرار ندارد و اقتدار و جایگاه انقلاب و ملت ایران در بالاترین مرتبه قرار دارد و در مقابل دشمنان هیچ‌گاه از جمهوری اسلامی ایران به اندازه امروز وحشت نداشتند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه جهان به سرعت در حال تغییر و حرکت به سوی کمال است، اظهار داشت: سطح دانش و فهم سیاسی و انقلابی که در متن مردم کشورمان وجود دارد، حتی بیش از سال گذشته است و میزان ارتباط و دلبستگی و اعتمادی که امروز مردم به جمهوری اسلامی ایران دارند در طول 30 سال گذشته بی‌سابقه است.

رییس‌جمهور با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی دولت گفت: دولت معتقد است حتی اگر فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی انجام می‌دهد این فعالیت‌ها می‌باید در خدمت تعالی معنوی و کمال انسانی باشد.

رییس‌جمهور لازمه فعالیت‌های فرهنگی را تولید قابل عرضه و انسان‌های فرهنگی دانست و گفت: باید عناصر فرهنگی را برای تعالی فرهنگی جامعه به خدمت گرفت.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی با دستور و فرمان قابل اجرا و نهادینه شدن نیست، اظهار داشت: البته در این میان با کسانی که به صورت سازمان‌یافته و با اهداف شیطانی به دنبال تخریب فرهنگ جامعه هستند باید برخورد کرد و فرمان اصلی اقدامات فرهنگی باید در دستان اهالی فرهنگ باشد.

رییس‌جمهور نشان کرد: در فعالیت‌های فرهنگی باید حوزه‌های علمیه و علما پیشاپیش سایرین وارد عرصه شوند و دولت در این زمینه با همه وجود از طرح‌ها و پیشنهادات فرهنگی حمایت و پشتیبانی می‌کند.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه با تأکید بر اینکه عده‌ای قصد دارند به نقاط اصلی و مثبت دولت از جمله دینداری، ولایتمداری و مردمی بودن خدشه وارد کنند، گفت: دولت در تمام مواضع انقلابی و آرمان‌های بلند امام راحل محکم و استوار ایستاده است و قاطعانه از آن دفاع می‌کنند.

آیت‌الله یزدی نیز در این دیدار از خدمات و تلاش‌های بی‌دریغ و مداوم دولت قدردانی کرد و گفت: امروز به واسطه اقدامات دولت شاهد پیشرفت‌های گوناگونی در سراسر کشور هستیم ولی با همه این شرایط قانع بودن به شرایط موجود کافی نیست و همیشه باید برای تلاش‌های بالاتر و بیشتر برنامه‌ریزی کرد.

رییس جامعه مدرسین در ادامه توجه ویژه و خاص به موضوعات فرهنگی و ضرورت رعایت ظواهر شرعی در جامعه را مورد تأکید قرار داد و خواستار توجه ویژه دولت و دستگاه‌های فرهنگی به این عرصه‌ها شد.

رییس‌جمهور در دیدار آیت‌الله مصباح یزدی:
روح حاکم بر فعالیت‌های دولت اقدامات فرهنگی است

رییس‌جمهور روح حاکم بر فعالیت‌های دولت را اقدامات فرهنگی دانست و گفت: فعالیت‌های حکومت اسلامی در بخش‌های مختلف باید موجب تقویت ارزش‌های متعالی دینی و الهی در جامعه شود.

دکتر محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در جریان سفر به قم در دیدار آیت‌الله مصباح یزدی و اعضای آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: هدف اصلی دولت در فعالیت‌های اقتصادی، عمرانی و حتی سیاسی باید توجه به تقویت و ارتقاء سطح فرهنگ جامعه و مردم باشد.

رییس‌جمهور عرصه فرهنگ را صحنه درگیری حقیقی با جبهه استکبار دانست و اظهار داشت: درگیری اصلی با مستکبران و شیاطین درگیری فرهنگی است و باید این جبهه را هر چه بیشتر تقویت کرد وظیفه دولت در این زمینه پشتیبانی و تأمین تجهیزات و امکانات است.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه با قدردانی از مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اقدامات بسیار خوب و امیدآفرینی در این موسسه انجام می‌شود و باید که هر چه بیشتر گسترش پیدا کرده و در اقصی نقاط کشور منتشر شود.

آیت‌الله مصباح یزدی در این دیدار با تجلیل از خدمات دولت دکتر احمدی‌نژاد، اظهار داشت: اقدامات و توفیقات رییس‌جمهور در خدمت به مردم افتخاری برای ایشان و دولت است و برکات فراوانی برای مردم شریف و ولایتمدار ایران دارد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه دولت توفیق فراوانی در خدمات فرهنگی به مردم داشته باشد، گفت: امیدواریم دولت در انجام آنچه موجب تقویت پایبندی مردم به ارزش‌های دینی می‌شود، بتواند خدمات بیشتر و کامل‌تری ارائه دهد.

دیدار رییس‌جمهور با آیت‌الله سبحانی

رییس‌جمهور در جریان سفر یک روزه به شهر مقدس قم با آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر امروز در جریان سفر یک روزه به شهر قم در دیدار آیت‌الله سبحانی گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های دولت و وضعیت کشور در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی ارائه کرد و اظهار داشت: امروز گرایش بشریت به ارزش‌های اسلامی و الهی در حال گسترش است مطالبات فرهنگ دینی مردم روزافزون می‌باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت در سال آینده اقدامات ویژه‌ای در زمینه فرهنگ در دستور کار خود دارد، خاطر نشان کرد: در سال آینده حمایت از مراکز فرهنگی و تقویت تولیدات بخش فرهنگ توسعه بیشتری خواهد داشت.

دکتر احمدی‌نژاد همچنین با تقدیر از مواضع آیت‌الله سبحانی در عرصه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی، گفت: مواضع مثبت شما همواره مورد نشاط و امید مردم ولایتمدار ایران و نیروهای مؤمن و انقلابی است.

رییس‌جمهور همچنین برای این مرجع تقلید عالیقدر آرزوی سلامتی و بهبودی کرد.

آیت‌الله سبحانی نیز در این دیدار تلاش شبانه‌روزی و خالصانه دولت را موجب افزایش محبت مردم به دولتمردان دانست و گفت: امروز دولت در مقام خدمتگزاری به مردم شریف ایران است و همه مردم این را با تمام وجود لمس می‌کنند.

وی همچنین توجه به حفظ عفت عمومی جامعه و رعایت ظواهر اسلامی را مورد تأکید قرار داد.

افتتاح طرح‌های توسعه حرم مطهر حضرت معصومه(س) توسط رییس‌جمهور

همچنین طرح‌های توسعه حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور رییس‌جمهور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در جریان سفر به استان قم طرح توسعه غربی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و ساماندهی قمرود سردر ورودی غربی و طرح ساماندهی کتابخانه مسجد اعظم و نیز طرح مرمت و بازسازی پل آهنچی را افتتاح کرد.

پیش از افتتاح طرح توسعه غربی حرم مطهر حضرت معصومه(ص) و ساماندهی رودخانه قمرود به صورت پارکینگی برای حرم درآمده بود و آلودگی خودروها و اتوبوس‌ها بعلاوه پسابهای صنعتی که در کف رودخانه جریان می‌یافت. منظره نازیبایی را در جوار مجموعه حرم بوجود آورده بود و نیز با اجرای طرح ساماندهی تراز روی رودخانه به صورت صحن یا حیات شهری دیده شده است که در وسط و طرفین شهر حفره‌ها و چشم‌اندازهای به سمت فضای سبز وجود دارد.

در طرح سردر ورودی غربی و طرح ساماندهی کتابخانه مسجد اعظم، زیربنای گذشته کتابخانه حدود 360 متر مربع بود که در طرح جدید مساحتی بالغ بر 4500 متر مربع پیدا کرده است. گنجایش قبلی حدود 25 هزار جلد بوده که در وضعیت جدید به 150 هزار جلد افزایش پیدا کرده است.ضمن اینکه در وضعیت گذشته هیچگونه پیش‌بینی برای آتش‌سوزی و تأسیسات ویژه کتابخانه، مخزن ویژه کتب نفیس تالار مطالعه رایانه‌ای وجود نداشت که در وضعیت کنونی همه موارد یاد شده لحاظ شده است. عملیات اجرایی این طرح نیز از آبانماه 1386 آغاز شده است.

طرح مرمت و بازسازی پل آهنچی نیز که از پروژه‌های افتتاح شده است، در مجموعه طراحی‌های توسعه غربی حرم مطهر حضرت معصومه(س) به پل آهنچی به عنوان یادگاری از گذشته قم نگار شده و با کمک کارشناسان مرمت طرحی برای آن ریخته شده که از ملحقات آهنی خلاص گردد و به شکل اولیه خود بازسازی شود مسیر عبوری خودروها نیز در زیر آن اصلاح گردیده عملیات اجرایی مرمت و بازسازی پل آهنچی از اردیبهشت ماه سال 87 آغاز شده است.

رییس‌جمهور با حضور در ساختمان کتابخانه مرحوم آیت‌الله عظمی بروجردی از بخش‌های مختلف این کتابخانه بازدید کرد و با توضیحات آیت‌الله علوی بروجردی تولیت این کتابخانه در جریان تجهیز و بازسازی آن قرار گرفت.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 88/12/28:: 2:3 عصر     |     () نظر